Hej på er! Det var verkligen så himla länge sedan sist, så som det brukar bli ibland här på min blogg men tanken är att jag ska börja uppdatera er oftare inom en snar framtid. Jag och killen får nycklarna till vår nya lägis nästa vecka (!!) och veckan efter börjar skolorna så jag känner ett stort sug efter att få börja blogga regelbundet igen då så det hoppas vi på!

Nu tänkte jag bjussa er på några bilder ifrån helgens underbara kräftskiva med mina girls. Alltså hur gott är inte kräftor? Lätt en av årets godaste middagar måste jag säga!

Hej på er! Idag är himlen så blå som den bara kan bli och man ser inte ett moln vilket alltid är nice. Vi åkte till stranden tidigare idag och när vi kom hem var vi via poolen en sväng. Nu ska vi snart äta sallad till lunch.

Igårkväll åt vi middag här hemma och det var väldigt skönt. Vi åt musslor som var super gott och efter maten gick vi på en kvällspromenad. Vi avslutade lördagen med glass på balkongen före vi gick och la oss, mys!

Denna underbara middag åt vi igår! Efteråt gick vi i några butiker på jakt efter bikinis och både jag och mamma hittade varsin.

Idag har vi bara legat uppe på takterassen och nu är det dags för lunch. Jag vill åka till stranden nu på eftermiddagen så får se om det är det vi gör nu efter lunchen. Sen ikväll blir det troligtvis lite shopping och middag på en italiensk restaurang, mums!

Hej gänget!
Nu sitter jag ute på balkongen i Spanien och ska snart göra mig färdig inför middagen ikväll, sushi blir det! Mmm vad gott!

Jag kom hit igår på förmiddagen och sen mot kvällen åkte vi in till Murcia för att gå en runda på Ikea. Vi köpte en del grejer men det får ni förhoppningsvis se en annan gång😉

Vi åkte inte från Ikea innan vi hade fått i oss deras mjukglass, det är ju ett måste när man är där!

Hej på er!
Förra veckan var jag och killen på lägenhetsvisningar i Vasa eftersom vi kommer att flytta dit till hösten, jippii! Jag och han har alltså sluppit in till de skolor vi ville och det känns så himla roligt!! Iallafall så kollade vi på några lägisar i måndags och vi hittade en favorit så den ska vi få flytta in till i höst vilket jag såklart är svin taggad på. Det kommer bli super bra!

Om lite mer än en vecka drar jag till Spanien med min madre och padre. Det var ju meningen att Selina skulle komma med men sorgligt nog var hon tvungen att operera sitt öra vilket ledde till att hon inte får flyga på ett tag. Det känns såklart jätte tråkigt men jag kommer nog ha det skönt med mina päron också. Egentligen var det meningen att jag skulle vara borta tre veckor men det blev ändrat till två. Annars händer det inte så mycket mer i mitt liv, ska fortsätta jobba som vanligt nu innan jag drar till värmen.

I fredags firade jag och ett helt gäng tjejer midsommar med en fet grillfest på min villa, så gott och mysigt! Vi lekte lekar och hade det super trevligt innan vi drog vidare på gårdsfest. En toppen midsommarafton!

Här har ni bilder på min nya bebis, nämligen en leica d-lux! Jag älskar att den är så pass liten så att den går att ha med sig överallt utan problem, plus att den tar otroligt fina bilder. Dessutom har den wifi vilket underlättar enormt för mig då jag inte måste lägga in bilderna på datorn först och sen maila dom vidare till mobilen utan nu får jag dom på mobilen direkt! Jag är verkligen så himla nöjd och ser fram emot att få använda den MYCKET framöver. ☺️

Hej hörni! Ja, var ska man börja? Det har ju gått några veckor sedan jag bloggade sist och även hänt en del. Jag och killen var som sagt i Spanien en vecka i slutet på maj för att endast ta det lugnt och bara njuta. Det gjorde vi minsann! Vädret var på topp alla dar och vi hade det super skönt!

Samma vecka som vi kom hem var det dags att få vita mössan! Lördagen den tredje juni blev jag och brorsan studenter och det firades hos oss med släkt och vänner hela dagen lång. Då klockan slog halv sju var det dags för oss studenter att ta oss mot Vasa för att fira det allra sista. Vi hade ordnat förfest på Sky åt hela klassen innan vi skulle dra ut på krog. Både dagen och kvällen blev riktigt lyckade!!

