Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - click here!

Likes

Comments

Likes

Comments

Hejhejhej!

Länge sen, jag vet. Livet har helt enkelt kommit emellan och jag har varit ofattbart lycklig och inte ägnat en endaste tanke på att skriva här. Men nu sitter jag här, på Arlanda och har svårt för att hålla tillbaka tårarna samtidigt som jag väntar på att gå ombord på flyget som ska ta mig hem till Umeå. Då passar det minsann att skriva.

Jag har varit omringad av några av de mest fantastiska vännerna, lärt så många nya människor att känna, varit utomlands och sist men inte minst spenderat lite över en vecka i min absoluta favoritstad, Köpenhamn.

Jag vill inte hem, jag vill inte, inte, inte, inte... Hem.

Men jag blev påmind av min kära mor om något jag hade sagt till henne för drygt ett år sedan. Att allting kan vändas till något positivt. Istället för att gå med tankarna att det är tråkigt att komma hem kan man istället välja att ändra dem till att tänka på allt positivt och roligt som väntar hemma i Umeå. Jag ska få träffa mina fantastiska vänner, ha myskväll med min kusin idag, få träffa min familj och älskade hund.
Istället för att tänka på hur mycket man vill spola tillbaka tiden, väljer jag istället att tänka på hur fantastiskt roligt jag har haft det och hur tacksam jag är över allt jag har fått uppleva och allt roligt jag kommer att uppleva i framtiden!

Så ja.. .
Här sitter jag och har svårt att hålla tillbaka tårarna, men det är inte för att jag är ledsen. Jag är bara så tacksam över hur fint livet kan vara och lycklig över allt det skall komma att erbjuda 💚

Likes

Comments

Det har varit mycket både socialt, jobb-och studiemässigt i mitt liv på senaste. Om två ynka dagar går jag äntligen på ett efterlängtat sommarlov, det känns fantastiskt. Tre resor är inbokade och endast två veckor spenderas i Sverige. Det går inte att beskriva med ord hur bra det faktiskt känns. Jag har verkligen valt att satsa på denna sommaren, att göra det jag vill, det jag tycker är kul och bara ha det bra. Jag kommer njuta till fullo, för nästa sommar är planen att vara mer ekonomisk och därmed kanske inte resa alls. Hur nu det ska gå?


Likes

Comments

Veckans matlådor har bestått av laxpasta. Den här maträtten är såsåsååååå god, så tänkte därför att jag skulle dela med mig av hur jag har tillagat den!

För att laga denna maträtt så behöver du:

- Lax
-Pasta
-Grönsaker (använde mig av purjolök, chili, paprika och svamp)
- Grönsaksbuljongtärning
-Creme fraiche
-Matlagningsgrädde
-Sweet chili sås
- Valfria kryddor (Jag använde mig av chilikrydda, salt, peppar, vitpeppar, paprika)


Gör så här:
-Skär laxen i små bitar och stek i olja
-Stek grönsakerna i olja i en annan stekpanna
- Koka pastan
- När laxen och grönsakerna var klar tillsatte jag creme fraiche, grönsaksbuljongtärning, matlagningsgrädde och sweet chili sås
- Krydda under tiden
- Tillsätt sedan pastan (som kokats under tiden)


Som ni läser så är jag inget matlagningsproffs, och som ni tidigare kunnat läsa så kan jag vara extremt lat av mig och av just den anledningen följer jag sällan recept till fullo. Jag smakar av under tiden och bestämmer hur mycket jag ska ta av varje ingrediens på så vis!


Recept nummer två är NYTTIGA chokladbollar!
Detta recept fann jag på min goda vänFridas blogg och prövade för första gången i måndags efter att jag och två vänner hade varit och tränat. Eftersom att det är chokladbollens dag idag så passar detta recept utmärkt!

Detta behöver du för att göra nyttiga chokladbollar:

-8-10 dadlar-2,5 dl glutenfria havegryn
-1,5 msk kakao
-0,75 dl kokosolja
- 2 msk kaffe

Detta recept smakar nästan som vanliga, men är nyttigare! Perfekt va?

Likes

Comments

Jag ÄLSKAR att styrketräna. Det är så roligt att lägga upp styrketränings-pass, testa nya övningar och utmana sig själv på gymmet. Nu för tiden har jag dock varierat min träning och valt att köra mer pulshöjande träning med fler reps än vanligt, vilket således även innebär lättare vikter.

Videon ovanför är från mitt senaste benpass förra veckan och det passet bestod av:

-Armhävning/marklyft med kettlebell 3 x 12

-Bulgariska utfallssteg 3 x 10 per ben

-Utfallssteg 3 x 10 per ben

- Benböj 15 st direkt efter varje övning


Likes

Comments

Godkväll!

Vet ni vad? Imorse tog jag mig upp 06.00 till skillnad från dagen innan då det sågs som helt omöjligt. Jag startade dagen med att simma och det var så himla skönt. Det är av just den anledningen jag ​älskar att träna på morgonen. Det är den bästa starten på dagen och varje gång jag tränar på morgonen tänker jag "Varför gör jag inte detta oftare?" (det är där min lathet kommer in och övertalar mig till att stanna kvar i sängen en timma längre).

När alarmet ringde kändes det väldigt motigt att lämna den varma och sköna sängen. Jag stannade kvar några minuter under täcket och visualiserade den härliga känslan av att träna på morgonen, hur skönt det kommer att vara att basta och duscha samt hur gott frukosten kommer att smaka! Det gjorde det lättare att gå upp och väl utanför lägenhetsdörren på väg till Simhallen kände jag mig redan taggad på att träna. Det är just den första stunden som är jobbigast.

