Senaste veckan har mest varit sena festnätter med hela skolan, middagar och bakishäng med tjejerna samt sovmorgon. Vi har haft "fresher's week" vilket är som Sveriges nollning, det har varit himla roligt!
I tisdags var vi på Beer museum med ett gäng från klassen, på onsdagen var det en stor båtfest följt av klubben Roxy.

På torsdagen kom Hanna hit, vi åt fryspizza, chips och godis framför Harry Potter. Det var jättemysigt att bara ta det lugnt, prata och umgås. Hon sov sedan här och jag följde henne till Tesco på fredagförmiddag innan det var dags för fest igen.

Fredagskvällen bjöd på förfest hos de äldre eleverna, förfest hos klasskompisarna följt av fest på Club Lavka för alla tre medicinfakuliteterna. Supertrevligt att träffa andra än de i klassen med, jag och Kajsa drog oss hemåt vid 2, åt bk och sedan landade jag i sängen strax efter 4.

Igår vaknade jag vid 8, såg några filmer och mötte upp Sanna och Hanna för lunch. Vi gick till något hamburgerhak och det satt hur bra som helst i magen. På kvällen var det fest på fashion club, jag skippade dock den för några timmars extra sömn, vilket var klokt då skolan börjar imorgon.
Imorse veckohandlade jag och Harriet och nu ska jag plugga lite innan Kajsa kommer hit för middag och myskväll. Kram Linn

Hela denna dagen har varit himla bra, sov bra inatt, fick äntligen träffa Hanna efter hela 3(!!!) dagar ifrån varandra haha. Är så glad att jag har dem här, det känns som hemma. Jag lunchade med Kajsa på Flora och sedan klippte hon sig innan Hanna och Tiffany kom hem.

Mot kvällen åkte klänningarna på och vi begav oss till en superfin del av Prag där vi hade bokat bord på en Italiensk restaurang. Vi tog in en flaska vin, pratade och hade det allmänt trevligt. Maten var också väldigt bra, vi var verkligen mättna och belåtna när vi framåt tio-tiden började dra oss hemåt.

Fina vänner och gott vin är allt man behöver ibland!

Nu har jag tryckt igång en film på datorn som jag hade tänkt att somna till, vi har även inlett fresher's week denna vecka, vilket är vår nollningsvecka där bl.a båtfest pch klubbfest väntar. Kram Linn

Igår spenderade jag dagen med Kajsa, bananpannkakor till frukost, lite myshäng på förmiddagen och sedan åkte jag hem en sväng. Framåt middagstid åkte jag och Harriet tillbaka för att äta middag tillsammans alla tre, vilket alltid är lika mysigt. Efter lite snack och någon kopp te drog vi oss hemåt för lite sömn.
Idag ska jag se film och plugga, söndag i vanlig ordning. Kram Linn

Den enda vi saknar är Hanna som är i Sverige över helgen, men snart är hon tillbaka och då har jag allt jag behöver här i Prag.

Godmorgon! Igår var det den sista lektionen i tjeckiska på ett bra tag så efter skolan begav jag och Kajsa oss till stan för att gå runt lite, fixa busskort och lite nödvändigheter. Jag sov sedan hos henne och idag är det pannkaksfrukost och plugg som står på schemat. Kram Linn

Kollade nyss igenom mina bilder och tänkte, oj, vad lyckligt lottad jag är som har så underbara vänner. I vått och torrt, nyktert och onyktert, dag som natt, så finns de där.
Det är nog det jobbigaste med att bo i ett annat land, att inte få träffa vänner och familj. Men samtidigt är det så skönt att veta att man har något att komma hem till, vänner som inte ändras och familj som stöttar en till fullo. Tänk vad bra man kan ha det. Kram Linn

Godmorgon! Igår storhandlade vi på Tesco, dvs alla basvaror osv som alltid är bra att ha hemma. Vi gjorde sedan pasta carbonara till middag följt av lite sent plugg och en film.

Nu sitter jag och väntar på att tvätten ska bli klar och sedan ska jag ta tag i lite plugg innan jag beger mig mot skolan. Kram Linn