Filosofi/åsikter, Mindfulness, Inspiration/motivation

Något jag märkt de senaste dagarna är att attraktionslagen är all over the YouTube! Bland mer "vanliga" människor och youtube tjejer. Det är superbra. Vissa personer har det tankesättet naturligt vilket gör dem till riktiga vinnare i livet, medan andra har lite svårare för det vilket märkts i deras liv. Attraktionslagen fungerar ju åt båda hållen, inte bara till det du vill ha - utan även när du fokuserar på det du INTE vill ha. Allt du lägger dina tankar på, kommer du attrahera och få.

Det går ut på att försöka vara optimistisk, för att sprida positiv energi och därför få tillbaka det! Vissa saker går inte att styra, som att det ösregnar när du vaknar och ditt paraply är trasigt. Men hur du reagerar på små och stora situationer är avgörande för hela din livssituation. Det är svårt att alltid ha en positiv attityd JAG VET! Haha. Det man kan försöka är att ha ett övergripande positivt tankesätt.

Det första steget är tacksamhet. Du måste se all your blessings, att du redan har allt du behöver i livet för att överleva och må bra. När du på riktigt visar tacksamhet, är ödmjuk och positiv om din framtid kan du börja använda "the Secret".

Det finns framgångsrika människor som kommit långt i livet för att de varit optimistiska och trott på sig själva. Att det inte är omöjligt att nå sina drömmar och mål. Jag tror inte att de varit pessimistiska och gnällt över småsaker som gått fel. They brush it of, tar sig upp och försöker igen.

Allting händer med en mening, allting händer för att du ska lära dig en läxa och sedan ha möjlighet att utvecklas till en bättre, uppdaterad version av dig själv.

För typ tre år sedan skrev jag ett inlägg om en dokumentär (The Secret) om just allt detta, och även lite andra inlägg (välj kategorin mindfulness) om just detta. Det är egentligen inget speciellt, det är inget magiskt. Allt är bara upp till dig. Var tacksam för det du har, och fokusera på det du vill ha i livet. Jobba hårt för det och du kommer komma dit du vill. Ge aldrig upp och tro på dig själv.

Omge dig av människor som hjälper dig att utvecklas till den bästa versionen av dig själv! 💕

Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - click here!

Likes

Comments

Dagbok

Hej på er! Allt bra med er? Det är det med mig!

Idag är det en fin dag. Det är vår i luften, jag längtar efter värme. Kan nästan sitta på balkongen och njuta av solen. Det är härligt.

Träningen går bra nu för tiden, igår kände jag mig dock inte så motiverad. Hade en dålig dag (alltså en sån dag då nästan allt går dåligt, nästan) MEN min älskling kom hem med B&J till mig efter att han tränat. Jag behövde ingen ens be om det! Min prins vet precis vad jag behöver. Och i slutet av dagen kändes det väldigt onödigt att må dåligt. Vad he jag att må dåligt över? Egentligen. Även om allt i te går som jag vill JUST NU, så är the road to success ganska krokig. Med toppar och dalar (ah, dessa älskade klyschor). Allting händer med en mening. Men jag måste bara fokusera på det positiva.

 Idag känner jag mig mer motiverad. Det är mage och vader på schemat tillsammans med E som jag äntligen tvingat att gymma på Nordic Wellness! Hehe. Främst för att hon ska lära mig dansa bachata med mera. Så kul!

Idag kan man även söka in till högskolorna! Jag är som sagt sugen på att plugga, men vi får se hur det blir med det. ;)

XO XO

Likes

Comments

Kost & hälsa

Godmorgon måndag! Idag gick jag upp typ 04:00 men inte för att jobba, utan för att vara chaufför åt släkten. Haha. Alla andra åker ju utomlands just nu förutom jag! Det kanske blir någon weekend i år, men annars blir det ingen resa förrän 2018 har jag bestämt.

Jag tänkte dela med mig av lite frukosttips: Smoothies är superbra! De innehåller fibrer, vitaminer och annan nyttig näring för kroppen. Perfekt start på dagen eller varför inte som mellanmål? Vill du bli lite extra mätt och få i dig lite mer protein - gör en äggröra eller omelett till! Jag föredrar att använda hela ägg eftersom det är godare. Om man behöver lite färre kalorier i sin frukost så kan man skippa några gulor och använda bara äggvitan.

