Godmorgon! Nu har det hänt en hel del sen senast. I tisdags kom jag och några vänner hem från en alldeles för snabb semestervecka i Zakynthos. Hade det så himla bra där nere och vill redan tillbaka!

Vi hann med väldigt mycket där nere. En av dagarna åkte vi båt runt ön och tittade på sköldpaddor, och stannade även vid olika grottor och stränder! Så himla fint!! En annan dag hyrde vi fyrhjulingar och åkte runt på ön. Bland annat åkte vi till den berömda shipwreck utsikten som låg en bit ifrån. Har nog aldrig sett sånt fint vatten i hela mitt liv. Kändes typ overkligt. Sen skulle vi även åka och kolla på några grottor i närheten, men vi åkte vilse och hamnade på heeelt fel sida av ön haha! Men roligt hade vi i alla fall. En av kvällarna var vi även på en skandinavisk barbeque, som nog var en av dom bästa festkvällarna! Det bjöds på mat, öppen bar, beerpong, limbo osv osv. Riktigt kul!

Sedan resten av veckan blev det mycket strandhäng, balkonghäng och även några kvällar på bargatan innan det var dags att åka hem igen. Så nu är man tillbaka i Sverige och har redan lite smått börjat planera nästa resa. Försöker få med mig familjen till antingen Sardinien eller Formentera hehe. Får se hur det går... Men vill verkligen hinna med en till resa innan sommaren är slut.

Tyvärr tog jag inte fler bilder än dessa nedanför.........

Äntligen har jag kommit hem till Sverige igen!! Igår jobbade jag mitt sista pass i Norge, och på kvällen kom mamma och pappa upp med flyttsläpet. Med en gång började vi packa in möbler och kartonger tills det bara var sängen och några enstaka saker kvar. Kändes konstigt att se rummet så tomt. Lite blandade känslor faktiskt, men mest lycka. Dagen efter på morgonen kom mamma och pappa igen (dom bodde på hotell) och vi packade in det sista. Sen bar det av mot Ebba där vi även packade in hennes saker. Sen var allt klart för att börja färden hem, och några timmar senare var vi faktiskt hemma. Känns konstigt att kalla detta mitt hem igen. Så sjukt. Dock har jag inget rum än, så jag bor just nu på soffan haha. Mamma och pappa håller på att byta golv och tapeter, så om några dagar är det färdigt!

Imorgon är planen att åka till Ullared med Ebba och Emelie. Har en ganska lång lista med saker jag ska handla, och det lär väl bli mer än så hehe. Men det viktigaste är en resväska eftersom att vi åker till Zakynthos om 10(!!) dagar. Även en del andra nödvändigheter som solkräm, sololja, aftersun och allt annat man kan tänkas behöva inför en utomlands resa. Är riktigt taggad faktiskt! Nu blir det soffhäng och en bra film. Godnatt!

Då var det söndag och slutet på midsommar helgen. I fredags var vi hemma oss mig och firade lite med goda drinkar, bra musik och roliga lekar. Tyvärr blev det regn hela kvällen så vi kunde inte sitta på min uteplats som planerat, men det blev en bra kväll ändå!

På lördagen tog vi det lite lugnare på grund av att alla var rätt slitna. Vädret var dock mycket bättre, så vi satt på min uteplats några timmar innan vi åkte in till Aker Brygge. Där satte vi oss på en resturang och åt god mat och drack några drinkar! Riktigt mysigt. Åkte hem hyffsat tidigt och natten avslutades med skräckfilm.

Nu är det då som sagt söndag och livet har kommit ikapp en igen. Ska städa hela lägenheten, tvätta, handla mat, pack inför flytten och tillsist försöka ta tag i lite jobb. Så ingen vila här inte. Hoppas ni haft en bra midsommar!

Har letat efter en jeansjacka i flera månader nu och äntligen har jag hittat den perfekta! Hade mina ögon på denna redan när den först kom ut för någon/några månader sen, men har hela tiden tänkt att jag kommer hitta en bättre. Dock så bestämde jag mig i helgen för att köpa den ändå, och jag är mer än nöjd! Finns på bikbok för 599kr.

Hej hej! Slutade jobbet för någon timma sedan och har sedan dess hunnit med en hel del faktiskt. Har städat, tvättat, handlat och lagat mat. Har även hunnit planera midsommaren lite mer! Jag och Ebba får nämligen besök från Sverige över helgen, så vi blir ett gäng på 7 pers som ska bo här hos mig. Planerna är att ta det hyffsat lugnt på fredagen då både jag och Ebba jobbar (ingen röd dag i Norge). Det blir grillning, drinkar och lekar på min uteplats. På lördagen blir det middag på Akers brygga och efter det kör vi en utgång på Oslos bästa nattklubb Heidi´s! Är riktigt taggad! Har dock ingen aning än om vad man ska ha på sig, men det löser väl sig. Lite svårt bara när 90% av kläderna ligger i flyttkartonger... Haha.

Nu tänkte jag krypa ner i min säng, äta lite och kolla några avsnitt av gossip girl. Ha en fin måndag!

Godmorgon! Både jag och Ebba vaknade väldigt sent idag, vid 11, vilket är väldigt ovanligt för oss som brukar vakna senast 8 haha. Men det var behövligt. Vi ska strax ta tag i lite jobb här ifrån soffan och sen laga hemmagjord pizza till lunch!

Igår hade vi en riktigt lugn och skön dag. Började dagen med lite solning från balkongen, sen vidare mot Storo för lite shopping och lunch. Hittade nyligen restaurangen lille P som har sååå god mat. Dom har massa olika sallader, wraps och bowls. Och ett extra plus är att det bara är nyttig mat där. Så kommer ni till Oslo så är det ett tips!!

Nu ska jag ta tag i lite jobb. Ha en fin söndag!

Hej och välkommen till min nya blogg! Jag heter Linnea och här kommer jag skriva allt om min vardag. Jag är 21 år och bor just nu i Oslo, men inte så länge till för om 2 veckor flyttar jag tillbaka till Göteborg! Som jag längtat!! Ni kanske undrar vad jag gjort i Oslo, och jag har jobbat här på en förskola i snart ett år. Men nu är jag redo för hemflytt, semester och ett nytt liv!