Hej på er!
Under förmiddagen har jag inte gjort något speciellt men nu under eftermiddagen så åkte jag, Simon och hans mamma till deras släkting Gunn-britt på ett besök. Det var första gången jag träffade henne så det var kul. Innan vi åkte till henne så bad jag Simon att fota en bild på mitt hår eftersom jag klippte mig själv i förrgår och ville visa er resultatet, men efter Simon hade lånat kameran så började den krångla. Nu när vi kom hem igen så testade jag kameran igen och det är fortfarande samma problem, det går inte att fota eller något. 😓 Blir verkligen jätte ledsen om den är sönder för det är typ min favorit hobby och en ny kamera är inte billigt alltså. Nu ska vi snart dra iväg på tutbingo, kommer nog inte att vinna något då jag verkar ha en otursdag men det är ändå roligt att komma iväg på något. Här får ni bilder på mitt nyklippta hår och vi får verkligen hoppas på att det inte är det sista min kamera fotade!!! 📷🍀❌

Contains affiliate links

Som ni vet så bodde jag och Simon i en lägenhet på Orrhomen när jag studerade. Men vi har faktiskt flyttat därifrån, vi har städat ur lägenheten och lämnat nyckeln.🔑 Det finns ganska många anledningar till varför vi valde att flytta. För det första så jobbar jag i Torsby under sommaren och vi hade ändå inte vart i Karlstad så mycket under sommaren. Sen var det en etta vi bodde i, jag vill ändå bo lite större framöver när både jag och Simon har ett jobb. Sen trivdes jag inte jätte bra i lägenheten, jag tycker på något vis att det är deprimerande i en liten lägenhet. Det är inte alls det samma som att bo i ett hus som jag är van vid. Dock bodde vi verkligen i ett typiskt lägenhetsområde med massa höga betonghus, det kändes helt enkelt inte rätt. Man kan liksom inte gå ut och lägga sig på gräsmattan och sola osv. Kan, kan man väl men det kändes lite konstigt för mig. Jag kanske skulle trivas bättre i en lägenhet som är lite större och med en uteplats. Efter att ha testat att bo i Karlstad under tiden jag pluggade så har jag börjat längta tillbaka till "landet" igen och Torsby lockar. Jag och Simon kikar lite på hus tillsammans, än så länge har vi vart på 3 st husvisningar. Inget har känts 100% rätt för oss än, men vi hoppas på att det snart kommer upp något som vi gillar. Man ska ju inte heller stressa fram något, vi kanske får för oss att flytta någon helt annan stans också. Vem tusan vet, vi är ju unga. Men så länge har vi mellanlandat hos våra föräldrar, Simon jobbar ändå borta mån-tor och sover då på hotell. För mig gör det inte så mycket att bo hemma en stund, jag är ju trots allt bara 19 år. Lite jobbigt är det ju att flytta hem tillbaka igen men jag ser det som sagt bara som en lite mellanlandning innan det är dags att flytta vidare igen. Vi vet ju inte hur det blir till hösten/vintern/våren, jag kanske vill börja plugga igen?!

Vi tar dagen som den kommer, men jag älskar tanken av ett hus. En trädgård att pyssla i, ett hus att renovera och inreda. Få skaffa den röda katten jag alltid drömt om samt guldfisken jag har längtat efter så länge haha. En känsla av mer frihet! 🌸

Den 26 juni var jag och Simon ute i skogen och tältade. Han fick nämligen ett tält och andra vildmarksgrejer av mig och min familj när han fyllde år. Vi invigde tältet vid sjön stora Hässlingen som ligger i Östmark, det var lite blåsigt med annars fint väder. Vi badade, spelade kort, fiskade (jag fick ingen fisk men Simon fick fem styckna som vi sedan grillade och åt). Det var verkligen jätte mysigt, men hade ont i ryggen på morgonen och frös rejält. Men jag älskar verkligen naturen! 🐟⛺🏊🔥👫🍃

