Sitter på bussen påväg tillbaka till Sydney nu och det kommer ta hela natten att komma fram, nattbussar är fan drygast för jag kan aldrig sova i bussar (inte bilar eller flyg för den delen heller men...). Ska bli skönt att komma tillbaka och träffa tjejerna igen. Kommer nog bli riktigt kul att fira jul och nyår där. På julafton blir det iaf kryssning sen får vi se vad som händer på nyår men nick hade nå event på g så vi får se vad det blir!

Bilderna är tagna uppifrån lighthouse som det kallas och det var verkligen värt dom tusentals trappstegen man lärde gå för att komma upp dit.

Bästa under dessa dagar var helt klart surfningen, alltså så jäkla kul. Stod upp nästa alla gånger (med lite hjälp) men ändå ;) ska lätt göras fler gånger, kanske inte i Australien men andra ställen, lätt roligaste på länge haha.

Nä nu har vi precis haft en rastpause på bussen och ska åka vidare, jag ska försöka sova då kl är halv tolv här. Men vi får vell se om jag lyckas med det!

Hej, just nu är jag i Surfers paradise och ska redan åka härifrån imorgon bitti. Blivit två snabba vistelser i både Brisbane och surfers men ser fram emot fyra dagar i Byron bay nu, dom flesta jag pratat med säger att de är deras favorit så vi får se.

Igår kom jag fram till Brisbane vid tre tiden och checkade direkt in på Hostlet. Efter de gick jag och mötte upp Frida och Linnea som jag träffade på fraser på stan och vi kikade lite i affärer och käkade. Senare mot kvällen mötte vi upp deras två vänner och lagade middag hemma hos dom, var väldigt mysigt och kul att lära känna nya människor. Kom hem vid halv två och då gick jag och la mig direkt.

Idag kom jag till surfers vid tolv tiden och kunde inte checka in förns kl ett, så gick runt på stan och kikade en massa osv innan jag gick tillbaka. Trist bara att det var så tråkigt väder, då jag gärna hade spenderat dagen på stranden. Nu på kvällen har jag bara gått runt och kikat i stan också, älskar när affärer har öppet till sent, mycket mysigare att gå runt på kvällen haha...

Nu ligger jag i sängen och ska snart sova, bussen mot Byron går kl 8 imorgon så lär upp tidigt som attan. Xoxo /linda

Har alltså campat på världens största sandö, Fraser Island. Hehe har svårt för både sand och camping men det gick bra trots allt... Vi var kanske totalt 30 pers på touren och åkte i jeepar för att ta oss fram i sanden och terräng, inte alls super guppigt. Jag fick dock inte köra då jag inte fyllt 21 ännu men det var riktigt kul ändå att bara sitta bredvid. Vi åkte runt på ön till olika freshwater sjöar, sevärdheter osv.

Denna tur var nog den roligaste på hela östkusten och jag träffade några riktigt härliga människor.

Vi hörs // Linda

Tänkte börja inlägget med godmorgon men kom på sen att ni ska ju gå och lägga er om ni inte ens sover redan, hatar verkligen tidsskillnaden mellan Sverige och Australien. Aja, godmorgon, godnatt saksamma..:

Har precis ätit frukost och packat klart ryggsäcken och ligger nu i sängen på Hostlet och väntar på bussen som ska komma kl10. Då åker jag vidare till brisbane för att stanna där en natt.

Var så himla skönt att sova i en riktigt säng (med de menar jag en hård våningssäng där man känner fjädrarna i, men de är lyx inom backpackerlivet) istället på ett liggunderlag i ett tält. Mer om fraser Island senare då jag har alla bilder på datan och skriver från mobilen nu, men det ägde alltihop och dagarna gick så fort!

När vi var på fastland igen så gick jag och Ellen till en stor sanddyna som låg högst upp på "berget" här i Rainbowbeach för att sandsurfa och kolla på solnedgången. Sandsurfa var riktigt kul haha och en eller två faceplants i sanden fick man ju tåla hehe ;)

Nä nu lär jag börja fixa det sista och sedan checka ut, hoppas ni har det bra i Sverige! Kram kompisar
/Linda

Hallå.

Gud vad tiden går fort när man är på resande fot och ser nya saker hela tiden, men det är vell är bra tecken för då har jag ju inte tråkigt iallafall. Har redan hunnit tagit mig till nästa destination som är rainbowbeach och imorgon bär det av till fraser island, som jag har förstått är en enda stor sandö.

Aja, nu mer om whitsundays. Var så OTROLIGT fint där, går typ inte att förklara. Vi var kanske 30 pers som bodde på en segelbåt i två nätter (japp var lite trångt kan man ju säga), åkte med båten (vi segla inte mycket haha eftersom det var helt vindstilla) till alla olika öar då det är totalt typ 27 öar i whitsundays eller nå kommer inte riktigt ihåg vad dom sa. Vi snorkla en massa, såg sköldpaddor (så besviken på mig själv att jag inte fick någon bra bild med gopron......), gick iland på whitheaven beach och det var absolut en favorit, så fint. När vi väl kom till fastland var det dags för efterfest och man fick prova på nattlivet i airliebeach, vilket var väldigt roligt då det inte är lika strikt som i Sydney.

