Mötte upp Jaquie och Emma, som nu också bor cirkus 5 minuter från mig i en superduper mysig lägenhet, för att åka till Newtown och gå på marknad. Vi mötte upp deras polare Phil från Tyskland. Gick till Surry Hills, hittade inte marknaden, tog tåget till Newtown där nästa marknad skulle vara och hittade inte den heller men fick en underbar dag med strålande sol i Newtown.

Efter en några timmar traskande, chillande och falafel ätande drog vi oss mot stan igen. Bestämde oss för att gå skilda vägar för att sedan mötas upp för middag hemma hos jaquie och emma.

Ensam dag i sydney. Vaknade imorse och kände att jag verkligen ville få ut något av dagen. Det är så lätt att dagarna bara går och när man går och lägger sig inser att man inte gjort ett smack. Så jag tog tag i kragen, packade väskan och tog mig till Museum of Contemporary art.

Promenaden dit var också en del av upptäckten. Hemifrån mig dit går genom dem äldsta kvarteren i Sydney, The rocks.

Från detta museum till nästa går genom en av sydneys fina trädgårdar, The royal Botanic Cardens. Jag vandrade väl runt där i nån timme men olika podcaster i öronen och bara njöt.

Planerna ändrades då jag på nått vis gick lite fel och hamnade i stan igen. SÅ jag köpte mig lite käk och gick ner mot hamnen där vi bor, Darling Harbour. Satte mig vid vattnet och läste nån timme.

Hittade en bok för 1 dollar på rean.

Påvägen hade jag sätt att det var ett stort museum med nått fräsigt namn. Efter en stund av läsande tog jag mig dit och det visade sig vara gratis inträde så.

​Ett museum om Australien och dess båtar, invandring och allt möjligt som hade med vatten att göra. Coolt, häftigt och lärorikt.

Jamen hej bloggen. Det var ett bra tag sen jag bloggade sist och vad har hänt sen sist då?

En hel del. Så mycket att jag inte vet hur jag ska börja eller få plats med det i ett inlägg.

Direkt efter Byron drog vi iaf på surfcamp. Mojo surfcamp på spot x.

Det var mega fett. Vart däremot sjukt sjuk tredje dagen, låg med feber, mag ont, illamående och alla andra diagnoser man kan tänka sig. Fyfan.

Dagarna såg ut ungefär ut såhär iaf.

8:00 På med bikini och ta sig till Frukosten
9:00 Sufing
11:00 Chilla galet (Vänta på lunch)
12:00 Lunch (eller vad man kan kalla det)
14:00 Surfing
16:00 Glass
18:00 Middag
19:00 ALkohol bussen
20:00 Camp Brasa och krök

Tänka sig så kan man säga att jag lärde mig att surfa. Jag är iaf kapabel till att kunna paddla ut, se en våg, paddla fan göra mig beredd och hoppa upp på brädan, stå tills att man når stranden. Så ja nu kan man bocka av de målet i livet.

Stället vi bodde på påminde om ett kolla. Det var bara dem som tillhörde surflägret (eleverna) instruktörerna och dem som gick på Surf Akademin som bodde där. Vi hade i Princip vår privata strand och stämningen var fantastisk.

Vi hade dessutom turen att vara där samtidigt som en Flower Power Festival skulle hållas, på campets land. Så nu är även de avbockat på min bucketlist. Att vara med i en hippie, flower power veteran festival.

Trots att tankarna i början var splittrade känns det nu tråkigt och konstigt att vi snart ska lämna Byron, att våra två veckor snart är över. Vi är i princip som locals nu. Två veckor gick fort och fan vad roliga kvällen och saker man vart med om ändå.

ATM sitter vi på ett super mysigt café beläget i mitten mitten av Byron. Ett mysigt ställe som jag verkligen skulle rekommendera. Sjukt fräscht, organic och massa vegetariskt.

Vaknade i morse med att svetten bararann, strålande sol och två helt underbara människor på vardera sida om mig.

Det har varit lite svajande känsloroch tankar angående denna två veckors vistelse i Byron. Byron är en ganskaliten stad och den är lite speciell. Det finns inte super mycket att göra, ellerdet gör det väl men i när man är på en budget gör det att man blir litebegränsad. Sedan var jag inställd på att ständigt göra saker och börja attskaffa mig en ”vardag”. Här är det mycket strand, chilla och lite dötid.Misstolka mig däremot inte, jag är på mitt livs äventyr och detta är barabörjar. Det är verkligen en surf stad som slutade utvecklas nån gång sisådär 20år sedan. Den har verkligen sin charm, absolut, med ”hippie liknande” människorsittande och spela sina instrument lite här och var, surfers, alla rainbowthemed äffärer och vegan/vegetariska snabb mat. Ska inte glömma alla yogisar.

Det finns otroligt många sköna människor här. Vi har träffat en del gäng. Visst Byron två veckor kanske inte var den ultimata planen, men två veckor av ens liv är INGENTING. Jag vägrar titta tillbaka på tiden här och ångra eller tänka att jag hade kunnat göra det bättre. Man ska leva i nuet och inte alltid längta in i framtiden eller ångra sig om besluten som gjordes i dåtiden. Det gäller bara att göra det bästa av sitvationen. Vara öppen och motaglig mot allt och alla. Göra sådant som man mår bra av och bara släppa alla spärrar och känslor ibland. Weho.

Igår hörde vi en man roppa utanför. Efter några rop och knackningar öppnade vi dörren. En minst sagt annurlunda över medelålders man stod där, halvlångt hår, år av lite mycket skoj. En surf lärare vän med vår hyresvärd. För en bra peng hettsade han till sig att lära oss surfa. "Sweet, seya 8:30 outside tomorrow girls.".

Klockan 9 satt vi I en skrutten hippie truck med en minst sagt annurlunda man och hans mer gulliga hund Bear även kallat "vicious killing machine" våtdräkter och brädor.

Jag måste säga att vi vår över förväntan bra. Vi alla klara av att flertalgånger stå upp, trots endast sekunders genomgång på land. Jag till och med "catch my own wave" flera gånger. Weho. Kul men ansträngande.

Efter en dag med surfing. Strand, vilket är lika med solning och spaning drog vi oss ut på stan för att boosta blodsockret och suget. Vad passar då inte bättre en glass, verry berry crunch och tiramisu. Mums.

Det är så fint här I Byron. Med en tempratur på 25+ och hav på 20, vita stränder och sunkissed surfers med solblekt hår känns det son paradis.

Vaknade på morgonen i vår nya bostad här i Byron Bay. Ett litet halv rukligt hus med sin lilla charm och några minuter från stranden samt staden. Gick ut på en PW, hurtigt.

Vi tog de nödvändigaste sakerna man kan tänkas behöva på en strand och drog oss ut i den 27 gradiga värmen. Gick till stranden. En lång ljusbeige strand. På grund av budget drog vi efter några timmer oss hem för lite lunch i magen. Efter de var det Byron Bay market, som hålls första söndagen i månaden.

Det var som att kastas till aka till 70 talet, Love, pece and hippies. Flower power och bohemiska människor. Härligt och annorlunda.