Denna smoothie innehöll: banan, kiwi, apelsin, mango och hallon. Toppad med torkad kokos.

XO XO

Likes

Comments

Kost & hälsa, Frågor & svar

Hej fina du! Vill först säga att din blogg är så otroligt inspirerande och fin. Men jag har en liten fråga till dig ang sötningsmedel. Är det farligt att dagligen konsumera sötningsmedel i olika former? Tex vassle i gröten, nocco, Propud/kvarg, steviaketchup och kasein på kvällen? Allt det på samma dag? Hur mycket är FÖR mycket och då tänker jag på konsekvenser osv? Man har ju massa om att det ska vara farligt eller att det kan framkalla sjukdomar som bland annat cancer. Ska man behöva oroa sig? // Julia

Svar: Hej & tack för din kommentar :)

I det långa loppet är det mest avgörande vad du gör varje dag, inte någon gång ibland. Jag skulle aldrig rekommendera någon att äta sötningsmedel om det finns andra alternativ. De sötningsmedel som finns i Sverige är godkända av livsmedelsverket. För vissa sötningsmedel krävs en varningstext för att de kan verka laxerande. Men

Alla icke energigivande sötningsmedel har gått igenom en kemisk process, så inget är 100% "naturligt".

Det finns rekommendationer för alla sötningsmedel. Till exempel gällande aspartam är det 40 mg / kg kroppsvikt. Väger man 60 kg kan man förtära 2,4 g aspartam / dag. För att jämföra blir det ca 4 liter aspartamsötad läsk / dag, då läsken max får innehålla 0,6 g / liter. Sukralos kan inte brytas ner i kroppen (det passerar den naturliga vägen) men det finns ändå ett maxintag / dag. Stevia som sötningsmedel är egentligen steviaglykosider - kort och gott, sötningsmedlet innehåller ämnen från växten stevia som har genomgått en del kemiska processer för att framställas. Inte så naturligt alltså. Stevia är inte ens godkänt som livsmedel inom EU.

Du kan alltså fortsätta äta som du gör om du föredrar det. Men känns det hälsosammare med mer naturliga alternativ, så försök byta ut någon produkt ibland. Naturlig kvarg/keso istället för puddingen? Kaffe istället för nocco? Ät ägg till gröten någon dag.

Det är fortfarande betydligt högre risk för att drabbas av folkhälsosjukdomar om du inte tränar, röker och/eller äter stora mängder socker och fett.

Så fortsätt med din hälsosamma livsstil!
Kram, XXX

Likes

Comments

Dagbok, Träninsdagbok

Träningen gjort, snart är middagen klar. Sen ska jag hoppa in i duschen, tvätta håret och kanske använda en ansiktsmask och landa i soffan resten av kvällen! Så skönt. Jag har i och för sig varit ledig hela veckan, men ändå farit omkring mycket. Så ska vara skönt att ta det lugnt ikväll. Igår var det AW på Kasai, så kul att träffa alla "kollegor" och dansa i flera timmar. Vill verkligen göra det oftare, inte bara ute - utan på gymmet också. Det är ju den bästa träningen egentligen. Dock är jag inte alls duktig på det, jag har aldrig dansat "på riktigt" med en koreografi. It's fun tho!

Idag körde jag en solning (så länge sen, det var faktiskt skönt) sedan 5 min uppvärmning på bandet följt av ett snabbt magpass. Det blev ca 7-8 övningar på 30 min. Jag jobbar upp effektiviteten på mina pass nu för tiden. Jag vill få mer gjort på kortare tid, öka i flås och svetten. Jag behöver verkligen ny inspiration i min egen träning. Nästan tröttnat lite på ren byggning. Känns ändå som att jag står still i min utveckling där, men så lätt att bara köra på i samma gamla spår. Så lite mer uthållighetsträning blandat med tung styrketräning i framtiden. Vad tycker ni är den roligaste träningen?

