Hej hörni! Vad har hänt sedan sist? Bloggen har ju ekat tomt sedan inläggen från Dubai, i och för sig är det inte jätte länge sedan vi kom hem men tänkte jag kunde kika in och säga hej i alla fall. Skolan har satt igång igen och vi har mer kursuppgifter än någonsin. Känner mig rätt stressad eftersom vi har så kort tid på oss då praktiken väntar i början på mars. Vår praktik pågår i tre hela månader, vilket betyder att vi får sommarlov efter det. Därför ska allt vara klart till slutet på februari, men nog ska det gå bra. Får bara börja beta av den långa listan...

Förutom skolan har även dansträningarna satt igång och all planering inför dansträningarna jag och Selina ska hålla i vår. Jag som älskar dans tycker såklart detta är super kul! Att göra koreografi ihop med Selina är otroligt roligt och vi är verkligen en "perfect match" gällande det måste jag säga.

På resfronten har jag faktiskt två resor inbokade. Jag, brorsan och madre åker en sväng till Spanien några dagar på sportlovet, dvs. i slutet på februari, och sedan en gång till i maj men då utan broder. Kan ju inget annat än att sakna solen då det är minus grader och mulet största delen av tiden här, suck.

Igår fick vi uppleva öken safari här i Dubai och oj oj hörni vad häftigt det var!! Verkligen en upplevelse! Började med att köra runt i öknen i ca 30 min, sedan kollade vi på solnedgången och till sist blev det mat och underhållning i form av en magdansös. Vi blev upphämtade kl 15 från hotellet och kom tillbaks runt 20:30. En perfekt eftermiddagssysselsättning!

Inatt bär det av hemåt igen. Känns riktigt trist att behöva lämna denna fina plats men vi har iallafall en super härlig vecka bakom oss! Om du har möjlighet, åk till Dubai!

Gott nytt år!! Hoppas ni alla har haft en fin nyårsafton! Vi åt mat på Cheesecake Factory och när det började närma sig tolvslaget tog vi en taxi till en strand nära Burj Al Arab och hade lite picknick innan fyrverkerierna satte igång. Det var verkligen så himla fint!

Ikväll ska vi åka in till Dubai Mall och se vad det har att erbjuda och imorgon står det vattenpark på schemat hela dagen, kul!!

Idag började vi dagen med att åka till stranden. Efter att vi solat där några timmar gick vi och åt lunch till Shake Shack och sedan tog vi en taxi till hotellet.

När vi kom till hotellet lade vi oss vid poolen tills det var dags att fixa sig inför kvällen. Vi gick till en strand där man såg Burj Al Arab rätt bra och sedan gick vi till ”lilla venedig”, vilket ska likna självaste Venedig med kanal och båtar osv. Det var super mysigt och vi åt även middag där.

Nu ska vi sova så vi orkar med morgondagen som innebär nyårsfirande!! Mer om det då, godnatt!

Hej på er! Just nu ligger jag i en hotellsäng i Dubai efter en väldigt lång dag. Vi startade runt klockan 13 hemifrån igår och tog tåget till flygplatsen där vi sedan tog flyget till Dubai kl 20:45. Detta betyder att vi landade i Dubai klockan 05 lokaltid imorse och har i princip varit i gång sedan dess. Hotellrummen var vi förstås tvungna att vänta på så vi tog en lång morgonpromenad och det är minnsann ett helt otroligt ställe det här hörni! En upplevelse kan man lugnt säga.

När klockan närmade sig nio åt vi frukost och sedan drog jag och Emma till stranden medan killarna var kvar på hotellet. Vid tolv tiden ungefär fick vi våra rum så då åkte vi från stranden och låg vid hotellpoolen resten av dagen. Nu ikväll har vi varit och ätit på Vapiano och gått en sväng via Marinan. På vägen hem igen handlade vi och nu ska vi äntligen få sova en lång natt. Imorgon väntar stranden och nya äventyr!

Hej gänget! Hoppas ni haft en bra start på julveckan! Jag har jobbat och gymmat och så kommer också resten av veckan att se ut. Jag fick jullov förra veckan så därför har jag ”flyttat” hem nu över jul och nyår och det känns faktiskt riktigt skönt. Dessutom är det så otroligt härligt att få träna på gymmet här hemma igen, trivs och mår så himla bra där haha. Jag gillar inte riktigt gymmet i Vasa ännu men det blir väl bättre med tiden hoppas jag!