Fördelar med att träna på morgonen enligt mig

  • Bra start på dagen
  • Frukosten smakar bättre efter ett träningspass
  • Finns tid till att göra andra saker på eftermiddagen
  • Man blir piggare och känner sig fräschare!

Likes

Comments

Ibland blir det inte som man har tänkt sig...


Igår kväll gick jag och la mig otroligt taggad inför att kicka igång måndagen med ett spinningpass, jag såg fram emot det och hade redan förberett kläderna nedanför sängen, men när alarmet ringde kände jag bara "neeeeeeeeeeeeeeeeej". Så jag ställde in mitt pass och fortsatte att sova. Vilket var det bästa beslutet för stunden eftersom att min motivation till att gå upp och ta på mig träningskläder var obefintlig!

Nu i efterhand är det lätt att ångra med tanke på att jag har känt mig väldigt trött under dagens gång. Jag vill så gärna vara den där personen som är morgonpigg, disciplinerad och positiv på morgonen (som så många andra verkar vara). MEN det är jag inte alla gånger- långt ifrån. Jag kan vara och är extremt lat. Jag cyklar (rullar nerför hela vägen) till universitetet som ligger två minuter ifrån mig varenda dag, tar bussen (vilket kostar cirka 28 kr tur & retur) till stan istället för att promenera och många gånger skjuter jag upp min planerade träning så pass länge att det hinner bli en ny dag. Det här är jag, en blandning av att vara väldigt aktiv samtidigt som jag är extremt lat av mig. Att missa en planerad träning är inte hela världen, men jag vet med egen erfarenhet att det är så för vissa!

Man blir besviken på sig själv, kanske till och med får ångest och tänker dumma tankar som är så långt ifrån positiv som man kan komma. Man börjar genast jämföra sig med andra som är mycket bättre än en själv och som har inga problem alls med att ta sig upp på morgonen för att träna. Vilket får en själv att känna sig dålig.

Det jag vill säga med denna text är att det är okej att missa eller hoppa över en träning. Bara för att någon annan har utfört det där morgonpasset, betyder det inte att hen är bättre än någon annan. För ALLA människor stöter någon gång på motgångar! Jag förstår givetvis att det kan låta främmande för vissa att man skulle börja klanka ner på sig själv för att man inte åkte och tränade, men jag vet även att åtminstone någon känner igen sig i detta dilemma och därför vill jag verkligen betona hur viktigt det är att vara snäll med sig själv och inse att det inte är någon större fara.

Här är en bild från när jag bodde på Teneriffa och faktiskt lyckades ta mig upp för en springtur innan jobbet kallade

Konkreta tips för att inte göra sig själv besviken av den träningen man inte utför

Vet du med dig att du är extremt morgontrött? Ställ då inga krav på att du ska ta dig upp på morgonen, för det kan leda till att du blir besviken. Sätt ett rimligt mål, exempelvis att du tar med dig träningskläder till skolan/jobbet och kör direkt efter du slutat. Då kan du inte skylla på att du är trött!

Jämför dig inte med andra! Vissa är morgonpigga, men det betyder som sagt inte att hen är bättre än någon annan. Den här morgonpigga personen kanske har jätte svårt för att hålla sig vaken om kvällarna och istället önskar att hen hade kraft och energi till att istället träna på kvällen.

Acceptera att du valde att inte träna. Klandra inte dig själv, tänk istället positivt! Tiden finns för att utföra det där träningspasset som du valde att hoppa över och livet är absolut för kort för att grubbla över sådana onödiga saker!

Eller gör träningen senare under dagen då det passar och känns bättre! Eftersom att jag ställde in min morgonträning, så har jag istället bestämt mig för att träna nu i eftermiddag tillsammans med några vänner, vilket känns jätte kul. Ibland känns det inte rätt att träna på morgonen, men då kan det istället kännas rätt vid något annat tillfälle under dagen.


Likes

Comments

Min lördag spenderades hemma hos Linnea där det vankades drink-kväll. Vi var ett gäng på sex tjejer som var och en kom fram till en egen drink som man skulle bjuda de andra på. Under tiden som vi smuttade på de olika drinkarna bjöds det på middag, olika lekar och en riktig reunion med en massa skratt.

Tre av gårdagens drinkarna

Vi skulle bland annat skriva på varsin lapp något man skulle måla, därefter lägga alla dessa lappar i en skål och dra en för att sedan måla det som stod på lappen. Det var en riktigt lyckad kväll med andra ord!

När alla andra tjejer bestämde sig för att gå ut i stan, bestämde sig jag och Emma för att istället cykla till Max och äta mat. Vilket jag nu i efterhand tycker var rätt val av mig, har mått förvånansvärt bra idag när jag haft ett fullspäckat schema från morgon till kväll! Tycker alltid att det är att sluta kvällen på topp, vilket jag verkligen kände att jag gjorde igår.

Finaste tjejerna

NU kan jag äntligen pusta ut efter en fartfylld helg, se en serie och äta lite glass innan den nya veckan börjar! Imorgon har jag dessutom tänkt kicka igång den nya veckan med ett spinningpass, så härligt!


Likes

Comments

  • Banan
  • Havregryn
  • Jordnötssmör
  • Mandelmjölk

Mosa allting i en mixer eller med en stavmixer. Bon apetit!

Denna smoothie är min absoluta favorit. Passar utmärkt som frukost, innan/efter träning eller som mellanmål. Väldigt mättande och framförallt GOD.


  • Fryst banan
  • Frysta hallon
  • Frysta blåbär
  • Mandelmjölk

Mixa i en mixer eller med en stavmixer.

Blir väldigt tjock i konsistensen med alla de frysta livsmedlen, vilket gör den utmärkt att äta i en tallrik tillsammans med någon god topping. Själv gillar jag att toppa med banan, äpple och granola!




Likes

Comments