​Andra gången gillt! Mitt andra besök på julmarknaden blev mycket behagligare, jag hade inte bara varmare kläder, det var även varmare ute, perfekt! Gick dit med Emma, Sofia och Dimitra. Roligt att äntligen träffa dom igen. Det blev inga köp för mig däremot men ändå mysigt att gå runt och kolla på alla fina saker.

Idag har jag rensat min garderob hemma hos mamma, skönt att få det gjort. Har lagt ut några klädesplagg till försäljning men det verkar inte så intressant att köpa mina begagnade kläder... Får nog skicka det mesta till myrorna eller liknande.

Nu ska jag snart iväg på fotbollsträning, jippiiiie, herrå!

Resan hem var lång men gick väldigt smidigt. Hemma igen i kalla Norrland. Försökte få igång julstämningen direkt genom att gå på julmarknad med mamma. Vi var där i ca 10 minuter sedan var mina fötter genomfrusna så vi åkte hem igen... Ska göra ett nytt försök idag!

För övrigt tror mitt huvud fortfarande att jag befinner mig på Bali så jag har det kämpigt att vara vaken längre än till åtta på kvällarna samt sova längre än till fem på morgonen. Aja, sånt är livet! Hej!

Inatt åker vi hem till Sverige igen. Skulle verkligen kunna stanna här några veckor till, men som alltid är det skönt att komma hem också. Vi har lärt känna nya människor, ätit massor med god mat och varit med om flera roliga och häftiga upplevelser på den här resan, är så glad att vi tog oss iväg! Nu åker vi hem till verkligheten igen och börjar räkna ner till julafton samt laddar upp inför fotbollens försäsong.

En båt, minibuss och taxitur senare kom vi äntligen fram till Seminyak. Efter att inte ha ätit på 9 timmar slutade dagen tillslut med att Fredrik hade ätit två middagar och jag tre. Middag nummer 2 åt vi på en rooftop restaurang som var rankad på tionde plats i världen, verkligen gott och fint där!

Hotellet som vi bor på är väldigt fint och ligger bra till. Nära till mycket restauranger, affärer och havet. Imorgon tänkte vi undersöka stranden samt vilka möjligheter det finns till att hyra surfbrädor. God natt så länge!

Imorgon tar vi båten in till Bali igen. Vi har inte bokat något boende än men vår plan är att spendera våra resterande dagar på resan i Seminyak.

Sista dagen här på ön har vi spenderat vid stranden eller mest i havet då det nästan är för varmt här för att ligga och sola. Sedan åt vi middag på en mysig restaurang nere vi vattnet och avslutade dagen med utomhusbio under en stjärnklar himmel.

Vi tar det mest lugnt här på ön. Cyklar går att hyra billigt så det har vi gjort varje dag då det är ett smidigt sätt att ta sig runt här på Gili Trawangan. Det är väldigt fint och klart vatten ute i havet, därför har vi passat på att snorklat mycket. Vi tog med oss cyklop och snorkel hemifrån men det finns även att hyra på många ställen här.

Ikväll ska vi på matmarknad där jag har hört att det finns väldigt god mat, vi hoppas att det stämmer!

Plus med surfcampet:
•kul att träffa nya människor
•fint inne på campet
•mycket bra restauranger och caféer nära
•god frukost och mat på campet
•roligt att lära sig surfa

Minus:
•långt till stranden där vi surfade
•mycket trafik = mycket transporttid
•för lite surf (mkt pga långt till stranden)