Någon gång i livet, då ska jag bo på ett hotell som ligger där och kunna äta en god frukost på balkongen med Eiffeltornet i bakgrunden. Hamnar på min bucketlist! 😍

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - click here!

Likes

Comments

För ett tag sedan frågade jag vad ni helst vill läsa om här. En sak var mer inlägg om mig. Vem är jag egentligen? Om det är några nya som kikar in här (som jag såklart hoppas) är det inte så lätt att veta. så jag tänkte skriva ett längre inlägg nu om mig!

Börjar väl med lite generell info: jag är en tjej på snart 21 år som är från Karlskoga, men nästa vecka flyttar jag till Örebro! Jag läser till läkare på Örebro Universitet.

Jag bor ihop med min pojkvän/sambo Martin som är 23 år och jobbar som snickare. Vi har varit tillsammans i fem år nu, helt sjukt vad länge! Ändå känns det som att det alltid har varit vi.

Förut har jag spenderat mina somrar på Happy Homes i Karlskoga, och även stora delar under och efter gymnasiet, och jag har trivts såå bra. Nu har jag dock valt att "ta ett steg i rätt riktning" och ska jobba inom hemvården i Örebro i sommar och i höst. Jag kommer jobba nästan hela hösten eftersom jag tidigare pluggade en termin i Umeå som jag nu får tillgodoräkna. Bilden är från Happy Homes förra sommaren.

Vad gör jag annars då? Jag gillar att hålla på och greja med mina naglar. Jag brukar förlänga dom och måla dom i något av mina 100 (typ) nagellack. Nu har jag dock jobbat och haft praktik så mycket att jag inte har kunnat haft naglar alls den här terminen.

Ett annat stort intresse är träning! Jag har alltid tränat och har provat de flesta sporter. Till slut var det friidrott som gällde och jag älskar det fortfarande! Den glada bilden i spegeln är efter min senaste tävling när jag efter flera år äntligen slog mitt personbästa. Började även med crossfit under 2015. I april 2016 fick jag ett diskbråck och efter det har jag inte kunnat träna. För lite drygt en månad sedan opererade jag mig men har inte blivit bättre än.

Något annat jag gillar är inredning! Jag är kanske inte så bra på det, men jag tycker att det är kul. Det är ju ändå viktigast! Tycker även om kläder och mode (om man kan säga så) men är så dålig på att fixa kort på mig själv, så det blir aldrig några outfit-bilder.

Sist men inte minst: resor! Jag reste mycket med mina föräldrar och efter det mycket med Martin. Vi sparar ständigt till nya resor och härnäst väntar Bali. Länder jag har varit i: Spanien (Gran Canaria, Teneriffa, Barcelona och Mallorca), Turkiet, Cypern, Grekland (Rhodos och Kreta), Italien, Storbritannien, Thailand, Usa, Lettland, Frankrike och Portugal. Om du vill läsa mer om några av resorna kan du kika under kategorin resor.


Hoppas att ni tyckte det var roligt att läsa lite om mig. Kram!

Likes

Comments

Månadens Testagrambox har kommit! En mycket bra box eftersom jag just nu tänker lite extra på vad jag äter. Det som kom med boxen var till exempel chips med mindre fett, en kexchoklad med mindre socker, majskakor (mina favoriter just nu) men även en tvål som luktar underbart. Det mesta på bilden är redan slut!

Vill ni börja prenumerera? Det är enkelt och billigt, bara 99kr(!) i månaden. Tryck bara HÄR för att komma direkt till Testagrams hemsida.

Likes

Comments

Hejhej!

Kanske ska börja med att berätta om tentan. Vet ärligt inte alls hur det gick, den var så svår! Jag har ju gjort många gamla tentor innan men de var inte lika svåra. Det verkar i alla fall som att jag inte är ensam med att tycka att det var svårt.

Idag åt jag lunch med Anna på Smakbiten, ikväll kommer några kompisar hit och imorgon ska jag till Lunedet med Bella. Lika bra att passa på att träffa alla nu när jag inte har något att plugga på, för när det drar igång igen sen blir ser svårt att hinna med kompisar.

Kram!

