Bloggen hamnar verkligen åt sidan här på resan. Tråkigt men ibland kommer livet imellan.

Igår var det iallafall den 18 april vilket betyder min biiirthday haha. Jag vaknade upp till två vackra morgonröster som sjöng för mig och hade fixat så fint med en chokladmunk & ljus där det stod 23 på. Fick även ett par riktigt snygga trosor där det stod I <3 BALI på.

Sedan bytte vi hotell till ett superfint med pool & så hyrde vi moppe för att utforska stället. Vi kom fram till en suuperfin strand här i Uluwatu, där vi solade och försökte doppa oss i havet mellan dom höga vågorna.

Senare åkte vi hem och duschade & fixade oss innan det var dax för middag. Vi åkte till ett ställe som hette typ single finns bar(?) lagom för att hinna se solnedgången från den fantastiska utsikten. Dock var det så molnigt att man inte ens såg solen, och maten var tyvärr inte den bästa. Men när vi satt där & tog en drink efteråt så var jag ändå supernöjd och så himla glad & tacksam för livet och fina människor. Även också för att jag fick fira min födelsedag i Bali.

Jag älskar verkligen Bali! Vi har varit på lite olika ställen såsom Seminyak, Kuta, Canggu & Uluwatu, och alla ställen Bali är väldigt fina, men favoriterna är nog Canggu & Kuta!

Jag tänkte återkomma med lite mer saker om resan osv senare, så att ni får en bättre uppdatering om det känns intressant.

Inläggen blir väldigt huller om buller märker jag haha, men har så mycket att visa medans vi reser runt så det kommer nog att bli lite inlägg i oordning menmen.

Sista kvällen i Kuala Lumpur bestämde vi oss för att gå och äta middag och sedan på bio. På resturangen så beställde vi in en varsin Cesarsallad och även massa plock såsom lökringar & potatisskal, och allting var supergott!

Sedan var det dax för bio och vi kollade på Skönheten & Odjuret! Jag har längtat sååå länge efter att se den, då orginalet är en utan mina favorit barnfilmer. Det var roligt att se den på ett annat sätt och precis som orginalet så älskade jag även denna film! Så jag rekomenderar alla att kika på den.

Jag har märkt att jag är väldigt dålig på att ta bilder. Oftast lägger jag ut på snapchat men annars tar jag inte så mycket andra bilder, tyvärr. Jag ska försöka bli bättre på det, då jag själv tycker om bloggar med bilder i haha. Men ni kan iallafall få en på mig och kvällens outfit.

Lite tråkig bild, och jag var absolut gladare än jag såg ut haha. Både kjolen och tröjan är nya, och dom kommer ifrån Zara! Kjolen slutar vid smalbenen och är väldigt fin, och tröjan gillar jag väldigt mycket då den har fina utsvängda armar.

Hade även en ny mörkgrå väska med gulddetaljer och läppstiftet från Mac, som knappt syns haha.

Här på Bali så kan man prova på att surfa, villet jag har velat prova så länge jag kan minnas. Så jag tog en lektion och då fick man först gå igenom lite teori och bland annat lära sig hur man bär brädan och även hur & när man ska ställa sig upp.

Det verkade inte så svårt, men när det var dax att prova så var det absolut svårare än vad det ser ut. Man måste tänka på allting och även försöka ställa sig upp medan det gungar och man har saltvatten i hela ansiktet haha. Dock så var det såååå himla roligt och jag lyckades komma upp och surfa ända in till stranden så jag blev superglad! Tyvärr är det ju ingen sport som man kan hålla på med i Sverige, men jag ska absolut prova på det flera gånger nu när vi väl är här. Önskar nu att jag var ett surfingproffs haha!

Hej från en sjukling på Bali...

Det verkar som om att sjukdomar och dåligt väder förföljer oss på resan. Vi har varit sjuk mer än vad jag kan räkna och denna gång är det jag som har blivit dålig, igen haha. Vi fick några fina soliga dagar i Seminyak här på Bali iallafall. Nu har vi bytt ställe så vi befinner oss alltså i Kuta. Känns lite skönt att det är regn medans man ändå bara ligger i sängen, men tråkigt ändå när man vill göra så mycket annat. Jaja, vi har många dagar kvar så det ska nog hinnas med. Jag vet dock inte vad jag tycker om Bali än, har ioförsig inte hunnit med att se eller göra så mycket. Så jag får utvärdera lite längre fram.

Langkawi som vi befann oss på i det senaste inlägget hade vi alla faktiskt lite svårt för. Man kände sig väldigt uttittad & det var inte det finase stället jag har varit på. Absolut kul med någonting nytt och ett nytt land. Men det är nog inget ställe som jag kommer återvända till. Dock så får Kuala Lumpur ett väldigt bra betyg! Vi var aldrig ut och festade där så jag vet inte hur det är, men annars känns det som om att staden hade allt.

Vi fick våra efterlängtade köttbullar på IKEA haha, och vi shoppade som bara den. Jag är supernöjd med mina köp, och fick bland annat med mig ett superfint läppstift ifrån MAC & vääärldens bästa mascara ifrån Dior. Jag måste visa er i ett annat inlägg, för man får verkligen SÅÅ fina långa fransar!

Annars så har vi det bra. Hänger på olika stränder & bara lever livet. Det kan gärna få vara lite mer sol, men jag ska absolut inte klaga.

Lite blandade bilder ifrån Kuala Lumpur. Vi hade en såå fin lägenhet, med utsikt över hela staden. Det fanns även en fin pool, gym & lite annat där, vilket var helt perfekt.

