Hej goingar!!! Mitt liv rullar på bara, fort som satan känns det som? Dagarna flyger. Älskar att skolan är igång. Läser mycket roligare ämnen detta året än förra (förutom matte 3b...) och allt känns bara allmänt BRA. Det är dock ganska mycket hela tiden och jag måste påminna mig själv att inte stressa ihjäl. Pluggar liksom körkort parallellt och kommer hem sent varenda dag. Men det kommer vara värt!

Bilden speglar en vanlig dag på Polhem. Häng i byggnad 3. Förresten! Ni får gärna följa mitt och mina kompisars UF-företag som vi driver just nu: här är en länk till vår facebook och här är en länk till instagram. Vi kommer börja sälja superfina armband inom kort<3

Hej kompisar!! Hoppas ni mår toppen<3 Nu börjar skolan rulla på som vanligt igen och rutinerna faller på plats. Skönt, tycker jag. Hade dock en helg i världsklass, med både ett 18-årsfirande och en kräftskiva. Best of both worlds!!!

Idag är det måndag igen och jag kom precis hem från ett personalmöte. Dags att börja kombinera skola och (två) jobb igen, och endast ledigt varannan helg. Och körskola! Har min första körlektion imorgon. Ska bli kul faktiskt.

Nu ska jag se ett avsnitt av Game of Thrones som jag slaviskt börjat kolla på, sen ska jag sova. Vi hörs!

Hej hjärtan! Det var längesen. Som ni märkt har inte bloggen varit min största prioritering under sommaren, och kommer dessvärre fortsätta att inte vara det. Nu under sommaren har jag baaara njutit och umgåtts med mina kompisar, och nu i höst kommer fokus ligga på skola och jobb. Jag vill inte ha ett lika stressigt år som 2an blev och måste därför prioritera bort vissa saker. Kommer såklart fortsätta blogga men inte lika aktivt<3

Men nu till inlägget skulle handla om: GREKLAND. Hade en helt fantastisk vecka med mina bästa vänner. Vi var på Kreta och bodde på ett helt sjukt fint hotell, med en hotellfrukost som var bortom allt!!! Vi hängde på stranden, åt god mat, åkte ut med båt och snorklade, åkte till Elafonisi där vattnet var helt GALET blått (aldrig varit med om något liknande), tatuerade oss (!!!) och bara njöööt. Ett perfekt avslut på ett perfekt sommarlov.

Mitt sista (och förmodligen bästa) Dublin-köp! Var på jakt efter en parfym då jag inte ägde någon, och det slog mig verkligen hur dyrt det är med parfym??? Helt orimligt. Men är verkligen så jäkla nöjd med denna. En gång när jag beställde från Kicks fick jag hem denna som ett litet test och tyckte den luktade uuunderbart, så när jag hittade den på flygplatsen kunde jag verkligen inte låta bli. Mmm.

Här kommer dag 2 i Dublin, några dagar för sent haha! Vi begav oss ut på stan direkt efter hotellfrukosten. Tyckte verkligen om arkitekturen i Dublin.

Glömde helt av att gå in på Topshop dagen innan så det blev första stoppet! Köpte dessvärre inget från Ivy Park men dog ju lite för Beyoncé såklart. Köpte däremot lite annat...

Bland annat denna tröja! Tog bara bilden för var lite osäker om jag skulle köpa först, tänkte att jag kunde gå tillbaka och köpa den sen när jag funderat lite vilket jag gjorde. Så glad för det, den är så himla fin.

Sedan var det dags för en paus i shoppandet på ett jättemysigt fik som jag och mamma hittade. Gott kaffe dessutom.

På samma fik hade de även sallader så dagens lunch fick bli där. Jag åt en falafelsallad och mamma en ceasar. Älskade verkligen detta stället, lite 80's känsla över det samt god mat!

Och det var alla bilder jag hade från denna resa. Efter lunchen shoppade vi lite till och sen gick vi hem och tog en nap fram tills middag. Dagen efter åkte vi hem till Sverige tidigt på morgonen. Så det var det!

Igår fyllde min pappa 50! Det var den huvudsakliga anledningen till att vi åkte till Dublin. Vi började dagen med hotellfrukost, som faktiskt var förvånansvärt god!

Sedan begav vi oss ut i det fina vädret. Vi gick inom och kollade på "Garden of Remembrance" som var en superfin memorial för när irländarna blev fria från Storbritannien. Där var jättefint!

Efter att ha gått lite i stan var det dags för födelsedagspicknick för pappa. Vi köpte med oss lite lunch och satte oss i Saint Stephens green park, som jag veeerkligen rekommenderar er att åka till om ni åker hit. Där var så hiiimla mysigt och fint.

Äntligen dags för shopping!!! Även shoppingen här har överraskat mig positivt. Mindre än London såklart men betydligt mer än t.ex. Köpenhamn. Köpte en massa fint.

Sedan gick vi hem och gjorde oss i ordning för middag. Jag tog på mig en ny tröja med korsett samt svarta fluff-skor från Primark. Så nöjd med dessa!

Vid sju hade vi bord på Fridays. Det kändes som ett säkert kort för en födelsedagsmiddag. Till förrätt åt vi nachos och till huvudrätt åt jag deras veggieburgare. Allt var jättegott och jag rullade typ därifrån...

Födelsedagsgrisen och mamma påväg tillbaka till hotellet!

Vi är framme! Vi kom hit vid middagstid så då checkade vi in på vårt hotell. Blev positivt överraskad när det gällde hotellrummet, och tydligen ska frukosten också vara bra. Hoppas. Vi bor väldigt nära shoppinggatorna så efter att vi käkat middag på ett hak här i närheten begav vi oss in mot centrum för att kolla lite butiker innan det stängde. Shoppade ingenting idag utan tänkte spara det till imorgon, hehe. Nu ska jag gå och lägga mig, natti

Nu drar vi till Dublin!

På Hilmas födelsedag åt vi på Creperiet. Så himla gott och mysigt, vill nog köra samma när jag fyller år om lite mindre än två månader.

Min och Matildas födelsedagspresent till henne var en middag på Wasabi i Lund. Hade aldrig ätit här förut, men det var SÅ gott. Speciellt rullarna med friterad räka. Vi bjöd såklart Hilma på en öl också för man fyller fan bara 18 en gång i livet!!!!

I lördags skulle jag, Clara och Hanna på en 18årsfest så här sitter vi och dricker lite vin innan vi stack dit. Finaste tjejerna!

När jag kom hem från stugan igår gjorde jag mig snabbt i ordning igen för att åka in till Lund för en kaffe med Linn. Vi var ju kollegor förut men nu när hon slutat ses vi inte alls lika ofta längre, så igår hade vi en maaassa att prata om. Så jäkla trevligt. Efter denna kaffedejt blev jag upphämtad av Elin och Emilia och åkte hem till Elin för att umgås med dem resten av kvällen.

Idag ska jag övningsköra och jobba, och sen ikväll ska jag och Matilda bjuda Hilma på middag som en försenad 18årspresent. Längtar!!