Malin Lindgren, Nytt

Första advent, äntligen måste jag säga! Längtar så mycket efter snö och jul, aldrig längtat så mycket (fattar inte varför).
Var på stan med mamma och visade lite saker jag önskar mig då jag fyller år om typ 2 veckor. Sen mötte vi mina kusiner och kusinernas kusiner och gick och kollade på ljuständningen och eldshow. Mysigt och man känner verkligen att det är vintermånad på g.. Sjukt att det redan är december på tisdag igen! När vi kom hem så fikade jag och mamma på lussebullar och pepparkakor, för gott!

Köpte även ett par nya skor (thanks mother), haft typ lika dana men gillar dem verkligen och hoppas dessa är lika varma!

Ny skolvecka i morgon och en massor prov väntar så blir tidig sömn för mig ikväll.

Så mysigt med massor ljus överallt igen, snön som saknas bara! Och mys med minikusin, som faktiskt inte är så mini längre...
Skorna köptes på din sko, 399 kr.

Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - Click here

Likes

Comments

Träning och hälsa

Igår fick vi ju äntligen helg igen. Vilket är mycket skönt. Dock ser denna helg ut att bli en vilohelg för mig tyvärr då jag inte hinner med träning och gymmets öppettider inte kommer passa... Blir att köra dubbelt så hårt nästa vecka bara.

Var nere på gymmet igår iallafall i ca 1,5 timme och körde armar, gick jätte bra och fick otroligt bra kontakt.
Skadade verkligen efteråt. Ett problem jag har är att jag sällan verkligen kör slut på mina armar. Har hänt ett få tal gånger innan men då har jag blivit tillsagt hur många reps jag ska köra, och dropset på det mesta, och att ha någon skrikande bredvid sig kan vara bra ibland trots allt. :) Men men, igår klarade jag mig på egen hand att köra slut på biceps och triceps.

Slänger in en progress bild på mina armar, kul att se dem utvecklas men jag är inte riktigt nöjd ännu.

​Träning ger uppenbarligen resultat, kolla de två senaste bilderna som är 2 månaders skillnad på bara.. Med andra ord, mycket kan hända på ganska kort tid. Bara viljan och kunskapen som krävs.

Likes

Comments

Träning och hälsa

Hej på er! Kom för inte länge sen hem från gymmet. Tagit en shake och ska snart hoppa in i duschen. Dagens pass bestod av ben och avslutade med 2 magövningar.
Körde allt väldigt fort då jag känner att idag behöver jag komma hem tidigt, somna tidigt och allt dedär.
Blev mest fokus på knäböj. Gick som högst upp på 65 kg, 3 reps x 3 set. Eftersom jag annars alltid kör med någon bakom mig efter 60 kg så får jag vara grymt nöjd med insatsen och att jag "vågade". Är alltid rädd att inte orka upp igen haha, men som vanligt orkar man mer än vad man tror.
Körde också bland annat hacksquat, lårcurl sittande och höftlyft superset med abductor.

En sjukt bra övning för glutsen som en kompis visade för mig på gymmet för ett tag sen, ingår i varje benpass sen dess. Testa den, ser lättare ut än vad det är. Går att köra den i smithen liggandes på en bänk/pilatesboll eller på golvet. Funkar också med fri stång, kettlebell eller viktskiva, gör det du gillar. Jag kör den i liggande lårcurlmaskinen. :)

​Självklart knäböj hatälskövningen. Aningen lut på ena foten men det jobbas på den. Kom rätt djupt för att vara mig, fick grymt bra kontakt! :)

Likes

Comments

Malin Lindgren

Ett kort uppehåll från bloggen sen i söndags. Haft så mycket annat på gång att jag helt inte hunnit.
Jag och mamma bakade lussebullar i helgen och vi har vart o fikat hos mormor.
I söndags var jag på gymmet som vanligt för ett benpass som gick ganska okej trots att sömnen ännu inte är på min sida. Efter det åkte jag till Ida för en pratstund.
Igår efter hälsopedagogiken gick jag och Madde hem till Ida för lite frukostmys med dom underbara tjejerna, bra start på måndagen.
Körde på kvällen rygg och axlar, grymt bra kontakt i alla övningar och idag hade jag ont i kroppen när jag vaknade! Åkte hem till Ida direkt efter träningen igen för att prata om lite allt möjligt.

Så har mina senaste dagar sett ut. Denna vecka kommer bli lugnet innan stormen sen snart kommer det sjukt mycket prov och inlämningar i skolan.
Nu ska jag börja med maten, på återseende! :)

Likes

Comments

Malin Lindgren

Igårkväll gick jag igenom mitt kamera album och bara kände att shit vad jag saknar sommaren.
Absolut inte att jag att har emot vintern, men just denna sommaren hann jag med så mycket och hade det bara väldigt bra trots att delar av mitt liv förändrades. Umgicks med underbara vänner och familj. Så med det sagt kör jag en throwback summer 15.

