God morgon från ett varmt Koh Lipe. Klockan är strax innan tio och det är redan 28grader. Molnigt dock, men får hoppas på att solen tittar fram även idag.

Thaimat kan vara det godaste. Här på bilden ovan ser ni den rätten vi äter mest jag och Jesper. Phad Thai Chicken, så himla gott är det. Mums! :)

Igår kväll avslutade vi på Sawsadee, blev en och annan Singha och kortspel. Cornelia och Oskar kom förbi också så där blev vi sittandes hela kvällen , trevlig trevligt.

Nehe nu är det dags att göra sig redo för frukost. Vi hörs!:)

PUSS LINDA

Idag vaknade vi på ett molnigt Koh Lipe vilket inte alls var roligt, men vi gick ner och la oss på stranden ändå. Och tillslut tittade solen faktiskt fram och vi fick lite soltimmar :) Så härligt!

Jag har självklart bränt mig i ansiktet och på bröstet , men det hör ju till att vara en liten gris i början av semestern, haha.

Klockan är snart sex på kvällen här och vi har precis duschat. Blir att vila en stund nu för att sedan gå ut, äta och så får vi se vad kvällen bjuder på.

Igår umgicks vi med Cornelia, en tjejkompis från jobbet och hennes kille, Oskar. Åt mat och tog någon drink på en beachclub vid stranden :) mysigt!

Vill passa på att önska er en trevlig helg! :)

PUSS, LINDA

Äntligen! Första dagen på Koh Lipe idag :)

Vi landade i Thailand igår men gjorde ett stopp i Hat Yai natten till idag så att det skulle bli smidigare att bara ta speedboat i 1,45h än att sitta i en färja i 8h från Phuket hit.

Känns så skönt att vara på plats här nu. Vi har haft några soltimmar när vi kom och ikväll har vi bara strosat runt och ätit. Sitter just nu på balkongen och gottar oss med kortspel och chips :)

Kommer nog klara av att leva detta livet ett tag framöver, hihi :)

Godkväll på er! :)

Nu har jag och Jesper mellanlandat i Dubai. Sex timmars flygning hit och det gick jättebra. Var bra filmer som hade kommit ut så då gick tiden snabbt också. Kollade bland annat på Bridget Jones Baby.

Just nu sitter vi vid gaten där nästa flyg ska ta oss till Bangkok. Det är dock lite mer än två timmar kvar så får se vad vi gör tills dess. Klockan är strax efter 01 här och vi båda är väldigt trötta så kanske blir en liten nap.

Hoppas ni haft en bra start på veckan :) Vi hörs!

PUSS, LINDA

Jobbhelgen är över och nu väntas det lite mer än tre veckors äventyr i Thailand med mannen i mitt liv! :)

Väskan är packad och nu är jag grymt taggad på semester. Imorgon vid sju kommer mammi in och kör oss till stationen så ska vi ta tåget ner till Köpenhamn och sedan går flyget runt 14:00.
Vi kommer att mellanlanda i Dubai, någon timma och sedan mot Bangkok. Därifrån tar vi ett inrikes flyg till Hat Yai som vi har en natt i, dagen därpå åker vi mot Koh Lipe och där ska vi bosätta oss för en välförtjänt semester. Ni kommer att kunna följa vår resa här på bloggen och även på min Instagram "Lindanittborn" :)

Nu ikväll umgås jag med Jesper och hans kompis, Andreas. Vi har käkat kinamat och nu kör killarna Mario kart.

Hoppas ni haft en fin helg, vi hörs :)

PUSS, LINDA

Tänkte kika in och säga godnatt!
Ikväll har jag packat klart väskan till Thailand, skönt att ha det gjort, så kan man jobba i helgen utan att känna någon stress för det.

Har varit med pappa och kollat på innebandy också. Läjet - Warberg och där slutade det först oavgjort sedan vann Warberg i förlängningen.

Nu ska jag sova , imorgon är det jobb hela dagen, 10:30-19:30.

Trevlig helg på er! :)

PUSS, LINDA

En ny blus från VILA. Är klart en favorit i garderoben.

Bilder från Thailand - Koh Lipe 2015

Kikar in här och säger hej och godnatt innan jag ska släcka ner och sova. Hoppas ni haft en fin dag? :) Själv har jag haft en lång dag på jobbet idag. Åkte hemifrån strax innan tio imorse och kom hem runt halv nio ikväll. Klev in i duschen, sedan blev det kvällsmat som hjärtat lagat. Köttfärslimpa brunsås och morötter, så gott!! Har hunnit kolla något avsnitt SKAM ikväll också.

Klockan ringer tidigt imorgon så ska släcka ner och sova nu. Det är med ett stort leende jag går och lägger mig nu för vet ni? Det är bara fem dagar kvar till vi åker ner till paradiset, Koh Lipe. Weeei!