Några av de sakerna jag har på min bucket list den närmsta tiden är:

- Köpa en lägenhet asap
- Lära mig att dansa
- Plugga albanska och franska (redan pluggat franska i 3 år, så skulle vara kul att ta upp igen)
- Kryssa i Caribbean
- Börja studera igen (hemligt program än så länge, hehe)

Dags för mig att fortsätta laga mat!
XO XO




Likes

Comments

Ytligt/skönhet

Hejsan! Jag är verkligen ingen "selftaught MUA" eller särskilt insatt i smink - MEN jag är mån om mitt utseende och jag använder smink dagligen. Helst ska du inte använda något smink när du tränar för din huds skull, speciellt inte om du svettas mycket (lite mascara gör ju inget) men nu på vinterhalvåret när det är så kyligt väder så känner jag mig ganska dassig i ansiktet. Speciellt eftersom jag inte solar längre (vilket jag gjorde regelbundet förut). Jag är inte heller ett jättestort fan av tunga BUS produkter. Så det jag använder mig av för att inte se ut som ett lik på vintern är dessa produkter som är relativt skonsamma mot din hy.

Tvätta ansiktet morgon och kväll gärna med något milt rengörande (aloe vera är super för huden och jag använder en som jag tyvärr inte har någon bild på) använd en mjuk skrubb eller ansiktsmask någon gång i veckan.

Som ansitkskräm använder jag naturlig kallpressad mandelolja från apoteket. Full av vitamin E som förhindrar rynkor, acne samt att den är mjukgörande för huden. Finns på apoteket.

När det kommer till smink älskar jag denna BB cream, jag har provat massor och denna funkar helt klart bäst för mig. Jag har ganska torr hy så foundation och annat torkar lätt ut och flagnar vilket jag inte gillar. Dessutom ogillar jag att känna mig som en kaka, alla ens naturliga drag försvinner liksom. Inte snyggt. Denna från Garnier är hittills bäst och faktiskt den billigaste jag testat.

Ibland använder jag foundation och/eller concealer på ljusa partier eller om jag behöver täcka något. Om jag ska ut till exmpel, detta är bara my everyday routine.

Nästa MÅSTE PRODUKT är ögonbrynsfärg. Nu har jag en palette där den ljusaste färgen är slut (typ den enda jag använt). De andra är antingen för röd eller för mörk för mina ljusa drag - beställde en ny igår. Jag har jätte tunna och ljusa hårstrån så mina ögonbryn syns knappt, skulle aldrig överleva utan någon produkt för dem. Att använda dessa shadows + pensel ger ett mycket mer flawless resultat än penna.

Till slut mascara för att öppna upp blicken. Jag älskar i vanliga fall Telescopic (?) mascara men testade denna då den guldiga var slut, och denna är faktiskt helt ok för mig.

Juste, jag gillar även att använda lite highlighter, bronzer och blush i ansiktet. Men ytterst lite, ska jag välja en är rouge mest givande om du vill se naturligt fräsch och livlig ut. Det andra är bättre för en utekväll eller dylikt. Dock gillade jag inte denna palett från Sleek då nyanserna är för röda/rosa för min gyllene/olivhy (precis som de flesta foundation på mig). Så jag beställde även en ny sådan från NYX i fler färger. 


Hoppas att detta inlägg var lite givande för er!
XOXO

Likes

Comments

Dagbok

Hej! Idag är det måndag och i helgen har jag haft fullt upp med jobb men även nöje såklart Jag höll i min workshop för nybörjare vilket blev en riktig succée för både mig och deltagarna. Superkul! Jag älskar mitt jobb som PT och motivera människor och att se dem utvecklas inifrån och ut. För mig handlar det yrket om så mycket mer än att bara träna. Jag har faktiskt blivit mer motiverad med min egna träning sen jag började vägleda andra på gymmet.

Även om jag är i en period då jag jobbar väldigt mycket så är det verkligen superviktigt att unna sig nöje emellanåt. Jag får ofta säga nej till att göra roliga saker med vänner/kollegor med det är bara just nu. Min prioritering just nu är jobb, för att nå till målen jag satt upp under 2017. Ju närmre jag kommer mitt mål, desto friare kommer jag också bli till att göra mer roliga saker. Dock är jag tydlig med det när jag måste säga nej...

Har även en ny väska införskaffad från Gaston Luga, i ryggsäcksformat. Jag har tänkt införskaffa en ryggsäck väldigt länge men svårt att hitta en i min smak. Denna är perfekt och det är mycket bättre för hållningen än våra andra favoritväskor som man bär på en arm (hehe). Eftersom jag förespråkar hälsa men ändå är fåfäng så är denna perfekt, den finns i flera olika modeller och färger. Min är en Pråper i all black! Dominant, elegant och minimalistisk - precis så som jag gillar det.