Sitter på hostlet (som har fritt wifi!!!) just nu och väntar på att kunna gå checka in sen tänkte jag ta en powernap eller nå då jag är så satans trött efter bussresan på 15h jag nyss gjorde, utan sömn. Japp riktigt härlig busstur med andra ord. Haaadee så hörs vi nästa gång om typ tre dagar. Pöss

Hallå där!
Sitter just nu i bussen påväg mot airliebeach och whitesundays efter varit två nätter på paradisön magnetic Island. Borde vara framme strax så de är skönt!

Så hur var magnetic Island då? Helt underbart! Ön var riktigt fin trots att jag endast var på ena sidan haha. Var mestadels vid stranden och så mycket mer än de och gå promenader kunde man inte göra där, fanns inte ens ett supermarket utan bara kiosker haha.

Sista dagen så var det en guidad tour där man fick hålla i MASSA olika djur, koalor, ormar, ödlor, krokodiler OSV. OCH JAG HÖLL EN ORM??? trodde aldrig den dagen skulle komma då jag är livrädd för Sveriges ormar, och då är man ju ganska så MEGA rädd för Australiens. MEN jag gjorde det och det blir nog ingen mer gång så kom ihåg denna bild, ni kommer inte se en till haha

Har mer bilder på kameran som kanske kommer upp senare, men nu är vi snart framme så lär avsluta detta inlägg. Dom kommande dagarna kommer jag vara på en segelbåt så inget internet, om ens telefon kommer funka. Stay tuned, xoxo
/lindaaaaa

Kolla vilket paradis jag har kommit till??!! Dagen har bestått av mestadels bussåkning och sen har jag bara gått runt och kikat lite här på ön, just nu är jag på magnetic Island. Kommer inte ha så mycket internet här så ni får mer bilder senare och då får ni även se bilderna från gårdagens snorkeltur, var såååå coolt.

/Linda

Tja

Spenderat dagen vid lagoonen trots att vädret var riktigt tråkigt, var väldigt mulet och solen vela inte visa sig ofta... Var där igår kväll också med några tyska tjejer då dom hade en "julkonsert" där, känns såååååå fel att se en julgran när det är 30+. Iaf var väldigt trevligt, vet dock inte vad jag ska hitta på ikväll, de visar sig.

Ska ju upp tidigt imorgon för att provdyka i barriärrevet, ÄR SÅ TAGGAD. Har fått lånat Evelinas gopro så ska ta mycket bilder under vattnet, promise!

LIVETS SKOR(!!!) krm seriöst trots vintern hemma och gå i dessa ändå punkt.

​//LINDIS

Känns som att det är dags med lite uppdatering här på bloggen med tanke på att jag (Linda) numera är i Cairns, har blivit lite ändrade planer med andra ord.

Har bestämt mig för att skita i jobbet och lägenheten, för att istället resa i tre veckor och sedan HÖR OCH HÄPNA....... Åka hemåt!

Tanken är att vara i Cairns i tre nätter då jag även ska dyka i barriärrevet på tordag (fett taggad!!), sedan åka Greyhound neråt och vara i Sydney den 21 igen för att fira jul och nyår där! Stoppen på vägen blir magnetic Island, fraser island, whitesundays, surfers paradise, brisbane och Byronbay. Så ja kommer ha ett ganska tajt schema men de kan vara lite skönt när reser själv.

Nu ska jag fortsätta lyssna på måndagspepp och bara ta det lugnt vid lagoonen, hoppas på finväder imorgon så man kan få lite färg!!

Hallåååå

Det har varit mycket klag på vår uppdatering och att vi aldrig lägger upp några andra bilder än partybilder hehe. Om jag ska vara ärlig har vi inte "turistat" så mycket ännu (vet att vi har varit här i snart två månader...), MEN kära vänner igår var jag en äkta turist.

Pappa kom ju hit till Sydney i söndags och igår gjorde vi en dagstur till blue mountains. Vi åkte tidigt på morgonen, gick på något zoo ( ja djur har jag nu sett nog av....), åt buffé, hikea i bergen och sedan avslutades dagen med att åka båt längst floden in till city igen . Kände mig som en kines, med kamerabandet runt halsen och jäklar vad mycket kort jag har tagit nu, hoppas ni är nöjda, ni måste vara nöjda haha.

Idag har jag tränat och nu ska jag snart iväg och träffa pappa igen, imorgon är det första dagen på vårt nya jobb. Evelina och jag har ju fått jobb på samma ställe, vilket är riktigt skönt. ceeya.

PS. Jag börja med detta inlägg imorse, nu är klockan halv nio. Vi har kasst internet och bilderna vill aldrig laddas upp, men allt för er. Har mer bilder men orkar verkligen inte vänta mer, xoxo