Här kommer det ett blogginlägg av en trött Linnea som just nu befinner sig på Loka brunn. Jag gick upp vid 05:00 imorse och körde Simon till Välsviken där han blev upphämtad av sina arbetskollegor (för att sen åka till ett bygge i Örebro). När jag hade släppt av Simon så åkte jag tillbaks till lägenheten och käkade frukost, släppte av brorsan vid skolan och tankade bilen. Ställde in GPS:en och rattade till Loka brunn spa, mina tre veckors praktik ska nämligen spenderas här på Loka. Det har vart en händelserik dag med massa nya intryck och är verkligen så himla trött. Jag ska sova i en personallägenhet och det känns så spännande!!!

Har inte hunnit ta några egna bilder så ni får nöja er med några bilder från Google så länge ☺️

Just nu är jag inne i en väldigt jobbig period, den största anledningen till varför jag mår dåligt är för att en av mina vänner har gått bort. Jag har vetat det sen en vecka tillbaka, det känns tungt att en person som man har hängt med och skrattat tillsammans med är borta. En ung människa som hade hela sitt liv framför sig, det är så tragiskt. Jag tänker så mycket just nu och vet inte riktigt hur jag ska hantera situationen. Jag försöker ta en dag i taget och försöker göra något bra, jag är så glad att jag har så fina och hjälpsamma människor runt mig. Imorgon är det begravning och jag är väldigt spänd, hela nacken och ryggen gör fruktansvärt ont. Jag har haft svårt med sömnen i en vecka nu och ångesten bor inuti mig. Även när jag sover så släpper det inte, utan jag drömmer mardrömmar. När jag har ångest så vet jag oftast inte vad jag vill göra eller vart jag ska ta vägen, jag får helt enkelt panik. När jag inte orkar gå till skolan så vet jag att jag hamnar efter, det gör att jag också känner mig stressad. Små saker blir så himla stora, det kan räcka med att filmen laggar lite och hela kvällen är förstörd. När man inte äter eller sover efter ordning så kan det vara svårt att hålla humöret on top och det känns som man inte ens kan ta hand om sig själv. Förlåt för ett otroligt deppigt inlägg men det är väl så livet är, dåliga och bättre dar.

Älskade vännen jag hoppas du har det bra, vi syns på andra sidan ❤

Klicka på bilden för att hitta kappan 👇

Eftersom jag har bestämt inredning i övriga lägenheten så fick Simon lov att bestämma i köket, så det blev lite mörkare pasteller. Blev lite "pub-känsla" men ändå väldigt mysigt och varmt, vem vill inte bli bjuden på en kaffe här liksom? 😉

Har fixat lite i hallen, jag slängde upp en spegel och möblerade om lite. Jag har haft skobänken under hatthyllan, men jag behövde täcka internet modemet med något så då flyttade jag skobänken dit istället. Jag tycker det blev väldigt mysigt, dock vet jag inte riktigt vad jag ska ha under hatthyllan. Just nu ställde jag pallarna från köket dit, men jag fick en fundering om man kanske ska köpa två till pallar. Då kan man ha fyra sittplatser i köket och två pallar i hallen, får man storfrämmat så kan man bara flytta in pallarna från hallen till köket så får vi sex sittplatser där. Låter inte så dumt va? 😃

Det var ett tag sen jag uppdaterade (förutom inlägget om resan då). Så kan det bli ibland men nu känner jag mig sugen på att blogga och då gör jag det. Ni vet det där stora manikyr provet med 54 frågor och praktiskt arbete på kund? (berättade om det i ett tidigare inlägg). Jag har gjort det och har nyss fått betyg, på den praktiska delen trodde jag att jag skulle få F (vill säga det sämsta betyget) men lärarn gav mig ett A. Nu har även det teoretiska provet rättats och jag fick VG, jag kommer alltså få ett diplom av Scratch. Det känns så himla underbart, nu kan jag lägga det bakom mig! 😃

Tror inte jag har visat er byrån som jag och Simon införskaffat till lägenheten heller, så här får ni en kik på den. Vi är jätte nöjda med den, lite funderingar på att byta knoppar men dom funkar så länge! 🌟

Hej på er!
Nu har mitt sista höstlov precis passerat och det var underbart att få ett break från skolan. Under lovet har jag och Simon vart på vår första utomlands resa tillsammans, vi åkte till Danmark. Torsdagen den tredje november tog vi tåget från Karlstad centralstation 06:13 och anlände till Köpenhamn vid 13:28. Vi var i Köpenhamn två nätter, den första natten sov vi på hotell Nebo och den andra natten på Scandic Copenhagen. Det var verkligen fint och mysigt i Köpenhamn, alltid lika kul att besöka nya platser.

Bild på hotellrummen, det första hotellet hade lite sämre standard med det funkade absolut. Scandic är alltid ett säkert kort, bra rum och bra frukost.

Den sista natten bodde vi på våningen högst upp, nr 17!

Direkt när vi hade checkat in på hotellet så gick vi runt och kikade, vi fann ett mysigt café. Det är verkligen många fina byggnader i Köpenhamn och verkligen MÅNGA cyklister.

Vi besökte biografen Palads där vi såg på Jack Reacher 2, riktigt bra film och fin biograf!

Dagen därpå tog vi en busstur till det kända Christiania, vi kunde bara inte missa det. Det är en fristad i stadsdelen Christianshavn. Tyvärr tog jag inga bilder inne på området, det var en märklig känsla att vara där inne och vi var inte där särskilt länge!

En sevärdhet i Köpenhamn är statyn "The little mermaid". Jag och Simon kom aldrig iväg och kollade på den, det regnade och vi var väldigt trötta. Men det fanns ändå en havsfru i hotellets lobby!

Den första kvällen käkade vi middag på Jensens Bøfhus, det var riktigt god mat.

Något som verkligen märktes av i stan var "J-dag", som infaller den första fredagen i november i Danmark. En dag som firas när den första julölen kommer och det är en tradition i Danmark sedan 1990. Jag och Simon var inte ute på något partaj, men jag måste ändå visa dessa sjuka öppentider som pubarna hade. 😱

Den sista kvällen käkade vi middag på café Emma, där satt vi på en uteservering i NOVEMBER. Maten var riktigt god och jag tog en underbar chokladmousse till efterrätt!

Våran första utomlands resa blev mycket lyckad, nästa gång så drar vi nog till ett varmare ställe!