Hallojsan!'

Igår stod marklyft på schemat!

Tyvärr fanns inte energi riktigt igår och jag var allmänt seg, men jag antar att inte varje träningspass kommer vara bra och detta var ett av de.

Jag körde 5x5 på 70kg (pr i reps)

sen körde jag 3x3 på 100kg i kronlyft (också pr)

Sista stora grejen var marklyft från platta, 55 1x10! (pr)


Efter det så körde vi lite kompletteringar. Jag är mer eller mindre stel i ryggen idag MEN min träningsvärk i överkroppen efter bänken är bättre! Det gjorde bruuutalt ont igår! kunde inte vrida på ratten, hehe.

Imorgon ska vi köra böj och det gör mig lite nervös faktiskt. Jag klarade 70kg för 3, en på 70 var mitt mål innan nyår. Nu tog vi i lite extra och satt 85kg som mål innan nyår= detta betyder att jag förmodligen att jag måste körde relativt tungt imorgon, det gör mig inte nervös men det som gör mig nervös är; tänk om jag inte klarar det? Okej det är inte hela världen, absolut inte. Men jag skulle bli sjuk besviken på mig själv. Det jag går göra är att omvandla min oro till lite jävlar anamma och köra allt jag har! Förhoppningsvis har jag lite mer energi och pepp i mig imorgon än vad jag hade igår.


Nu ska jag snart åka till mitt gym för att cykla en mil, sen ska jag använda foamrollern där och stretcha ut vader och ben inför imorgon! Det kanske inte hjälper mycket men det är bättre än inget! ska även stretcha ut ryggen lite då den är relativt stel efter igår.



Hare bäst!

Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - Click here

Likes

Comments

Halloj!

Idag var det bänk som stod på schemat! efter vi värmt upp körde jag 5x5 på 35kg, sist körde jag på 32 så det är en bra ökning! Visst kändes det men det är ju hela meningen också. Efter vi var klara med det körde vi maaaassaa tekning! Nu när jag kommer överens med knäböjen ska jag komma överens med bryggan i bänk; jag är dock lite stel. Övning ger färdighet! Den som lär mig tog fram en foamroller som vi la under ryggen, nu skulle jag försöka få ner axlarna och rumpan i bänken: svårt!! Men det gick bättre och bättre. Vi provade utan och då koppla det inte lika bra MEN bryggan hade blivit lite bättre!


Det sista vi gjorde tycker jag var super kul! Nu skulle vi enbart trycka upp stången, raka armar, och ner igen. alltså typ en halv bänkpress. Jag körde 3x3 på 50kg och anledningen till varför jag tyckte det var kul var för att jag verkligen fick trycka allt vad jag hade! Det är det som jag tycker är kul med allt just nu; att jag får ta i!



På tisdag kör jag mark! kanske lite böj också.. Det kan hända att jag åker in till mitt gamla gym och kör lite komplettering alltså bicpes, triceps och axlar!


(man ser ingen brygga pga att min tröja hänger ner, nu kanske inte bryggan var herrejösses bra ändå men det kommer!)

Likes

Comments

Hej!


Igår så var det ju böj som stod på schemat!

När jag hade kört några på 50 och 3 på 60 frågade jag om de trodde jag skulle orka 70 i knäböj innan nyår, de sa att vi skulle prova senare.

Vi har tre som delade på en stång igår och när det var min tur så gick jag fram och började, nu undrade jag varför jag tyckte 60 kändes tyngre än för några minuter sedan,men jag fortsatte. När jag sen var klar så frågade jag igen lite smått om de tror jag har 70 i mig, sen kolla hon på mig och sa "du körde nyss 3 på 70" och först fattade jag inte men sen när det slog mig blev jag huuuuuuur glad som helst! Och stolt! Jag insåg också att mycket sitter i huvudet, jag var ju heeeelt säker på att den var 60kg jag körde på men nope, 70!! Nu har vi ett nytt mål innan nyår; 85kg. vi får se hur det går!


Denna vecka har varit speciell när det kommer till träningen, tränat enbart en gång (igår) men körde slut på benen i böj och kompletteringar. Nästa träningspass är på söndag!

Två träningspass känns inte herrejösses bra MEN när jag tränar så känns det jävligt bra! Kanske däför böjen gick som de gick. Jag tänkte åka in och köra lite armar/axlar ikväll men tror inte det blir av, jobbar delad tur imorgon. Jag ska, efter matkoman lagt sig, köra lite pilates(kroppviktsövningar) för hela kroppen, nästa vecka kommer jag träna minst 4 gånger! Det blev fel denna vecka pga att det är kaos på jobbet och fick hoppa in i sista sekund i tisdagskväll då träningen var, om jag vetat det innan hade jag tränat på morgonen. Men men!


.

Likes

Comments

Hallojsan!


Det blev ingen träning i tisdags då jag akut blev inringd för jobb, så idag blir det första gången denna vecka jag tränar! oj! Det jag måste bli bättre på är att säga nej, planera och ser till så att jag har tid till träning! Med det menar jag att jag ser till att jag gör klar allt plugg relativt tidigt. Ska verkligen försöka bli bättre på det!


