.... that you are powerfull beyond measure, that you are capable of pretty much anything you are willing to work for, and that you can change your life today..

Hejsan!
Jag hoppas att allt är bra med er? Med mig är det bra. Livet rullar på vilket är orsaken till tystnaden här på bloggen.
Min vardag består av skola, plugg, vänner och jobb kort sagt. Har levt i en pluggbubbla sen skolan började efter höstlovet. Anyway, så är det måndag idag och jag har en relativt lugn vecka att se framemot. "Bara" två skoluppgifter att ta mig an i veckan och inga jobbpass så det ska nog bli en bra vecka.

Idag är planerna:
1. Skola
2. Promenad
3. Plugg
4. Tvättning

Jag hoppas att ni mår toppen och att er vecka blir bra. Vi hörs!

Att vilja vara bäst.
Jag vill vara den bästa systern.
Jag vill vara den bästa dottern.
Jag vill vara den bästa vännen.
Jag vill vara den bästa sambon.
Jag vill vara den bästa eleven.
Jag vill alltid sträva efter att vara bäst i allt jag gör.
Då menar jag att jag aldrig blir hundra procent nöjd med det jag gör.
Jag har alltid en känsla av att jag inte är tillräcklig, för mig själv.
Jag hatar att få beröm men jag mår även bra av det.
Jag mår dåligt av kritik men jag förstår den ändå.
Jag har högt självförtroende men låg självkänsla.
Jag hatar när folk klagar över sin vikt men jag själv har varit där.

Mina höga krav bygger på att jag själv är osäker på att det jag gör räcker. Jag är en person som vill ge järnet annars kan det kvitta. Sätter jag ett mål så vill jag klara det för om inte så gnager det tills jag klarar det. Jag hoppas bara att alla som känner likadant kan förstå att det inte är fel att tänka som jag, För det gör även att vi är otroligt envisa och goda medmänniskor. Även fast det kan bli fel då ribban att bli nöjd bara höjs och höjs. Man blir aldrig nöjd om man inte kan komma ner på jorden och erkänna för sig själv att INGEN är perfekt och INGEN kan vara bäst på allt. Jag kämpar fortfarande med att känna att jag duger som jag är och att jag inte kan göra mer än mitt bästa.

Ni är grymma hörni. Glöm inte det.

Hejsan på er!
Första november idag och oj så fort tiden går, säger det varje vecka haha men känns på något sätt att tiden flyger iväg.
Men jag klagar inte då livet är bra. Jag har ju som sagt höstlov och spenderade helgen åt att storstäda lägenheten, i måndags rensade jag garderoben (som vi knappt kunnat gå in i då det varit fullt med grejer) och igår var jag och slängde massor av kartonger osv på soptippen. SÅÅ skönt att bli av med allt skräp. Har som mål att rensa HELA lägenheten under novembermånad så det ska nog gå bra.

Förövrigt blev det att jag tackade ja till ytterligare två pass i veckan därav ett av de är på min praktikplats! Har alltså fått ett extra jobba där jag hade tre veckors praktik! Så nu har jag tre extra jobb att skifta mellan vilket känns bra.

Annars har jag inte gjort så mycket. Har pluggat, umgåtts med Soff och Linnii och idag ska jag jobba. Jobbar kväll så slutar vid halv tio ikväll. Imorgon ska jag hjälpa syster med att flytta.

Hoppas att allt är bra med er?

Förra helgen åkte jag och Andreas till Växjö för en övernattning på hotell. Jag gav han det i present och det var skönt att få komma bort under någon dag. Man glömmer lätt av att hitta på saker tillsammans när man bor ihop.. Vi har inte varit lediga tillsammans på nån månad så det var guld värt.

Vi åt på en mexikansk restaurang som hette Lilla Mexico och kan rekommendera er att äta där om ni har vägarna förbi och vill prova riktig mexikansk mat! Efter det gick vi till hotellet och kollade på Så mycket bättre och åt godis. En toppen dag helt enkelt!