Självklart har ni en rabattkod, ange fitnesslinda15 för 15% rabatt när du beställer din väska - http://gastonluga.com/se/

Likes

Comments

Dagbok, Filosofi/åsikter, Träninsdagbok

Styrketräning och hälsosam, balanserad kost (med lite gott emellanåt ) gör dig bara snyggare, gladare, målmedveten, fokuserad och ja... Snyggare. 🙈 Alla har vi varit förvirrade nybörjare, det tar lång tid (men tiden går ju ändå) och alla har olika förutsättningar. Jag försökte hitta två så lika bilder som möjligt, den första är när jag precis börjat styrketräna för 5 år sen och jag började se resultat. Den andra är från i somras när jag bulkat upp mig ordentligt. Så jag var lite fluffigare. Det är ca 10kg skillnad på bilderna... 

Jag började som förvirrad och tunn liten 17 åring som mest körde kondition och drog i lite maskiner. Tills jag började träna med ett gäng grabbar som visade mig fria vikter. Så jag tränade som en riktig bodybuilder i 1-2 år innan jag styrde min träning själv genom ökat intresse och kunskap. Jag anpassade min styrketräning för mig, mina förutsättningar och mina mål och jag fick resultat därefter. Sedan valde jag att utbilda mig till hälsopedagog i 2 år där min personliga utveckling samt kunskaper för kropp, knopp och själ (haha) ökade i raketfart! 

Jag är inte färdig än! Jag blir bara mer motiverad att ge min kropp bättre näring, att vårda den och göra den starkare varje dag. Detsamma händer med ditt sinne. Detta är en livsstil, jag slutar aldrig att lära mig - det är bara att fortsätta utvecklas inifrån och ut! 

Ovan ser vi 60 kg versus 45 kg. Nedan

Likes

Comments

Dagbok

Hej mina kära & trogna läsare.

Jag tror jag blir motiverad av framtiden, jag är en sån person som är mer fokuserad framåt än bakåt och hela tiden måste ha något att jobba mot. Konkreta mål. Olika mål, med olika syfte men mål. Som berör både inre och yttre motivation. Så nu har jag 2-3 stora mål uppsatta att klara av 2017. Sen finns det mindre delmål på vägen för att upprätthålla min motivation.

Det är viktigt att njuta av nuet också, det är jag bra på ibland. Som när man har en myskväll med sin pojkvän och njuter av god mat, kanske lite vin och att bara mysa med varandra. Eller kvalitetstid med sina bästa vänner. Eller på gymmet. När du är hundra procent närvarande. Det är en sorts mindfulness för mig. Det är ingen idé att gå till gymmet om du ändå inte är DÄR. Känner din kropp, fokuserar på din uppgift och levererar. Enbart för DIN skull.

Idag körde jag ett benpass på gymmet då jag började med en snabb uppvärmning på 3x10 upphopp och sedan knäböj direkt. Det var inte jättetunga böj, -10 kg än vad jag VILL träna på just nu. Hehe. Måste ut ur min comfort zone. Jag invigde i alla fall mina nya kompressionsstrumpor och det kändes som att passet definitivt gick bättre, haha. Jag höll benen varma hela tiden. Jag körde även lite lätta träningsböj för teknik även där, lite bredare fotställning och det kändes bra. n kortare sträcka gör en ju lite starkare, så det gav en liten ego boost. Sedan blev det ca 3-4 övningar för lår och rumpa.

Nu är det kyckling och framgångspodden på schemat.

XO XO

Likes

Comments

Kost & hälsa, Träning

Hej! Hur mår ni? Livet rullar på? Jag tänkte tipsa om några favoriter från MyProtein.se. För ni vet väl att ni har 15% rabatt på hela erat köp, alltid, med min kod LINDA15?! Jag älskar deras proteinpulver, så är du en sån som gillar kosttillskott så har det allt. Deras vassle protein finns i jätte många olika smaker (jag älskar choklad) och även i en mängd olika utföranden. Gainers, lågkalori, kasein, isolat med mera. 👍🏼

Jag älskar även dessa set med tights och matchande sport-bh. Finns i svart, grått och lila. Skönt bomullsmaterial och snyggt tryck! 😍

Sedan är deras mini shakers helt perfekta och istället för galler har de en liten vispboll(?) som blandar ut dina shakers perfekt.

Beställ hem lite grejer för en motivationskick i gymmet!
XO XO 😘

Likes

Comments