Hej alla fina!
Började dagen med underbar frukost, innan det var dags att packa ihopa våra saker och bege oss till nästa hotell. Taxituren började sådär då vi lyckades glömma våra badkläder hängandes ute på uteplatsen, men hotellet ringde taxichauffören och han körde snällt tillbaka oss.

När vi väl kom fram till vårat nya hotell så bjöds det på en supergod drink, och sedan kom vi upp till ett jättevackert rum. Bjöds på fruktbuffe och efter att ha ätit lite begav vi oss ut en sväng. Vi bor väldigt nära en stor shoppinggalleria och där finns även flertalet restauranger. Efter att ha gått rundor ett tag beslöt vi oss för att äta middag och vi båda var väldigt sugna på pizza, så pizzahut blev det, tillsammans med en massa locals.

Efter middagen bestämde jag att vi behövde röra lite på oss, så blev en tur till gymmet och sedan simma några längder i poolen.

Nu ligger vi i sängen och kollar på film och dricker kaffe. Livet är väldigt underbart.

Hittade denna listan på Kissies blogg och jag tycker personligen det är roligt att läsa dessa listorna, och tänkte att jag kunde väl svara på en sådan själv.

3 saker jag ser fram emot
Utforska bali, träffa familjen efter att ha rest i 3 månader och att skaffa lägenhet.

3 saker jag gillar
Långfrukost på morgonen, lära känna nya människor och att skratta.

3 saker jag inte gillar
Att säga hejdå, att vara stressad och elaka människor.

3 saker jag vill
Fortsätta resa, klura ut vad jag vill jobba med och vara lycklig i mig själv.

3 saker jag borde
Leva mer i nuet, uppdatera bloggen oftare och även fortsätta göra saker jag mår bra utav.

3 saker jag kan
Engelskan har blivit rätt bra efter att ha varit på resande fot ett tag, se möjligheter är jag också rätt bra på tycker jag och jag kan även...shoppa väldigt bra haha :)

3 saker jag inte kan
Vissla, blinka med endast höger öga och sova när jag borde!

3 saker jag ofta pratar om
Ställen jag vill resa till, vad jag ska göra med mitt liv och musik.

3 saker jag önskar mig
Att min familj och mina vänner ska vara friska och lyckliga. Egentligen är det nog det enda jag önskar mig.

3 saker jag blir stressad av
Framtiden eftersom jag inte har en aning om vad jag vill göra. Men jag blir även stressad utav att känna mig otillräcklig och att inte vara i tid.

3 saker jag ska göra i veckan
Boka en utflykt till risfälten här i Bali, äta på restaurang och sola.

Hej kära blogg!
I skrivande stund befinner jag mig solandes på en solstol i ett varmt och underbart Bali! Slutet på denna resan börjar närma sig men ännu har vi Bali kvar att upptäcka men även har även tänkt att bara ta det lugnt och ladda batterierna inför äventyren som väntar hemma.

Vi bor på ett jätte fint hotell. Miljön här inne är lite likt en regnskog och de har även ett litet tempel. Dessutom behöver man inte ens hämta sitt kaffe själv utan de kommer och häller upp till ens bord, roomservice finns tillgängligt 24/7 och deras buffé frukost är rena drömmen! Man är inte van vid all denna lyx efter att ha levt på olika hostel de senaste 2 månaderna.

Imorgon åker vi dock vidare till ett annat hotell (som också ser helt underbart ut) och där stannar vi ända tills hemresan. Har dock planerat in några utflykter vi ska försöka göra nu dessa veckor.

Nej nu ska jag ner i poolen och svalka mig, ha det underbart. Kram!

Hej alla fina!
I skrivande stund sitter vi och avnjuter vars en kopp kaffe på Cairns flygplats. Och "today is the day", idag åker vi vidare till en drömdestination jag haft länge - BALI! Kan knappt tro att det är sant. Ska bli så fantastiskt. Har bokat jättefina hotell och det blir att bara mysa och njuta. Känns lite sorgligt att lämna Australien, men samtidigt vet jag att det inte är förevigt. Jag kommer tillbaka, en dag, det vet jag. Hoppas ni alla får en fin dag kram'

Hej alla fina!
Nu befinner vi oss i Cairns vilket även är våran sista stad att besöka i Australien då vi om några dagar flyger vidare mot Bali. Idag har det varit något molnigt men ändå hur varmt som helst (ca 34 grader). Men vi kände inte för att bada så vi bestämde oss för att besöka den botaniska trädgården och regnskogen här i Cairns. Sagt och gjort, Efter 1,5 timmes promenad så nådde vi tillslut våran slutdestination. Besvikna blev vi inte, häftigt var det och väldigt olikt de andra Botaniska trädgårdarna vi besökt.

