Hejsan, så idag var ingen speciell dag. Vi vaknade typ 07,00 och packade osv. Vi började åka klockan 08.30. Vi körde på en känd väg och stannade ibland för att titta på utsikten. Sen stannade vi där man kunde se sjöelefanter såååååååå himla söta O roliga. Efter det stannade vi och åt hamburgare och gick på toa. Därefter stannade vi knappt men sen tankade vi och åkte i någon by som var lite italiensk. Vi kom sen i någon kö så det tog kanske 45 minuter extra. När vi kom fram till vår destination (ett outlet) var klockan 17.00 och bara körningen tog 6 timmar och sen massa stopp. Sen var vi på outletet och handlade lite och sen åkte vi till vårt hotell i Oxnard. Där gick vi och åt på en pizzeria och sen slappade :)))) det var allt för idag hejdå och imorgon åker vi hem :(

Sälar/sjölejon 👇🏽

Blåval 👇🏽

Knölval 👇🏽

Hallooooo!

Vi vaknade och gjorde allt ja och åt. Sen åkte vi till hamnen och gick runt där. När klockan var halv ett åkte vi ut med en båt i tre timmar. Vi var Alltså på valsafari och såg blåval och knölval och kanske speckhuggare (stav Ahahaha). Det var sjukt coolt och ja väldigt roligt. När vi kom tillbaka åt vi och jag tog fish and chips. Sen gick vi en runda och jag tog en frappe på starbucks. Efter det åkte vi tillbaka till stugan och hade det skönt. Inte så långt inlägg men Jaja ;) hejdå

Hej på dig

Som vanligt gjorde vi allt som vi har gjort varje morgon och vaknade 09.00. Klockan 10.30 begav vi oss iväg ifrån san francisco. Första stoppet var när vi köpte bär och så k H andra när vi åt mat och jag tog en burrito. Vi kom fram 14.40 och Fick vårt rum. Sen åkte mina föräldrar och handlade för att man gör egen mat här. Klockan fem åkte vi till centrum och tittade på kända golfbanor och coola hus och stranden. När vi åkte tillbaka stannade vi vid affären igen för vi hade glömt att köpa mjölk. Jag köpte även granatäpplebitar doppade i mörk choklad som är så sjuuukt gott. Vi åt sen mat (mac and cheese) och sen duschade osv. Förresten så är vi i monterey så ja ;) hejdåj

Blev tyvärr inte så många bilder idag eftersom vi åkte mest bil

Hejsan

Vi vaknade 09.00 och gjorde allt som vi brukar. Sen tog vi en buss till haight ashbury där det finns fina hus som vi tittade på. Vi gick även längs någon väg med småaffärer och jag tog en ben and jerrys shake som var vegansk och sjuuuukt god. Sen åkte vi till China town där vi bara gick runt och vi åt på en kinesisk resturang där man satt runt en flod typ. En liten "flod" där det åkte småbåtar med sushi i så fick Man ta så många fat som möjligt. Jag tog bara lax och beställde en kyckling nudelsoppa. Efter det fortsatte vi att gå runt och titta. Därefter åkte vi till downtown och satt på någon park och så sen åkte vi tillbaka. Vi åt på någon djungelresturang och jag tog en god hamburgare. Det var Som att sitta i En djungel med växter och djur och ljud. Sen åkte vi till hotellet och hade mysigt. Hejdåååå

Hello :)

Idag vaknade vi 08,30 och åt frukost. Sen åkte vi buss klockan 10.00 till där båten skulle gå. Vi kom 10.30 vilket man skulle eftersom man skulle vara där 30 minuter innan. När klockan väl vad 11.00 åkte båten över till alcatraz. Vi tog några hörlurar så man kunde gå en tur och få reda på allt i fängelset. Det var cool O se. Sen 14.00 kom vi tillbaka och då ställde vi oss i kö för att äta på bubba gump. Det tog 45 minuter innan vi fick vårt bord så det tog ett tag hehe. När vi väntade satt vi vid baren och såg när då hon som gjorde drinkarna gjorde de. Det var faktiskt rätt kul och se att man kommer ihåg hur allt ska göras. Man kunde också se filmen när vi väntade. När vi väl fick vårt bord tog jag fish and chips som var jättegott. Efter det var klockan typ 16.00 elr mindre. Då åkte min bror och pappa till hotellet medan jag och mamma åkte till pacific heights och gick runt där. Innan vi åkte till hotellet köpte vi paj och smakade olika glasser och köpte godis och så till kvällen. Sen slappade vi bara. Bye Bye

* vet att detta inlägget kommer en Dag sent för mig. Det är för att jag var trött igår så ja :)

Hola ;)

Jag vaknade 08.45 och åt och sen stack vi och hyrde cyklar. Vi tog två tandem cyklar och det var sååååå kul. Något man borde testa någongång är tandem. Vi cyklade till golden gate bron och tillbaka. Sen köpte vi biljetter som varar i 3 dagar så vi kan åka "tåg". Så vi tog det kända gamla spårvagnståget. Vi tog det till union square och jag hängde typ utanför eftersom man kunde hålla sig och hänga utanför vagnen helt enkelt. När vi kom fram åt vi och jag tog en jättegod bbq ranch chicken salad. Sen gick vi in på ett mall och jag köpte lite saker från några affärer. Jag köpte från: pink, Vans, abercrombie and fitch, hollister och en tröja från Nike. Jag tog sen någon ny dricka från starbucks som var sjukt god. Sen åkte vi tillbaka och åt på in n out. Efter det gick vi till hotellet och duschade och tittade på tv. Det var allt hejdå