Nu i juni kommer jag att jobba som vanligt och jag har inte så mycket inplanerat. I juli däremot kommer jag att spendera största delen i Spanien med min familj och bästis. Jag ska iallafall försöka uppdatera er oftare nu än vad jag gjort på sista tiden. Kram på er!

Godmorgon vänner!
Nu sitter jag faktiskt i bilen på väg till killens fotbollsmatch som är 5h långt borta. Dock åker jag inte så långt för bara matchen utan direkt när den är klar ska vi faktiskt bli skjutsade till Tammerfors för att ta tåget ner till Helsingfors. Jag och Micke åker nämligen till Spanien imorgon bitti så vi ska sova hos min faster inatt. Detta var i princip enda utvägen för att Micke både ska hinna spela match och åka ner till Helsingfors på samma dag. Så det blir en liten roadtrip här i landet idag haha, sällan sånt händer faktiskt.

Vi ska vara i Spanien i en hel vecka och bara ta det lugnt och njuta av solen och värmen. Ser verkligen fram emot det, det kommer bli riktigt gött!

Nämen hej på er!
Det var ju ett tag sen jag hörde av mig här på bloggisen sist. Jag och danslinjen åkte ju iväg till London förra torsdagen för en weekend fylld med shopping, god mat, danslektioner, musikal och sightseeing. Tänkte dra här lite snabbt om vad vi gjorde och hur det var. ☺️

På torsdagen startade vi tidigt hemifrån för att hinna med flyget som gick 06:15. När vi kom till Heathrow var det ännu förmiddag och vi tog oss direkt till hotellet för att lasta av alla grejer. Träffade även upp Felicia vilket såklart var super kul! Fastän vi sågs rätt nyligen så hinner man ändå sakna den tjejen. Vi åt lunch i ett område där nära och checkade sedan in för att göra oss i ordning inför shopping och middag. Avslutade kvällen rätt tidigt eftersom vi alla var så trötta efter resan, vi hade iallafall en super bra första dag!

Fredagen började med en runda på Skygarden. Det är alltså en trädgård på våning 35 där man kan äta eller bara kolla på utsikten. Det var verkligen så otroligt fint där och riktigt lyxigt! Dessutom var det helt gratis då man bokade några veckor innan, nice! Efteråt drog vi mot Pineapple som är en dansskola i Covent Garden. Vi gick på tre olika dansklasser vilket blev tre timmar i sträck så trötta var vi efteråt minsann men det var sååå kul! På kvällen var det dags för musikalen Thriller och på vägen dit blev vi totalt överraskade eftersom Linnéa dök upp från ingenstans!! Hon har bott i Australien i ett helt år och vi trodde hon skulle komma hem veckan efter så förstår ni hur chockade vi blev??!! Det var verkligen så otroligt roligt och vi förstod nog aldrig under resan att det var sant. Musikalen var iallafall jätte bra!

På lördag var det dags för ännu en danslektion men denna gång var det ordnat för bara vår dansgrupp. Det var contemporary/floorwork och det var faktiskt intressant! Har inte dansat så mycket på golv tidigare så var inte lika smidig som man trodde hehe men kul var det! Efteråt åkte vi till Notting Hill och gick på marknaden där, sen vidare till hotellet en sväng för att fixa till oss för middag och utgång. Vi åt på en mexikansk tapas restaurang i Soho som hette Wahaca, recommend recommend! Sen drog vi ut på klubben The Cirque, det var inte riktigt det som vi är vana vid hemma om man säger så haha. Men vi hade en jätte rolig kväll!

Sen kom söndagen och det stod utcheckning och sightseeing på schemat. Bilderna får tala för denna dag!

På kvällen var det meningen att vi skulle ta flyget hem men så blev det inte riktigt för mig. Jag lyckades vara så klantig så jag glömde passet på hotellet, alltsp haha vem gör ens det? Aja, jag fick iallafall spendera en till natt i London så för mig var det lugnt😉. Resan var iallafall grym och jag vill göra den om och om igen!