Mat, vänner, golf

Medans Maddes familj var på besök passade vi på att besöka äventyrsgolfen samtidigt. Madde vann dock med några slag... även fast Linn Fick hela 2 hole.-in-one! Riktigt roligt var det! Banorna var fina och tajmade så det blev inte heller så farligt med väntande även fast det var många andra turister på banorna.

Efter golfen så smakade det gott och väl med hamburgare där på terassen, dock hade vi lite högre förväntningar, måltiden får 6/10. Smakade helt ok, men lite torr, det finns godare :))

Båt, natur

Besök till Eckerö blev det söndagen till äran med Maddes la`familia. Myysit ställe kan man minst sagt säga! Får ju inte nog av segelbåtarna. Stället påminner om saltkråkan, båtstugor och klippor. Kunde bra bli bosatt här.

Upptäcktsfärd, familj

Eftersom jag var ledig på fredag kunde jag turista med min familj hela dagen lång. Strosade runt i de få affärer som finns i Mariehamn och hittade ett par skor, en topp och en tröja, alla från samma affär.

Fortsatte sen till Kastelholm där vi först besökte slottet och sen gick vidare till Smakbyn, som bara är uppför backen från slottet.
Hann tyvärr inte få några bilder av maten, men kan säga det var så gott så hann inte fota alls. Ni kan iallafall få se en bild av utsikten där vi åt, det var finare i verkligheten än på bild. Maten får 9/10 poäng!

På hemvägen stannade vi, förstås, vid Taffel shop. Köpte hem en hel del och tog en bild med den legendariska ostbågen.

Upptäcktsfärd, familj

Min (Maddes) familj kom över med båten på torsdag, sååå roligt att se dem igen efter sådär många veckors paus. Både jag och Lotta fällde en tår när vi såg varandra, hehe.
Ahjaa, började med att minigolfa och gick runt vid östra hamnen lite, mysig kväll må jag säga.

Det blev en bra inledning på ett veckoslutet!

Båt, Mat, vänner

Lördagen till ära tog vi ett spontant köp i affären och plockade åt oss lite gott. Sommersby för att släcka törsten, godis och cheese balls som till tugg. Super skönt! bara sitta och njuta. Dock hade vi lite problem med att öppna flaskorna. Men alltid bra att vara runt rutinerade seglare, så går alltid bra att fråga hjälp, tack för att vi fick möjligheten att avnjuta en kall sommersby!

Båt, mode, fashion, vänner

Efter pizzan blev det en promenad på sjökvarteret, kunde gå i evigheter och titta på segelbåtar. Siktat in oss färdigt på båtar som vi skall segla på de sju haven under våran pension. Bra med drömmar om framtiden va. mysigt fint och vackert.

Mat

Egentligen borde de heta diablo part 3,4, det eftersom de säljer goda pizzor även som nattmat hehe... Men vi kallar de part 2, och lika goda 10/10. Denna gång blev det räckor, utsöökt! Pepsin var också minsann god efter en varm dag var det minst sagt en 10 poängare!

Båt, natur, Upptäcktsfärd

Cyklade iväg i det fina, blåsiga vädret och tänkte cykla till östra hamnen. Fick för mig att svänga av vägen lite tidigare och hittade ett riktigt mysigt ställe. Lite äldre båtar och en charmande liten brygga hittades.

Har tidigare bara sett de nyare båtarna nära restaurangerna närmare in mot stan, men hamnen började redan här så tyckte det var mysigt och lite avlägset från restaurangerna och uteserveringarna där all folk finns.

Mat, Upptäcktsfärd

Fredagen till ära besökte vi Bagarstugan. Vi hade tidigare fått höra att det var ett ställe värt att besöka, så tänkte att när arbetsveckan var klar kunde man unna sig något gott. Helt värt det!

Madde beställde en glutenfri chokladtårta med bland annat banan, jordgubbar, chokladsmulor och grädde. Fint dekorerat med ätbara blommor.

Linn beställde en rabarberpaj med maräng. En blandning mellan något segt, mjukt, knaprigt, surt, sött. Toppen kombination!

Tyvärr tog vi inga bilder från insidan, men det var finaste caféet jag sett, jätte fint var det!

Vi skulle ge hela besöket 8/10 ifall vi skulle betygsätta det. Bra betjäning men både min och Linns tårtbit föll omkull på tallriken när de gav den till oss. Blev inte lika fina bilder haha. Sen var jag excited över deras smoothie men det visade sig vara färdigköpt så jag tog en latte istället. Chokladkakan var lite torr också, men ändå god. Därav betyget - bättre än många andra caféer, men inte bästa. Skulle dock göra ett till besök dit för att prova på något från menyn med salta rätter. Dessutom hade de ca 20 olika bakverk, vilket är mycket mer än på flera ställen, finns något för alla!

Är ni på Åland ska ni nog besöka stället, rekommenderas nog.