Sovmorgon skulle det bli men Daniel vaknar tidigt, och det är en sådan grej som stressar mig. Jag vill ju inte att han hittar på saker utan mig när jag sover, så det var bara att gå upp när man hörde " frukooooost" från köket. Dagen var väldigt seg, och Sarahs andra barn fyllde år idag. Vilket inte vi var direkt taggade på då vi hellre ville åka till stranden. Beslöt oss för att ljuga och historien gick hem. Så vi tog vårt pick och pack och lämnade hemmet för att åka till Manly för surf. Denna dag var det dags för Daniel att lära sig surfa, gick hyfsat bra skulle jag säga. Efter mycket skratt var vi i vattnet för att hjälpa honom! Undervattens strömmarna var så starka idag, och vi har hört att dom ska bli värre för varje dag som går. Kom långt ut direkt och bestämde mig för att simma in, efter många försök var jag nästan i land. Satte mig på land för att kolla in Daniel när han gång på gång försökte lyckas. Ett par kom fram till mig och sa att jag hade tur, dom hade sett mig från land när jag försökte simma i land. Dom sa att ifall det skulle hända fler gånger måste jag vinka och varna, kände att det inte var så allvarligt dock. Vädret försämrades och vi gick hem till en kompis för att få lite middag. En mysig kväll med en laxpaj, sallad och spagetti och köttfärssås för min del. Efter en stund hemma i huset tåg vi färjan hem, det är ju trots allt jobb som väntar imorgon. Helt helt perfekt söndag i min smak.

Trevlig söndag allihopa!

Hade en så trevlig sleepover igår med kompisar, jag och Daniel stannade över i Manly då vi missade vår sista färja. Vi blev väckta 07.50 då några av våra vänner skulle till jobbet, solen sken och det var redan så varmt i luften. Så jag och Daniel bestämde oss för att köpa frukost och lägga oss nere vid stranden. Yoghurt, macka, juice och chai från starbucks fick bli vår frukost. Så härligt att sitta nere vid stranden och börja dagen med frukost vid havet. Vi njöt och hade verkligen den bästa starten på dagen någonsin! Massor med bad och sol fick det bli idag, skönt att inte göra någonting. Vi känner att vi har så lite att klaga på just nu, lediga dagar vid havet, sol och underbara vänner. Kan verkligen inte bli en bättre ledig dag. Efter ett antal timmar vid stranden förändrades himmelen till grå/mörkblå/svart och när vi har 10 meter till färjan börjar åska regn och dunder ännu en dag. Vädret här kan verkligen gå från kanonfint till åska och översvämning på 5sek, förstår verkligen inte hur det är möjligt. Vi hann iallafall fram innan vi blev träffade av en blixt, och ännu en dag sitter vi på båten i storm. Man kände hur sjösjukan började smyga sig på, men försvann hyfsat fort då jag somnade till så fort båten började köra. När vi är på stationen innan vår brakar himmelen samman och regn förändras till hagel, men när vi hoppar av är det bara lite småregn. Vi går hem och utanför ett hus bredvid oss ser jag små liknande vita stenar på marken längst huset, Daniel säger direkt att det är till för prydnad och vi går vidare. Hemma hittar vi ytterligare fler " vita stenar" jag går fram och inser att det är hagel, hagel stora som pingisbollar. Har aldrig sett så stort hagel förut, och hade vi varit ute just då hade vi nog behövt hjälm som säkerhet. Måste varit riktigt farligt för både bilar och andra fordon som körde i detta oväder. Hemma stod spagetti och köttfärssås på menyn, vi båda var så sugna på det efter en månad som vegetarianer. Nu efter en dusch och insmorda i body lotion är vi redo för en skräckis innan läggdags.

Eftersom solen inte kommer synas dagarna jag är ledig, beslöt vi oss för att ta båten till Manly när jag slutade jobbet. Bara det att ovädret redan smått började idag, när jag slutar och väntar på att Daniel ska anlända i stan blir himmelen svart. Åskan som man aldrig någonsin varit med om förr slog ner, blixtar och dunder. Men eftersom jag sa att vi skulle till Manly och bada var det bara att åka dit. Tog en fika i hopp om att regnet skulle lägga sig, och åskan naturligtvis. Vi gick ner till vattnet och hoppade i, så härligt var det och så mycket surfare som var ute i vattnet. Åska, ösregn och ytterst lite sol visade sig på himmelen. Slutligen en regnbåge som täckte hela himmelen och där låg vi och badade, vattnet var verkligen så varmt. Efter ett långt bad gick vi till Daniels tinderdejt för en varm dusch, champagne och pizza. Kvällen avslutades med en hel del Uno och massor med skatt.