Likes

Comments

Idag är det dags! Jag har pluggat det sista, orkar inte tänka på det mer nu. Jag ska vila en stund nu och bara ladda krafterna. Vi skriver tentan 14-18 så det kan ju hända att jag blir rätt trött innan det är slut.

Idag är det också två veckor tills vi ska flytta! Längtar riktigt mycket efter det där badrummet alltså! Mer utrymme, mer förvaring (!) och tvättmaskin! Ska bli såå skönt!

Ikväll ska vi till mamma och pappa på middag också. Kram!

Likes

Comments

Hur förbereder man sig egentligen bäst inför en tenta? När tar det stopp i hjärnan, hur mycket kan man egentligen ta in? Är det värt att sitta uppe till klockan 2 på natten dagen innan för att läsa det sista?

Jag åkte till skolan idag för att plugga. Jag vet att jag lätt börjar göra annat om jag är hemma. Igår sov jag till exempel. Jag läste lite som jag är osäker på, gick igenom en till gammal tenta och åkte hem vid 15. Nu ligger jag på sängen och ska nog inte plugga mer idag. Kanske kolla upp en sak till eller två men jag tror bara det blir rörigt om jag pluggar för mycket nu.

Igår rensade jag mobilen på bilder och såhär ser min kamerarulle ut just nu. Underbar om jag får säga det själv. Rese- och lägenhetsinspiration. Kram!

Likes

Comments

En bild från i somras när jag fortfarande var smal och vältränad, och brun.

Min sjukgymnastik har från början handlat om att stärka upp de där små musklerna, och de stora såklart, runt bålen för att stärka upp ryggen. Det är bra för alla att göra även för att förhindra skador i ryggen. Här kommer några bra övningar att göra:

• Börja med att ligga på rygg med benen böjda. Spänn musklerna, de som brukar kallas "v-muskler" och ligger precis innanför höftbenen, och känn med fingrarna så att du verkligen känner att de spänns. Detta är viktiga muskler som man ska tänka på att hålla spända hela tiden när man tränar.

•När du känner dig säker på föregående övning kan du börja lyfta en fot i taget från golvet. Spänn hela tiderna musklerna vid höften och tänk på att inte svanka. Ju mer säker du blir, desto mer kan du lyfta menen och även sträcka ut benet rakt fram.

•Ligg fortfarande på rygg med benen böjda. Fäll ut knät mot sidan. Höften ska vara helt still och inte lyfta från golvet.

•Om du har en pilatesboll är denna bra. Ha händerna på bollen och gör armhävningar. Börja med knäna i och fötterna när du blir mer stabil. Prova även att lyfta en fot i taget när du har raka armar. Om det går bra kan du prova att ha en fot i luften när du gör armhävningarna.

•Rygglyft är alltid bra att göra. Ligg på mage och lyft överkroppen, benen, både och, sträcka fram armarna, bara du tänker på att titta ner i golvet.

•Ligg på rygg med benen böjda och gör höftlyft/rumplyft. Pressa höfterna mot taket, spänn rumpan så mycket du kan.

•Om du har trx-band finns det massor av bra övningar att göra. Rodd, armhävningar, träna triceps, mm.

•Sidoplankan. Du kan göra stillastående, lyfta det övre benet upp mot taket eller sakta föra höften mot golvet och upp igen.

Utöver dessa övningar kan man självklart köra mycket mer, men de är bra för att få upp en bra grundstyrka. Tänk också på att sitta med rak rygg. Diskarna för mer tryck på sig om du sjunker ihop ner du sitter. Kram!

Likes

Comments

Bild från Royal Design HÄR

Åh vi köpte förresten drömlampan förra veckan! Sovrummet kommer ju vara ganska mörkt, vi kommer ha sängbord i betong/sten, och allt kommer kännas ganska hårt. Därför ville jag ha en fjäderlampa för att mjuka upp helheten lite. Den kommer dock att hänga i taket. Jag tyckte att det var lite för dyrt, men jag lyckades få 30% hos en butik som skulle stänga sin fysiska butik och då slog jag till. Den vi har köpt är alltså inte från Royal Design, men de har 25% just nu!

Likes

Comments