På kvällen åt vi thaimat vid Night markets som finns här i Cairns och sedan har vi bara tagit det lugnt. Imorgon blir det nog ändå lagunhäng för våran del, men vi får se vad dagen har att erbjuda. Kram!

Hej bloggen, länge sedan!
Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för min dåliga uppdatering men är så mycket som händer hela tiden. Snart varit på resande fot i 2 månader, och bara 1 månad kvar och sanningen är den att jag bara vill njuta utav nuet. Leva här och nu, och ha det fantastiskt med min fina pojkvän. Men självklart när jag känner för det och har tid (och internet som inte alltid är tillgängligt här i landet down under) så skriver jag gärna lite på bloggen..

Men påtal om någonting annat, 2017 är här! Jag känner på mig att det kommer bli ett bra år. Eller snarare redan i början utav våran resa så bestämde jag mig för att börja lyssna mer på mig själv. Göra det som känns rätt för MIG och som jag mår bra utav. Detta är även en sak jag lovat mig själv och förhoppningsvis kommer hålla resten utav mitt liv och inte bara 2017.

Ett annat nyårslöfte är att jag tänkt börja blogga ordentligt. Dock blir det troligtvis när jag kommit hem och landat lite. Gillar att skriva och föreviga saker man kanske annars glömmer.

Ett väldigt förvirrande inlägg känner jag, men de får gå. Önskar er alla en fin fortsättning KRAM!

Hejsan hoppas allting är bra med er!
Idag är våran sista dag i Brisbane och imorgon väntar nya äventyr. Igår var vi på bio och såg långt om länge äntligen den nya J.K Rowling filmen. Superbra var den! Och mysigt att gå på bio!

Någonting som dock är i mina tankar hela tiden är "vad sjutton ska jag göra när jag kommer hem?" Jag är så kluven.. det finns så mycket här i världen, och så mycket jag skulle vilja göra. Jag vet bara inte riktigt. En sak är jag säker på och det är att jag vill jobba med människor och göra någonting jag själv mår bra utav. Det är det viktigaste. Och det har jag bestämt mig för. Men det gäller ju såklart allt här i livet. Man ska lyssna på sig själv (fast jag varit lite dålig på det förut) och vara rädd om sig själv och ta vara på sina nära och kära.

Med det sagt hoppas jag att ni alla får en fin dag. Nu ska jag dra på badkläder sen får vi väl se vad vi gör idag (bäst att vara redo med badkläder om det blir för varmt). Puss på er ❤️

Hej alla fina!
Denna söndagen har varit en riktigt lugn dag (om man jämför med de andra dagarna under vår resa). Vi vaknade vid 7 tiden och åt lite frukost. Sedan upp till rummet och i vanlig ordning smörja in oss för att sedan ge oss ut i ett varmt Brisbane. Vi sa båda att vi fick avstå solandet idag då vi inte vill riskera att bli röda och bränna oss. Verkligen vuxenpoäng!! Blev att gå runt och kolla lite i affärer. Införskaffade oss vars ett par nya flippflopps för 100 kr sammanlagt (riktigt kap). Vid 14 tiden kände vi att vi nog skulle bege oss hemåt en stund och att vi kunde ge oss ut en sväng till senare, och det gjorde vi rätt i för när vi kom hem började det ösregna. Kollade på film och tog det lugnt medans det öste ner regn utanför. Nu skiner solen igen och tanken är att vi ska gå ner och kolla en sväng på julmarknaden och sedan hitta något mysigt ställe att äta på.

Hejsan bloggen.
För två dagar sedan begav vi oss ifrån ett vackert surfers paradise mot ett väldigt varmt Brisbane. Igår gick vi mest runt och upptäckte staden, och hade flertalet glasspauser då det var över 30 grader.

Dagen avslutades sedan med bio vid lagunen vilket var väldigt mysigt. Sitta i sanden och mysa med min fina pojkvän medans solen gick ner.

Idag blir det bara sol och bad hela dagen och bara njuta. Hoppas ni alla får en fin dag massa kramar ❤️