Sovmorgon, fylla upp kylskåpet, iskall dusch och jobb. Kortfattat är detta vad jag gjort idag, liknande alla andra dagar nu mera. Jobbet gick helt okej idag, flöt på iallafall och jag fick jobba inomhus så inga klagomål från min sida. Träffade ett svenskt par som reste i Australien när dom var yngre, och inte kom dom hem. Efter 30 år här nere hade dom både barn och barnbarn. Så mamma, vi får nog se om jag återvänder till Sverige igen! Och Ingela, jag lovar att jag kan ta hand om Daniel som du gjort i 20 år. Känner att du har fört över kulan till mig nu, jag känner ett ansvar! Vi ska ju försöka planera upp vår resa lite, så tänkte att jag kanske skulle skriva ner den här. Samtidigt skriva vart vi varit reda då vi fått en del frågor om det! Känns som det är så många som vill resa och har så stora drömmar, men sen fastnar man, blir bekväm och inte kommer någonstans. Så tänkte få ut lite go feeling över bloggen så alla som inte vågar vågar. För jag menar... vem vill inte resa och leva livet?

Massor med bad och vår vän kom förbi en stund för surf och sol. Galet kul och vattnet var i perfekt temperatur. Men när solen började gå ner förflyttade vi oss till andra sidan Manly, alltså vid hamnen. Finns två ständer som ligger på var sida om Manly, med lite fikabröd vätska och trevligt sällskap la vi oss på andra sidan. En solnedgång som var helt magisk fick vi se innan vi tåg färjan hem. En suddig tanke om att gå till gymmet försvann lika snabbt som den kom på tal. Vi såg mer fram emot en dusch, kvällsmat och youtube. Nu ska vi alldeles strax sova då vi haft hektisk dag med jobb, bad och mat! Imorgon ska jag försöka ta mig till jobbet och överleva dagen, sedan är det bara en dag till tills helg. Synd bara att det ska vara dåligt väder dagar man är lediga, och imorgon när man ska jobba ska det bli runt 40. Daniel ska dessutom på en jobbintervju på fredag, kul för honom efter han gått runt hemma i drygt två månader. Förhoppningsvis behöver dom mer personal så jag kan säga upp mitt jobb också, hade ju varit det bästa. Men man kan ju inte ha all tur i livet, man får vara glad för det man har.

GODNATT

Idag tog jag och Daniel färjan till Manly beach efter att jag jobbat klart, med hopp om att fånga lite eftermiddags sol. På båten började hungern ta över och vi bestämde oss för en lunch innan bad. Hittade ett ställe vid hamnen som såg perfekt ut för en sen lunch. Idag var även första dagen jag åt kött på 1 månad, och det har verkligen gått hur bra som helst. Inte haft några som helst svårigheter, och kommer definitivt göra det igen. Men vi bestämde oss iallafall för att äta en prosciutto pizza med parmesan och ruccola, några ostron och ett glas champagne. Hur trevlig lunch?? Vi hade en jättetrevlig stund längst stranden med en fantastisk lunch.

En bild i repris för att visa mycket kärlek i bra vänskap, glad alla hjärtans dag!

Min alla hjärtans dag i ett inlägg. Började dagen med jobb, 20 grader och sol perfekt jobbdag. När jag hoppar av tåget i city öppnas himmelen och ett ösregn som aldrig förr vräker ner. Jag i flipflops linne och kortbyxor påväg mot jobbet, fryser ihjäl samt bambi på hal is när jag försöker ta mig fram i alla vattenpölar. På jobbet var det så lugnt, men det kan man ju nästan förstå när vädret var som det var. Daniel skulle på dejt idag med sin tinderdejt vilket betyder att Linn blir lämnad igen. Samtidigt som jag slutar är Daniel påväg till stan för att möta upp tjejen, min positiva energi försvinner snabbt då jag vet att Daniel inte är hemma när jag kommer hem. Kommer hem och mycket riktigt känner jag mig ensammast i världen. Efter att jag legat i sängen i 2 timmar bestämmer jag mig för att laga mat, pannkakor fick det bli med noll tillbehör. Maten slank ner och efter ytterligare 1 timme i sängen bestämde jag mig för att ta en dusch, duschade tills varmvattnet tog slut och efter det var jag tillbaka i sängen. Daniels tröja tog jag på mig ihop om att få lite känsla av att han var hemma, vet inte direkt om det hjälte. Facetime med Nadja fick det bli, då alla hopp om att Daniel skulle komma hem var borta. Funderade på att gå och lägga mig för att snabbt få dagen överstökad, då man blev dränkt i kärleksfulla bilder på alla dessa olika sociala medier. Men efter många om och men kom samtalet och Daniel är påväg hem, hoppar upp ur sängen och nu sitter jag med spänning tills han kommer hem. Trots allt blev det en lyckan alla hjärtans dag.

