Idag hyrde jag och några andra tjejer en bil och körde runt på Magnetic Island, är riktigt fint här. Tyvärr så lyckades vi först få en bil med bromsar som slutade fungera, hade kunnat sluta illa men som tur var gick allt bra och vi fick en ny bil. Har hänt så mycket konstiga saker senaste dagarna och jag är ganska säker på att det är karma. Haha.

Vi såg små wallbys och koalor, har inte sett sådana tidigare så det var häftigt! Tyvärr så regnade det jättemycket inatt så vi kunde inte köra på vissa vägar men det var en riktigt härlig dag ändå.

Whitsundays
Kom nyss hem ifrån en 3 dagars segling. Haft några grymma dagar med god mat, trevligt folk och fina platser. Snorklade en hel del men kände mig sjuk imorse när jag vaknade så hoppade över den sista snorklingen idag. Imorgon går bussen vidare mot näst sista stället på östkusten som jag ska besöka.

Har faktiskt fått blandade känslor över att åka hem. Vill verkligen vara kvar och bo här för att jag älskar detta land, men samtidigt är jag så trött på alla avsked som jag är med om här. Är bara tröttsamt att behöva säga hejdå till människor man gillar men vet att man förmodligen med största sannolikhet aldrig kommer träffa igen.
Har också verkligen börjat längta efter alla där hemma, speciellt mina syskon. Ska dock ta tillvara på dom sista dagarna jag har kvar här nu.

Airlie beach
Kom till Airlie beach runt klockan tio efter en lång bussresa, den gick väldigt bra ändå tycker jag. Sov nog nästan tio timmar av fjorton. Fick säga hejdå till trevliga Annika och HL som jag umgåtts med i några dagar, dom bor ju trotts allt i Stockholm dock så någon gång kanske vi ses igen.

Dagen spenderades till en början vid Airlie beachs lagun med tre svenska tjejer som jag träffade på bussen. Värmeskillnaden när jag klev av bussen här i jämförelse med Rainbow beach var verkligen jättestor så idag ville jag bara ligga i vattnet hela dagen. Fick intrycket av att Airlie är en väldigt trevlig småstad, många fina hus här.

Just nu är jag incheckad på hostlet och ska förmodligen gå och laga middag om ett tag, sen eventuellt möta upp några tjejer och ta en drink. Imorgon klockan ett så är det dags för Whitsundays och jag är mer än taggad, tror det kommer bli några sjukt roliga dagar.

Tillbaka
Igår så kom jag tillbaka efter några av de bästa dagarna i mitt liv på fraser Island. Har besökt regnskog, öken, långa strandremsor och fina sjöar. Hade sällskap av världens bästa grupp ett som verkligen gjorde alla mina dagar. Vi hade även världens bästa turguide. Jag har faktiskt lärt mig mycket om ön tack vare honom. Så tack till alla som var med. Såg en dingo och även ett uppträdande av aboriginerna som bor på ön och det var verkligen en upplevelse.

Igår när vi kom tillbaka träffade jag Tom och Bryn igen, hängde även med de fina tjejerna som jag umgåtts med nu på fraser. Kände att de var viktigare att spendera tid med dom innan jag måste säga hejdå till alla än att skriva här. Jag hatar verkligen att säga hejdå efter denna resa, har behövt vara med om så många jobbiga farväl nu. Men är så glad för alla minnen jag har tillsammans med dessa personer.

Ikväll ska jag sätta mig på en 14 timmars buss till Airlie beach, wish me good luck

Ska du verkligen resa ensam? Denna mening hörde jag flera gånger innan jag skulle åka. Folk som ifrågasatte om det verkligen var klokt att åka ensam som tjej på andra sidan jorden men även många som stöttade och peppade mig.

När jag bokade resan till Australien så hade jag bara planer på att besöka mina vänner i Perth. När resan väl började närma sig så insåg jag mer och mer att jag även ville upptäcka landet när jag ändå skulle åka så långt. Just Australien har länge varit ett land jag vill besöka. När jag hade bestämt mig för att jag skulle stanna lite längre så började ett evigt letande och trixande för att försöka hitta någon att åka med. Jag vred och vände på allting, försökte fixa så att jag kunde åka med mina vänner och pratade med andra som skulle resa själv. Men jag fick inte ihop det.