​En bildbomb på en sjukt härlig sommar, sena utekvällar tills det ljusnat igen, ullared resa, iväg en sista gång till Karlstad & Kil för att njuta av fina Värmland, myspromenader i stan, umgås med härliga vänner, löga beach, visfestivalen, stranden, kräftfiske och kräftskivor, jobb på mcdonalds, glass i hamnen, midsommar,  födelsedagsfirande och massor mer. Som sagt, en sjukt bra sommar men nu är det snart dags för vinter, vilket jag också längtar till hihi.

Likes

Comments

Food

Ett gott tips på en enkel och riktigt god maträtt som har blivit en stor favorit för mig.
Går snabbt och brukar också göra matlådor av detta. Inte allt för onyttigt ändå men.
Fick tips på denna rätt och har väl gjort små egna justeringar utifrån mina smaklökar.

Börja helt enkelt med att tina kycklingen och hacka den i småbitar. Lägg i en bunke och häll på marinad, jag använder vitlöksmarinad men du väljer själv från vad du gillar.
Låt sen marinaden sjunka in i kycklingen. Efter det är det dags för att börja steka kycklingen och mer än så behöver jag inte förklara.

Under tiden kycklingen ligger i pannan brukar jag hacka grönsaker. Jag har i paprika, tomater, purjolök och en hel gul lök. När kycklingen nästan är helt genomstekt så lägger jag i grönsakerna och steker upp. Tillslut tillsätter jag 2,5 dl matlagningsgrädde, grillkrydda och lite peppar. Låt matgrädden tjocka. Färdigt att servera. Går att äta med både äggnudlar, ris eller broccoli.

​Har inga mått på hur mycket av allt jag använder faktiskt utan gör allt på känn, men brukar va ca 2-3 kycklingbröstfiléer, ca 0.5 dl marinad, en hel paprika, en hel gul lök, ca 2-3 cm purjolök och kanske 8-10 tomater?  

Likes

Comments

Malin Lindgren, Nytt, Träning och hälsa

Idag så har eleven haft utförsäljning här i Västervik så jag och Ida åkte självklart ner för att kolla vad som fanns. Vi kom dit 10 minuter innan det öppnade vilket vi ångrade stark med en säkert 10 meter lång kö. Iskallt var det och höll nästan på att förfrysa (bokstavligt). Efter 2 timmars köande kom vi iallafall in. Fick dock inte med mig speciellt mycket hem faktiskt.

Efter detta stressade jag hem, slängde på mig träningskläderna och åkte ner till gymmet för andra passet. Körde ben väldigt lugnt eftersom jag var trött, var klar efter ca 40 min men det är ju okej med tanke på att det var dubbelpass idag! ;)

Fick med mig 2 snygga läppstift, ena från Laura Mercier som är lite mer nude och det andra från Lancome som har en lilafärg, vilket jag letat efter länge! Fick också med mig ett Eos som inte hamnade på bild och en julklapp till mamma. :)

​Ni ser ju själva kön, helt galet att vi inte gav upp haha! Körde armar och mage på första passet. Sjukt bra tryck i armarna efteråt. Brukar köra mage i triset, alltså 3 övningar på raken innan vila. Tycker det bränner på så bra då. Körde då en övning för de sneda magmusklerna, en för raka magmuskeln ("mitten") och en för nedre. Allt gånger 4 set.

Likes

Comments

Träning och hälsa

Tisdag är snart avklarad och jag hoppas jag somnar hyfsat tidigt ikväll då jag sovit dåligt 2 nätter i rad nu. Hur som helst, var på gymmet förut och körde ett ryggpass med grym kontakt i alla övningar, vilket älskas! Efter det åkte jag och mamma hem till mormor och var där nån timme eller två.

Tänkte även nämna lite av min utveckling under de senaste veckorna. Sen vecka 41 är min kost och träningsupplägg väldigt förändrat som en del av er vet om och resultat har kommit och det gör mig grymt motiverad till att fortsätta, och inte ge upp.
-Jag har tagit nytt pb i knäböj, jag har klarat 70kg gränsen, och satsar mot 80 kg framöver.
- Jag har gått ner ca 4 kg, och börjar verkligen se hur kroppen tar bättre form.
- Jag har lagt in väldigt mycket nya övningar, vilket gör att jag kan utvecklas.
- Jag har lagt på mer vikter i princip alla övningar!
- Jag har börjat fokusera en del på ryggen, dels för att det är grymt snyggt med en stark rygg men också för att jag haft så dålig hållning hela uppväxten, med andra ord en svag rygg som ska bort.

Visst, skillnaden är inte allt för stor men det är exakt 1 månad mellan dessa två bilder och som ni förhoppningsvis ser så är min rygg aningen bredare, konturer syns lite mer på både armar och ryggen, och även små vingar börjar komma fram! :)

Sådär, med detta sagt så säger jag godnatt till er. Hoppas er dag har vart lika lyckosam som min har!

Likes

Comments

Malin Lindgren

Hejsan på er! Vill börja med att tacka för massa snälla kommentarer och de uppskattas, kommer svara på dem troligtvis i morgon när jag har lite mer tid. Blir såå glad att få höra att ni faktiskt blir motiverade, lite det som är mitt mål, jag vill "hjälpa" andra och göra någon skillnad!
​ :)
Idag har fina Julia färgat mitt hår, fortfarande håller jag mig till mörkt, men denna gång med lilaröda toner i håret som framförallt syns i ljus. Jätte nöjd och skönt att fräscha upp håret då och då. Sjukt lyxigt att ha flera vänner som utbildar sig till frisörer haha.

