Bahamas 2017

Vilken dag hörni! Vi började med en båtutflykt och skulle åkt i en och en halv timme till en annan ö men fick avbryta färden. Vågorna var så stora att vi som satt i båten inte kunde sitta still haha. Jag fick även ont i min lunga när det hoppade så mycket pga lunginflammationen. Vi vände tillbaka och får hoppas vindarna är lungnare någon annan dag! Vi la oss vid stranden istället och sedan poolen. Nu sippar jag på lite bubbel med mamma innan vi skall iväg på restaurang.

Bahamas 2017

Idag tog vi taxi till en annan strand där man kunde snorkla och se statyer under vattnet vilket vi tyckte lät intressant. Vi utforskade stället lite och slappade på solstolen med massa frukt och läsk! På vägen tillbaka fick vi se små söta kattungar, fångade några på bild. Skall förmodligen gå och duscha snart för att göra mig i ordning inför middagen. Kanske skulle till en Grekisk restaurang, men vi får se! ;-)

Mat och shopping...

Hej på er! Idag har det varit regn och åska hela dagen så jag och familjen slappade större delen av förmiddagen och sedan åkte vi till ett shoppingmall. Här i Bahamas finns det inte mycket att handla så affärerna där var ingen höjdare, fick med mig två naglack. Skulle nog säga att man kommer hit för miljön snarare än shopping. ;-) Vi åt en middag på en restaurang vi såg på vägen hem som var bra, på bilderna ovan ser ni fishtacos och någon nachos liknande rätt. Nu kollar vi på film innan vi skall sova. Imorgon ska vi förmodligen på en liten utflykt!

Bahamas 2017

Haft en helt underbar dag på båten. Har sett sköldpaddor och andra fiskar i vattnet och stannat vid en helt öde ö som var helt fantastiskt fin. Vi var helt ensamma där och bara njöt av den fina naturen och det fina vattnet. Jag förstår inte riktigt själv att jag får uppleva detta, det är en sådan sjuk upplevelse. Jag låter bilderna tala för jag kan helt seriöst babbla på i en evighet om hur vackert det är.

Bahamas 2017

Gått på marknad och i lite småbutiker följt av en middag på Hard Rock Café. Nu är vi hemma igen och ska kolla på en film tillsammans. Lite kortspel tror jag också står på schemat! Imorgon har vi hyrt en båt vilket jag ser fram emot jättemycket. Då kommer förmodligen massa fina bilder!

Bahamas 2017

Legat vid stranden hela förmiddagen och svettats, det är så kvavt i luften och när solen steker på kan man knappt befinna sig uppe på land! Har i alla fall precis käkat lite lunch och vi skall förmodligen bege oss mot en marknad så fort vi har fixat oss. Älskar marknader så jag är jättetaggad! Hörs senare <3

Bahamas 2017

​Med en bagel till frukost och fin utsikt blev det en ganska bra start på dagen. Vi får se om vi skall utforska lite idag eller om vi lägger oss vid stranden. Det får vädret bestämma!

Bahamas 2017

Åt jättegod lobster linguine pasta med fin utsikt över alla fina båtar vid hamnen. Väldigt mysig första kväll med hela familjen samlad. Så uppskattat att sitta och prata och bara njuta av varandras sällskap för en gångs skull. Det tar jag inte för givet längre, om man säger så.<3

Bahamas 2017

Men tja! Efter två veckor av allvarlig lunginflammation befinner jag mig i Bahamas för två veckors semester med hela familjen. Är otroligt svag i hela kroppen efter sjukdomen så att bara ligga på en solstol kommande veckor låter ganska lockande om jag får säga det själv. Har spenderat den första dagen här med frukost på en nice restaurang här i närheten och sedan inhandling till lägenheten vi hyr. Efter det en sväng ner till stranden för att fånga några solstrålar och därefter poolen för att få bort all sand. Åh! Allt låter ju så himla jobbigt! Eller hur? Känner på mig redan nu att denna semestern kommer bli helt aaaamazing.

Har inga bilder härifrån än då jag varit väldigt seg efter den långa resan idag så jag tänkte bjuda på lite bilder från Palma med tjejerna. De två första veckorna på sommarlovet åkte vi dit och det var en kanonstart på sommarn. Förutom att jag blev väldigt sjuk men det var det värt (typ). Hoppas ni får en bra kväll <3