Efter tre dagar i Uluwatu vakande vi upp med regn. Eftersom vi ändå skulle åka taxi till Seminyak och checka in på vårt hotell där tyckte vi inte det gjorde så mycket. Men tyvärr höll regnet i sig hela dagen...

vårt hotell låg i alla fall jätte bra och va fräscht. Dock ville vi ju inte ligga inne på hotellet hela dagen så vi gick till Organic café och satte oss där. Ett väldigt mysigt ställe med dröm god mat. Mot eftermiddagen slutade det att regna och vi bestämde oss för att gå till Mrs Sippy Beach club som Lisa tipsat mig om, och wow vilket nice ställe:))

Mot kvällen mötte vi upp Lisa och Felix och hade en jätte mysig och rolig kväll!!

Resten av vår tid i Seminyak passade vi på att sola så mycket som möjligt och njuta av det sista av resan. Vi tyckte inte om stranden så mycket så vi låg bara där en liten stund en dag och resten av tiden var vi på Mrs Sippy.

Skriver detta inlägg just nu i Kuala Lumpur. Detta är dagen vi reser hem och ja är så ledsen över att resan är slut samtidigt som ja vill hem och krama alla hemma. Ska sola dem sista två timmarna nu innan vi flyger till Hong kong och sover där en natt. Imorgon går flyget till Göteborg. Inlägg om vår vistelse i Kuala Lumpur kommer nog upp imorgon eller när jag kommit hem.

Puss och kram!!

Tre nätter sov vi på ett extremt fint hotell i Uluwatu. Vi hade ingen aning vad som väntade oss eftersom vi spontant bokade detta hotell för halva priset på booking, men wow vilket hotell. Det började med att vi åkte in genom en stor grind av vakter, väl innanför låg det hur många lyxhotell som helst i ett område som ja tror va lika stort som Hjuvik och Hästevik. Vårt Hotell va alltså extremt fint och ändå betalade vi lika mycket där som på vårt billigaste/sämsta hotell utan fönster och mögligt badrum i Filippinerna.

Uluwatu är verkligen extremt vackert och underbart. Vår första dag gick bort helt eftersom vi reste hela dagen. Först båt från Gili Trawangan och sedan en trång van i 3,5 timma till Uluwatu... va tyvärr extremt mycket trafik. Men de andra två dagarna vi hade här lyckades vi klämma in tusen saker. Uluwatu består av många fina platser som man verkligen vill besöka, men för att hinna med allt kräva moppe. Simon hade lämnat körkortet hemma så det fick bli ja som körde hela tiden, i vänstertrafik, gick faktiskt jätte bra!

Tyvärr en väldigt kort vistelse i Uluwatu, men kommer åka tillbaks hit i framtiden.

Puss och kram!

Efter fyra dagar på lilla Gili Air tog vi båt över till Gili Trawangan som är den största Gili ön. Förutom att ön va större så va det även mer folk, restauranger osv.

Här har vi haft fyra underbara dagar. Vi fick tyvärr en del regn men de stunder det va bra väder spenderade vi på stranden.

En mysig ö med magiska stränder och turkost vatten.

Puss och kram!

Just nu sitter vi på ett café och väntar på att få checka in i vår bungalow. Imorse gick vi upp tidigt för att åka båt från Gili Air till Gili Trawangan.

Gili öarna är tre små öar utanför Lombok och Bali. De senaste fyra dagarna har vi alltså spenderat på Gili Air, och det va så tråkigt att idag behöva lämna. Det är verkligen världens mysigaste ställe, pytte litet, och så vackert och tropiskt det kan bli.

Dessutom har vi bott på ett jätte fint hotell med god frukost och världens mysigaste personal. Så ska ni till Gili Air rekommenderar ja verkligen Soul Villas!

Våra dagar sammanfattas ovan. Bad, sol, solnedgångar och god mat.

Puss och kram!!

Efter en lång dag av resande kom vi på kvällen fram till Boracay. Eftersom klockan va så sent checkade vi in på vårt hotell och somnade direkt.

Dagen efter började vår första dag i Boracay på bästa sätt! Vi fick se den långa vita stranden "white beach" som låg 2 minuter från vårt hotell. Och denna morgonen började precis som alla andra dagar här, med en smoothie Bowl vid stranden!!

De första dagarna var vädret lite ostabilt så vi bestämde oss för att vara på white beach, och wow så fint det är!! Mycket folk men mysig och härlig stämning. Alla restauranger och beach barer ligger längst med denna stranden, och vi har ätit sååå god mat!!!

Även om White Beach va väldigt fin va ändå den bästa stranden Puka beach. Här var det mindre folk, vilket vi föredrar.

