Hej på er. Jag har bestämt mig för att jag ska köpa glasögon för att variera med linserna ibland, det känns snällt för ögonen. Men det är så svårt att välja. Jag tycker inte ens att jag passar i glasögon, som många andra gör. Men hittade några som kändes okej till min ansiktsform och färger. Jag tog hem fyra par för att prova. Jag ska köpa två par!
De blir snyggare sen när det är slipat glas i för dessa speglar ljus lite för mkt så att ögonen inte syns. Vad tycker ni? Ni kan se videos på min snapstory: lillhammars

För övrigt så tränade jag och min älskling bröst igår. Jag var väldigt trött och hade huvudvärk MEN jag fick upp 40 kg lätt! Trodde att jag inte skulle orka någonting. Så glad! Visst, jag körde betydligt mycket tyngre förut MEN ändå positivt. Bänkpress är ju en av de roligaste övningarna enligt mig. Igår körde jag bänkpress, lutande hantelpress, flyes i cablecross plus massa hantellyft. Helt okej pass.

Nu är jag påväg till jobbet och ikväll är det ben på schemat. Så taggad!

Ha en underbar dag.
XO XO

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - Click here

Likes

Comments

Dagbok, Träninsdagbok, Matdagbok

Måndag är snart avklarad. Jag har tränat och jobbat i vanlig ordning. Jag började dagen på bästa sätt med ett riktigt bra benpass. Fokus var på baksidan lår. Bag försöker dela upp träningen på 4 dagar, med två benpass i veckan. Det går om man vill. Sedan OM jag orkar så tränar jag ett extra pass mage, vader och eventuellt någon muskelgrupp på överkroppen. Men träningen är en stor prio i mitt liv, så jag får bara trycka ihop mitt schema på färre dagar helt enkelt. Det positiva med det är att jag verkligen BARA TRÄNAR när jag är på gymmet - jag har inte tid för något annat. Haha. Ju mindre tid jag har desto mer effektiv blir jag (med allt i livet). Förut kunde jag ju spendera timmar på gymmet... Jag var nog lite mer social med folk osv.. Vilket jag knappt är nu! Hundra procent fokus på träningen. Min 4-split ser typ ut såhär:

Ett pass ben/rumpa (baksida), ett pass rygg/biceps+mage, ett pass ben/rumpa (framsida) och ett pass axlar/bröst/triceps. Det är vad som SKA hinnas på en vecka. Sedan lyxar jag till det med ett femte pass om jag finner tid. Ingen "cardio" men jag lägger till en hel del flås-övningar speciellt på slutet av mina pass. Dock står och går jag hela dagarna så vardagsmotionen får jag definitivt.

Sedan försöker jag även att äta på ett surplus nu, för att "kompensera" månaden jag var borta från träningen (jag förlorade nämnligen några kilo då). Så jag vill se till att min kropp verkligen får i sig tillräckligt med energi för att orka + gärna bygga muskler på det! Vilket är en utmaning i sig, men jag gillar ju utmaningar tydligen. 

Det här med att vara borta 14 timmar om dygnet 5 dagar i veckan gör att livet känns lite som ett Sims-spel. Jag vill hinna träna, plugga, umgås med familj och vänner. Men det enda jag hinner göra är att jobba, äta, gå på toa och duscha pga behovsmätaren och tiden går så fort. Varför funkar inte "testingcheats true" i verkligheten? Haha. Dock vet jag att det är under en begränsad tid, så det funkar!

Helgen spenderade jag i alla fall med min älskling på Åland, på hotell Havsvidden. Vi unnade oss en helg av bara mys tillsammans. Vi får passa på när vi är lediga en hel helg samtidigt! Så det mesta vi gjorde var att äta väldigt god mat och bara ta det lugnt. Ladda batterierna.

XO XO 

Likes

Comments

Dagbok

Hej! Hoppas att allt är bra med er! 🍁

Jag tror mitt immunförsvar var i botten efter min lunginflammation, för jag åkte på en förkylning för några dagar sedan. Ville inte riskers bihåleinflammation eller dylikt (skulle inte förvånat mig) så jag stannade hemma ett par dagar och känner mig relativt redo för lite helgjobb på PUMA idag! 😍 Tråkigt att vara borta för länge, då saknar jag ju jobbet.

