Hejsan!

Nu är alltså vår långa underbara resa slut. Vi kom hem i torsdags och har hunnit umgås med familj och vänner. Denna resa när något vi kommer ha med oss resten av livet och jag är så glad att vi gjorde resan. Det är så många minnen som jag aldrig kommer glömma.

Häftigaste på hela resan var nog när vi hoppade fallskärm i Australien, och jag skulle inte tveka en sekund på att göra det igen.

Vi var borta i 129 dagar.
Vi har besökt 6 länder.
Vi har besökt 28 städer/öar

Upplevt så mycket häftiga och spännande saker. Besökt platser jag aldrig någonsin trodde jag skulle sätta mina fötter på. Och framför allt har vi njutit till max.

Alla som får chansen borde göra en sånhär resa för det är något jag aldrig någonsin kommer ångra eller glömma!!

Hejsan!

Dagen igår bestod av lite poolhäng och shopping.
Vi va vid poolen på förmiddagen och tog det lungt innan vi gick till det shoppingcentrum som ligger närmast oss. Det är ett väldigt fint shoppingcenter med massa lyxaffärer överallt. Som tur är hade de även några "vanliga" affärer vi kunde kika i. Dock fick vi inte med oss något hem men det gjorde inte så mycket då vi har shoppat på riktigt duktigt idag!

Iprincip varje skytrain-station har ett eget shoppingcentrum så man kan nästan hoppa av vart som helst men ändå alltid ha nära till shopping. Som sagt så lyckades vi även få med oss lite saker idag som vi är nöjda med.

Nu ligger vi med trötta fötter på hotellet och ska snart gå och äta kvällsmat.
Vi får se om vi hittar på något annat eller om det blir shopping imorgon med, det finns huur många shoppingcenter som helst här verkligen!

Ha det bra där hemma så hörs vi snart igen.

Hejsan!

Idag och gårdagen har bestått av shopping, shopping och mer shopping. Igår var vi på det kända shoppingcentret mbk. Ett shoppingcentrum med 8 våningar och ca 2000 affärer. Vi strosade runt där i några timmar men hade inte jätteflyt med shoppingen, vi orkade inte riktigt gå in för det då och gick mest runt och kikade lite. Olle fick iallafall med sig en tröja.

Idag åkte vi till yttligare ett av alla miljoner shoppingcentrum som finns här. Där hittade både jag och Olle saker som vi blev mycket nöjda med.
Under den här resan har Olle lyckats köpa sig en helt ny garderob medan jag bara fått med mig ett fåtal saker men så kan det vara ibland. Då har jag tillåtelse att shoppa när vi kommer hem också hehe.

Vet inte om vi berättat det men vi bor på ett väldigt fint 4-stjärnigt hotell i ett fint område. Man känner sig inte riktigt hemma med att de öppnar dörren åt oss och stannar bilar för att vi ska kunna gå över vägen, men vi klagar absolut inte. Vi har även ett eget kök i rummet så nu ska vi strax laga lite mat. Vi var så trötta så för att slippa lämna rummet köpte vi lite mat att laga.

Ha det bra där hemma så hörs vi snart igen.

Hej

Igår var sista dagen på Koh Kood för oss och vi har nu bytt ut ö-liv mot storstadsliv igen. Efter en lång bussresa har vi nu alltså kommit fram till Bangkok. Från vårt hotell har vi nära till shopping vilket är det som står högst upp på listan här.

Vi har iallafall haft en supermysig vistelse på Koh Kood och igår blev vi medbjudna av ägaren att följa med och äta vid en fiskeby på andra sidan ön vilket var väldigt mysigt. Restaurangen låg en bit ut på vattnet och det var en rolig upplevelse, till vår lättnad serverade restaurangen även kyckling vilket uppskattades av oss orutinerade icke-fisk-ätande svenskar.