Tillslut tog jag då beslutet om att faktiskt resa ensam och nu, efter en vecka på resande fot ensam, så är det ett av de bästa beslut jag någonsin tagit. På bara en vecka så har jag hunnit se fantastiska platser och gjort roliga saker. Jag har knappt varit ensam en minut under denna vecka. För du är inte ensam om du reser så som jag gör. Du träffar människor från världens alla hörn och får riktigt fina vänner.

Det bästa är också att jag faktiskt har haft möjligheten att välja. Jag kan välja om jag vill vara ensam en stund, eller om jag vill umgås med någon. Det är riktigt skönt.

Jag har även känt att detta är så himla bra för mig som person. Jag har blivit lite starkare, lite tuffare och även om det låter som en kliché så är det faktiskt sant att en även växer som person under en sån här resa. Chansen till personlig utveckling är så stor. Jag rekommenderar verkligen alla att någon gång testa på att resa själv

Nu vill jag bara se mer av världen. Men först ska jag njuta av dessa två veckor som är kvar och ha the time of my life!

Current position while writing this

Noosa

Kom som sagt till Noosa igår. Dagen spenderades med en hike på typ 3 timmar sammanlagt längst kusten här i Noosas nationalpark med Eilidh och Sheila. Var sjukt fin natur men tyvärr såg vi inga roliga djur. Det var väldigt värt turen och en rolig sak att göra tillsammans innan jag går tillbaka till att resa helt ensam.

Imorgon bär det av mot Rainbow Beach och Fraser Island. Är sjukt taggad på det iallafall! Trying to stay positive

Idag lämnade jag Brissy och alla härliga vänner, befinner mig just nu i Noosa. Är så deppigt att ha behöva lämnat dom haha, är man som mig och lätt fäster sig vid människor så blir det jobbigt. Fällde till och med en liten tår på vägen hit.

Igår så gjorde vi mat tillsammans, killarna stod för huvudrätten och vi tjejer för efterrätten. Sedan förfestade vi på i rummet och hade en sista rolig kväll tillsammans, vart dock lite för mycket.

Imorgon ska jag iallafall förmodligen gå och kolla i nationalparken med två av tjejerna från gänget, vi bor inte på samma hostel men vi ska mötas upp. Har hamnat i ett rum med bara tjejer här och dessutom med många svenska tjejer så det är trevligt sällskap.

Nu ska jag försöka komma över mina vänner och gå och göra nudlar.

Brisbane
Den sista storstaden för denna resa. Har inte hört så mycket om Brisbane förutom att det är som en vanlig storstad och faktiskt att den är ganska tråkig. Jag tycker hittills att den verkar okej dock. Just nu är vi nere vid lagoonen och ikväll är det dags för en till "big night out". Ska bli trevligt

Surfers paradise blev mest fest och strand men har hängt med så sjukt härliga människor här så det har varit jättekul. Har en till kväll med dom nu när vi åker till Brisbane men sedan skiljs våra vägar och jag är själv igen, tråkigt men spännande!

Är så glad över mitt beslut att åka själv och att faktiskt göra detta.

Igår kom jag till Gold coast och surfers paradise. Hostlet är inte lika fräscht men det fungerar, det har vägts upp av allt trevligt folk som bor här. Direkt när jag kom hit så träffade jag två trevliga killar som jag har hängt med nu, även tjejerna från Byron är här och jag har även träffat två till trevliga tjejer.

Har inte gjort så mycket mer än att testa på beachen här faktiskt, om jag hade haft mer tid hade jag definitivt gjort mer saker. Igårkväll så hade i princip hela hostlet pizzakväll och vi gick sedan ut tillsammans allihopa. Även idag så ska vi ut så det ska bli grymt, imorgon går dock bussen till Brisbane!