Något som jag även saknar är GYMMET. Asså skoja inte vilken sjuk abstinens. Hann inte ens komma igång ordentligt förrän jag blev sjuk igen. Jag som aldrig är sjuk... Kokade ihop en ingefära-och citronshot som ska bli vardagsrutin varje morgon. Och sluta äta sött (svårt när man pendlar några timmar varje dag, känns mysigare med snacks 😂). Har sagt det lite för ofta på senaste MEN jag mår bättre av "clean eating".

Nu blir det film sen sova med bby. 💗

XO XO

Likes

Comments

Dagbok, Träninsdagbok

Hej! Här är mitt nya hem, typ! I alla fall där jag kommer spendera största tiden av mitt liv framöver. Mitt nya jobb! Trivs grymt bra och är supertaggad. Vi är en skön mix kollegor från olika ställen i världen, så det blir mycket svengelska på jobbet och det är bara kul. Första öppningsveckan är avklarad och det fick bättre än förväntat. Superkul. Nu har jag varit ledig i ett par agar så nu är det back on track.

Igår körde jag och Eddie ett benpass med fokus på baksida lår och rumpa. Idag har jag sjuk träningsvärk! Haha. Har fortfarande bara tränat typ tre gånger sen jag slutade äta antibiotikan förra veckan (som jag också fuck en allergisk reaktion av två dagar efter, kliande utslag över hela kroppen - but that's another story!). Så träningsvärken är påtaglig. Så är det i början... Hehe

Övningar vi körde var: Liggande lårcurl, sittande lårcurl, hipthrusters, abductor machine, raka marklyft med kettlebell. Inte överdrivet många övningar, jag ska fortfarande ta det lugnt i början som sagt.

XO XO ❤️

Likes

Comments

Dagbok

Hej! Okej, jag har varit sjukt inaktiv här den senaste tiden och jag har bara inte orkat de senaste två veckorna. Minst? Jag har sprungit fram och tillbaka till sjukhuset men jag börjar äntligen bli frisk nu. Det hela började med en vanlig urinvägsinfektion, vilket för mig inte är så jätte allvarligt i vanliga fall så jag avvaktade de första dagarna för att låta den gå över av sig själv. När det väl började bli bättre så fick jag ont i ländryggen, då blev jag orolig att det kunde vara njurbäckensinflammation så jag uppsökte läkare på närakut för att risken för blodförgiftning finns OM det skulle sprida sig. Urinprovet var positivt - så antibiotika skrevs ut och jag var nöjd. Trött på att vara sjuk!

Så förra veckan, på onsdagen, mitt i kuren fick jag feber som ledde till huvudvärk och hosta följande dagar. Det höll i sig flera dagar men febern gick upp och ner, jag väntade även denna gång (lite för länge) med att gå till läkaren för "det borde gå över av sig själv, det är nog bara en reaktion på antibiotikan"... Försökte jag intala mig själv. Febern gick ner efter ett tag, men hostan var kvar även över helgen och in på nästa vecka.

Men sen i tisdags kväll kom febern tillbaka på 38,5, så jag åker uppgiven till akuten för på onsdagen var en väldigt viktig dag med nya jobbet!? De lyssnar på mina lungor och skriver ut antibiotika mot infektion i lungorna(?) men tog inga tester direkt. Inte så mkt information, men hoppas på att det blir bättre även om det känns konstigt med två kurer direkt efter varandra! Fick inte så mkt information men äter snällt mina tabletter. På onsdagen går jag relativt pigg till vår utbildningsdag med PUMA där jag får träffa resten av mina nya kollegor. En superrolig dag trots min ihärdiga hosta! Så taggad på att börja jobba äntligen!

Det slutar dock inte där! Igår vaknade jag upp med 2 ml botox i överläppen (det var så det såg ut i alla fall, dvs jag hade ansiktsvullnad) och väldigt svårt att andas. Svärmor säger att det är en allergisk reaktion mot medicinen så jag åker till akuten IGEN! Dear min story igen och där lyssnar en ny läkare på mina lungor, skickar mig på röntgen och konstaterar att jag har högintensiv lunginflammation. Jag får ny antibiotikum med annan molekyl plus två olika allergitabletter (ifall jag reagerar på denna också). Jag som trodde att jag inte var allergisk mot någonting men är väl en av 10.000 som reagerar på ett litet ämne i just Doxycyklin (den första mot lunginflammation). Alla antibiotika är inte samma sak, så även om jag ätit tidigare utan problem var denna helt fel för mig.