Sista dagen tror jag var den bästa. Vi låg på white beach hela dagen. Vid lunch gick vi till en beach club där jag åt en grymt god bowl med sallad, nudlar osv. På eftermiddagen bestämde vi oss för att ta en timmas massage och wow så skönt det var. Efter massagen tittade vi på den vackra solnedgången.

Sammanfattningsvis måste jag säga att jag älskar Boracay. Vill definitivt tillbaka hit!

Kram!!

Första veckan på vår resa har varit helt underbar. Efter två dagars resande utan sömn var vi framme i staden El Nido längst upp på ön Palawan i Filippinerna.

Tiden här har vi spenderat ute till havs på båtturer och på fantastiska stränder.

Har tidigare bara varit i Thailand, men enligt mig går det inte ens att jämföra med detta - wow vilket paradis El Nido är!!!

Veckan här gick extremt fort men imorgon åker vi till ön Boracay för en underbar vecka där.

Ovan ser ni lite bilder från veckan,

Kram!!

Godmorgon!! Är frånvarande till och från och det börjar bli större och större uppehåll mellan mina inlägg. Bloggen glöms bort i alla rutiner och veckorna bara rullar på utan att ja ens hinner tänka. Funderar ibland på om detta är livet, att bara gå i samma bana varje dag tills dag blir till år. Ibland glömmer man nästan att ta vara på tiden, man bara fortsätter så man alltid gjort. Kommer man in i sin rutin tror ja det är svårt att komma ur den, att se och att göra annat än det man redan är van vid, tråkigt nog. Vaknade upp till ett dimmigt Göteborg och ska nu sluta skriva och återgå till min riktiga vardag utanför skrivandet och skapandet, önska nästan det va min vardag..då hade livet varit så enkelt!

Hoppas ni får en bra start på denna vecka,
Puss & kram

Perfektaste studentklänningen!! Älskar den, den är så fin och söt verkligen. Hade ja tagit studenten i år hade ja haft denna på mig utan att tveka.

Nedan ser ni två bilder från min stundens, vilken dag och vilket lyckorus. Vill uppleva denna dag 100 gr om igen så alla ni som inte tagit studenten kom ihåg att njuta ordentligt av dagen.

Uppdateringen går bra nu...Hahah eller inte. Känner noll motivation att blogga när ja inte har någon chans att ta några fina bilder. Att sluta 17 varje dag är inte speciellt ultimat när man försöker driva en blogg. Trots dålig uppdatering så försöker ja i alla fall hinna med så gott ja kan eftersom det är så roligt. Haft en riktigt tuff vecka faktiskt, varit konstant trött tyvärr. Är dock mycket piggare idag vilket är såå skönt.

Det bästa med denna dag är att det är idag jag äntligen får helg. Efter jobbet ska jag gå på pass, bästa instruktören och bodypump!! Sen blir det direkt hem för att fixa mig inför drinkar i stan!!

Puss & kram

Denna fantastiska bok är nu min, har ännu hunnit börja läsa den men det ska jag försöka hinna ikväll. För er som inte läst om denna bok innan är det en bok som hjälper en att bygga upp en bra basgarderob. Tycker verkligen det är jätte intressant med mode och om ja hade möjlighet hade jag köpt nya kläder hela tiden, men jag är ingen miljonär och tjänar inte mängder med pengar därför så vill ja lära mig att göra smarta köp. Ekonomi har alltid intresserat mig, och att ha en plan över mitt sparande och mina utgifter är för mig en självklarhet. Tror denna bok kommer hjälpa mig att få ännu bättre koll och lära mig prioritera.

Många bloggare lägger upp bilder på sina spontanköp för 10 000kr, vilket ja personligen tycker är helt vansinnigt. Hade inte blivit chockad om alla tjejer som gör detta va 10 år äldre än mig men när dem är i min ålder och går och spontan köper dyra märkesväskor titt som tätt blir ja helt i chock. Jag jobbar heltid, 8 timmar 5 dagar i veckan men skulle aldrig ha råd att leva ett sånt liv som dem har. Jag är gammal nog att inse att det inte är en sund eller hållbar livsstil att slänga ut så mycket pengar, men tycker så synd om alla yngre tjejer som ännu inte lärt sig så mycket kring pengar och ekonomi. dem tror ju säkert att det är så livet är...bloggare borde ta mer ansvar, speciellt när dem har så stor påverkan på människor. Detta inlägget blev väldigt långt och tog en liten annan riktning en planerat men behövde få ut mina känslor kring detta kände jag. Vet inte om alla andra håller med mig om detta, men tror det är viktigt att ta upp så att man tänker på vilken osund livsstil vissa bloggare lever i. Säger inte att alla gör det men finns många bra exempel.

Ifall ni är intresserade av boken finns den här.
Ja köpte dock min på Åhléns så vill man inte beställa den på nätet kan man gå dit.