Igår så hade jag och Marcus varit ett officiellt par i två år :D
Då jag tyvärr jobbade så blev det inget riktigt firande i år.
Jag hoppas tho på att vi kan göra något i helgen som kommer iaf.

En dag så for vi ut till Disney Sea, I Tokyo så finns både Disneyland och DisneySea, jag hade
uppfattat det som att Disney Sea var mer för äldre så vi åkte dit istället för Disneyland. Det kan jag nog
säga var det bästa på hela resan, det var så sjukt coolt. Jag hade ingen aning om vad jag skulle förvänta mig
men det var verkligen amazing!! Dom hade ett system med Fast Pass, dvs att du gick till en
automat bredvid attraktionen du ville åka, scannade din entrébiljett och fick då ut en ny biljett
med en tid när du skulle få åka attraktionen så du slapp stå i kö och vänt.a. Så kunde man
gå runt och fördriva tiden medan du väntade på din tur.

Asså har så sjukt dålig koll på när vi gjorde vad men jag är ganska säker på att det här är dagen efter
vi var på Disney. Vi tog tunnelbanan till Tokyo Skytree, då ingen av oss är nått superfan
av höjder så gick vi bara i gallerian under den, det var inte heller något speciellt event medan
vi var där så kändes inte så lockande att åka upp dit. Vi gick sedan från Skytree till Asakusa Shrine som är
ett av dom kändaste shrinsen i Tokyo. Antingen så var det nått speciellt som hände där
eller så är det alltid skitmycket folk då vi knappt kunde gå frammåt. Vi hamnade som på en liten bakgata
där det var en marknad typ? Där helt random så kommer det fram ett ungdomsgäng
till oss och ba "Hey can you take a picture of us?" Så Marcus skulle vara schyst och ta bild
på deras gäng men tydligen så menade dom att dom ville ta bild med oss. Så det var bara
att ställa upp när våra fans ber :) Nä men sjukt wierd, är fortfarande väldigt oklart varför dom ville
ta bild med oss. Jag skulle gissa på att det var mest Sammie och Marcus som dom var
ute efter då båda dom är blonda och blåögda haha. Jag och Maria ser inte lika typiskt
svenska ut.

Senare så gick vi in till Akihabara igen och käkade Korean BBQ, om jag minns rätt så besökte vi även
ett Maid Cafe vilket var det stelaste jag har varit med om i heeeela mitt liv. Herregud vad pinsamt alltså.
När man går omkring i Akihabara så är det väldigt många maids som står längs gatorna
och försöker dra in en, ge en reklam osv så jag fick för mig att "men så illa kan det inte va"
FYFAN. När vi kom in så blev vi tvugna att ha på oss katt/kanin/björnöron, när vi skulle
beställa så skulle vi typ göra konstiga ljud och undertiden så uppträdde dom men
dom enda som var där inne förutom vi var fulla japanska medelåldersmän.
Så fort vi fick in våra efterrätter så slängde vi i oss dom och försökte gå men vi fick
inte gå förrän vi hade tagit en bild med dom.

​​

Asså vi klev ju upp typ samma tid alla dagar förutom när vi var bakis eller om vi hade något
planerat som gjorde att man behövde åka iväg tidigt (typ som Disney) för att slippa morgontrafikanterna​.
Alla butiker etc öppnade inte förrän typ 10-11 så det var nästan onödigt att gå ut tidigare
om vi inte skulle käka frukost på nått café eller så. Men en dag så åkte vi till Shibuya
så vi var på Shibuya 109 girls när dom öppna (tror det var 10) så vi kunde käka
en rejäl pannkaksfrukost. Dom hade så sjuuukt goda fluffiga pannkakor
och som ni ser på bilden så var det massa gott på. Efter vi käkat upp så gick vi ett varn i gallerian &
i Mens 109. När vi lessnat så åkte vi ut till Odaiba igen och gick runt.
Det var Octoberfest medan vi var där så dom hade typ 30 tält med öl och mat. Dock så var
ingen av oss sugen på öl just då. Vi stannade kvar tills det blev solnedgång, besökte deras
frihetsgudinna (sjukt random) innan vi for tillbaka till Hotellet och gjorde oss
redo för att gå ut och käka middag. Vi hamnade på en lite mindre resturang vid hotellet
som inte hade någon engelsk meny så vi pekade oss fram men det slutade
jättebra ändå! Var väldigt annorlunda sätt att få maten serverad på,, blev typ nästan
som plankstek.

