Efter en dag på stranden då luften kändes iskall(trots att det var 24 grader ute, börjar bli bortskämd), så bestämde vi oss för att ta tåget till Fremantle. En väldigt mysig liten stad vid vattnet, gick runt och kikade lite innan vi satte oss ner och beställde lite plockmat och vin. Var verkligen ett väldigt mysigt ställe med massor av båtar som vi kunde sitta och kika på tills det blev mörkt.

Imorgon står klockan på sex för då är det dags att bege sig ut på havet och kolla efter delfiner!!

Även om jag är världens mest bestämda människa så har jag så länge jag minns haft det svårt att ta stora beslut, det har jag också än idag. Den här resan började med några dagar då mina känslor och tankar verkligen var kaotiska och i ett rent virrvarr.

På väg hit så blev som sagt mina planer ändrade, jag hade en tanke om att först hälsa på mina vänner i Perth och sedan resa östkusten tillsammans med en tjej jag inte kände. Så blev det inte och jag var i ett land på andra sidan jorden utan någon plan och för första gången utan trygghet. Jag har alltid sökt tryggheten i andra människor som min familj, vänner eller min pojkvän. Att för första gången stå helt ensam kom verkligen som en chock.
Jag är så himla rädd att göra någon besviken, att göra mig själv besviken. Men jag har verkligen kommit på att denna resa handlar om mig själv. Det är jag som ska vara nöjd. För första gången känner jag verkligen också att jag bara prioriterar mig själv och gör det jag vill.

Därför kommer jag nu förmodligen resa vidare själv under en månad. Det känns läskigt men också otroligt spännande, jag tror att jag verkligen behöver denna resa. Jag känner mig redan nu, efter endast två veckor borta, lite säkrare på mig själv och vad jag vill. Äntligen kan jag verkligen börja lyssna på mig själv och vad jag vill och inte ta beslut baserade på andras tankar, eller vad jag tror att andra tänker. För det viktigaste är faktiskt att jag mår bra.

Förhoppningsvis så kommer jag hem som en ännu starkare person, även om jag inte tror att en resa är en hel förändring så tror jag definitivt att det kan vara en bit på vägen.

Kom nyss hem från en trevlig brunch på Flora&Fauna, solen låg på så var extremt svårt att fota men jag tror ändå ni kan se hur fint det var. Är liksom ett litet "hål i väggen" hak där stolarna och borden står mitt ute på gatan, ett riktigt hipsterställe. Åt en sorts bakad äppelrätt med yoghurt och frukt, smakade ungefär som äppelpaj. Var väldigt gott och lätt värt ett besök iallafall, dessutom låg det bara några hundra meter bort på gatan där vi bor.

Så himla fin kväll vid Scarborough med Madde! Vi har haft en sjukt effektiv dag med en promenad till Kings park där vi strosade runt och tog bilder, parken är verkligen sjukt stor och grön med en grym utsikt. På fredag har vi tänkt att gå på utomhusbio där.

Nu mot kvällen så bestämde vi oss för att åka till stranden och kolla på solnedgången, tyvärr bestämde sig vädret för att bli molnigt när vi var påväg dit men jag tycker inte det gjorde så mycket för var sjukt fint ändå. Vi åt jordgubbar och hade det allmänt bra bara.

Kings park tidigare idag.

Måndag igen och det var 2 (?!) veckor sen jag lämnade Sverige, herregud vad tiden går fort. Både lördag och söndag så låg temperaturen på runt 35 grader så båda dagarna spenderades nere vid poolen. I lördags var vi ut på en superhäftig klubb mitt emot lägenheten, Jack Rabbit slims. Det var superbra musik och klubben hade verkligen en rolig inredning, först kom man i i en amerikansk diner och sen gick man igenom ett par kylskåpsdörrar till självaste klubben.

Igår kväll så var jag och Madde och handlade lite och sedan såg vi på en film innan vi somnade tidigt. Jag vet inte riktigt vad denna dag har att erbjuda, men temperaturen ska vara lite lägre några dagar nu så vi får se vad vi hittar på.

Spenderade dagen i Scarborough med Emma och Astrid, kände att min bränna äntligen hade lagt sig men istället lyckades jag självklart bränna mig på nya ställen. Hade en fin varm dag i vilket fall!

Nu på kvällen så var jag och Emma till en matmarknad inne i stan och kollade runt, köpte bara en glass då jag redan ätit men funderar på att gå dit igen nästa fredag och äta mat då det fanns väldigt mycket spännande. Det fanns flera gatumusikanter och underhållning på plats och sånt tycker jag också är roligt. Kul med en stad där allt känns så kreativt tycker jag, det finns så mycket häftig street art överallt tillexempel. Ska nog gå och fota lite sånt någon dag.

Igår fick bli en pooldag i skuggan då jag både var trött och bränd. Det var superfint väder igår och idag ska det bli ännu varmare. Mot kvällen gick vi och tog en drink och därefter åkte vi tillbaka hem innan vi åkte till Claremont och gick ut. Kvällen var så himla rolig och det var så himla bra musik på klubben!! Vill aldrig mer gå ut hemma.

Nu ska jag göra frukost och därefter ska vi åka till stranden!

Idag var vi somsagt på surflektion vid Scarborough beach. Var så himla roligt och en riktig utmaning men gick bättre än vad jag trodde det skulle gå. Är riktigt nöjd! Åt en trevlig lunch på health freak och jag tog en vegansk raw pad thai, var speciellt men faktiskt rätt gott.

Efter en vecka tillsammans så har vi nu vinkat av Kajsa, Frida och Alva som tillsammans med Erik flyger till östkusten inatt. Själv har jag flyttat in hos tjejerna i Northbridge. Får se hur länge jag stannar, har en del idéer jag funderar på. Planen är iallafall att flyga över till Sydney inom några veckor.

Nu ska jag sova första natten i den fina lägenheten här.

Haha denna dag fick en väldigt dramatisk start.. jag har sjukt kontrollbehov när det kommer till planering och vill aldrig någonsin behöva stressa. Idag så skulle vi 8.30 med färjan från hamnen till Rottnest Island, klockan 8.28 så sprang vi som tokar från bussen. Kom ändå på båten även fast vi var sjöblöta av svett, så allt löser sig tillslut ändå.

Har haft en bra dag med fint väder på Rottnest Island. Vi har badat, cyklat kring ön och tagit bilder av Quokkas. Dessa djur finns endast på just Rottnest och därav även namnet då quokkorna påminner om stora men söta råttor. Då det var molnigt så underskattade jag solen vilket resulterade till att jag har bränt sönder hela mig trotts att jag smörjde mig konstant. Så jag undrar hur det ska gå imorgon då vi ska ut till Scarborough beach och även ta en surflektion!!

Trots diverse åkommor såsom skavda fötter och rödbrända ben så har vi iallafall haft en riktigt bra dag. Jag är väldigt taggad på morgondagen då jag alltid har velat testa på att surfa. Jag tror dock att det kommer vara en riktig utmaning att ens kunna ställa sig upp på brädan.