Header

Kan inte få nog av dessa godingar!

 

Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - Click here

Likes

Comments

Det Àr vÀldigt mycket jobb i skolan idag och det kommer bli svÄrt att uppdateta förens sent ikvÀll, men tills dess kan ni fÄ en lÀskande bild jag tog pÄ inflyttningsfesten jag var pÄ förra helgen :)

Likes

Comments

Hört tals om Sofi Farhmans succé bok Boodylicious - så får du din drömkropp? Jag fick den i födelsedagspresent allafall och jag har läst igenom hela nu. Den är SKITBRA!




Boken är upplagd väldigt snyggt, med  3 olika delar som ni ser under!

Först berättar hon lite i några avsnitt, väldigt inspirerande. Sen finns det ett avsnitt för varje kroppsdel

Ben, Rumpa,Mage, Armar/ Axlar  Rygg/bröst.

Kapitlerna ser ut som de två bilderna under här,  Det är 6 olika övningar anpassat för varje kropps del, 6 övningar på varje alltså. Först är det stora bilder med beskrivning, ( som på den andra bilden här under längst till vänster ser man lite av den stora bilden)sen den sista sidan  är en sammanfattning, ( längst till höger på den andra bilden härifrån) Det står även hur många repitioner och så man ska göra på varje, t.ex 3x10 eller så!




-  Baksidan -

Likes

Comments

Här är en lista över 10 st "powerfood" som är bäst. Powerfoods är fulla med vitaminer, mineraler, kostfibrer eller nyttiga fettsyror. Sånt du måste äta för att må bra!

 

1. Havregryn 
En av fibertyperna i havregryn är beta-glukaner, de reducerar kolesterolinnehållet i boldet. Därmed minskar de din risk att få hjärt-kärlsjukdomar, samtidigt som de stabiliserar ditt blodsocker och ger ökad mättnadskänsla!

2.Lax
Lax varesig det är gott eller inte  är det väldigt nyttigt för dig!! Lax är rik på omättadeomega-3-fettsyror som är mycket viktiga för oss, och för att vi inte själva kan bilda den. Desutom finns det massor av D-vitamin och selen i lax. I synnerhet på vintern då vi uppe i Norden inte får så mycket solljus på oss, är det viktigt att få i oss D-vitamin ( som vi annars får ifrån solen massor av på sommaren) för att undvika benskörhet.

3. Kål
Varför kål? Jo för att det har ett mycket högt innehåll av vitaminer, mineraler och inte minst kostfibrer, jämfört med sallad och de flesta andra grönsaker vi stoppar i oss. De är helt enkelt bäst!

4.Tomater
De innehåller mycket antioxidanten lykopen som skyddar ögon och hud mot farliga UV-strålning. Lykopen verkar kunna upptas på ett bra sätt i kroppen.  Tomater är , tro det eller ej, nyttigare varma!

5. Rågbröd
Råg bröd tänker ni, gud vad trisst! Men rågbröd måste inte alltid vara som att tugga sågspån som inte smakar något.  Det finns massvis med recept på nätet över goda rågbröd! Rågbröd innehåller arabinoxylaner som suger åt sig vatten och gör tamrinnehållet smidigare ( låter sjukt äckligt haha) Kostfibrer gör även att bakterierna i tarmen bildar ötrogenliknande ämnen som kallas entercolacton ( många konstiga namn I know) De kan lura kroppen att inte återabsorbera så stor mängd av de hormoner vi utsöndrar, de sänker alltså ötrogennivån och minsar risken för bröstcancer! good good

6.Svartvinbär
För att de innehåller stora mängder C-vitamin, som är nödvändigt för att ge skydd mot bakterier och virus som är viktigt för att proteinet kollagen, som finns i senor, brosk,tandkött och skelett, ska kunna bildas!

7.Valnötter
Valnötter är bra för att de innehåller mägder av livsviktiga fleomättade fettsyror. Dessutom innehåller de kostfibrer!

8. Äpplen
Äpplen finns tillochmed tillgängliga i våra trädgårdar på sommaren, tänk att äpplen skulle finnas i topp 10 på powerfoods! Äpplen är bra för att de nästa inte innehåller några kalorier alls, men istället fibertypen pektin som reducerar höga koletrolvärden i blodet. Sen reducerar pektin blodsocker- och insulinnivån och ser därmed till att du slipper få blodsockerfall. Pektin binder dessutom mycket vatten och är bra för matsmältningen och viktminskning laugh

9. Mandlar
De innehåller stora mängder E-viamin som är livsviktigt för nervsystemet och hjärnfunktion.

10.Syrande mjölkprodukter med probiotiska bakterirekulturer
De är i topp 10 för att de probiotiska bekteriekulturerna balanserar tarmfloran och kan medverka till att sänka blodtrycket, reducera viktökning och på hela taget stärka ditt imunsystem. Dessutom innehåller de stora mängder kalk.