Hej
Vi vaknade 09.00 tror jag och åt frukost. Sen spelade jag och min bror pingis (det var andra gången jag har spelat pingis). Efter det började vi åka mot San francisco och vi stannade aldrig. Vi började nog att åka 11.00 och kom fram 14.30. Vi kunde inte checka in på hotellet förens 16.00 så vi gick och åt. Jag tog nån sandwich. Sen gick vi bara längs hamnen. Vi såg sjölejon som var så söta och det var också sälar. Sen kom vi till någon vänsterhands affär och jag är vänsterhänt haha men jag köpte inget. Därefter gick vi till hotellet och var där. Påvägen till hotellet gick vi upp för en sjukt brant backe. Vi var på hotellet hela kvällen och åt mackor här. Jag har duschat och så. Här i San francisco är det kallare vilket det är här och mycket dimma. Jag köpte även den veganska ben & Jerry's glassen, den var sååå god. Jag tog den med cookie dough och oreo, de veganska smakerna finns ju inte i Sverige. När vi körde så tog vi en omväg så vi kom över golden gate bron. Det var allt hejdå

Hallåå!

Dagen började med att vi vaknade typ 09.00 och åt en god frukost på hotellet (man fick betala extra för den). Sen gjorde vi oss i ordning och körde in i parken, eftersom hotellet ligger precis utanför. Första stoppet var vid något vattenfall som man fick gå en liten bit för att se. Om man ville komma nära fick man klättra på stenarna, jag försökte en bit men de var så hala som jag skulle bara slå mig hehe. Jag fick nöja mig med ett avstånd. Det hette bridaveilv fall. Sen åkte vi till en utsiktsplats som heter tunnel view. Efter det stannade vi med bilen och gick två kilometer uppför till 2476 meters höjd. Sentinel dome heter det och där såg man USAs högsta vattenfall och half dome som är ett berg. Sen åkte vi in i byn som tog en timme för de var kö, eftersom det var bilar som misskötte sig.... Där åt jag makaroner och vi köpte mackor till kvällen som vi kunde ha. Efter det åkte vi tillbaka och då såg vi vattenfallet från nära håll. Sen badade vi i poolen och sen duschade, slappade och åt. Efter det gick vi ut och såg på stjärnorna i några hängmattor. Det vAr allt hejdp

Hallllooooojjjj :)

Vi vaknade och sen åt vi frukost (som ingick) och fixade oss och packade. Sen begav vi oss av till Yosemite första stoppet var när vi tankade och köpte sandwich till lunch, jag köpte även ett polkagris-choklad ahha det var rätt gott. Köpte även två pringles smaker som var goda. Sen åkte vi till ett ställe där vi fick tips om var som var bäst att se i den parken alltså Yosemite och köpte inträde till parken. Sen tog det en timme att köra till parken. I nationalparken stannade vi först vid en Bergsjö och badade och åt lunch. Efter det stack vi till ett ställe och parkerade och gick till redwood träden. De var väldigt stora. Därefter åkte vi till hotellet och åt och sen badade på kvällen i deras pool. Sen duschade vi och satt oss på balkongen. Det finns så mycket kryp och vi såg möss och fladdermöss. Yosemite är alltså en stor nationalpark där de är mycket djur, vi såg ett rådjur och så. Det var allt byeeee

Hejhej!

Idag vaknade vi runt åtta och pt frukost osv. Sen checkade vi ut och börja åka mot mammoth lakes som ska vi ska sova på över natten. sen fortsätta nästa dag till Yosemite national park annars skulle vi komma mitt i natten. På vägen stannade vi vid badwather basin som är den lägsta punkten på norra halvklotet och ligger i death valley. Death valley är en öken som har mätts den högsta temperaturen på hela jorden och har varit uppe i 57 grader. Det var ungefär 51-53 grader när vi var där så man kunde va ute i typ Max 5 min för det var så varmt. Men jag hade ju min fläkt haha. Nästa stopp var devils golf course där de var stora saltbitar typ (jättecoolt). Sen stannade vi vid artists palette där de var fina färger på berget. Efter det stannade vi vid Fournace creek där vi åt mackor i bilden. Sen gick vi in och det var som ett litet museum om death valley. Därefter åkte vi vidare och stannade vid sand dynor där var det sjuuukt varmt men ändå coolt att se. Vi stannade sedan vid lone pine där vi åt och jag tog en hamburgare. Sen tog det 2 timmar till vårt hotell som vi bara har slappat i sedan 19.00 och klockan är nu 22.33. Så vi började åka 09.45 och kom fram 18.30. Ungefär 6 timmar i bil plus alla stopp. Jag skulle gärna vilja åka tillbaka till LAS vegas och vårt hotell. Förresten så har det det varit hajar i haven där vi har badat (dock inte när vi badade för då hade de varnatkr. Om jag Skulle vetat detta innan skulle jag aldrig badat haha, det var ju bra att jag inte visste Eftersom inget hönde när vi har badat i haven. Så det var allt Hejdpå!