Idag fick vi för oss att åka till blue mountains som ligger 2 h ifrån stan och ja vädret var hyfsat när vi åkte ifrån hostlet... När vi sedan börjar närma sig så ser vi hur mycket dimma som har kommit gick knappt att se ut ifrån tåget. Men fanns inte så mycket att göra åt det, utan bara gilla läget. Vi tog en buss ut till en vandringsled och gick runt alla utsiktsplatser, men kan säga att det var inte mycket vi fick se... Med dessa tjejer så blev det iallafall kul trots alla omständigheter. När vi kommit tillbaka till stan igen så bokade vi även in fraser Island och whitsunday så nu är vi redo för att fortsätt vår resa!

Välkomnades av strålande solsken och 27 grader. Gick runt och kikade lite, vilken fin stad! Mötte sedan upp Amanda och Julia som kom ner idag, så nu har alla samlats igen. Vi åkte sedan ut med färjan till manly där vi gick runt längs stranden och bara hade det gott. Satte oss sedan på ett litet fiskeställe där vi äntligen fick äta riktig fish and chips. La oss sedan på stranden och somnade till då vi bara hade fått 2 timmars sömn. Åkte sedan färjan tillbaka lagom till solnedgången, vilket var helt sjukt fint!

Vill inte lämna detta ställe! Detta har verkligen varit en helt otrolig resa, vilka fina platser vi fått se, vilka underbara människor vi har träffat och nu är det snart dags att lämna. Men, det är inte slutet för inatt beger vi oss till Australien där vi äntligen ska bli återförenade med Julia och Amanda. Så nu väntar nya äventyr... De sista dagarna här har bestått av fest, vandringar och skratt. Vandringarna har dock lett till en ordentlig träningsvärk, har nog aldrig varit med om något liknande till och med svårt att komma upp ur sängen. Men det var det helt klart värt för vilka vyer!

Idag har vi varit på en heldags tur på 60 mil för att ta oss till Milford sound, med 3 timmars sömn med oss i bagaget. Vi har haft en riktigt bra tripp och stannat på flertal fina ställen under vägen. Det bästa var såklart sällskapet, vilka tjejer!

Har det sååå bra här, denna resan har hittills varit över all förväntan, helt sjukt! Vi befinner oss nu i Queenstown vilket är en riktigt vacker och mysig stad. Igår var vi och käkade på fergburger, Ojoj vad gott det var! Det sägs vara världens godaste och ja jag tror faktiskt det kan stämma! Därefter gick vi ut på en liten pubrunda och dansade loss tillsammans med alla på bussen. Idag har vi mest njutit och haft det gott och ikväll är det dags för dansgolvet och drinkar igen.

Igår var det st patrick's day vilket såklart skulle firas! På vägen till vårt hostel stannade vi till för att hitta utklädnad till kvällen, fanns inte så stort utbud men lite ballonger och sprayfärg löste det mesta. Bodde i lake mahinapua där de hade fixat och pyntat för oss, vi fick även middag och efterrätt vilket var riktigt lyxigt då det framförallt inte innehöll någon pasta. Vi var sedan i full gång med att blåsa upp alla ballonger vilket tillslut tog upp hela vårt lilla rum men det löste vi! Hade en rolig kväll, men idag var man tvungen att ställa klockan tidigt för att inte missa frukosten som bestod av pannkakor, bacon och rostatbröd och juice <3 Mätta och belåtna åkte vi sedan vidare med bussen till Franz Josef där vi nu befinner oss. Dagen har varit väldigt lugn hittills, badat lite jacuzzi och bara tagit det lugnt med the swedish crew, kul att hitta nya vänner på resan och perfekt när vi alla får plats i samma rum.

De senaste dagarna har varit riktigt bra! Efter Taupo landade vi i river valley som låg lite mitt ute i ingenstans, men jag gillade det starkt. Hamnade i ett rum ovanför baren så tänkte att nu får man iaf användning för sina öronproppar... Men när det är vi som var sist ifrån baren så kom de inte till användning här heller. Dagen därpå var vi ute och red vilket var riktigt kul! Så jag och Mr T red längs kullarna och åkrarna vilket var en riktigt härlig känsla. Vi åkte därefter till Wellington som är NZ huvudstad, men staden kändes lite grå och trist så här stannade vi bara en natt innan vi tog färjan över till södra ön. Vi befinner oss nu i westport där vi träffat tre svenska tjejer, så igår passade vi på att laga tacos tillsammans vilket var det godaste jag ätit på lääänge! Vi hamnade även i samma rum/lägenhet vilket är det största vi fått hittills. Idag är det dags att åka vidare till Lake mahinapua där vi dessutom ska fira st patrick's day , vilket ska bli riktigt kul!

På vägen till Taupo stannade vi till på redwoods walk där vi gick en 45 minuters promenad runt, var riktigt fint men vädret var däremot inte på vår sida för det bara fortsätter att regna här. Vi stannade även till på huka falls för att se på vattenfallet innan vi kom fram till slutdestinationen Taupo. Fick vårt rum lagade lite mat, drack vin och sen var vi redo för utgång. Busschauffören som vi hade denna dagen var även en riktigt skön lirare som bjöd på shots och livade upp kvällen.

Vilken dag! Morgonen var ganska lugn på grund av allt regn... När vädret hade lugnat sig åkte vi först för att se några vattenfall som var helt otroliga och extra stora nu när det regnat så mycket det senaste. Därefter åkte vi in till Rotorua och gick in i maori village där vi fick se gazers som var riktigt häftiga förutom att de luktade en del... Fick lära mig en hel del om maorierna och se på en liten show som de hade. I en gazer var det någon som kokade majskolvar, så det passade vi på att äta och det var nog den godaste jag ätit. Efter detta åkte vi till en djurpark där vi fick se ett flertal av alla djur som finns i nya Zeeland även den omtalade kiwi fågeln. Efter en heldag med aktiviteter åkte vi hem igen och tog en paus innan vi avslutade dagen med att åka till hot pools som var riktigt sköna att bara ligga och njuta i när vädret inte varit på vår sida de senaste dagarna. Imorgon lämnar vi Liz och hennes fina familj för att bege oss vidare till Taupo.

Har inte haft någon tillgång till wi-fi här ute, vilket på ett sätt varit ganska skönt också. Efter Auckland åkte vi till hot water beach där vi fick gräv gropar i sanden som tack vare underjordiska varma källor bildar en vattentemperatur på 64 celsius. Vi hade inte riktigt någon tur med vår lilla pool antingen blev den för kall eller så blev den så varm så man inte ens kunde stoppa i foten... Efter detta kom ovädret och det slutade aldrig regna, så vi blev fast i hot water beach en extra natt för att vägarna var stängda och vattenfyllda. Detta var för min del ganska bra då min stora ryggsäck aldrig kom ifrån hot water beach... Så ibland ska man ha lite tur också. Dagen därpå åkte vi till waitomo där vi var ute på black water rafting i glowworms grottorna. Därefter körde bussen iväg till hobbiton the Movie set, var så vackert och kul att se trots att jag inte riktigt är något stort fan av filmerna. Sedan åkte vi vidare till Rotorua där vi nu befinner oss hemma hos Liz och hennes familj. Igår visade de oss runt och på vägen fick vi se ett helt otroligt vattenfall och nu ska vi snart åka ut på andra äventyr!