 

 

Likes

Comments

Ed Westwick - Justin Timberlake



Likes

Comments

Jag fyllde ju år för ungefär en vecka sedan och då önskade jag mig lite grejer från en hemsida som heter MeStore ! Jag har aldrig köpt något ifrån den hemsidan förutmen nu när jag fått hem grejerna har jag bara postivt att säga  om hemsidan. Jag är helt kär i den!  De har massssooor av olika smycken och andra smyckes relaterade grejer som t.ex.. nitar till kläder. De är nickelfria och mycket är handgjort! de har bra priser och frakt som kommer direkt hem i brevlådan. En anna r sak jag tycker är bra är att man inte behöver registrera sig, du köper som "gäst" så då binder du dig inte till dem på något sätt om du inte vill! En sak jag däremot inte kan tycka tiil om är kvaliteten eftersom jag precis fick hem varor och inte hunnit använda dem, men de är säkert av bra kvalitet!







 

Mina 3 saker jag önskade mig, nitar till kläder, en lite annorlunda ring som de gjorde efter mina egna fingermått, och  två hålsörhänge eftersom jag har hål där uppe och ville ha ett örhänge för båda hålen laugh

Likes

Comments

Jag har ett litet tips till er alla där ute nu på kvällkvisten. Att göra om sina kläder är super smart och super billigt. Det ända som krävs är några få verktyg lite tid och massor av kreativitet! Jag fick t.e.x en tröja av min mamma som hon tänkte slänga, den hade en polokrage vilken jag inte tyckte var så charmigt. Men jag har velat ha en vanlig röd sådann tröja väldigt länge så jag kom på den smarta igen att göra om den! Förändringen var inte sådär jätte stor, det ända jag gjorde var att klippa av halsen! Sen var tröjan som nyyyy laugh

Om du har ett par jeans som du inte tycker är fina eller som inte passar gör om de till shorts! Det har jag gjort med många av mina. Sen kan man smycka upp dem med nitar eller annat skojj om man vill! Det finns alltså massvis med olika sätt att göra om tröjor byxor osv på, det är bara att låta fantasin  flöda! Vem vet, du kanske upptäcker att du är född till designer?



1.Börja med en vanlig tröja, såhär såg min ut. Vänd den ut och in för att hålla koll på sömmarna



2.Sen gäller det att mäta vart du ska klippa, jag behövde inte måla upp eller nåla för att hlåla koll på att klippa rakt, jag hade sömmen som jag gick efter, jag klippte ungefär där saxen ligger, alltså lite över sömmen.



3.Sen är det bara att klippa! Se bara till så att du klipper rätt och inte klipper i 2 lager samtidigt.



4. Klippningen är klar och såhär ser tröjan ut just nu,



Sen kan man sy och hålla på för att den inte ska se så tovig ut eftersom den här tröjan är "trådar" i som är typ flätade, men jag orkade inte göra det, tyckte det såg fint ut ändå! Men eftersom jag klippte över sömmen så kommer det inte ringla upp sig, smart va?

 

 

 

Likes

Comments

Jag har mycket datajobb framför mig idag. Full rulle! Jag har skjutit upp allt jobb nu under veckan, men nu måste jag ta tag i allt så att jag inte behöver sitta i flera dagar och reda ut allt osv. Lika bra att göra det!  Fast den här dagen passar verkligen bra för jag har sån träningsverk så det inte är sant. Så jag har fortfarande pyjamas på mig och sitter i min säng, med datan i knäet. Blir väll så att jag spenderar resten av kvällen här också, jag ska rensa den externahårdisken som jag kopplat in, flytta över MASSA filer från den ena hårdisken på min data till den andra eftersom den första är för full, blogga, läsa  alla mina  mail, och städa datan, eller vad man ska kalla det, göra ordning så allt är på rätt plats, alla bilder filer osv. Wish me luck!cheeky

Vad passar inte bättre än musik en sånhär dag? Det här är rihannas nya tror jag låt, skit bra balad!


Likes

Comments