Tänk att det är julafton på söndag?! Känns som att tiden bara rinner iväg, men inte mig emot eftersom jag älskar julen. Dessutom åker jag och tre andra filurer iväg till Dubai(!!!!) fyra dagar efter julafton! Det har länge varit ett drömresemål för mig och äntligen bär det av. Som vanligt tänker jag att jag ska blogga därifrån men vi får se hur det går. Fick dessutom veta idag att min Leica kamera beräknas komma hem från reparation dagen före vi åker, så hoppas verkligen den hinner komma! Vore tråkigt att endast ha med en tung och bökig systemkamera.

Resten av kvällen är planen att bara ta det lugnt och ladda upp inför jobb imorgon igen, ha det bra!

Den första bilden är på vår fina gran som vi klädde igår och den andra från en dag på stan förra veckan.

Äntligen helg! Oj vad skönt! Har inte haft en speciellt tung vecka men känner ändå att jag var i stort behov av lite ledigt. Dessutom av att få komma hem till lilla Närpes och familjen, visste knappt att man kunde sakna Närpes förut men det kan man minnsann! Känner att jag verkligen kan slappna av här till 100%.

Min helg kommer vara lugn men rolig eftersom det är danshelg, vilket betyder att jag och Selina har några dansträningar att dra. Ikväll kör vi från 16-19 och imorgon från 10-14. Skoj!

Förra helgen var det även då dans på schemat. Jag, Erika och Selina uppträdde på wasa teater med en dans och det var super roligt! Vi hade genrep på fredagen och efteråt åkte vi till Erika på fredagsmys och sleepover. På lördagen vaknade vi pigga och glada och åt plättfrukost, yum! Där efter började vi med smink och hår. Klockan två befann vi oss på wasa teater och första föreställningen började tre. Efter sista föreställningen drog vi ut och åt middag med mammorna, vilket var så gott och mysigt!! Tyvärr är alla bilder från den helgen på min leica kamera som nu är på väg till Tyskland på reparation. Därför bjussar jag på två bilder från veckan då jag, Nathalie och Amy hade team meeting på sweet vasa. Jag åt en quinoa + feta sallad vilket alltid är gott.

Kram!

Hej bloggish! Mitt liv rullar på som vanligt, är i skolan rätt så mycket och kvällarna går ut på att antingen åka till Närpes på dansträning eller att va hemma och göra skolarbeten typ. Men det är kul, får ju hålla på med det jag älskar mest!

Igår var jag faktiskt ledig och då vaknade jag lite senare än vanligt och gjorde frukost som bestod av två knäckebröd med avokado, tomat och örtsalt.

När jag ätit klart började jag städa lite i lägisen och sen satte jag mig ner i soffan och planerade dansträningarna som jag skulle hålla på kvällen. När klockan slog 1 rullade jag hem mot Närpes.

Klockan 4 var det dags att dra träning för första gruppen och klockan 7 var jag klar med alla grupper. Brukar vanligtvis ha Selina med mig men var själv denna gång. Sen när jag kom hem så hjälpte jag mamma med att göra sushi tills min bror skulle komma hem. Satt samlade hela familjen och åt och kollade sedan idol, mysigt!

Idag är det lördag och jag ska just åka och ha dansträningar från klockan 10-14, denna gång med Selina, wohoo!

Tjena! Det har varit lite tomt här i några dagar nu men det är för att jag har väldigt fullt upp most of the time. Vi har långa skoldagar och det är sällan som jag är helt ledig en kväll.

Förresten hade jag världens mysigaste helg förra helgen. På fredag åt jag sushi med la familia och sen kollade vi idol. Jag uppskattar verkligen att umgås med min familj då jag inte bor hemma längre, och när det är idol i tv-rutan kan det knappt bli bättre.

Lördagen började med dansträning, jag och Selina har börjat agera danstränare och det är så himla kul!! Mot kvällskvisten var det dags för girlsnight och ett bord fyllt av tapas. Det var verkligen en så himla mysig kväll och maten var amazing!

Ska förresten försöka bli bättre på att inte endast fota mat, vet inte varför men det är alltid då som kameran åker upp...

Imorgon är det äntligen fredag och jag har lite roliga grejer inplanerade! Först väntar skolan som vanligt men sen ska jag käka middag med min dansgrupp och efter det ska vi dra vidare på musikal! Vi ska se Billy Elliot och jag är super taggad!