Kost & Hälsa

Mellanmål, alltså mål mellan de stora målen. De är bra oavsett ålder, med att äta ett mellanmål så undviker man att bli vrålhungrig till nästa måltid. Annars är de lätt hänt att man äter mer än vad man behöver äta, tar upp till 20 min för kroppen att inse att man är mätt, så äter man stora mängder av mat under en kort tid så då hinner inte kroppen skicka några mättnandesignalre och de leder till att man tar gärna en portion mat till i onödan. Våran kropp strävar alltid med att vara i balans och ha en jämn blodsockerkurva för att undvika akut hunger. Med att äta regelbundet och äta mat av bra kvalite så sm grönskaker och frukt, av de blir blodscokerkurvan jämnare. Sockerrika produkter får sockerkruvan att skjuta i höjd men den sjunker lika snabbt och man blir hungrig igen. Typiskt sockerrika produkter är godis, bullar, kakor och speciellt ljust bröd, ljus pasta och vitt ris. Våran kropp mår bättre av att ligga på en jämn blodsockerkurva istället för en berg och dalbana, mellamål kan miska våran akuta hunger och kan jämna ut blodsockerkurvan så vi äter i lugn och ro istället för att stressa eller slänga i oss maten. Välj bra mellanmål så som frukt, keso och kvarg.. Jag föredrar frukt eller någon slags bar, eller favoriterna lite pudding.

Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - click here!

Likes

Comments

Vardag

Hej fina ni!

Blir ett snabbt inlägg innan mitt ryggpass på gymmet, konstigt nog var jag riktig trött så vaknade av mitt alarm som jag ställer vid nio på morgonen för att bara komma ihåg att boka spinning pass, men idag vaknade jag av vakna till de och var fortfarande trött men jag låg kvar en stund tills jag gick ner och gjorde en smoothie bowl, mums säger magen. Jag tog sen bara de lugnt planerade lite till skolan och nu är jag påväg till gymmet för att köra lite rygg och blir nog att avsluta med mage. Hem och käka lunch sen fortsätta med skolarbete och invänta kvällspasset. Blir spinning som vanligt sen efter de är de väl bara att tagga upp en lång skoldag. Någon gång under dagen måste jag fixa mina naglar med..

Likes

Comments

Vardag

Godmorgon kan jag inte riktigt börja med men hej på er, jag säger godmorgon eftersom jag gick upp för ungefär 1,5 timme sedan.. men så kan de bli ibland. Vakna vid åtta men somna om till tio och sen kunde jag verkligen inte somna om eftersom jag hade Emil bredvid mig och han har börjar låta som en gris när han sover i mellan åt och han är omöjlig att väcka för han somnar ändå om direkt. Men han sov fram till ungefär ett och jag försökte väcka han tro mig men han körde hem kanske en timme efter det för han ska jobba idag på gymmet hos han men jag gick då också upp och gjorde proteinpankakor med Melon, jordgubbar och kiwi! Mums säger jag bara. Sen direkt efter jag njutit av min goda frukost tog jag en dusch och tyvärr ska jag sätta mig med datorn o knäet och plugga hela dagen tänkte jag. Men har öppet mitt fönster helt så har lite solljus in i rummet o lite fågel ljud, då Zara Larssons musik spelas högt i högtalarna. Så har myst ner mig med mitt mjukis sett från Tommy hilfiger, tänkte lite senare göra en fruktsallad så inte pluggandet blir hur tråkigt som helst. Men sparar kanske lite pluggande till imorgon då jag är ledig, känns som jag hela tiden är ledig med tycker dagarna bara rinner iväg så känns inte som jag är ledig, då jag gör något hela tiden. Men imorgon blir de att träna rygg och sen spinning på kvällen, och försöka hinna fixa min nagel som jag bröt av på jobb igår. Men nu ska jag börja plugga så hoppas jag ni njuter av vårvädret.

Likes

Comments