Onsdag och äntligen skolavslutning😍 Dagen började halv 11 med vår sista lektion på svenska skolan. Vi hade prisutdelning, lekte lekar och hade allmänt trevligt.

Senare träffades hela klassen för att öva på vår låt till avslutningen. (På SSL är det tradition att alla klasser gör något slags framträdande på skolavslutningen.) Vi valde att skriva om låten 'sommartider' till 'Londontider'. Sen sjöng hela EK2 låten med gitarrspel av Calle och "trumspel" av Erik . Skolavslutningen tog ca 1 timme. Det var 1 timme fylld med framträdanden från alla klasser, prisutdelning, gemensam sång och tal från rektorn.☀

Sen gick vi ut på "skolgården" där vi fick våra betyg och intyg. Där blev det även ett stort kramkalas.❤ Det är med blandade känslor jag lämnar London. Jag kommer sakna klassen, skolan och mycket annat, men samtidigt ska det bli så skönt att få komma hem!

Oxford castle uppe till vänster / inspelings plats för Harry Potter, nere till höger

I går var hela skolan i Oxford, en ganska känd stad i England, mest känd för sina universitet. Men det är en väldigt gammal stad, mysig stad och det fanns så mycket att se.

Klockan 8 var det samling på skolan och när bussarna äntligen kom så åkte vi.😍 Bussresan dit tog ca 2 timmar och jag sov nästan hela vägen. Väl där så gick jag och ett tjej-gäng runt lite, tills vi hittade pizza hut som serverade buffé. Efter vi fått lite mat i magen gick vi runt och tog de lugnt, kolla i några affärer. Sen gick vi bara runt och försökte se så mycket som möjligt. Allt var så himla fint.😍 Det var dessutom omöjligt att gå vilse, för hur vi än gick kom vi tillbaka till huvudgatan hela tiden.😂 Efter en heldag hoppade vi åter på bussen som tog oss tillbaka till skolan.🌺

​Idag tog jag och Jasmina en liten brunch på No1 Duke Street här i Richmond. Supergottigt verkligen!✨

Idag var det alltså dags för SSL:s studenter att äntligen få springa ut!
Så fint var det verkligen med ceremonin på trappan där studentsången sjöngs och varje elev fick ett varsitt tal och inspirerande citat och så fina var de verkligen!

På kvällen sedan var det dags för studentfesten i Kew och vi hade verkligen jättekul!
Gud va jag längtar till min egna student nu! 🎉

Idag var vi ute med värdfamiljen på teater för att kolla på när vår "värdsyster" Ffion skådespelade. En riktigt rolig och intressant pjäs var det som handlade om hur det är att vara ung genom alla de olika decennierna. Med mycket skämt, musik och en del seriösa stunder fick vi följa med olika personer, både kända och okända, genom olika problem i livet.
Och sikken duktig skådespelare Ffion var!! Applåd till de alla! 👏👏

Som rubriken säger, mamma har varit på besök i helgen. Det har varit så mysigt.😍😍

Mamma kom till London på lördags morgonen, och efter lite trubbel med tunnelbanan kom jag till flygplatsen och hämtade upp henne.😄 Vi tog tunnelbanan och buss för att komma till hotellet, premier inn hette det och dom finns lite överallt i London. De vi bodde på i brentford, kew bridge var jättebra! Jag rekommenderar verkligen stället, god frukost var där också. Efter att vi hade checkat in åkte vi till Harrods och därifrån gick vi hela vägen in till centrum, vilket var mysigt men resulterade i att vi fick ont i benen.😂 efter att vi köpt med oss lite mat och godis från tesco åkte vi tillbaka till hotellet och slappade framför tv:n innan vi somnade

Ridande vakter / Mamma vid China Town / Vår söndags frukost

Söndagen: Jag vaknade kl.8 för att mamma gick och duschade (alldeles för tidigt för en söndag). Vi gick ner och åt frukost, god hotellfrukost! Runt halv 10 tiden drog vi iväg. Vi åkte tåg i ca 2 timmar till en stad som heter Salisbury och därifrån åkte vi buss till Stonehenge. Buss resan påminde om buss resan vi åkte på Kreta när jag var där. Bussen var lite halv trasig, busschauffören körde i 190, de var så varmt där inne att man höll på att dö och landskapet var väldigt backigt. Men det var så vacker vy och vi såg bland annat en polomatch där vi swishade förbi. Väl framme där bussen släppte av oss kollade vi runt lite innan man fick gå en bit för att komma fram till slut destinationen.

vi gick över någon äng och njöt av landskapet innan vi kom fram, det var så coolt och verkligen värt tågresan dit. vi satte oss sedan ner och fikade på lite jordgubbar och bananer och efter det gick vi tillbaka till bussen och åkte mot tåg stationen.

När vi var tillbaka i Richmond gick vi till en fish and chips restaurang och tog take away. Vi satte oss vid Themsen och njöt av den engelska maten. Det var faktiskt första gången jag åt fish and chips och även mammas först gång, men det var riktigt gott. (Stället vi köpte på heter pier 1) Efter maten gick vi vid Themsen och sen tog vi bussen till hotellet.

Stonehenge / fish & chips vid Themsen

Måndag, den sista dagen. Vi tog en lugn morgon där vi satt och pratade om allt mellan himmel och jord innan vi checkade ut och tog bussen hela vägen till Kingston. I Kingston köpte vi en varsin fralla till frukost innan vi shoppade lite, vi tog en snabb lunch innan vi tog bussen hem till min värdfamilj för att hämta en av mina resväskor. När det var gjort hoppade vi än en gång på bussen. Efter det tog vi tunnelbanan till flygplatsen, där vi checkade in väskan och tog en snabb fika innan det var dax att säga hejdå. Det är alltid jobbigt att säga hejdå, men vi ses ju igen om 10 dagar. Helgen har varit så bra och jag är så glad att min mamma kom och hälsade på!❤

Jag & mamma vid stonehenge

I dag har vi haft nationella prov i matte 2b. Jag tror att det gick ganska bra för mig. Efter matten så drog jag och Alice in till Richmond närmre bestämt till 'Thai Elephant', en restrang vid Richmond busstation. Maten var så god! 😍 Jag åt vårrullar till förrätt och själva huvudrätten var nudlar och biff med grönsaker.😍

🌸Maten var god och restaurangen var så mysig och de var "billigt" för att vara en sådan restaurang.🌸 4/5🐨 får den.