​Låten är på repeat i mitt huvud.

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - Click here

Likes

Comments

Likes

Comments

Likes

Comments

​Haft en underbar dag idag. Vaknade av att det var klara pannkakor som stod på bordet och sylt. Gick och handlade och köpte hem lite räkor så det blev räksmörgås till lunchen. Middag åt vi tacos. Helt underbar dag denna.

Likes

Comments

Ge mig denna från Gant tack?

Likes

Comments

Årstid: Sommar definitivt.

Dag: Den dagen jag är ledig? har ingen favorit dag.

Tid på dygnet: klockan 13.37

Blogg: Jag läser helst Kissies blogg.

instagram: Träningsinstagrams som t.ex. @Fitnessgirlsmotivation @shredzforwomen

TV program: Vanderpump rules.

Podd: inte lyssnat på någon podd faktiskt.

Skor: Reebok de vita.

Skönhetsprodukt: Chanel läppstift 422 Olga.

Parfym: Inte hittat någon favorit men gillar märket Clear.

Klänning: Min mörkblåa från tiger of sweden.

Väska: Min favorit är min Michael Kors jetset svart

Låt: Just nu är Göteborg - Darin.

Dricka: Pepsi max.

App: Instagram.

Godis: Choklad i mängder tack?

Maträtt: Tacos.

​Gammal bild.

Likes

Comments

Källa: Veckorevyn.

1. Ge dig själv en massage

Att massera ansiktet kan pigga upp trött och grå hud. Ansiktsmassage är stort i Asien och många japanskor hävdar att det är hemligheten bakom deras porslinshy. Knåda lagom hårt, det ska absolut inte göra ont, och arbeta igenom hela ansiktet med fingertoppar och knogar. Det ökade blodflödet gör huden pigg och rosig. Passa på att massera när du smörjer in ansiktet. Det gör att cremen med dess vårdande ingredienser tränger in och verkar ännu bättre.

2. Sov med en extra kudde

Slipp svullna och puffiga ögon på morgonen genom att enkelt justera ditt sovläge. Bulla upp med några extra kuddar så att du sover med huvudet i ett högre läge. Det minskar vätskeansamlingar runt ögonen. Vill du vakna extra fräsch? Kalla gurkskivor och använda påsar med kamomillte är klassiker som dämpar svullnaden.

3. Se över dina duschrutiner

Svett kan täppa igen, bilda bakterier och ge upphov till akne på kroppen. Rygg och bröst brukar vara speciellt utsatta områden. Att duscha direkt efter träning är en enkel lösning. Att sätta på sig en ren t-shirt (helst av bomull som andas) hjälper också om du skyr omklädningsrummet. Även gammalt smink och svett tillsammans kan täppa till. Se till att torka av ansiktet innan du tränar. Obs! Att tvätta av sminket innan du går och lägger dig är det mest grundläggande i hudvårdsrutinen – alltså ett måste.

4. Se upp med hårprodukter

Finnar och orenheter i pannan kan bero på gamla rester av balsam och stylingprodukter. Oljor och kemikalier i hårprodukter kan irritera, täppa till och orsaka akne. Se till att du alltid sköljer ur balsamet ordentligt och använd ansikts-rengöring som sista moment i duschen.
Se sen till att hålla stylingprodukterna borta från huden.

5. Skippa sötsakerna

Studier visar att snabba kolhydrater som till exempel, vitt bröd, läsk och godis kan ge upphov till akne och även göra den värre.

6. Ha tålamod

Har du nyligen bytt hud-creme och väntar på resultat? Nya hudvårdsrutiner kräver tid och tålamod. Det tar minst ett par veckor för din hud att anpassa och förnya sig.

7. Drick vatten

Du behöver inte bälga i dig litervis men se till att du inte är uttorkad då det även torkar ut din hy. Vatten är alltid att föredra framför annan dryck och kranvatten är fräscht, nyttigt och miljövänligt. Tänk sex till åtta glas vatten om dagen!

8. Använd fingrarna

Bästa sminkredskapen är dina egna fingrar. Applicera foundation med fingrarna och du får en felfri finish. Värmen från fingrarna gör nämligen att underlaget smälter in i huden på ett naturligt sätt och resultatet blir jämnt.

9. Sov på rygg

Och slipp rynkor. Vissa hudläkare hävdar att de kan
se på ett ansikte om personen sover på sidan. All press och gnidande mot kudden skadar till slut kollagenet och elastinet (hudens byggstenar). Sover du ofta på sidan hänger även kinden på ett sätt så att en rynka från näsan till munnen uppstår.

10. Minska på saltet

Ett för högt intag av salt gör att du samlar på dig onödigt med vätska vilket kan göra att ansiktet ser puffigare ut. Se speciellt upp med soja och såser som ofta är saltbovar.

11. Skala av sminket

Var sparsam med täckande produkter. Runt ögonen kan din concealer sjunka ner i fina linjer och förstärka dem. För mycket foundation och puder maskerar även hudens naturliga lyster och gör att du ser äldre ut och tröttare ut.

10. Stressa ner

Stressar du mycket bildas mer androgener som täpper till porerna och gör att akne kan bildas. Kroniskt lite sömn startar även en kedjereaktion där nybildningen av huden avtar vilket resulterar i att huden blir torr. Massage och varma bad triggar må bra-hormonerna melatonin och oxytocin och gör därmed din hy vackrare.

13. Växla temperatur

Växla mellan varmt och kallt vatten i duschen – det sätter igång blodcirkulationen och din hud får en fräsch lyster. Hudgurun Ole Henriksen hävdar till och med att det tajtar till huden. ”Det är lite obehagligt men det hjälper till att tona och göra huden fastare.”

14. Bär rätt färg

Ser huden trött och trist ut? Färg på kläderna gör att du genast ser piggare ut. Rosa ger till exempel huden en varmare ton och är en färg som, vetenskapligt bevisat, appellerar till både män och kvinnor.

15. Rengör mobilen

Allt som är nära ansiktet ska hållas rent för att undvika att trigga akne eller infektera småsår. På telefonen samlas det oerhörda mängder bakterier som fastnar på din kind.

16. Sluta röka

Seriöst, nu är det dags att sluta. Förutom alla direkt hälsofarliga effekter så blir huden rynkig, grå och ojämn.

17. Ät fett!

Att inkludera nyttiga fetter, som avokado och nötter, i din kost är ett bra sätt att hålla huden mjuk och smid.

Likes

Comments

​Bara jag som saknar sommaren?

Likes

Comments