Idag ska jag äntligen träna och det blir knäböj vi ska köra! Jag vet inte riktigt vad vi ska köra för saker eller vad för vikter jag kommer använda. Jag tror inte vi kommer försöka lista ut max idag utan det kommer nog senare, eller så kör vi på olika vikter och ser hur det känns, kan skriva mer om det sen!

Personligen hoppas jag att orkar med 70kg i böj innan nyår! Jag kanske redan orkar detta, vem vet? Det jag vet är att 67.5 funkar fintfint!


Nu ska jag fortsätta plugga, sen äta och seeeen böja! Jag är väldigt taggad!



Likes

Comments

Hellu!

Skriver detta inlägg från mobilen så vet inte riktigt hur det kommer se ut😅

Idag vaknade jag och insåg att jo, lite känns det i benen att jag gick runt på fitnessmässan hela lördagen och tävlade i söndags och insåg att jag borde stretcha eller rulla runt på min foamroller, gjorde jag det? Nä, jag gick ut och gick en timme istället 😂 Eftersom jag tränar ca 3/4 dagar i veckan nu istället för 6 ggr/veckan funderar jag på lättare promenader på mina "lediga" dagar. Vi får se hur länge det håller i sig😝



Imorgon ska jag tillbaka till klubben, jag troooor att vi ska köra marklyft och eftersom de såg mig lyfta 100, och det såg relativt lätt ut, är jag lite rädd för vilka vikter jag kommer få jobba med imorgon 😂 Men det är ju meningen att passen ska bara tunga, så vi får se.

Något jag också tänkt på är att det skulle vara härligt att klara 70 kg i knäböj innan nyår, klarade 67,5 på tävlingen så det är ju inte många kg kvar! Jag tror helt ärligt att det skulle gå, lite envishet och jävlar anamma kommer man långt på👌🏻



Sen är det ju bara bänken jag verkligen måste jobba på, 40 gick utan större problem det med men vill ju att alla lyft ska vara relativt nära varandra, förstår dock absolut att detta kanske är svårt 😂



Skriver mer efter träningen! Hare!

Likes

Comments

Hallå där!

Jag har haft en väldigt rolig helg! Lördagen spenderades på fitnessfestivalen i Stockholm; sååå sjukt mycket att se! Jag trivdes verkligen där och vill med 100% säkerhet åka nästa år med!


Idag är det söndag och vet ni vad som hände idag? just precis, jag körde min första styrkelyftstävling! det var egentligen en prova på tävling; alltså inte en 100% riktig MEN, en tävling är en tävling!

Jag var inte herrejössses nervös faktiskt, jag var mer nervös över vad jag skulle göra om jag behövde nysa mitt i ett lyft eller något (är lite smått förkyld) men det hände aldrig! haha

Vi började med att värma upp inför knäböjen, nog för att det kändes i benen att jag hade gått hela dagen innan men värre än så var det inte! Detta var mitt första möte med domare, folk som hejar, kollar osv och det gick över förväntan! Jag tror att man blir liiiite mer starkare när det kommer till att tävla, huvudet stärks ju av folket runt omkring. Jag är tyvärr duktig på att tänka/säga att jag inte kommer klara det; det måste jag ändra på! eller iallafall försöka


Jag gick ut på 55, det kändes bra! gick lätt och fick 3 vita "lampor".

På mitt andra lyft körde jag 65, i torsdags var tanken att jag skulle avsluta med 65, men vi insåg att jag förmodligen orkade mer. Lyftet blev godkänt och kändes okej

Sista lyftet! Här provade vi 67.5 kg och det gick också! Fick två vita lampor och en röd, anledningen var att jag åkte fram lite när jag inte skulle MEEEN det blev ett nytt pr!!


efter böj körde vi bänk. Här fick jag 2/3 lyft godkända, vad hände med det sista? jo jag blev för ivrig. Jag började bänka utan start signal MEN bortsett från det; 40 kg i bänk utan problem så det är luuuugnt!


mark, jag var lite nervös över detta lyft faktiskt. Det är ,mitt starkaste lyft men har funderat i flera dagar om jag borde ta 95 som sista lyftet och inte hundra,...

Gick ut på 80, inga problem där!

andra lyftet var 90, inga problem där heller!

Jag rådfrågade lite och de tyckte jag skulle försöka med 100 och det åkte upp utan problem det med, sååå glad att jag inte fegade ur! Hade absolut ångrat mig då.



Nu sitter jag här, trött i kroppen men väldigt nöjd! Jag fick absolut mer smak för denna grej,. helt klart!




Likes

Comments

Hallojsan!


Igår åkte jag till gymmet och körde alla tre lyft, vi skulle lista ut vad jag kan köra på söndag!

Jag kom också väldigt bra överens med knäböjen! äntligen! Vi insåg snabbt jag redan har lite styrka i bena då 50kg inte kändes och de fråga om jag tog i; det gjorde jag inte. Det slutade med att jag körde en på 65kg! nytt pr!! De andra tyckte det såg lätt ut så det tredje och sista lyft i böj på söndag ska jag prova på 67.5 kg, vi får se hur det går!


