Att fylla 30 år!! Ja nu var det dags.. Den 28:e maj var det min tur att fylla 30. En ålder jag välkomnar med kärlek och öppna armar. Jag har allt jag kan önska mig! Mina nära & kära betyder allt!!! Och att få ha så fina människor runt mig gör att jag känner mig som en lyckligt lottad 30-åring.

Dagen firades på bästa sätt...

....Sovmorgon. Jag vaknade med ett tungt huvud precis som man ska göra efter en kväll av massor av skratt och sangria. Missade grattissamtal på telefonen. Bästa vännerna som kommer in med ballonger, paket & sång.

Efter god frukost så gjorde vi något jag aldrig testad förut. Vi hyrde varsin tandemcykel och cyklade hela strandremsan.

Till lunch så köade vi länge för att komma in på populära stället Surf House.

De är kända för sina burgare. Ska ni till Barcelona borde ni helt klart köa ni också. Maten ör sååå värd det!

Eftersom vi reste hem sent så hade vi hela kvällen till att strosa i hamnen, äta mat på terassen och shoppa presenterna till våra små tjejer hemma. Mer bilder på de häftiga presenterna kommer i ett annat inlägg, men ni ska få en smygtitt.

Jag avslutar med att citera min fina vän Thereses ord som stod på födelsedagskortet:

"Njut av stunderna i livet, imorgon är de minnen"

På vår andra dag så började vi dagen med frukost på ett riktigt mysigt ställe... Brunch & cake!

Efter det spenderade vi många timmar med att strosa omkring och titta på alla vackra byggnader. Vi gjorde bl.a ett besök till Park Güell och kyrkan Sagrada Familia.

Kyrkan påbörjades år 1882 och är ännu inte färdigbyggd. Riktigt häftigt!

Vi hittade en mysig marknad där vi stannade och åt plockmat, strosade bland blomstånd och köpte frukt på en saluhall.

På eftermiddagen och framåt kvällen blev det stranden. Efter att ha promenerat i stekande sol så var det skönt att hänga där ett tag.

I Barcelona blev dagarna härligt långa. Vi åt middagarna sent, oftast inte innan kl 21.

På lördagen så hittade vi ett jättemysigt tapasställe inte alls långt från hotellet. Väldigt god mat, mysig miljö och en stark & farligt god sangria :)

Barcelona, jag säger bara wow!!!

Vilken weekend vi har haft. Jag kunde inte önska mig en bättre resa eller ett bättre sätt att fira 30 år..

Therese hade rekat bra i förväg så vi kunde äta gott och bo på ett helt fantastiskt hotell. Bra läge & lyxig terass. Så ska ni till Barcelona.... lägg Hotel Oasis på minnet!!!

På vår första dag så besökte vi stranden. Vi hade gåavstånd dit från hotellet.

Till lunch åt vi på ett ställe nära stranden som heter Makamaka. Grymt fint ställe!

Och till kvällen gick vi till en tapas-restaurang och drack sangria. Hela resan passade oss utmärkt! Vi fokuserade på maten, att dricka gott och att upptäcka Barcelona.

Fortsättning följer....

Igår fick vi till en efterlängtad träff jag & mina tjejer. Vi träffades & jobbade tillsammans under min tid på Swedbank och har hållit ihop sedan dess.

Sedan blev det många härliga timmar på Torget.

Imorgon bär det iväg..... weekend i BARCELONA!

Jag har inte rest utomlands på år och dar. Och det känns verkligen som något speciellt att få åka med min Patrik & min bästa vän med respektive på denna resan, för på söndag fyller jag 30 år!!! Yeahey!

Detta blir den allra första resa vi gör tillsammans jag & Patrik. Så det blir speciellt på många sätt.

Ska inviga mina nya Adidasskor och min nya hatt på denna resa. Håller på för fullt att packa väskan idag!

Tjejerna & jag åkte iväg en sväng för att träffa våra goa kompisar.

Är så häftigt nu när Isak knallar omkring.

De är så fina ihop!!!!

Till kvällen blev det grill & häng på Prinsgatan, vårt andra hem! <3

Fick inviga min nya kamera också nu under kvällen. Gissa om jag är nöjd??!!!!

Sån himla härlig kväll. Det är något visst med att få äta ute i det fria.

Barnen var nöjda som fick spela fotboll, springa ikapp, leka kurragömma och så hade Påskharen hittat till Ida & Oskar och gömt massa "Suprise-egg" i deras trädgård.

Om en vecka fyller jag 30 år (!!!!!). Och igår överraskade min fina familj mig med att ge mig min present. Just denna present fick mig att känna mig som ett barn på julafton. Jag somnade med ett pirr i magen och en iver som gör det svårt att sova. Låt mig presentera......

Min nya kärlek!

Denna proffsiga kamera är något jag bara kunnat drömma om!! Jag kommer nu också kunna börja filma i fin kvalité, vilket jag pratat om länge. Att också kunna använda Wifi för att få över bilder direkt till mobilen då man är på språng är ju också helt toppen! Ja ni hör.... det här kommer bli något speciellt!!!

Nu har jag ett par dagar på mig att prova och lära känna min nya kamera innan vi åker till Barcelona på torsdag! Wiiiiiie!

Min Patrik har överraskat mig helt. Och att han dessutom (utan att jag fattat något) tagit hjälp av min farbror som är fotograf för att få bra tips känns ännu mer speciellt.

Wiiie wiiiiiiie. Härligt att fylla 30 år! =)

Denna helg är farbror Christoffer på besök. Härligt! Idag har vi varit och njutit av solen i Gunnarsö.

Lite nya sandleksaker!

Under kvällen så har vi ätit oss rejält mätta på hemmagjord tapas & en somrig sangria med mango & jordgubbar. Fick inviga den underbara kannan som jag fick av vår tant Ida.

Igår så passade tjejerna & jag på att träffa Therese & Magnus på Charlottas trädgårdscafé som ligger i Besväret. Första gången för mig som jag var där. Så mysigt!

På kvällen blev det Melfest hemma hos Jessica & Henke med mat & Eurovision. Så mysigt, men ack så sent så jag & Ella fick pysa hem innan det var avgjort. Vi såg inte ens Sveriges bidrag hehe.

Foto: Jessika Hjärne

Tidig förmiddag åkte jag,barnen & lilla farmor ut i Smålands skogar för att leta rätt på lite gullvivor. Älskar att plocka blommor!

Efter det blev det plättlunch & gatukonst hemma hos farmor & farfar.

En billig utomhusaktivitet. Gillas!