Allmänt

Fick en så fin korthållare från Chanel i alla hjärtans dag present av Mattias och den passar perfekt ihop med väskan!

Tack älskling<3

Resor

Vi var i Rom i början på september.

Det var min födelsedagspresent från Mattias, en överraskning. Jag visste bara vad de skulle vara för temperatur ungefär och fick packa efter det. Jag hade mina aningar att det var Rom ändå eftersom Matte hade försagt sig lite men fick inte veta förrän jag handlade i taxfreen och var tvungen att säga vart jag skulle.. Väldigt mysig resa och Matte hade hyrt Chaufför som stod och väntade när vi kom, så mycket skönare än att springa och leta efter en ledig taxi. Vi har börjat med chaufför dem sista gångerna faktiskt vilket är riktigt värt att lägga några extra kronor på.

Jag hade heller ingen aning om vart vi skulle bo så vi åkte runt hela rom kändes det som innan vi kom fram till Fendi Private Suites. Det låg verkligen mitt i smeten ovanför Fendis flaggskeppsbutik. Från spanska trappan så går man gatan rakt ner mitt emot trappan. Åker ni till Rom någon gång så måste ni bo på det här hotellet. Dem har endast 7 rum och alla rum är sviter. Det absolut finaste hotellet jag bott på och badrummet var verkligen goals. Frukosten serveras på hotellets takterass där restaurangen Zuma även ligger, Dit kan jag verkligen rekommendera er att gå. Dem har 3 olika kök, ett sushi kök, ett grill kök och ett "huvud kök". Dem hade dessutom en dessert som var gudomlig.

Jag älskar Italien, mycket pågrund av maten eftersom det är så himla gott med pasta, pizza, risotto och mozzarella caprese. Väldigt lätt att vara vegetarian i Italien också plus att man kan i princip gå in var som helst och dem har helt fantastisk mat.

Ett tips är dock att man inte åker till Rom i september då det var ca 35 grader i skuggan varje dag. Vi höll på att avlida nästan, lite för varmt när man ska gå runt i en storstad och speciellt när de inte fläktar något heller.

Väldigt fin stad i alla fall, jag älskar när de är gammeldags vilket hela rom är. Så fantastiska byggnader. Kan verkligen rekommendera Rom, sjukt bra shopping också. MEN, Paris är alltid min favoritstad haha!

Allmänt

För några dagar sen åt vi en såå god middag. Sallad med sötpotatis. Mums!

Hörde receptet i en pod jag lyssnar på (onsdagsbubbel) och det var verkligen sjukt gott.

Skivade sötpotatis och hade på olivolja, flingsalt & peppar. Bakade sedan potatisen i ugnen i 200 grader ca 15min.

I salladen hade jag grönkål, gurka, cocktailtomater, schalottenlök, avokado, kärnor från granatäpple, fetaost & sötpotatis. Så himla lätt och såå gott!

Älskar sötpotatis, förstår inte varför jag inte lagat mat med de tidigare. Ska göra allt med sötpotatis nu haha!

Allmänt

I lördags var det julafton, typ den bästa dagen på hela året. Älskar att alla i släkten är samlade och älskar att ge bort saker och göra folk glada. Jag firar alltid med pappa på förmiddagen och sen hemma hos mamma på kvällen. I år var även Mattias familj med så det var roligt.

Jag fick massor av fina julklappar men det bästa var nog min tekanna och en kattkopp haha. Är galen i te och katter så de passade bra. Sen självklart presenten jag fick av Mattias. Egentligen hade jag redan fått min julklapp av honom (min senaste LV) men han är så snäll och skämmer bort mig så jag fick även en resa till Dubai och världens enda sjustjärniga hotell Burj Al Arab.

I april åker vi, längtar! Har varit i Dubai en gång tidigare och det roligaste då var ju vattenlandet på Atlantis. Tydligen så ingår det ett annat vattenland med det här hotellet så hoppas att det är ungefär lika bra. Sen tänker jag att vi ska åka skidor i Mall of the Emirates för de gjorde vi inte sist och de skulle va kul haha. Det är ett tag kvar men kul att ha något att se fram emot.

Allmänt

I tisdags var jag ledig och då kom Matea och Inez förbi.
Vi gick en promenad och pratade om allt mellan himmel och jord. Riktigt mysigt!
Senare på eftermiddagen kom även farfar förbi och fikade.

Allmänt

Tänkte visa er vårt älskade hus som vi trivs så bra i!

Det ligger en bit utanför Eskilstuna med utsikt över mälaren.