Vi körde också bänk och mark, gick igenom vad som kommer hända på söndag, vilka cues jag ska lyssna på och vilka vikter jag ska gå ut på. Såhär, tror jag, att det kommer se ut på söndag;


Knäböj;

går ut på 45

50

65 (eller 67.5)


Bänk;

går ut på 30

35

sista lyftet lite oklart


mark:

80

90

100


Kanske ändrar och kör 95 i mark på sista, vi får se hur jag känner mig då.!



Imorgon ska jag till fitnessfestivalen! Can't wait!



Likes

Comments

Hello!

Idag tog jag reda på om det är mening att jag ska testa mina max imorgon eller om vi "bara" ska hitta vikter i alla tre lyft som känns okej att köra på söndag och svaret var att vi skulle hitta vikter som känns okej att köra på söndag! Jag tror dock att jag kommer känna det i hela kroppen då jag inte är van att köra tre lyft på en träning, men det blir nog bra!


Det jag är mest nervös över är knäböjen, kommer jag komma överens med den tro? Om jag går in med rätt inställning blir det lättare. Jag tror jag har styrkan men sitter inte tekniken så blir det inte bra :( Jag börjar faktiskt bli lite nervös, på ett bra sätt. Jag tror personligen att jag har hittat rätt träningssätt för mig nu. Jag längtar tills jag kan fixa fram program som jag kan träna efter, lite rutin på det hela! Jag hoppas också att jag kanske gör en riktig tävling 2018, men jag vågar inte tro något stort om det än, än så länge är det en liten dröm of mine!


Det är lite ovant att träna 4 gånger per vecka men också väldigt skönt, jag får mer tid över till vänner och när jag tränar ger jag 100%. Om jag känner att jag behöver åka till gymmet för att slappna av eller något är ju det heller inga problem, jag gillar hur det är nu!


Jag hoppas jag får med mig en vän imorgon till träningen, tror jag kan behöva stöttas om jag ska försöka mig på alla lyft. På söndag blir jag dock "ensam" med folket på klubben, då får vi se vad jag går för!




Likes

Comments

Hejsan!


Idag stod det marklyft på schemat! Jag var på mitt gym idag och insåg snabbt att det blir bra när jag byter gym då gymmet jag är på nu inte har rätt saker. Jag gjorde det bästa av situationen och det blev ett bra ryggpass!


Jag började med att värma upp, några marklyft på 40kg,

Efter det körde jag 5x5 på 65kg, det såg lätt ut men tror det är det tyngsta jag har kört 5x5 på so far! Vi försöker ju fortfarande lista ut hur stark jag är så vi får en bra start för träningen som kommer. Förra veckan körde jag 5x5 på 60 och eftersom jag ikväll inte kan åka till det andra gymmet så sa de åt mig att köra på 65. Jag försökte också mig på att stå på något för att göra marklyften längre efter jag var klar med 5x5. Jag hittade inte rätta saker men det gick helt okej ändå; men det bästa skulle ju ha varit om jag var på det andra gymmet.


Efter jag var klar med dett

Likes

Comments

Hejsan!

Var ska jag börja? Jag har tränat i 4 år. På dessa 4 år har jag hunnit med många olika sätt att träna på, jag har gjort pilates, HIIT träning i olika slag, gym och olika scheman fram och tillbaka. Under det senaste året har jag känt att jag vill ha ett riktigt program, en bra träningsrutin och ett mål med min träning som inte har med hur min kropp ser ut:; jag vill be stark.. Jag har sagt detta i ett år mer inte riktigt vetat hur jag ska gå till väga för att bli så stark som jag vill bli. Jag har gått på scheman osv men tröttnat för jag har inte haft ett riktigt mål, jag gillar personligen att ha något att träna för och har tröttnat på att det målet ska ha med t.ex. viktnedgång att göra.

Jag började plugga till undersköterska i höstas och av ren slump, men lite tjat av en klasskamrat, har jag nu hamnat på ett styrkelyftargym och jag älskar det. jag lär mig sjukt mycket varje gång jag tränar med klubben där och jag tror jag kan ha hittat min grej; jag vill bli en powerlifter. Jag har just precis börjat och lär mig hur tekniken ska vara och vad jag ska tänka på i olika lyft.

Bänkpress och marklyft har jag inga problem med, det är knäböjen och jag som inte kommer riktigt överens men det blir bättre med all hjälp på klubben! Vi har börjat prata schema och olika saker samt att jag själv börjar komma in i gruppen och jag känner efter varje träningspass att detta är något för mig.


Jag startar denna blogg så jag har något att kolla tillbaka på sen och se hur mycket jag har växt som person och styrkemässigt. Jag kommer skriva om saker jag tycker är jobbigt och hur jag tycker saker känns, allt är nytt och det finns massor att lära sig! Jag tror personligen om jag får säga det själva att jag har grundstyrka, det gäller bara att ha rätt teknik och veta hur man ska träna för att bli starkare.

följ med på min resa så får vi se hur det blir! Förhoppningsvis börjar jag i slutat av nästa år tävla, vill inte skynda på något dock! en dag i taget!




Likes

Comments