Så idag är jag sjukskriven men börjar redan må bättre, äntligen. Så att jag kan börja på mitt jobb gärna imorgon om jag får välja.

Så jag har inte tränat och knappt ätit den senaste veckan. Men nu börjar den riktiga Linda komma tillbaka och jag är så taggad på livet!

Det jag har lärt mig trots allt är att ha förtroende för läkare och GÅ TILL LÄKAREN DIREKT. Det mesta kan läka av sig själv, och du kan köpa naturläkemedel/alternativmedicin och använda kristaller (om det är din grej) men låt det inte gå för långt. Att äta antibiotika i onödan är inte bra, men hade jag bara bokat en vanlig tid för min urinvägsinfektion (ej akuttid) så hade de hunnit ta odling och gett mig rätt antibiotika från början. Tranbärsjuice i all ära, men samhället har inte kommit såhär långt för att vi inte-inte har vården. Så att säga!

XO XO

Likes

Comments

Dagbok

Nu ligger jag i sängen efter en ganska lång dag av jobb. För er som inte vet vad jag gör i Polen så har upplärning inom mitt nya jobb. Ja det är lite konstigt att de skickade mig och en tjej till hit, men det är antagligen för att lära oss konceptet inom butiken osv eftersom butiken inte ens finns än. Vilket ändå är trevligt för det är kul att åka iväg och mysigt att bo på hotell. Det är tur att min kollega ursprungligen är här ifrån för nästa ingen annan kan engelska här förutom oss, haha. Knappt de vi jobbar med och definitivt inte kunderna.

Det är så mycket nya intryck. Speciellt med tanke på att jag inte kan språket, kulturen är annorlunda, nytt land, nytt jobb, nya människor - det är en speciell upplevelse.

Jag ser verkligen fram emot detta jobb i Sverige. Det kommer att bli så kul att starta upp den enda Puma butiken i Sverige, tillsammans med ett härligt gäng. Så jag kommer fortfarande jobba med träning, men på ett annat sätt. Så kul!

Något jag saknar just nu (förutom min älskade pojkvän) är gymmet. Även om det är bra att ta någon veckas vila från träningen så är det så svårt! Jag vill bara gå och lyfta skrot. Haha.

XXX

Likes

Comments

Dagbok

Igår hade vi en jättemysig kväll med grillat, bubbel, spel och så sjukt mycket skratt. Har typ träningsvärk i magen. Mysisar! 😍 Även om Rilind kind of brände allt kött så var det jätte gott, as you can see in the pictures (tagna av Pontus).

Jag körde även ett grymt bra benpass på gymmet efter några timmars jobb. Snart ska jag tillbaka till jobbet, men vet inte om jag ska träna idag dock. Det beror på om jag hinner.

Idag håller jag på att packa för nästa vecka, älskar inte att packa för det blir aldrig rätt?! Haha. Jag ska dessutom inte på semester, så vad behöver man då?! 😫 Jag ska försöka få med mig allt jag behöver. Har man bara svarta kläder borde det vara enkelt? Haha. ✈️

XXX

Likes

Comments

Dagbok

Hej! Jag har haft en underbar helg med fredagsmys tillsammans med mina hjärtan som fortsatte i stort sett hela helgen med god mat och bra träning.

Nästa vecka ska jag resa till Polen för utbildning, det ska bli så kul! Jag har varit där en gång för typ 10 år sedan när vi bilade ner till Kroatien. Den upplevelsen jag minns är att det var fint, trevliga människor och varmt. Haha. Jämfört med Sveriges vår. Utbildningen är i samband med mitt nya jobb, som jag kan berätta mer om i framtiden. Så om ni besitter tips på vad man kan göra i Warzawa så skriv!

Nu ska jag ladda inför ett bra benpass och lite kvällsjobb, ikväll ska jag hålla i ett intensivt core-cirkel-pass. Jag och min BF testade det i söndags och det var svettigt och riktigt bra. Hehe. Det ska bli superkul som vanligt!

XXX

Likes

Comments

Det är inte bara folk med diabetes som kan ha högt blodsocker, även om de flesta normala personer kan hantera en ökad mängd socker i blodet utan att drabbas av drastiska blodsockerfall- och/eller höjningar. För mycket socker i kosten påverkar kroppen negativt på många sätt. Det finns ingenting positivt att äta tillsatt socker i kosten, utan vi klarar oss perfekt med de kolhydrater som redan finns i maten naturligt. Att äta mer än 5-10% socker i kosten ökar risken för bland annat karies och att man måste äta väldigt mycket för att få i sig alla viktiga näringsämnen som finns i den naturliga maten. Så det kan även leda till onödig viktuppgång.

