Dagen efter så gick vi till Märtas hus och där fikade vi på hennes terass, så nice :D

Sedan tog vi bussen till La Boca, där var husen väldigt färgglada och det var tango-shower på varje restaurang och mycket affärer.

På kvällen sedan åt vi hamburgare på en restaurang och sedan var det dags för fotboll! Märta hade fixat biljetter till oss som en 50års present till mamma. Matchen var mellan ett Argentinskt lag och ett lag från Peru, det var en häftig upplevelse!!

Sjukt mycket poliser!!

Hej!!

I helgen så har jag varit i Göteborg, på lördag kväll så var jag och Lykke hemma hos Sydney på fest och på söndagen jobbade jag. Var ungefär en månad sen jag jobbade nu så det var dags att komma igång igen;)

Men här kommer bilder och text från våra första dagar i Argentina:

-------------

Vi flög från Brasilien ganska tidigt på dagen, men resan blev lång eftersom vi var tvungna att mellanlanda....

Så ungefär kl 18 var vi i lägenheten i Buenos Aires och träffade Märta.

Vi gick och köpte lite mat och myste resten av kvällen.

Dagen efter skulle Märta till skolan så jag, mamma och pappa gick till en park som låg ca 3km bort. Där solade vi lite och pappa sprang.

På eftermiddagen sen åkte vi tunnelbana in till centrum och kollade på bland annat BA skylten.

På kvällen sen åt vi supergod mat! Det var en bricka (som ni ser på bilden) men massa mat som man delade på 2 personer.

Contains affiliate links

Alltså Na-kd har ju så snygga kläder!!

En hel del plagg är även på rea just nu, bland annat denna snygga klänningen som är perfekt till studenten!

Här!

En härlig sommar klänning i den perfekta färgen: Här!

Asball jeansjacka: här!

Hola!

Under helgen fanns det en marknad precis utanför vår lägenhet så där kikade vi lite, och jag köpte mig ett palmblad! haha, med en målning på, väldigt fin faktiskt ;) Köpte även ett armband, på stranden.

Sedan under de sista dagarna var vi på stranden.

På tisadag morgon sedan så flög vi till Buenos Aires.

Förresten så var vågorna sååå höga de sista 2 dagarna!! Jag vågade knappt gå i för havet hade en sån stark dragningskraft utåt, det var lite läskigt faktiskt!

Heeejsan!

På dag 3 i Brasilien tog vi en minibuss till Cristo Redentor (kristus statyn) Tyvärr så var det ganska molnigt den dagen så utsikten var inte den bästa, men det var coolt att se statyn iallafall!

När vi hade kommit tillbaka till lägenheten bestämde vi oss för att gå till Escadaria Selarón, vilket är en trappa som är väldigt fint kaklad av en man som tyckte alla trappor var så tråkiga...

Dagen efter det så gick vi till Sockertoppen, vilket är ett berg som är format som en sockertopp... Efter ett tags väntande på att molnen skulle skingra sig så blev utsikten fantastisk, väldigt vackert!

På eftermiddagen sen gick vi en sväng till stranden igen.

Hej igen!

Nu tänkte jag skriva lite mer om vad vi gjorde på resan + bilder!

På tisdagen de 4/4 var jag i skolan som vanligt och sen vid 12 tiden åkte vi till Landvetter för att sedan flyga till Paris. Där fick vi vänta i 4 timmar och sedan flög vi över natten till Rio de Janeiro!

Vi landade kl 06 på morgonen och när väskorna var hämtade så tog vi en taxi till lägenheten vi hade hyrt.

Efter det gick vi ut och åt brunch och sedan gick vi till stranden, och som jag redan har skrivit så blev ju pappa rånad efter ca 10 minuter och vi kan fortfarande inte förstå hur det hände för det gick så fort!! xD men men sådant händer.

Så den dagen blev ju inte direkt som planerat men vi gick ändå tillbaka till stranden en sväng senare (helt utan värdesaker!! haha) Vädret var toppen!

Under andra dagen i Rio så gick vi till en annan strand som var ca 4km bort, det var så nice där!! Mycket bättre att bada och vädret var kanooon! Vi testade även grillad ost och någon drink som de sålde på stranden. Detta var mammas födelsedag så på kvällen bjöd jag dem på restaurang, mys mys.

Hejsan!
Igår eftermiddag kom vi hem igen från vår resa!
Vi har haft det superbra och jag kommer troligtvis antingen idag eller i morgon börja att lägga upp bilder och skriva om mer vad vi har gjort :D
Nu ska jag åka till skolan så vi hörs!

Hej på er!
Nu börjar sista dagen här i Rio lida mot sitt slut...
Vi har haft en fantastisk vecka här och snart bär det av mot Buenos Aires och Märta 😃😃 Wie!
Ja kommer lägga upp fler bilder när jag kommer hem men här är några :)

Igår vid ca 5.30 landade vi i Brasilien. Resan gick bra, dock var vi supertrötta eftersom det inte blev så mycket sömn på flyget.
Igår så var planen att vi skulle ta det ganska lugnt, hänga på stranden och chilla... men efter ca 10 minuter av solning så inser vi att någon har snott pappas shorts med både mobil och plånbok i...
Så helt plötsligt blev resan lite annorlunda!
Men som tur va hade han inte med sig passet så det har vi kvar! :)
Idag så gick vi bort till Ipanema Beach och solade. Och nu på kvällen har vi gått ut och firat mamma lite med god mat på resturang.

Heeej!
I lördags så gjorde jag ju högskoleprovet, det kändes okej...
Sen på kvällen gick jag och Felicia ut, det va kul men inte så mycket folk som jag trodde att det skulle vara.
Igår så var vi hos min faster och firade henne, åt god smörgåstårta och hade det trevligt.
Idag har jag packat det senaste och fixat en del, för imorgon så drar vi!! Asså känns verkligen inte som att det är redan i morgon som vi ska åka, meeeen det är de och det känns fett bra!

Idag på posten kom även min nya navelpiercing som kostade ca 20kr! Hur värt?