Såg precis att jag har haft bloggen i över 1 år, woho det är nog nästan rekord för mig haha. Inte för att jag har uppdaterat varenda dag, men har ändå hållt i och skrivit lite då och då.

Till en annan sak så köpte jag en väldigt cool tröja igår på ett köpcentrum här. Väldigt roligt med enkla baströjor med roliga tryck eller andra små detaljer!

Annars så har vi bara legat på stranden hela dagen idag här på Langkawi. Superskönt. Nu ska det dock bli dåligt väder igen... Vi har sån otur med vädret så det är helt sjukt haha. Dock så flyger vi till Kuala Lumpur på måndag. Det ska bli skönt att komma till en storstad & shoppa lite och göra andra saker än bara stranden. Blivit rätt lika nu i över 1 månad så det blir kul med lite omväxling. Vi har hyrt en jättefin lägenhet nästan precis vid tornen/centrumet i KL och vi är sååå nöjda över att det finns kök så att vi kan laga egen svensk tacos(!!!) Eller ja så svensk den kan bli med deras ingredienser, men typ iallafall! Så tacos, ikea-köttbullar och lite shopping är vad vi alla längtar efter nu.

Tänkte berätta lite för er om Koh Lipe. Eller ja, berätta och berätta. Men kanske ska nämna lite för er jag vad tyckte osv för dom som är intresserade. Koh Lipe är ju en vääldigt liten och lugn ö, vilket var superskönt att komma till efter festande på Phiphi som är väldigt stökigt haha. Utav alla ställen som jag har besökt i Thailand så är nog Koh Lipe en favvis. Jag gillade dock Koh Tao väldigt mycket också, speciellt eftersom man kunde hyra moped där villet är så jävla roligt haha. Men Koh Lipe var nog liite vackrare faktiskt. Dom hade även väldigt god mat där. (Vi äter inte så mycket thai hehe tyvärr, men dom hade god mexicansk mat, pizza, sallader osv. Plus vääärldens godaste frukostställe)

Så Koh Lipe får ett väldigt högt betyg utav mig. Det var tråkigt nog dåligt väder med spöregn dom första 3 dagarna, vilket inte alls var kul då det vi typ ville göra där var att hänga på stranden och sola osv, men vi fick iallafall 2 soldagar där. Dom hade även en supermysig utomhusbio som vi var på. Man kunde köpa lite popcorn och snacks, och somsagt kolla på bio. Så det var en kul grej.

Vi alla hade nog gärna stannat längre där, men pga att vi inte hade visum och behövde lämna landet så fick det räcka. Men det är absolut ett ställe som jag kan åka tillbaka till!

Precis som rubriken säger så har vi äntligen landat på hotellet i Langkawi. Vi är alltså inte i Thailand längre, utan fick lov att lämna landet (som man måste efter 30 dagar utan visum) & tog oss därför ner till Malaysia!

Vi hade bokat ett hotell här på ön som visade sig vara världens ruttnaste ställe. Vi kände inte ens att vi skulle klara en natt där utan fick istället springa runt för att hitta ett ok hotell för ett ok pris. Vi är ute i sista sekund nu när det är högsäsong och även nått stort event här på ön, så allting är typ fullbokat eller svindyrt tyvärr... Men efter många om och men så hittade vi ett fint litet hotell, så nu har vi äntligen fått duschat och landat i sängen för en liten wifi-paus haha.

Om ett tag ska vi gå och käka middag, vi ligger 7 timmar före Sverige och alltså är klockan här typ 19.15! Och sedan kanske gå och spana in stranden som ligger över gatan. Blir nog en rätt tidig kväll ändå, vi ska ta igen lite ph-avsnitt som vi har missat, och även boka lite hotell/flygbiljetter.

Kan uppdatera lite mer senare om vad vi gör/har gjort här på Langkawi. Våra planer är bland annat att åka till "sky-bridge" eller vad den heter (prova googla, verkar ascoolt!), åka zipline och till några andra öar. Vi får se vad vi hinner med och vad vädret tillåter då det inte ser helt 100% ut på den fronten..

Föresten har vi även varit ute å rest i 1 månad just nu. Känns dock som om vi har varit borta längre?! Vi längtar sååå mycket efter svensk mat... Men i Kuala Lumpur så ska det finnas ett IKEA, så då kanske det känns lite bättre efter ett besök där hehe.

Hej på er, en liten uppdatering från Phiphi!

Igår körde vi en heldag med fest, då det började med poolparty som var superkul. Sedan hängde vi hela kvällen med ett skönt gäng ifrån Swe. Så idag är man tyvärr inte pigg.

Vi ska bara chilla idag då vi åker vidare till Koh Lipe imorgon. Ska faktiskt bli superskönt att komma till en lugn och fin ö där man bara kan sola, äta god mat och hänga. Dock en väääldigt lång båtresa dit på ca 7 timmar, vilken känns hemskt då jag blir så himla åksjuk. Men det är förhoppningsvis värt det.

Jag är förövrigt inne i en period då jag är sååå shoppingsugen!!! Vill köpa allt jag får syn på hehe, så jag ligger för tillfället i sängen å scrollar runt på olika hemsidor medan jag lyssnar på Zara Larssons nya album som hon släppte typ idag kanske?? Jag äääälskar henne och tycker att nästan alla låtar på albumet var bra! "I can't fall in love without you" har redan blivit en favvis. HÄR kan ni höra den! Ni borde dock ta och lyssna in hela albumet.

Hoppas att ni får en superfin dag.