Vad är då tecknen på att du äter för mycket socker? Läs vidare.

  1. Alltid hungrig. Om du känner dig ständigt hungrig, även direkt efter att du har ätit så är det ett tecken på att din kost innehåller för mycket socker. Du kan ha näringsbrist även om ditt energiintag är för högt. Undvik tillsatt socker i mat, dryck och ät inte sötsaker varje dag.
  2. Du är alltid trött, även precis när du har vaknat. Äter du mycket socker blir kroppen fylld av energi för en stund, men sedan går blodsockret ner igen snabbt och då blir du trött igen. Kroppens celler får inte i sig "rätt" energi. Så om du ständigt känner dig redo för en powernap kanske du äter för mycket socker.
  3. Du kissar ofta och är ständigt törstig. Överbelastade njurar gör att du kissar ofta, vilket resulterar i att du känner dig törstig jämt. Drick citronvatten istället för juice, energidryck, mjölk eller läsk.
  4. Infektioner. För mycket socker (och diabetes) kan leda till infektioner och sämre sårläkning.
  5. Problemhy! Du upplever att din hy är sämre, antingen att du har mer finnar, plitor, är torr eller mer oljig. Ta hand om din hy från insidan också. Dricker mer vatten och ät mer grönt. Socker är inte din hys bästa vän.
  6. Du blir lätt irriterad. Mycket socker i kosten gör dig nervös precis som för mycket koffein kan göra. För mycket socker kan leda till humörsvängningar och irritationsutbrott pga ångestkänslor.
  7. Koncentrationssvårigheter. Hjärnan behöver kolhydrater för att fungera optimalt, men det innebär inte socker. Upplever du svårigheter att tänka och ta beslut för att du blir distraherad hela tiden? Undvik godis vid skrivbordet.
  8. Du orkar inte träna. Kroppen behöver näring för att prestera. Äter du sött men näringsfattigt kan träningen kännas tung och och du kan känna dig helt slut snabbt om ditt blodsocker störtdyker direkt under träningen. Ge kroppen rätt energi i form av naturlig mat. Det är bättre med en frukt innan träning än godis för hållbar energi.

Sätt upp delmål för att sluta äta socker. Börja med vardagarna och försök tillslut att sluta helt. Det är svårt i början om du är van vid att äta choklad varje kväll, men efter ett tag kommer dina smaklökar vänja sig vid mindre söt mat och du kommer inte känna samma sug efter socker.

XXX

Likes

Comments

Hej! Här om dagen körde jag massa marklyft. En av mina före detta favoritövningar. Det gick superbra, körde 70 kg hur lätt som helst så körde en etta på 80kg och efter det ansåg jag att jag borde ha kraft kvar till en etta på 90 kg! Men den vikten satt fast i marken, haha. Då bestämde jag att ha tresiffrigt som mål under 2018. Det kändes realtistiskt, mätbart och motiverande för mig.

Sh*t vilken träningsvärk jag fick i mina armar efter marklyften kände jag efteråt, så det var tungt att köra ett ryggpass tidigare idag. Det blev ett (för mig) högrep pass för ryggen, men riktigt skönt med ordentligt muskelkontakt. Hamnade mellan 12-15 reps ungefär. Jag ska se till att lägga ner lite ordentligt energi och planera upp min egen träning lite med periodisering igen. Känns som att det är dags för progression.

Jag älskar att jobba med träning, kost och hälsa. Jag trivs väldigt bra i gym miljön och har fått superbra respons från kunder och medlemmar. Men idag sa jag upp mig från mitt jobb som PT på Nordic Wellness. Så jag kommer hinna avsluta med mina kunder i lugn och ro innan jag slutar helt. Jag kommer inte hinna jobba med PT och mitt nya jobb. Jag kommer dock fortsätta jobba med träning! Men på ett annat sätt.

Under 2018 kommer jag eventuellt att öppna upp mitt företag igen och ta emot ett begränsat antal kunder online. Men det återstår att se hur mycket tid jag kommer att ha. Det är min passion och något jag brinner för, jag vill fortsätta inspirera och motivera andra människor men mest för att jag tycker att det är kul.

XXX

Likes

Comments