Vilken dag vi haft! Jag har surfat för första gången och det kommer lätt bli mer gånger, något av det roligaste jag gjort! Men så jobbigt det var, höll på att dö efter en timme. Kan dock stolt säga att jag kom upp på andra försöket och surfa en bra bit. Men var nog bara rent flyt för efteråt gjorde jag några fina vurpor. De gånger jag kom upp på brädan tjöt jag av glädje och fick världens lyckorus så jag ramla av igen haha. Men några gånger lyckades jag hålla mig kvar hela vägen in!

Nu ligger både jag och Linnéa helt utlagan i varsin solstol och väntar på dagens lunch. Vi hade en plan på att vi skulle ut ikväll men de blir nog inställda för att orka upp till 9 imorgon då det skulle vara som allra bäst att surfa på just den stranden som ligger närmast oss

Då var våra 3 nätter i Kuala Lumpor slut och vi har dragit vidare mot Bali! Har en liten hatkärlek till Kuala Lumpor, det var en fin stad och det var hur kul som helst att festa där, hade mitt livs kväll på en av klubbarna. Samtidig var det svårt att hitta restauranger och mycket fattigdom och prostitution vilket var mindre kul att se. 3 nätter där var helt lagom!

Vi hittade en restaurangan som vi föll för helt! Käka där 4 gånger under tiden där! Testade bland annat deras söndagsstek som var riktigt bra

Har nu sovit första natten av 3 här i Kuala Lumpor! Igår var vi riktigt trötta så vi tog det ganska lugnt, tränade på hotellets gym ovh gick runt i China Town som ligger ett stenkast bort från vårt hotell. Riktigt billigt shopping där så både jag och Linnéa gick loss lite.

Idag ska vi ta oss runt till alla sevärdheter tänkte vi som Twin-Towers.

Har haft 4 superdagar här i Phuket, vi har mest spenderat dagarna på stranden. Kvällarna har vi spenderat på nattmarknader, en kväll gick vi dock till Bangla Road. Vilken kväll vi hade där haha, strippklubbar och vanliga klubbar om vart annat.

Imorgon drar vi vidare till Kuala Lumpor!

Vilken helvetes resa vi har haft ifrån Koh Samui till Phuket, vi beslöt oss för att flyga då vi sparade ca 8 på det istället för att åka buss.

Allt gick smidigt fram till att vi kom fram till gaten, där står det LINNÉA GUSTEN med stora bokstäver, så jag går fram till disken och frågar varför. Personalen säger då att det är något olagligt i min incheckade väska måste följa med dom, svetten började rinna lite smått haha. Visade sig tillslut att de trodde min powerbank var någon typ av bomb, men klarade mig ur det tillslut och fick gå på planet. Flygningen gick smidigt men sen börja det strula igen när vi kom till flygplatsen och vi har även fått byta hotell sen vi kom hit. Hotellet var riktigt sunkigt så vi beslöt oss för att ta våra väskor ovh börja traska, tog ett litet tag men fick tillslut tag på ett fint hotell som vi pruta ner från 1200bath natten till 700bath natten då recepten föll för Linneas blåa ögon ;)

Nu ska vi gå och slänga oss i havet!

Varje fredag är det en stor nattmarknad här på ön så vi beslutade oss för att åka dit och kika. Fanns massor med grejer men mest krimskrams. Så kom faktiskt där ifrån tomhänt och hade bara lagt pengar på mat. Som vanligt alltså. Men blir fortfarande lika överraskad av hur billigt det faktiskt är, ikväll käka jag för ca 10kr och blev proppmätt och det var hur gott som helst!

På vägen hem hitta vi sötaste hundvalpen, det var den jag var mest sugen på att få med mig hem på av allt på hela kvällen

Idag vakna vi upp till åska och spöregn, och då vi var riktigt hungriga fick vi sprina till närmsta ställe som hade öppet blev det starbucks till frukost. Nästan allt här öppnar 11 vilket inte passar mig jättebra då jag vaknar runt 7 ock är jättehungrig.

Solen bestämde sig tillslut för att titta fram iaf och nu ligger vi på stranden i varsin solstol. Har blivit total brittinvasion och betydligt mer folk än tidigare i veckan. Känns att säsongen börjar sakta dra igång.

Ikväll testa jag att äta haj till middag efter att på knackig engelskt försökt fråga om hajen var fångad på laglig sätt. Servitören fatta nog inte vad jag mena men nicka tillslut för han inte orka med mig mer haha.

Efter det gick vi och tog en helkroppsmassage, tyckte vi var värda det efter en hård dag i djungeln ;)

idag hyrde vi moppar för att ta oss till Na muangs vattenfall. Här är det lite mer trafik men klarade mig helskinnad även denna gång.
På vägen stanna vi på lite olika utkiksplaster, här upptäckte vi även att min moppe strula lite när man hade lagt i styrlåset. Tänkte dock inte mer på det och drog vidare
Vägen upp var det jobbigaste jag gjort i hela mitt liv, svetten droppa verkligen. Fick stanna ofta och hämta andan innan vi fortsatta uppåt.
Idag är det ett år sedan kungen dog så nästan allt är stängt idag. Inklusive den stora ingången till vattenfallet vilket gjorde att vi endast såg några få människor. Jag lyckades dock springa på en kinesiskt nakenbadare, vet inte vem som blev mest chockad. Såg lite mer av honom än jag ville iaf haha.
Väl uppe på toppen var utsikten helt magiskt. Satt och njöt ett tag innan vi kände hur hungriga vi var. Att ta sig ner var om möjligt ännu jobbigare på de hala stenarna. Efter ett tag kom kinesen ikapp oss, dock denna gång med kläder, och flög förbi. Vi fatta inte hur han gjorde haha. Väl framme vid mopparna hade mitt styrlåst gått i baklås så vi fick stå en bra stund och trixa med det, men efter ett tag löste det sig med.
En burgare har aldrig smakat så gott! Den försvann snabbt.

Som sagt tidigare har vi hängt på stranden hela dagen idag, dock runt 11 kom en rejäl regnskur så vi fick springa in till närmaste resturang och sitta ett tag. Men det var riktigt mysigt det med och det sprack ut ganska fort.

Kvällen fördrev vi genom att gå runt på en nattmarknad. Här köpte vi även middag, blev lite småplock från massor av stånd.