Känns sjukt att julen redan är över. Det går alltid så extremt fort tråkigt nog. Spenderade min jul hos mamma och pappa med familjen sen på juldagen så följde jag och Marcus med hans familj till deras stuga som var asnice!! Fick köra skoter för första gången, dog inte ens :D

Det kändes smidigare att dela upp resan i olika inlägg.

Dagen efter vi var i Golden Gai så klev vi ändå upp i hyffsad tid (typ 10-11) fast vi hade
varit ute tills 5 på morgonen. Jag tror att alla var ganska bakis, men vi for ut till Daimon och
käkade världens godaste mat. Jag och Maria hittade en sjukt bra ställe med indiskmat sist vi var
i tokyo så vi båda ville gå dit igen och det var uppskattat av både Marcus & Sammie.
Efter att vi käkat klart så for vi ut till Odaiba Beach, jag vadade lite och sen satt vi bara och chillade på stranden
tills vi blev less och for tillbaka till hotellet.

Dagen efter så for vi till Tokyo Tower och gick runt ett varv. Vi hade tänkt gå in på själva One Piece delen
men då Marcus inte var så taggad (det är bara han som sett One Piece) så blev det inte av. Istället
så åkte vi vidare till Roppongi och åt sen lunch. Sen efter edet så for vi på Alcatraz ER, tog inga bilder där
inne den här gången.

Vissa dagar så har bilderna hamnat lite skevt så är osäker om jag skriver om dagarna i rätt ordning. Men vi for iaf till Tokyo Station en förmiddag och skulle leta upp någon lunchresturang i som själva undergrounden. Vi hittade ett ställe där man fick panerat fläsk vilken var sjukt gott! Fast det bästa var såserna som fanns till. Sen gick vi runt i trädgårnden vid Harajuku stationen innan vi for hem igen och drop en powernap. På kvällen gick vi till Tokyo Dome och drack lite drinkar, spelade lite spel och åkte nån karusell innan vi åt middag. Och den där rätten var fan den vidrigaste, det ingick tydligen någon form av förrätt till min varmrätt så jag valde bara snabbt utan att egentligen kolla vad det var.... DET VAR FUCKING SPIGG?? Såg så äckligt ut, smakade bara salt men nä.. tog bara en tugga av spiggen sen försökte jag äta riset som låg under.

Tänkte att jag skulle ta och försöka göra lite inlägg om vår Tokyoresa som vi tog i höstas! Vet inte om jag ska dela upp i olika inlägg eller bara mata på?

Jag och Macattack tog flyget tidigt på morgonen till Stockholm ->Köpenhamn->Tokyo. Vi hade 5h att döda på Arlanda så vi gled typ runt ööööverallt och ba chillade/drack kaffe. Det blev sen skitstressigt när vi skulle byta till flyget ifrån Köpenhamn till Tokyo då vårt var försenat, men vi hann och sen fick vi försöka fördriva tid på flyget i typ 10h.

Vi kom fram typ 10 på morgonen i Tokyo, fick vänta skiiitlänge på väskorna så jag började få lite panik att dom skulle vara borta. Sen när vi skulle vänta på flygbussen så kom det fram ett TV-team och skulle intervjua oss... skitfräscht att bli intervjuad i Japansk tv när man rest i typ en hel dag... Efter vi hoppat av på Tokyo Station så mötte vi upp Maria och Sammie (jag fattar fortfarande inte att vi lyckades hitta varandra) När vi kom fram till hotellet så var det ca 1h kvar tills vi skulle få checka in så vi gick till donken som låg nära och käkade. Jag var överlycklig då jag äntligen fick Melon Soda igen!! Sen efter jag och Macke fått sova/duscha ett tag så drog vi ner till Akihabara och spelade.

