Header

Måste verkligen tipsa om denna goda glass. Det är en glass utan tillsatt socker (innehåller sötningsmedel) och den har även ett högt innehåll av protein. Jag har sagt det förut och jag tänker säga det igen. Jag älskar när det kommer nyttigare alternativ till annars onyttiga saker!

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - click here!

Likes

Comments

Idag fick vi äntligen hämta ut våra studentmössor och lyckan var enorm! 72 dagar kvar och den tiden kommer gå väldigt snabbt har jag en känsla av. Det är även mindre än en månad kvar till studentkryssningen och sen är det massa studentfester också!

Förutom att hämta ut mössan så har jag haft två lektioner idag varav ingen av dem varade längre än 20 min så inte många skoltimmar för mig idag. Jag har även varit och tränat axlar och mage vilket var lite segt men kändes riktigt bra efteråt. Börjar redan få träningsvärk i axlarna.. Resten av dagen ska jag ta hand om en stor hög plugg så det är lika bra jag sätter igång med en gång!

Likes

Comments

Jag älskar bananpannkakor och genom åren har jag provat mig fram till att göra dem på lite olika sätt men nu har jag verkligen kommit fram till ett sätt som blir riktigt bra! En satts blir även alldeles lagom mättande för mig så det är perfekt, här kommer receptet.

Du behöver:

1 banan

2 ägg

0,5 dl grahamsmjöl (går att byta till havregryn om man vill)

0,5 dl mjölk

0,5 tsk bakpulver

Gör så här:

Mosa bananen och vispa ihop den med äggen. Tillsätt alla övriga ingredienser och stek i olja några minuter på varje sida. Servera med bär, kokos och jordnötssmör, ät och njut!

Det går även att smaksätta dem på lite olika sätt och idag provade jag t.ex. att ha i en msk kakao och en halv dl chokladproteinpulver. Andra exempel är att ha i blåbär i smeten osv. Det går att variera dem på många sätt.

Likes

Comments

Egentligen hade jag inte tänkt blogga om dagens benpass men det blev så otroligt bra så jag känner att jag vill dela med mig av det! Avslutade även passet med att stretcha ordentligt vilket är något jag måste bli bättre på att göra. Jag hade verkligen kul på gymmet idag och förväntar mig en grym träningsvärk imorgon här kommer de övningar jag gjorde:

Gång på löpband 10 min i uppförsbacke

Utfallssteg på löpband 1 min x4

Benböj 14x6 + 10 st utan vikt efter varje set

Hamstring Curls med pilatesboll (övningen på bilden) 20x4

Benpress 14x4

Marklyft 14x4

Bulgariska utfall 14x4

Gång på löpband 10 min i uppförsbacke


Likes

Comments

Hej fina ni! Just nu sitter jag i skolan och väntar på att min fysiklektion ska börja som även är min sista lektion för dagen så får sluta redan vid 12 vilket är riktigt skönt. Stannar kvar i skolan och äter lunch med tjejerna men sen ska jag gå till gymmet och träna ben. Jag är otroligt taggad på det här passet och längtar efter att få komma in på gymmet haha. Jag har även köpt min första nocco idag som jag ska smaka innan träningspasset så jag kommer förhoppningsvis ha massor med energi!

Hoppas ni får en bra tisdag, kram!

Likes

Comments

Förra veckan var inte min vecka. Kändes som jag mötte motgångar runt varje gathörn ungefär, sen fanns det ju såklart bra stunder också men de dåliga vägde tyvärr ändå över. Det var mycket i skolan och och en del personliga saker som tog mycket energi. Denna vecka tänker jag lämna allt det bakom mig och bara sikta framåt. Dock går det inte att undvika att jag har mycket i skolan de tre kommande veckorna men jag tänker lägga full fokus och göra mitt bästa. Jag tänker inte bara lägga full fokus på skolan utan även på träning och kost och speciellt kosten. Jag har gjort upp en liten plan för att göra några förbättringar och jag ser fram emot att börja med den redan idag! Tänkte skriva ett inlägg om mina matvanor som publiceras någon gång framöver ifall ni är nyfikna.

En liten påminnelse till er alla (inklusive mig själv) oavsett vad ni kämpar med så är ni grymma på det ni gör och med viljestyrka kommer man långt. Gör denna vecka till er absolut bästa och undvik negativa tankar!


Likes

Comments

Dagens gympass blev tillsammans med pappa och Anton. Uppskattar verkligen passen tillsammans med dem och tycker det är så kul att vi har ett gemensamt intresse för träning! Idag tränade vi bröst och triceps varpå jag lyckades med personbästa i bänkpress, 30 kg är jag uppe i nu och klarade av 5 repetitioner med den vikten. Även fast det kanske inte är en jättebra vikt jämfört med andra så är jag väldigt nöjd för det är ju ändå min träningsresa som betyder något för mig.

Nu är jag helst slut i hela kroppen och känner mig väldigt trött efter två nätter med lite för få sömntimmar. Det kanske inte var det smartaste att vara uppe till strax innan tolv och sedan gå upp redan innan sju två dagar i rad.. Ikväll blir det sängen tidigt så jag får sova ut innan alarmet ringer imorgon bitti. Kram!

Likes

Comments

Gårdagens outfit, gillar att man kan börja klä sig lite mer vårigt!

Idag står plugg, träning, fotografering och en tur till Intersport på schemat. Kram!

Likes

Comments

Fler bilder på dagens outfit kommer imorgon.

Hej på er! Idag gick jag upp strax innan sju för att gå på en PW med Elin innan frukost. Det var riktigt härligt och kommer troligtvis starta morgondagen på samma sätt! Under dagen har jag varit i Västerås och första uppdraget för min del var att köpa glass.. och inte vilken glass som helst utan proteinglass från add ice creame. Jag fick för några veckor sedan ett par kuponger därifrån och har sen dess varit på jakt efter dessa glassar men de har inte funnits någonstans men nu har jag äntligen dem! Kommer skriva mer om dem sen när jag har smakat.

Förutom att köpa glass i Västerås så hälsade jag även på farmor och farfar tillsammans med familjen. Farmor bjöd på god mat och fika och vi gick även en kortare promenad tillsammans, så mysigt! När vi kom hem följde jag med och storhandlade vilket är något jag faktiskt tycker kan vara riktigt kul och jag passade på att köpa massor med goda saker haha, mat är life!

Hoppas ni har haft en superbra lördag för det har jag, kram!

Likes

Comments

Jag har den senaste tiden funderat på nya mål inom min träning och har haft väldigt svårt att komma på några specifika. För några dagar kom jag dock på ett vilket är att öka mitt grundtempo när jag är ute och springer. Jag har alltid sprungit relativt långsamt jämfört med hur snabbt jag vill springa. Jag har sprungit med tempot drygt 6 min/km och nu har jag bestämt mig för att förbättra det till 5.40 min/km. Jag vill alltså klara av att springa min vanliga runda på 7 km i det tempot. Jag var ute på en löptur i det tempot igår och orkade bara springa 4 km så har lite att jobba på men jag gillar att ha projekt inom min träning. Det är även extra viktigt för mig att ha mål och speciellt inom konditionsträningen eftersom jag annars kan bli lite lat med den då jag tycker det för tillfället är roligare att lyfta vikter på gymmet. Jag ser verkligen fram emot den här förbättringen och kommer uppdatera er om hur det går!

Likes

Comments