Vårt plan hem till Sverige gick kl.01.30, natten till fredag. Så vi hade hela torsdagen i Bangkok att hitta på saker. Vi började morgonen med frukost på hotellet och sedan gick vi till poolen för att få några soltimmar. Efter det var vi tvungna att checka ut vid 13, så då hann vi duscha och fixa oss en sista gång. Vi lämnade väskorna hos personalen och åkte för att shoppa och helt spontant blev det bio på IMAX. Det var en riktigt cool upplevelse att gå på Bangkoks största biograf. Vi såg Fantastiska vidunder och var man hittar dem, en spinoff till Harry Potter-serien. Filmen var slut runt 18, så då åkte vi tillbaka till hotellet för att sitta av några timmar i deras lobby. De hade erbjudande på vin och tapas-buffé mellan 19-21, så vi smakade på allt som fanns och det var riktigt gott!😊

Igår hann jag inte blogga så jag sammanfattar gårdagen med lite bilder. Vi skulle möta Mawee i en galleria för lunch, så då tog vi en moppetaxi. Vi satt alltså tre på en moppe, chauffören, S och jag, och vi kryssade mellan alla bilarna. Skitläskigt men samtidigt kul och jag höll krampaktigt i mig för att inte trilla av😂 Så efter lunchen skulle Mawee till sitt jobb (han skulle jobba till 22.00) så jag och S hann shoppa lite mer under dagen. På kvällen mötte vi upp Mawee igen och åt middag på ett asnice ställe som hade alla olika små matvagnar där man kunde beställa exakt det som var och en var sugen på. Jag tog självklart sushi 😉 Sedan fick av sällskap av lite mer människor där alla kom från olika länder, Frankrike, Japan, Polen, Thailand, Kanada, Kina och Sverige. Så coolt med så många personer från olika länder där man alla hade engelskan gemensamt!

Igår hade jag fullt upp med shopping då killen hade egentid med lite vänner. Jag sprang runt i olika gallerior och klippte mig även i Siam Paragon. Det lyxigaste varuhusen av alla. Jag bad om en kall blond ton, men fick istället en silvergrå nyans 😂 Jaja jag kan nog rocka det ändå, men det var ju inte riktigt vad jag efterfrågade 😉

Efter frukosten imorse gick vi ut på en promenad i Lumpini park som ligger precis bredvid hotellet som vi bor på. Det var en stor park med mycket grönområden och även vatten. Man kunde hyra en trampbåt så jag och S fick glida runt i en svan-trampbåt! Typiskt turistigt, men jag gillar det😉Efter det tog vi taxi till China town och gick runt där. Jag hittade en del riktigt fina saker, happy shopping, i ett par timmar och det blev lunch där också. Sedan åkte vi till hotellet, fixade oss och åkte hem till Mawee. Därifrån tog vi oss till en annan nattmarknad än kvällen innan, kikade runt och åt middag. Vid 21 var alla rätt sega (jag hade dessutom sjukt ont i fötterna) så jag och S drog tillbaka till hotellet och satte oss i rooftop-baren för lite skumpa och vin. Efter det bestämde vi oss väääldigt spontant för att gå på ping pong show. Jag hade aldrig varit på det tidigare, så det var ju kul att uppleva, men inte igen alltså😂

Imorse vaknade jag runt 08 med en amazing utsikt från hotellet. Eftersom vi kom hem runt 03 på natten och jag somnade vid 04 så blev det inte många timmars sömn för mig. Men eftersom jag vad så spänd på vad dagen hade att erbjuda och sugen på hotellfrukost så fick jag ligga minus på sömnkontot. Vi knatade iväg till den största frukostbuffén jag varit med om. Efter frukosten besökte vi hotellets pool men jag somnade i en stol, så det var bara att gå ner till rummet och ta en powernap. Vid 13-tiden mötte vi upp Mawee, hans tjej och Jonte. Vi gick in i MBK-mall och var där ett par timmar. Sedan skulle Jonte iväg och vi andra fortsatte vidare till en annan mall för shopping och lunch. Timmarna gick och runt 19 hamnade vi på en nattmarknad. Där gick vi runt ytterligare ett par timmar för mer shopping, så runt 22-tiden blev det middag och sen gick vi till en bar för att sjunga karaoke där kvällen avslutades 😊