Hejsan hoppsan!
Nu har jag fått vila i över tre veckor, vilket har vart hur skönt som helst. Men nu idag kl 14:45 börjar mitt första pass på sommarschemat, jag ska jobba på ett boende i Torsby. Samma boende som jag var på förra året, jag trivs jätte bra på jobbet så ska bli kul att komma tillbaka. Jag jobbar fram till 13 augusti på boendet och sen blir det Loka brunn. Det går mycket tankar kring vad jag vill läsa vidare till, vad jag vill göra i framtiden. Jag är verkligen en person som vill göra allt och lite till, jag tycker det mesta är kul. Men nu funderar jag lite kring socionomlinjen, men det ändras säkert imorgon. Vi får helt enkelt se vad det blir i framtiden!

Nu ska jag och Simon laga köttbullar, mos och brunsås. Det blir till lunch och till matlåda att ha som middag, slutar 22:00 ikväll. Ska försöka hinna klicka mina toppar innan jobbet också, brukar göra det själv lite då och då. Mitt hår växer som ogräs och jag vill alltid att det ska vara fräscht så brukar ta saxen själv. Ha en fin måndag kära vänner! 🌟

Hörrni det är exakt en månad sen jag var på bal, tiden bara flyger iväg!

Jag och Simon kom till Karlstad runt 16:00 tiden igår, vi parkerade vid brorsans lägenhet på Färjestad och tog sedan bussen in till stan. Vi satte oss på restaurangen Cazanova, vi myste till det med gott käk och dryck. Vi hamnade bredvid ett trevligt par i 40 års åldern från Göteborg som också skulle på samma konsert. Det var alltså Håkan Hellströms konsert på Mariebergsskogen vi var på. När vi hade käkat så tog vi en buss till Mariebergsskogen, konserten skulle börja vid 19:00 och vi var där runt 18:40. Jag avnjöt ett glas vin och Simon en öl, sen mötte vi upp Emma och Olle. Vi stod i publikhavet runt 19:00 men Håkan gick inte på scen förens runt 20:30, det var första gången jag såg honom live och han rockade verkligen. Erik Lundin, Silvana Imam och Ola Salo var också uppe på scen med Håkan. Det blev en magisk kväll som jag sent kommer glömma, Håkan får 10/10 poäng av både mig och Simon. När konserten var slut så traskade vi in mot stan, vi gick in på Tempel där det var "Håkan efterfest" men jag och Simon blev inte långvariga där. Vi tog bussen till Färjestad vid 01:00, slocknade direkt. Det blev en underbar kväll! 💫

Jag försökte ta bilder, men mobilkameran är riktigt kass. Hade velat ta med systemkameran men det fick man inte på konserten tyvärr. Ni får en bild och filmklipp från youtube! 🌟

Midsommar ägde rum för 2 veckor sen och jag tänkte skriva om aftonen i detta inlägg, bättre sent än aldrig. Jag och brudarna kom hem från Barcelona dagen innan midsommarafton, så lite slitna var vi allt men det blev en trevlig midsommar ändå. Vi var bjudna till Oscar och Josefin i Åsterby, vi hade lite knytis och grillade. Åt gott och lyssnade på musik natten lång. 🌺 Jag, Simon och två killar till avslutade kvällen på torget i Torsby. Hoppas ni hade en fin midsommar!

Jag och Simon matchade med blå skjortor! 👕

Här kommer det sista inlägget av Barcelona resan, här får ni bilder från de två dagarna vi hängde på stranden. Samt när vi åkte linbanan till stranden, det var riktigt häftigt. Men lite läskigt, man fick bra utsikt men lite panik när man var så högt från marken. Ändå glad över att jag gjorde det!

Vi har haft en skön vecka i Barcelona och vi kom hem dagen innan midsommar, ska även göra ett litet inlägg om midsommarafton också. 🌺