Idag var jag och min syster ute och fotade ute på isen och i skogen. Isen var super tunn och det kändes som man sjönk i varje steg man tog. Haha vad gör man inte för några foton liksom.. Nej det men det gick bra i alla fall!

Idag är jag ledig och väckarklockan stod på strax över 06 imorse. Då åkte jag på frukost med en kompis, vi åt frukostbuffé på Kung Carl Hotell på Östermalm. Det var mysigt och gott - frukost är typ det bästa som finns! Sedan åkte jag i alla fall direkt till gymmet och nu är jag på väg hem.

Har vart lite dålig på inläggsfronten de senaste dagarna, men det har inte hänt så jätte mycket i mitt liv ändå de dagarna. I helgen blev det en spontan runda på stan på några barer med ett par kompisar. I veckan har det vart skola och plugg. Det var ett tag sen jag kunde gymma men idag körde jag ett pass och det var så skönt. Jag rekommenderar alla (till rimlig ålder) att gymma, det är typ bra för allt!

Den här "storyn" handlar inte bara om ett festminne utan det var mer som en liten miniresa. I somras så åkte jag till en sommarstuga i Gävle. Det var jag och en tjejkompis plus 3 killkompisar som åkte dit till en början. På vägen dit började min tjejkompis få väldigt mycket magsmärtor. När vi kom fram till sommarstugan så var det rätt så sent på kvällen så vi började dricka rätt så snabbt. Min kompis kommer upp från toaletten och säger att hon spytt och mådde då bättre. Vi fortsatte men sen mitt i natten kommer min kompis och väcker mig och säger att vi måste ringa en ambulans - hennes magsmärtor hade fortsatt och hon hade spytt blod. Så ambulansen kommer mitt ute i Gävle och vi hade ingen aning om vart närmsta sjukhus egentligen låg. En annan tjejkompis var på väg från Stockholm till oss i Gävle i samma stund som ambulansen kom. Bussen låg flera kilometer från stugan så jag och två av killarna fick stanna och för att kunna hämta upp henne. Sedan när min andra tjejkompis från Stockholm kommit så åkte vi runt och letade efter nån butik i staden och sen åkte till stugan och inväntade svar från sjukhuset. Min kompis som låg på sjukhuset hade fortfarande så pass ont att hon bestämde att det var bäst för henne att åka hem, så hennes pappa kom och hämta henne. De killarna som var kvar med oss i stugan åkte till sjukhuset för att hämta upp den killen som var med. Det tog flera timmar innan de kom tillbaka, då det var en del grejer kvar på sjukhuset att ta hand om. Under tiden hann jag och min tjejkompis som precis kommit bli rätt så fulla. Med allt kaos runt omkring kände vi att det passade med en egen liten dagsfest - fanns ju inte så mycket annat vi kunde göra. Sen ville vi hitta sjön som skulle ligga nån kilometer bort. Vi hade bikini, en liten högtalare och en varsin cider i handen. Det slutade med att vi kom ut på motorvägen - i bikini. Så vi struntade i idén om sjön och började istället försöka hitta tillbaka till stugan i bikini - vilket blev rätt stelt med tanke på att det ändå var mycket bilar ute och körde och tutade i princip hela vägen tills dess att vi hittat vägen in tillbaka. Timmarna gick och vi undersökte stället lite och till slut kom killarna tillbaka och vi festade vidare. Vi åkte sen hem dagen därpå (vi var där fredag-söndag). Vägen hem var hemsk, alla var så bakfulla och mådde så dåligt. Vi åkte i alla fall raka vägen till ett sjukhus i Stockholm som min andra tjejkompis nu låg på och hälsade på - bakfulla, risiga och med resväskor i händerna. Läkarna visste inte då var det var än men efter fler tester tror det att det kan ha vart en typ av magblödning (har jag för mig i alla fall). Denna resa blev ju då inte alls som förväntad men en upplevelse vi sent kommer glömma i alla fall!

Idag vaknade jag hos en tjejkompis, vi hade ju myskväll igår. En tjejkompis behövde åka vid 11 så vi gick upp 09.30 och gjorde god frukost med pannkakor, äggröra, bacon och bröd. Jag sov typ ingenting trots att jag knappt sov något natten innan heller. Jag har alltid haft sömnproblem men nu känns det bara som det blir värre. Har i en lång period nu inte kunnat somna innan 02.. Imorgon har jag seminarium kl 08 och måste åka hemifrån 06.30, så får se hur det går om jag inte får någon sömn. Idag ska jag i alla fall bara ta det lugnt, tänkte plugga men är för trött så får ta det imorgon. Ha en fortsatt trevlig helg!

Gårdagen var kul! Vi satt hemma hos en killkompis i stan och förade ett par stycken sen drog vi vidare till en bar och satt där till 03, det var as kul men mindre kul att vakna upp döende idag haha. Om ca 1 timme ska jag hem till en tjejkompis och ha myskväll - kan behövas efter gårdagens bravader!

Äntligen är helgen här! Ikväll är planen att åka in till stan på några glas med ett par vänner, sen får vi se om det blir utgång eller inte efter! Ha en trevlig helg allihop!

Här kommer lite bilder från antingen i somras eller när jag var utomlands under 2016. Någon mer än jag som saknar sommar och väme..?

Idag beställde jag en taxi som skulle hämta upp mig 08.45 och den har fortfarande inte kommit än. Jag kommer alltså komma minst 2 timmar sent till skolan. Det är alltid problem med de här jäkla taxibilarna. Får prova ett nytt taxibolag men alla verkar helt sämst.. Så lita aldrig på 020 taxi, använder deras app och har säkert fått ringa 100 gånger dit pga krångel..

Gårdagen var kul och träffa en massa härliga människor! Vi träffades hemma hos en tjej och drack vid 18, sen delade vi upp lag och drog på barrunda. Tror mitt lag vann haha har ju en del minnesluckor men vet att vi var grymma. Det var uppdrag under kvällen som skrevs i gruppchatten såsom att ta kort med randoms, hitta saker och så vidare.