Igår började kvällen hemma hos Jasmine för att förfesta till förfesten. Vi tog därefter tåget till Borås för att ta oss till Emil aka borås basket och company. Tanken var därefter att dra ut till x & y, men eftersom att jag fortfarande inte känner mig helt hundra efter 2 veckor av influensa så tog jag istället en tidigare buss hem. Hade en riktigt rolig kväll som innehöll twister spel, dans, skratt och musik, precis som en kväll ska vara helt enkelt.

Igår var vi hemma hos Sanna i Hyssna för att fira att hon har fyllt 20 år. Helt sjukt vad fort tiden går nu... Inte längesen man hade fiskedam och pyjamaskalas och nu håller vi en efter en på att lämna tonåren. Är det illa att ha åldersnoja som blivande 20-åring? Nej men allt har sitt, nu har man andra mål och visioner att sträva efter och fler möjligheter än någonsin. Hade i vilket fall en riktigt trevlig kväll hos Sanna som hade fixat så fint och med massa gottigheter. Alltid kul att vardagslyxa ibland!

Nya Zeeland
Australien
Bali

Helt sjukt! Om exakt 50 dagar står jag, Felicia och Ebba på Landvetter och är på väg på vårt första stora äventyr. Förstår fortfarande inte att det är sant trots att alla flygbiljetter är bokade. Vår första destination på denna resa bli Nya Zeeland där vi bokat en bussresa som ska ta oss igenom både Nordön och Sydön. Efter 3 veckor bestående av vackra landskap och fina sevärdheter så tar vi flyget från Christchurch till Sidney där vi möter upp både Amanda och Julia. Vi hoppar även här på en bussresa som tar oss hela vägen upp till Cairns med ett flertal stopp på vägen. Under våra 4 veckor här kommer vi bland annat besöka Gold Coast, Byron Bay, fraser island, Barriärrevet mm... Vår sista destination på vår resa blir Bali. Här stannar vi i 3 veckor för att få ett fint avslut på denna resa och för att även få upptäcka en liten del av Indonesien. Kommer bli en helt otrolig resa med ett fantastiskt resesällskap, så nu är det bara att räkna ner dagarna...

Viskan & Basket
Förfest & Utgång
Alla har vi våra cravings...

Blev en otroligt bra helg! Fredagen spenderades i Borås där jag och Amanda började kvällen med en middag på Viskan och åkte sen vidare till Boråshallen där vi mötte upp Alex för att kolla på Borås basket. Vi åkte därefter hem till Erik och träffade lite vänner innan jag somnade gott i sängen. Lördagskvällen spenderades hos Amanda som fick bli förfest-värd. och som vanligt hade hon fixat massa gott till! Blev en toppenkväll med goa människor, mycket skratt och dans. Natten fortsatte på Kinna Krog för att dansa vidare och avslutades sedan tillsammans med Amanda hemma hos mig. En toppen helg med fantastiska människor!

Ingen vidare bildkvalité på dessa men vad gör väl det? För jag hade en riktigt bra nyår! Fick spendera den med dem som har varit med och gjort 2016 till ett av de bästa året, samt inleda det nya året med nya människor och vänner. Vilket för mig kändes som det ultimata sättet att börja året på.

Balen
Syster weekend i London
My Girls
Winter Wonderland

Här har vi lite bilder från några höjdpunkter från 2016. Kan ju börja med att säga att denna sommaren blev den bästa någonsin! Började med balen, sen studenten som var amazing, sen kommer vi till studentresan... Ja det var nog på riktigt den roligaste veckan jag varit med om. Otroligt många underbara minnen man tog med sig efter den resan! Sen var det många lyckade utgångar tillsammans med de beste! För vilka underbara vänner jag har fått detta året, skulle inte vilja byta ut en enda av er, känner mig otroligt lyckligt lottad. Hann även med några konserter denna sommaren, hamnade på ullevi och såg Håkan, sen fick vi några härliga dagar i Stockholm när vi var och såg Beyoncé. Ja sommaren var helt fullspäckad av roliga aktiviteter. Sen har året bara flytit på, åkte till London, bokade en resa till andra sidan jorden, umgåtts med alla nära och kära och har bara försökt njuta av allt, för ibland är livet allt bra. Men, sen har väl livet inte alltid varit en dans på rosor, men om de inte hade varit lite tufft ibland så hade inte de bra stunderna varit lika bra heller. Så med detta skrivet så vill jag bara tacka alla som var med och gjorde 2016 till ett helt otroligt år.

Drinkar, pizza & vänner

Halli hallå! Igår var det en av årets stora kvällar, nämligen juldagen. Vid 17 tiden igår började vi vår resa ner till Varberg för att dra igång med festligheterna. Vi förfestade några tjejer hos Wilma innan grabbgänget kom. Sedan tog vi taxin in till stan och dansade på ända in till stängning på Oscars. Somnade sedan gott hemma hos Amanda i mitten av två favoriter. Idag har vi varit riktigt sega och bara gottat oss i sängen tills det var dags att åka tillbaka hem till Kinna. Hade en riktigt lyckad gårdag, så nu är det bara att ladda om batterierna inför nyår!

Black Friday med Hilma
En kramgo Leif
En Söndag i Göteborg

Helgen har varit lugn och mysig, vilket behövdes efter en intensiv vecka. I fredags plockade Hilma upp mig på jobbet och så åkte vi in till Borås för att kolla in om det fanns något att hitta på Black Friday. Blev inte så mycket inköpt men fick en jättemysig eftermiddag. Lördagen började med ett besök på Skene Järn för att träffa Leif Mannerström och Uno Svenningsson, riktiga mysgubbar! Sedan åkte vi upp till pappa och myste lite med honom. Kvällen fick bli en spontan middag med von Braun W & company. Söndagen drog jag och Felicia in till Göteborg och hade lite adventsmys, där vi även passade på att ta en försenad födelsedagslunch på pinchos. Blev som sagt en lugn helg, men har en känsla att detta blev lugnet innan stormen då det går med stormsteg till juletider. Tänk bara att det är sista november imorgon, vart tog tiden vägen?!

Me and Big sis
Mandys fast food

Igår åkte jag in till Borås med Melina och Mattias för att hitta en present till pappsen inför farsdag. Efter en hel förmiddag med vandring mellan affärer så kände vi oss färdiga efter att ha hittat en bra present till pappa. Så då begav vi oss hemåt igen och tog därefter en sen lunch på Mandys vilket var riktigt gott! Även fast magen kändes som att den skulle spricka ett tag... Sedan spenderades min lördagskväll hemma hos Amanda, där hon och Elin hade lagat riktigt god mat i form av pepparbiff och potatisgratäng. Vi tjötade kollade på film skrattade och hade en toppenkväll. Därefter kunde jag sova gott jämte Amanda.

En av drink-blandarna

Igår var vi hemma hos Julia som förvandlade fredagsmyset till en drinkkväll. Vi var 12 tjejer som delade upp oss och skapade varsin drink i sina grupper. Detta resulterade till 4 olika drinkar under kvällen och alla var riktigt goda. Så efter några drinkar, hembakad pizza, massa skratt, sällskapsspel och härliga diskussioner tillsammans med ett underbart gäng var det dags att åka hem.