Imorse kl.09.00 åkte vi från hotellet på Koh Samet. Vi tog en speed boat över till fastlandet (ca.20 minuter tog det) och där började kaoset. Med en taxiresa som skulle ta oss ca.2,5 timme slutade i katastrof. När vi åkt bil i typ 45 minuter så stannar chauffören till vid en bensinmack. Motorn var överhettad så det var bara att försöka kyla den med allt som gick. Efter många försök med att starta motorn så lade plötsligt bilbatteriet av. Då var det bara att be om startkablar och försöka så. Vi var väl där ca. en timme innan det funkade igen. När vi väl fått gång bilen igen så hann vi köra någon kilometer innan mätaren visade att motorn var överhettad igen. Så vi tog oss till en annan bilverkstad och var väl där kanske en timme till innan vi begav oss av igen i hopp om att det skulle funka. Samma visa, bilen stannade efter några kilometer och då var vi mitt på motorvägen. Så där stod vi i hettan och försökte få tag i en ny taxi i ungefär en halvtimme innan vi gav upp (alla bilar var redan fulla) och vi körde vidare till en annan bilverkstad. Där satt vi och väntade ytterligare ett tag, fläkten skulle spolas, kylas, bytas osv. Klockan var 15 när vi kom iväg från den verkstaden (då hade vi väntat i typ 2 timmar) och vi hann ytterligare en bit innan bilen stannade igen, men denna gång vid en mack. Så nu hittade vi äntligen en taxi som kunde ta oss till Bangkok. Men eftersom det var eftermiddag så hade självklart rusningstrafiken dragit igång. Så den sista bitens körning på 1 timme och 45 minuter tog oss 3 timmar istället. Det var helt stillastående i trafiken. Så vi kom fram till hotellet kl.18 när vi egentligen skulle varit framme vid 12.00.

Jag har aldrig i hela mitt liv svettats så mycket, så ni kan ju förstå hur underbart skönt det var att komma fram till hotellet. Rummet vi fått är amazing, 5-stjärnigt med utsikt över Bangkoks skyskrapor. Vi var på rummet ett par timmar, fixade oss och mötte sedan upp två vänner (Mawee och Jonte) som båda bor i Thailand. Så kvällen slutade med god middag och drinkar uppe på en rooftop bar. Så jävla coolt säger jag bara!😁👌

Torsdag redan och tiden går för fort. Vi har vår sist dag på ön Koh Samet och imorgon åker vi vidare till Bangkok igen. Idag har vi hunnit sola, bada, äta god mat, druckit drinkar, legat vid poolen, varit förbi Big Buddha och haft tid för varandra jag och min kille. Nu på kvällen tog vi en timmes massage innan middagen och igår tog vi en timmes fotmassage, så himla skönt! 😊

I måndags 21 november gick flyget från Arlanda till Bangkok. Vi var framme tisdagen 22 och från Bangkoks flygplats tog vi taxi i 2,5 timme ner till en hamn där vi tog en speed boat över till Koh Samet. Vi kom fram till hotellet lagom till lunch så vi la oss vid poolen efter maten. Med tanke på tidsomställningen (Thailand är 6 timmar före) så var vi rätt trötta och somnade på hotellrummet lite efter 14. Vi vaknade sen igen runt 19, så då gjorde vi oss i ordning för middag. Vi gick till stranden och satte oss på en restaurang och efter det gick vi och tog några drinkar. Det är underbart med egentid med mitt hjärta😊❤️

I fredags efter jobbet mötte jag upp Elin för att förbereda allt inför Sofias ankomst från Malmö. Vi skulle fixa en fin födelsedagsmiddag då Sofia fyllde år. Så jag och Elin handlade massor av skaldjur, ostar, kex, tillbehör och frossade i allt det goda på kvällen. Självklart blev det skumpa till 😉 Sofia sov över hos oss hela helgen, så i lördags tog vi en rejäl sovmorgon och åt resterna från middagen till frukost. Efter det gjorde vi oss i ordning och åkte till Mall of Scandinavia för shopping. På kvällen var vi sedan bjudna hem till S föräldrar med alla hans syskon samlade och vi åt fondue. Det är verkligen så himla gott!

Jag har glömt att visa er de supersnyga naglarna jag gjorde på Johanna förra fredagen.
Hon hade haft sina förra naglar i 4 veckor, så det var dags att fixa nya.
Det blev gammelrosa/nude med glittriga långfingrar 😊
Självklart hade vi myskväll när hon ändå hälsade på, så vi köpte med oss en pizza och delade på, kladdkaka och snacks. En bra kväll helt enkelt 😉

Nedan här är en bild på filningen efter pålagt material.

Och här är en bild på hur det såg ut innan, 4 veckors utväxt.