Har även haft vilodag idag, efter att jag färgat håret så åkte jag och mamma till mormor, sen gick jag och träffade Ida för att umgås lite med henne. Körde ett benpass igår som gick riktigt dåligt faktiskt, ingen energi eller något så då håller jag mig hellre borta. På gymmet är det allt eller inget som ska gälla. Dessutom har jag fortfarande lite ont här och var så att vila är inte helt dumt. Hoppas på att va på topp i morgon!

Dagens resultat av färgningen:)

Likes

Comments

Träning och hälsa

Jag tycker inte man gör något halvhjärtat, gör det du ger dig in på helhjärtat.
Säg inte att du ska börja på måndag, eller den 1:e, eller när det blir nytt år. Fuck that säger jag. Varför ska du vänta till en dag eller månad? Kommer det gå bättre då? Kommer du att få mer resultat? Nej. Det enda du gör är att du skjuter upp det och det kommer bara ta längre tid innan du når dina mål. Skit samma vad det är för dag, bara börja.

Det är SÅ stor skillnad på någon som vill något, och någon som VILL något. Nån som bestämt sig.
Gör inget halvhjärtat, intala dig att du kommer lyckas, för det kommer du. Att ha inställningen att du inte kommer lyckas, att du inte kommer få några resultat kommer inte hjälpa dig, nej klart som fan du inte kommer klara det då. Testa för en gång skull att ha en positiv inställning och se vad som händer.
Inga mål är för "små" eller dåliga. Vad du än vill uppnå så kör hårt!

Träning gör skillnad, tro mig. Ni som är mina gamla läsare, nära & kära vet troligtvis om att jag var överviktig som yngre. Men jag klarade ju att gå ner ca 10kg, utan någon stor förändring av min kost.
Ni som inte läst inlägget än tycker jag ska göra det. Ni kommer till det HÄR.
På senaste åren har jag förändrats mycket, jag har gått från att vara världens soffpotatis till att längta till gymmet, vilja göra skillnad, utvecklas. Jag är mycket mer glad och säker i mig själv. Och kan jag så kan väl du? Varför skulle inte du kunna ändra på dig? Det som krävs är vilja och självdisciplin.

Ett quote som motiverade mig var "70% of people that start a fitness plan quit. Except you. Not this time",
jag tänkte att jag skulle inte falla , utan jag ville höra till de 30% som inte gav upp. Jag ville kämpa.

Många som börjar träna slutar, jag skulle säga kortfattat att det finns två huvudorsaker till det:
1. Fel träningsform. Att gå till gymmet om man inte tycker det är det är roligt så kommer resultaten inte komma. Hitta DIN favorit. Kanske är det pass som passar dig allra bäst? Testa runt lite!
2. Inte tillräckligt snabba resultat. Resultat kommer inte på posten som en vän sa till mig. Det var något av de första jag fick höra när jag började träna och visst fan hade han rätt. Det är något jag lever utifrån. Resultat får man kämpa för. Träning är inte någon kortdistanslöpning, utan det är ett maraton. Träning är långsiktigt. Ge inte upp bara för att du inte fått resultat efter 1 vecka, två veckor. Fortsätt 2 månader till och jag LOVAR dig att du får dina resultat. Ni som brukar gymma året om märker troligtvis en stor skillnad på folk efter 1 januari, men redan i februari börjar folket att avta igen. Varför? De räknade med resultat efter första passet, och sorry men så fungerar inte kroppen.

Så alla ni där ut som tappat motivationen, eller bara vill ändra er livsstil.. Sätt er ner, vad är era mål? Varför? Det är såå viktigt att veta vad man vill. Sen när du vet vilka mål du ska nå så kan du lägga upp en träningsplan, hur ofta ska du träna? Vad? När?
Titta på videos, instagramkonton, läs bloggar... När min motivation dimper tänker jag alltid tillbaka på den tiden jag inte tränade, hur jag aldrig mer vill hamna där, och det är det som räcker. Hitta din motivationskälla. Du kan göra dethär!

Ca 3 år av slit, jag har gått ner i vikt, jag har börjat bygga muskler. Min självkänsla är så mycket bättre, min hållning är mycket bättre. Jag är mer pigg, jag är gladare. Jag har börjat min resa. Jag är absolut inte färdig, jag är inte nära min drömkropp det säger jag inte, men jag är närmre än vad jag var för 3 år sen iallafall. Det är jag stolt över, jag är stolt över hur stor förändring jag lyckats göra i princip på egen hand.
Jag vill motivera andra, jag vill att andra ska kunna bli motiverade av att se vad jag lyckats åstadkomma, för det kan andra också. Jag önskar att jag hade någon som verkligen kunde motivera mig innan jag insåg själv att det var dags att ta tag i träningen.

Likes

Comments