Black Friday med Hilma
En kramgo Leif
En Söndag i Göteborg

Helgen har varit lugn och mysig, vilket behövdes efter en intensiv vecka. I fredags plockade Hilma upp mig på jobbet och så åkte vi in till Borås för att kolla in om det fanns något att hitta på Black Friday. Blev inte så mycket inköpt men fick en jättemysig eftermiddag. Lördagen började med ett besök på Skene Järn för att träffa Leif Mannerström och Uno Svenningsson, riktiga mysgubbar! Sedan åkte vi upp till pappa och myste lite med honom. Kvällen fick bli en spontan middag med von Braun W & company. Söndagen drog jag och Felicia in till Göteborg och hade lite adventsmys, där vi även passade på att ta en försenad födelsedagslunch på pinchos. Blev som sagt en lugn helg, men har en känsla att detta blev lugnet innan stormen då det går med stormsteg till juletider. Tänk bara att det är sista november imorgon, vart tog tiden vägen?!

Me and Big sis
Mandys fast food

Igår åkte jag in till Borås med Melina och Mattias för att hitta en present till pappsen inför farsdag. Efter en hel förmiddag med vandring mellan affärer så kände vi oss färdiga efter att ha hittat en bra present till pappa. Så då begav vi oss hemåt igen och tog därefter en sen lunch på Mandys vilket var riktigt gott! Även fast magen kändes som att den skulle spricka ett tag... Sedan spenderades min lördagskväll hemma hos Amanda, där hon och Elin hade lagat riktigt god mat i form av pepparbiff och potatisgratäng. Vi tjötade kollade på film skrattade och hade en toppenkväll. Därefter kunde jag sova gott jämte Amanda.

En av drink-blandarna

Igår var vi hemma hos Julia som förvandlade fredagsmyset till en drinkkväll. Vi var 12 tjejer som delade upp oss och skapade varsin drink i sina grupper. Detta resulterade till 4 olika drinkar under kvällen och alla var riktigt goda. Så efter några drinkar, hembakad pizza, massa skratt, sällskapsspel och härliga diskussioner tillsammans med ett underbart gäng var det dags att åka hem.

Händer så mycket nu förtiden så vet inte ens vart jag ska börja. Får väl börja med att meddela att vår resa nu är bokad och den 1 mars lyfter flyget mot nya Zeeland, sedan mot Australien och avslutningsvis till Bali innan vi beger oss hemåt igen. Så fortsätta planering är nu i full gång. Sedan kan jag ju även berätta att jag nu bytt jobb, och bytt ut bullarna mot småbarn. Ja spännande att se hur det fortsätter... 😉 Men, att fika har jag allt hunnit med att göra, för hur bra är det inte att träffas över en kopp kaffe? Helt underbart om du frågar mig, speciellt under dessa gråa och regniga höstdagar. Sedan händer det väl en del jobbiga saker med, men det är när personer i ens närhet blir sjuka som man verkligen känner att man måste leva livet. Så säger bara fish, yolo, och carpe diem.

Älskar utekvällar som dessa! Vi började kvällen med middag hos Emma som inleddes med en fördrink, hon hade gjort fläskfilégryta och ris, med hallonpannacotta-paj till efterrätt. MUMS! Därefter tog vi bussen till Kinna och hamnade på vår kära Kinna krog. Det är inte den bästa nattklubben, men när det är speciella evenemang så är stället guld värt då man träffar vänner som man numera inte har kontakt med annars. Kvällen blev i vilket fall riktigt lyckad och jag hade en kanon kväll.

Off to London
Burgers and cocktails
Brekfast with a view
Kärlek till dig & denna stad.

Vilken resa!! Kan inte förstå att det nu nästan har gått en vecka sedan vi åkte... I studentpresent fick jag en londonresa av min syster och det var först nu vi båda kunde få en lucka i våra kalendrar. Vi åkte onsdag eftermiddag och kom hem i fredagskväll, vilket blev helt perfekt, fast några extra dagar hade aldrig skadat... Kan man få för mycket av den här staden?! Melina hade hittat ett riktigt bra hotell på Oxford street precis vid Marble Arch. Så shoppingen fanns nära till hands... Av rena slumpen hittade vi även en tvärgata där det fanns ett stort utbud av mysiga restauranger. Där fastnade vi för ett hamburgare ställe första dagen, sedan är det ju alltid obligatoriskt med fish and chips när man är i London så det fick det också bli ett stopp på under dag 2. För att inte spendera all tid på shopping och affärer så begav vi oss även till Westminster för att kolla in London eye och Big Ben. Hade en toppen weekend med min kära syster så en bättre present skulle jag inte kunnat få.

sol, musik, fika tillsammans med detta sällskapet
= svårslaget.

Igår var vädret helt fantastiskt så vi bestämde oss för att ta en picknick. Kan nu i efterhand meddela att det var en riktigt bra beslut, för vilken kväll vi fick!

Clara 19 år

I lördags fyllde Clara år och det skulle såklart firas! Det första man fick när man kom in var en shot och sedan var det bara att köra igång. Vi tog sedan en buss mot Göteborg, satte oss på pinchos för en drink, och fortsatte kvällen på Trädgårn.

Planerat framtida resa...

Tiden bara rusar förbi och det känns som att man nästan aldrig hinner att ta sig upp till ytan för att hämta andan innan det är dags för något nytt. Men man ska inte klaga, de senaste dagarna har varit intensiva men roliga. Verkar även som att de kommande veckorna fortsätter på samma vis. Förra veckan bokade även jag och min syster en resa till London och vi åker redan den 21 september. Japp det gäller att hänga med i svängarna..

Fikaplanering...

Idag var jag och Ebba i Göteborg för att gå på möte med Kilroy. De hjälpte oss att organisera vår resa och ge oss otroligt mycket värdefulla tips. Efter några timmars diskuterande och framläggning över hur vi ska ta oss igenom våra länder så börjar det se väldigt lovande ut. När jag kom hem så snurrade hela huvudet av information, tankar och idéer, men nu är vi på god väg till att förverkliga vår drömresa.