Checked Off My bucket list! Så häftigt att åka igenom Suez kanalen. Väldigt annorlunda men fint i Egypten. Vaknade på morgonen och blev lite förvånad av att det gick runt massa egyptier ombord. Dom flesta av dom la ut massa prylar och survernier för att försöka sälja till besättningen. Köpte en t-shirt och en tutenkharmen som ett minne. Fick också en keps och en fin målning av lotsen som var ombord vilket var väldigt snällt. På kepsen står det PILOT SUEZ CANAL 😎

Tog en liten paus från bloggen men nu är jag tillbaka igen!!!

Efter Rom var jag hemma en vecka innan jag åkte till jobbet igen. Var typ förkyld och sjuk då så jag gjorde inget speciellt.

Gick ombord i Edinburgh den 14 september. Pappa åkte tåg från London upp för att besöka båten vilket var jätte kul 😃 vi gick ut i Edinburgh och käkade världens godaste middag och så fick han övernatta på båten.

Dagen efter begav vi oss till ett ställe som jag inte kommer ihåg namnet på haha. Efter det var det Lerwick på Shetland och sedan rouen/le trait i Frankrike för demob.

Nu är vi påväg till Indonesien och jag har en vecka kvar ombord! Då har det gått 6 veckor, helt sjukt va tiden går fort! Ovan har ni en bild på mig, den andra kadetten Andy och däckslärlingen Håkon (jävligt lång) hehe

Här kommer några bilder från dom sista dagarna i Rom. Fortfarande mobilbilder då jag inte har gjort i ordning bilderna från systemkameran ännu. Vi hade en så fantastisk bra resa. Kände att det räckte med 5 nätter, vi hann se allt vi verkligen ville se vilket var bra :) Nu var det dock skönt att komma hem, även fast jag har åkt på en förkylning och har varit sängliggande i två dagar. Rom är definitivt en stad som jag vill åka tillbaka till 😃 nya favostaden i Europa <3

Började dagen igår med att besöka museet villa Borghese. Det var så otroligt många fina statyer och tavlor att se på. Asså jag fattar typ inte hur man får statyerna så detaljerade??! Helt sjukt. Iof tog det ju flera år för en man att göra färdigt en staty. Vi körde på med audioguide här inne så vi kunde gå runt i lugn och ro och se/höra på det vi ville.

Efter detta strosade vi runt i parken som villa Borghese ligger i. Jätte fint! Efter detta gick vi ner till spanska trappan som höll på och rengöras så det var tyvärr avstängt. MEN jag fick till en bild på den ändå, och den fina fontänen som ligger nedanför.

Sedan var det dags för lunch! Då bestämde vi oss för att åka till en restaurang som vi hade läst om i våran lonely planet bok. Där beställde vi ASGODA aranginas (typ en Fritterad risboll med fyllning) och en god pasta som vi delade på 😍

Då var det dags att åka till Vatikanstaten där vi hade förbokad en guidad tur. Det var sååå mycket att se så vi hann inte allt, men vi såg det viktigaste och det var helt fantastiskt! Michelangelo var så jävla duktig. Där åt vi såklart gelato också! Det MÅSTE man äta varje dag här. Min favorit är citron sorbet så jag är så tråkig och tar nästan alltid det.

På kvällen åkte vi till Monti för att käka middag. Efter den goda middagen gick vi till en isbar där allt var gjort av is. När jag skriver allt så menar jag verkligen ALLT! Baren, vägarna, hyllorna, golvet och till och med glasen var is. Alla fick jätte fula ponchos när man kom in för att hålla sig lite varm men vi klarade inte längre än en halvtimme där inne ändå. Träffade två as sköna svenskar från Malmö som vi hängde med till en pub/disco. Altså hade vi en jävligt lyckad dag!!

Detta gjorde vi den 25 augusti på Gabriellas födelsedag 😃 vi gick verkligen hela jävla dagen haha! Vi såg Collosseumet, Palatino, roman forum, Piazza del Campidoglio, chiesa di Santa Maria in Aracoeli, ll Vittoriano, capitoline museums mm. Det finns så mycket historia i denna staden som är så intressant! Vi har gått med guider som kan hur mycket som helst. Det är såå värt! Man förstår mycket bättre när man har någon som har koll. På kvällen gick vi till en mysig restaurang i området Trastevere. Grattis väldens bästa! Hoppas att du hade en bra födelsedag <3

Herregud va Rom är en vacker stad! I'm in love already ❤️Nu är vi verkligen helt slut.. Åkte hemifrån imorse vid 04:00 tiden imorse och ändå har vi hunnit med en hel del här i Rom. Vi hittade ett jätte bra gelato ställe med hemlagad glass, va inne i en jätte fin kyrka, bokade upp morgondagen, vandrade runt på stan, gick längs älven där det fanns massa roliga grejer och åt en jätte god middag i området Trestevere! Hotellet vi bor på har en väldigt fin typisk italiensk stil och personalen verkar väldigt trevliga (kan t.o.m lite engelska), så jag tror verkligen vi kommer trivas bra här 😃 natti natti <3

Nya träningskläder från Röhnish 😃 såå snygga! Köpte också ett par as fina blåa träningsbyxor och t-shirt som jag måste visa en dag. Igår var en lååång dag. Hjälpte till på min extra mammas (Gabriella och Madeleines mamma) 50 års fest. Idag ligger vi halvdöda och degar <3

Solat och badat idag med Amanda 😃 vi lagade köttbullar och makaroner och såg ett avsnitt av downton abbey, älskar den serien. Hade ett kvällspass på biopalatset idag. På rasten passade jag på och köpte en älg kebab haha! (Från Kulturkalaset) Sjukt gott 👍🏼

Hade en fantastisk bra dag igår på Brännö 😃 jag Amanda och Jessica bestämde oss för att åka till södra skärgården för att sola och bada. Vi åt en jätte god lunch på Brännö värdshus och solade vid badplatsen med choklad och bullar (sååå mysigt). Det är så himla fint i svenska skärgården!! Älskar det. Det är verkligen en dröm att ha sommarställe på en ö i Svenska skärgården när man blir äldre. Hoppas! Senare på kvällen gick jag och Amanda på bio för att se den nya Tarzan filmen, och sen gick vi runt på Kulturkalaset 😊 idag är det fint väder igen så jag ska passa på och sola och bada nu på dagen innan jag ska jobba ikväll. Kram <3

En jätte bra sommardag idag 😃 badade med brorsan och Gabriella vilket var härligt. Sen kollade jag och gabbe på det nyaste avsnittet av PLL och spontanbokade en resa till Rom 😃 helt sjukt! Åker redan nästa vecka. Yay! Har aldrig varit där så det ska bli så spännande.