På vår första heldag så drog vi till Ueno Parken på morgonen/förmiddagen. Besökte deras tempel/shrine och gick igenom zoot där vi passade på att luncha och dricka lite bärs. Det var verkligen perfekt årstid att åka dit på då vi slapp monstervärmen men ändå fick ha varmt. (typ 20-30+ varje dag)

På kvällen så for vi in till Shinjuku och spelade Pokémon GO osv. VI hade som plan att åka upp i Government building och se på Solnedgången men det var sån sjuuuuuuuuuuukt lång kö så vi tog bara en promenad istället. På den största bilden så ser man Godzilla som dom har där!

Nästa dag så gick vi till Kejserliga palatset (eller ja trädgården) och bara promenerade runt, tror vi hade nån form av picknick där också.

Sen drog vi förbi Disneystore i Shibuya, och Kawaii Monster Cafe i Harajuku innan vi drog hem igen till hotellet och powernapade.

Den kvällen bestämde vi oss för att fara till Golden Gai som är ett slags kvarter med bara en massa små barer där det får plats typ 15 pers max kanske per bar men dom flesta rymmer mycket färre. Där får man dricka mest öl och snackade med ägaren av baren. Vi började med att besöka Kenzos (leopardstället) där aaaallt var klätt i leopard och han var så jävla skön! Även om språket inte alltid var så lätt så var han extremt trevlig och rolig. Sen gick vi på en bar där vi fick sitta på ett loft och dricka shots, vi hann även besöka ett ställe där vi fick krypa under bardisken för att kunna ta oss ut. Men den bästa var potatiskvinnan som vi kallade henne. Hon var supersöt och bjöd oss på sjukt mycket öl/vin/sprit vilket slutade med att alla var jättebakis dagen efter...​

I'm not too sure what I'm supposed to do with this

These hands, this mind, this instability
From a cage I created, to a hell that heaven made
Can't let go of the hatred cause I love the way it tastes

I've come to terms with the fact I'll never change
And that's just fine, I find solace in the pain
I don't mind the darkness, it's easy on the eyes
I'm praying for something to make me feel alive

Tjo blöggis!! Min sista lediga dagar innan julafton är jag inne på nu :^)
Jobbar till 21 både fredag och lördag, kan inte vara mer otaggad.
Men w/e! Det är dampmycket snö, jag har festat lite och färgat håret. Same old liksom.

Mådde så jävla dåligt under hela hemresan, min kropp gav typ upp.. På morgonen när vi for ifrån hotellet
så fick jag en avisering att flyget var drygt 2,5h försenat. Sen i Köpenhamn så blev nästa flyg försenat
och sen samma sak i Stockholm så kom inte hem förrän typ halv 2 på natten och skulle upp
och jobba dagen efter..

Min och Marcus dygnsrytm är dock inte helt 100 igen. Vi somnar typ senast 21 och vaknar
sen runt halv 6 på morgonen vilket är mindre kul. Men idag så passade jag istället
på att gå en promenad till stan och käka lunch med min mamma istället för att
bara sitta vid datorn hela förmiddagen.

Har precis packat klart allt och nu sitter jag och räknar yen. Försöker bestämma vad som i handbagage och vad jag ska ha i resväskan. Värsta som skulle kunna hända är att resväskan försvinner men vill inte gå runt med typ 200.000 yen i ryggsäcken...

Bilder ifrån senaste veckan/veckorna. Tog en selfie, yeeey!! Var hundvakt åt Marcus föräldrar och har tatuerat mig igen hehe.

Typ det bästa sist när vi var i Tokyo var nog att vi var där när alla körsbärsträd blommade.

På kvällarna när vi inte visste vad vi skulle göra så brukade vi mest spela på olika maskiner, fanns hur mycket UFOcatchers som helst.