För några dagar sedan drog jag och Nicole till IKEA, sjukt kul! Kändes som vi var hemma igen 🙈 Mest intressant var maten såklart! Köpte med mig lite nödvändigheter för julen.

I helgen har jag löst en kurs, ska skriva ett inlägg om det :) såg även Rockefeller Christmas tree igår efter kursen var klar.

Har varit barnvakt mycket denna veckan för mina värdbarn har varit lediga sedan onsdag pga Thanksgiving. Men vi har haft det bra ihop! I onsdags var jag och lillpojken på bio och sedan Dave & Buster's (typ en spelhall).

I torsdags kom barnens morföräldrar och hade middag med oss, trevligt! i fredags åkte jag skridskor med pojkarna, det var kul även om jag inte var så bra haha.

Igår var jag ute på Lavo med Nicole.

Idag har jag ätit massa mat med mina kompisar (notera den veganska pizzan)

Befinner mig just nu i Chicago!! Ska träffa Vilma här inatt, en tjej som jag känner från Sverige. Idag är det Veterans Day så jag jobbade inte, så kunde ta ett flyg kl 12. När jag kom hit åt jag en vegansk reuben sandwhich och drack en extremt god chocolate chip cookie dough milkshake.

Nu chillar jag med en bok och en kopp te på Starbucks. Ska träffa en kompis om ett par timmar. Hon är en Au pair från Finland som jag åkte med från Arlanda och hade kursen i NY ihop med. Har ganska tråkigt just nu, är svinkallt och mörkret ute så pallar inte vara ute haha. Thank god för Starbucks wi-fi.

Har haft en toppen helg i New York denna helgen. I lördags var jag där med Nicole och Janine. Vi gick på The High Line (ett gammalt tågspår där man får bra utsikt över staden, ligger i Chelsea). Sedan drog vi till Central Park och Janine tog några snygga bilder på mig.

Igår träffade jag Ida och vi åkte på en kryssning typ runt NYC. Vi såg bland annat frihetsgudinnan och Brooklyn Bridge.

Vi gick även in i Sockerbit, en butik som sålde svenskt lösgodis och andra svenska grejer.

Jag har kommit in i en jättebra träningsrutin! Förvånar nog vissa Hahah. Men tränar typ 4 gånger i veckan ungefär. Känns jättebra! Vissa dagar har jag inget att göra direkt, då är det perfekt att döda lite tid på gymmet. Plus så får jag spana in lite snygga killar vilket aldrig är fel 😏 Brukar gå dit med min kompis Vic (som vill hem så hon kommer lämna vid jul 😥).

Hey!

Drog in till city för att fira Halloween igår, så kul! Coolt att se så många utklädda människor. Det kommer vara mer ute ikväll också, men vet inte om jag ska ut. Nicole fixade min sminkning, day after dead💀, Så nöjd. Fick hur många komplimanger som helst igår för sminkningen.

Det är så roligt att hallweenn är så stort här. Alla hus typ är dekorerade med spindelnät och annat. På måndag ska min värdfamilj har den största halloweenfesten, alla är typ bjudna. Men det kommer bli kul 😀

Tänkte beskriva hur en vanlig dag ser ut för mig:

6:45 alarmet ringer. Då fixar jag klart barnens snacks och lunchlådor (brukar förbereda lite kvällen innan dock), ger katten mat, fixar lite disk.

7-7:15 barnen går upp och kommer ner till nedervåningen med hunden. Ibland kommer min värdmamma också ner och hjälper till. Då fixar jag frukost till barnen och hunden.

7:50 går jag och barnen till busstoppet som är över gatan typ.

8:00 inne i huset igen och städar upp, bäddar sängar, tvättar ibland, går ut med hunden på baksidan etc. Någon gång mellan 8 & 9 kör jag min värdpappa till tågstationen.

9 ish - ledig tid. Drar oftast till gymmet på morgonen med min kompis Victoria. Resten av dagen åker jag ibland till ett shoppingcentrum, men oftast stannar jag i Port Washington. Lunchar/fikar med kompisar, umgås oftast med Nicole, drar till nån butik här i Port, hänger vid stranden/hamnen om det är fint väder eller bara softar hemma.

2:45 ställer mig ute och väntar på skolbussen. När barnen kommer fixar jag snacks till dem. Det mesta jag gör med barnen är att ge dem mat och skjutsa runt dem till deras aktiviteter. Leker lite med lillpojken också.

Ca 8/9 slutar jag, men vissa kvällar jobbar jag till typ 10:30 men alla sover ändå så det gör inget att jobba sent. Oftast lägger jag mig när jag slutat, eller så träffar jag nån kompis.

Detta blev väldigt detaljerat beskrivit, förvånad om någon orkat läsa 😂

Detta var jag för exakt en vecka sedan, då det var nästan 30 grader. Nu är det typ 7 grader ute. Vädret slår om sååå fort här i New York.

Har inte så mycket att skriva förutom att 16Handles är sjukt gott och jag är där minst en gång i veckan 🙈 Det är som på namnet 16 handtag med glass som man tar skälv. Sedan tar man topping (de har sjukt mycket). De har veganmärkning på allt med!

Bild från när jag var där med min kanadensiska kompis Vic. Tog vattenmelon-sorbet och mango. Topparna med choklad och krossade oreos 😍

Har helt glömts bort att blogga hehe. Men i söndags åkte jag in till City med min nya kompis Vic. Vi gick till the Museum of Natural History, väldigt intressant och spännande!

Sedan gick vi till Peaceful Café, ett veganskt ställe! Åt en jättegod pastarätt med "kyckling" toppad med ost 😍 Och en morotskaka-cupcake till efterrätt

Igår träffade jag Ida inne i City på middag, trevligt! Båda har typ 40 minuter in till stan så det är perfekt att mötas där. Vi åt på ett indiskt ställe som heter Nirvana, det ligger nära Grand Central Terminal. Var ledig igår eftersom det var en judisk högtid.

​Idag har jag mest bara chillar hos Nicole. Barnen kommer om en timme typ.