Hej på er!
Idag har vi inte gjort mycket alls, vädret har inte varit någon höjdare då det varit molnigt exakt hela dan. Men en sväng till main beach blev det ändå & sen ett skönt bad i vår jacuzzi!
Nu ska vi alldeles strax fixa ihop lite tacos innan vi ska fixa oss för det är ju trots allt lördag & vi tänker testa på nattlivet i Noosa helt enkelt!
Ha en mysig lördag allihop

Idag var det äntligen vår tur att besöka Fraser Island som man hört sååå mycket om. Med tanke på vårt dåliga wifi här tänker jag göra ett större inlägg om Fraser senare med massa bilder från våra kameror istället för mobilen.
Så nu så länge får ni nöja er med detta

Idag har vi spenderat större delen av dagen på vårt nya favoritställe, main beach! Vi tog även en väldigt mumsig lunch i Noosa heads.
Nu börjar klockan närma sig 22 här och vi ska strax sova för imorgon blir vi upphämtade redan runt 6 för en dagstur till Fraser Island!!
Kramis

Idag tog vi lite sovmorgon till närmare 9 & gjorde oss lite god frukost som vi satt ute på terrassen och åt. Hoppade sen på bussen till Noosa Heads där vi gick i lite affärer, bokade en dagstur till Fraser Island och kollade runt innan vi tillslut gick ner till Main Beach. Trots att solen inte va framme jätteofta var det väldigt skönt & så härliga vågor i vattnet!
Nu har vi varit hemma och lagat lunch & chillat vid poolen en stund och kvällens planer är att ta oss in till stan igen för en drink.
Hörssss

Igår kom vi fram till Noosa efter några svängar på både tåg & buss och det är himla fint här!! Verkligen så mysigt & fint, ska blir så mysigt att spendera 1 vecka här nu.
Igår när vi kom fram tog vi en väldigt efterlängtad pizzalunch innan vi spenderade resten av dagen vid hotellets pool.

Idag startade vi dagen med en powerwalk för att se oss om lite här i Noosaville och passade även på att storhandla inför veckan.
Runt 11 fick vi för oss att hoppa på en buss till sunshine beach, var verkligen jättefint där men absolut inte lika härligt som det ser ut haha... promenaden dit va orimligt lång & det blåste sand hejvilt. Kom hem med halva stranden innanför bikinin, ingen höjdare helt enkelt. Kul att ha sett stranden men inget vi kommer göra om haha..
Just nu befinner vi oss iallafall i Noosaheads där vi kollar runt lite bland mysiga affärer & restauranger!

Wifi här i Noosa är inget att jubla över därför kommer uppdateringen från min sida antagligen inte va on top!

Idag blev jag väckt strax före 8 av att Josse kom och slängde sig över mig, hon hade fixat jättegod frukost som vi satt och åt i lugn & ro innan vi tog oss till gymmet. Runt 10 blev vi upphämtade av Marie, en familjekompis till Josse som bor här i Brisbane. Vi åkte till Redcliffe där det va en mysig marknad & sen hängde vi på stranden där ett tag innan vi drog oss tillbaka mot Brisbane city och på vägen hem stannade vi på Ikea för lite godisinköp. Hehe dröm
När vi kom hem va tanken att vi skulle ta en powernap på 10 min, den råkade bli 2h och kvällens planer blev återigen lite ändrade haha. Så nu har vi lagat mat, tvättat kläder och packat ihop våra grejer för imorgon drar vi nämligen vidare till Noosa!

Idag har vi hunnit med ett litet träningspass på morgonen innan vi åt frukost & fixade oss för att ge oss ut för lite shopping. Sen gick vi hem och åt lunch innan vi gick till southbank för några timmars sol & bad.
Våra planer för kvällen blev dock helt ändrade när det helt plötsligt drog in en thunderstrom och vi helt enkelt blev fast inne på hotellrummet. Det har iallafall varit hur mysigt som helst och eftersom vi båda är så himla trötta så ska vi sova tidigt ikväll.
Nattinatti

Idag ställde vi klockan på 8 och gick upp för en powerwalk, ett perfekt sätt för att lära känna staden lite. Sååå himla mysigt här & vädret är ju livet.
Kommer trivas så bra här

Nu äntligen är vi framme i Australien, resan som vi räknat ner till & längtat efter så länge nu!
Vi flög i onsdagsmorse och kom fram hit till Brisbane lite mer än ett dygn senare. Flygrädd som man är var väl inte just denna del av resan något man såg fram emot men allt gick jättebra förutom stressigaste timman i mitt liv på Abu Dhabi's flygplats. Sprang för glatta livet alltså & sist på blev vi väl i stort sätt, paaaanik.
Ikväll har vi spanat in Brisbane & handlat på oss lite mat och självklart gjort våran helt otroliga carbonara, synd om alla er som missat den. Nu har vi krupit ner i sängen och är mer än redo för att dejta kudden en stund.