Hejsan!
Hoppas att allt är bra med er och att ni har en fin fredag. Jag har precis kommit hem och kan äntligen pusta ut. TRE veckors praktik är gjorda och jag är stolt över att jag tagit mig igenom min första APL.. Så nu har jag med andra ord höstlov. Känns rätt konstigt att säga då jag inte haft ett lov sen 2015. Jag klagar dock inte, utan njuter. En vecka fritt till att få kontroll över livet igen. Ska ta tag i träning och kost, plugga, jobba två pass, stor städa lägenheten men även hitta på roliga saker helt enkelt.

Imorgon är dagen fullspäckad. Tänkte starta dagen med att städa, kanske promenera och städa innan jag ska på dop.. å min sambos brors barn ska döpas! På kvällen ska jag på halloweenfest hos Linnii som fyllde år i onsdags.

Jag hoppas att ni får en toppen helg. Ta hand om er.

Mer än halva tiden på praktiken är nu avklarad och endast 6.5 pass kvar. Det går fort när man har roligt! Imorgon kommer även min lärare för att se hur det går och om jag trivs (vilket jag gör).

Har precis ätit upp min middag och ska snart tillbaks till avdelningen. "Jobbar" till 21.15 idag och imorgon 6.45-13.30 för att sedan gå på helg! Helgen kommer bestå utav kalas för min sambo som fyllde år igår, sen hotell och middag ute lördag-söndag (hans present från mig var hotell+middag) så det blir nog roligt! Skönt att komma bort från lilla Gnosjö!

Hoppas att allt är bra med er. Vi hörs!

​Goddagens!
Hoppas att allt är bra med er? Med mig är det bra förutom att mensvärken är hemsk men med ipren och värmekudde ska jag nog klara dagen idag! Har ett pass 14-21..30 idag så det ska nog gå bra. Annars ska jag inte göra så mycket mer än träffa mamma innan praktiken (träffade aldrig henne igår) och umgås med Linnii.
Jag hoppas att ni får en toppen tisdag.

Godmorgon på er!
Ny vecka och jag börjar veckan med en ledig dag efter 6 dagars praktik. Man blir helt slut i både kropp och huvud av APL:n men ack så roligt det är, trivs verkligen!

Gick av sista passet för veckan igår och idag sov jag ut till klockan slog nio.. Sitter nu och dricker kaffe och väntar på att Linnii ska vakna så jag kan gå upp till henne och äta frukost. Dagen kommer bestå utav att umgås med henne, träffa mamma en sväng och försöka få gjort lite plugg (då vi inte är lediga från plugget under APL:n utan snarare tvärtom haha). Resten av veckan består utav fyra pass på praktiken följt av en ledig helg och har planer för lördagen-söndagen men det tar vi när det närmar sig.

Hoppas att er start på veckan blir bra. Är det en motig morgon så försök tänk positivt, le även fast du inte vill för det smittar av sig till omgivningen. Gör det som är roligt och försök att göra det bästa av situationen.

​www..pinterest.com

Hejsan!
Nu är det lördag och har praktiserat mitt femte pass för veckan. Veckan har gått bra och jag trivs på praktikplatsen. Har inte hunnit med mycket mer än apl, äta och sova haha. Var ledig i torsdags och då gjorde jag inte så mycket heller.. Livet rullar på helt enkelt!
Kvällen ska spenderas med Linnii och det blir nog lyckat.

Hoppas att allt är bra med er? Vi hörs!

Hejsan!
Jag hoppas att allt är bra med er och att ni har haft en fin helg? Det har jag. Åkte upp till pappa i fredags med mina syskon. Var en resa på 65 mil så trötta var vi när vi kom fram vid halv tio på fredagskvällen. Men glada! Var nästan 2 år sen jag och Linus träffade pappa så det var så roligt att se han igen. Tror aldrig vi har skrattat så mycket som vi gjorde under 72 timmarna vi var hos honom. En rätt sjuk men bra grej är att efter att jag publicerade inlägget om min pappas missbruk valde han att välja den friska vägen. Så nu har han varit fri från missbruk i två månader och det märktes, älskade pappa!

Kom hem vid halv åtta igår kväll efter 7.5 timmes körning och idag har jag gjort första dagen på APL:n. Det kändes jättebra, tror jag kommer trivas som fisken i vattnet så dessa tre veckor kommer säkerligen flyga förbi.

Nu ska jag bara ta det lugnt resten av dagen. Jag hoppas att ni får en underbar dag, vi hörs!