Nicky fick sina bilder som hon länge velat ha, jag nöjde mig med att ta hennes bilder och lägga upp här.

gårdagens jobbpass var minst sagt lite annorlunda. Hade en bokning på sådär 30pers, inget märkvärdigt jag var ute och jobbade på. Får reda på att kända personer ska komma och äta, brydde mig inte speciellt men kunde kanske vara kul att veta vilka det var. Efter ett tag var jag plötsligt själv utomhus då alla servitriser ville servera där inne, ovetande och obrydd stod jag och torkade av ett bord, tog en beställning på nästa och peta näsan på tredje. skojar, men ni kanske förstår hur ovetande jag var över detta. Börjar se folk som går förbi, stannar upp utanför restaurangen och tar bilder in. Tillslut får jag nog och behöver ta reda på vilka detta är som gör att varenda människa halvt tappar andan. Nicky en servis kommer ut och jag frågar vilka det är, och när jag säger det försöker jag även ta emot Nickys haka som sakta rör sig mot marken. En nästintill utskällning får jag och efter hon andats ut ordentligt och förstått att jag fortfarande är seriös med frågan berättar hon för mig. The bold and the beautiful Då förklarar hon att det är en jättekänd Amerikans serie, typ som vänner i Sverige fattade jag det som. Så då förstod jag ju genast varför alla stod som klistrade post it lappar kring restaurangen. den enda som inte brydde sig var nog jag!

Alltså frozen yoghurt, hur gott är inte det egentligen. Efter jobbet mötte Daniel upp mig i Gordon för storhandling, men först ett litet stopp. Gick förbi en frozen yoghurt butik och innan jag hann fråga stod Daniel inne i affären med en skål i handen. Tycker det är så himla gott med naturell yoghurt med massor med bär och kokos! Eventuellt lite godis som hamnar i skålen lite då och då. Satte oss ute på uteserveringen i kvällssolen som sakta gick ner, myspys att avsluta jobbet såhär. Farligt att vi insett att vi har frozen yoghurt så nära oss nu dock, lär nog bli att man hoppar av stationen innan våran för att ta en yoghurt påväg hem. Vi bestämde oss för att laga paj till middag, vi blev så sugna innan i affären. Så paj med spenat, tomat och fetaost fick det blev. Den blev verkligen kanongod!

Lediga dagen började även denna tidigt, baka tårta stod på schemat. Eftersom Sarahs son fyller 16år skulle vi idag på kalas. Bakade två morotskakor och åkte iväg till kalaset, ett mycket roligt kalas. Sarah hade bokat paintball till oss och sonens 20 andra klasskompisar och vänner. Dock var värmen så pass hög att det var lite snack om att det inte gick att köra, men efter några om och men var det dags att ta på sig dräkterna. Nervösa över att bli sönderskjutna av fransmannen som var bjuden på kalaset, och av alla 20 barn. Jag menar tänk glädjen i deras ögon när dom får hålla ett vapen i handen och skjuta. Vi var lag Nordkorea så ni kan ju bara tänka er hur dom sprang runt som aldrig förr. Men så kul det var, första rundan blev jag skjuten inom 20sek men efter det gick allt bra. Som avgörande match för oss som fortfarande hade kulor kvar bytte vi bana för att köra den som är sist kvar levande vinner. Vinnaren blev Daniel lite otippat, och glad över detta var bara förnamnet. Efter detta åkte vi vidare till stan för att avsluta kalaset med lite Thai, trevligt men energin var verkligen på noll. Så efter ett litet tag beslöt jag och Daniel oss för att ta tåget hem, båda som lik med en stor längtan till sängen. Nu ska vi sova och imorgon blir det jobb!