Det var ett tag sedan vi var i en storstad nu och att komma från ett nästintill öde Koh Kood till ett enormt Bangkok är en ganska stor omställning. Däremot anpassar man sig snabbt och det är skönt att få lite omväxling från att bara ligga på rygg på stranden ibland.

Ikväll ska vi bara vila och ta det lugnt för att imorgon ge oss ut i Bangkoks vimmel. Vårt hotell har även en pool så vi får se om vi kanske kikar in den någonting också.

Ha det fortsatt bra där hemma.

Hejsan!

Morgonen idag bjöd på regn, regn och mer regn. Det verkligen ösregnade!
Vi hade planerat att åka till ett vattenfall, några stränder och till resorten Olle och hans familj bodde på när de va här för sex år sedan. Detta fick då vänta fram tills ett-tiden då det började klarna upp igen.

Som en slags kompensationspresent för att det är lågsäsong och att det mesta runt omkring har stängt så har vi fått gratis moped hela veckan vilket är väldigt snällt. Det är ju inte direkt något man förväntar sig och det är ju faktiskt vi som har valt tid att åka hit, men vi tackar och bockar.

Så med våran moped åkte vi till första stoppet som var vattenfallet men insåg rätt snabbt att det inte gick att bada där eftersom det hade regnat så mycket. Vattnet bara forsade ner för stenarna och för att ens komma fram och ta en bild fick man (Olle) klättra på massa hala stenar. Men det gick bra till slut och vi fick njuta av utsikten istället.

Efter vattenfallet åkte vi vidare till en strand som skulle vara populär. När vi kom fram dit var vi båda väldigt överens om att stranden närmast oss är så mycket bättre, så det är ett plus. Men ett snabbt dopp fick det bli.

Vi åkte sedan vidare mot resorten. Av Maria (Olles bonusmamma) hade vi blivit lovade en trerätters middag vilket vi valde att använda idag, väldigt gott var det! Tack så jättemycket Maria!

Nu har vi kommit tillbaka till hotellet där vi ligger trötta och mätta i sängen.

Ha det bra hemma så hörs vi snart igen.

Hejsan!

Nu har vi kommit till paradisön koh kood. Det märks att det börjar gå mot regnperiod här då vi redan stött på 2 åskskurar, men som tur är vänder ju vädret väldigt snabbt och det är hur varmt och skönt som helst emellan.

Idag har vi vart nere vid stranden och solat och badat. Här är det verkligen paradis och vi var nästan helt själva på stranden. Att man kan ligga och sola på bryggorna gör att det blir ännu mysigare.

Eftersom att det är lågsäsong här nu så är det lite svårt att hitta restauranger som är öppna i närheten. Men vi får gå till resorterna på stranden och äta istället, och det klagar vi ju inte på. Morgondagen ser lika dan ut, bara njuta och ha det bra.

Ha det bra så hörs vi snart igen!

Hejsan!

Vi är fortfarande kvar på Koh Chang och njuter av varje sekund. Vi ligger vid vår fina pool hela dagarna som vi har alldeles för oss själva då vi enbart har sett två andra personer på detta hotell.

Vi har även hittat en restaurang precis utanför hotellet som har blivit vår favvo. De har väldigt stora portioner som vi inte har varit jättebortskämda med under denna resa. Sedan är vi i himmelriket när det kommer till frukost också, ägg, bacon, mackor, flingor, yoghurt och dylikt ingår i rumspriset så vi äter oss så mätta att vi storknar varje morgon.

Igår var vi och tittade på solnedgången som ska vara väldigt speciell här, vi hade oturen med att det var väldigt molnigt när vi var dit. Men det var jättemysigt att bara sitta på piren och njuta.

Vi har några dagar kvar på denna ö o vi ska njuta så mycket vi bara kan. Ha det bra så länge där hemma!

Hejsan.

Idag bestämde vi oss att gå ner till stranden för att bada lite i havet. När vi kom ner blev vi helt chockade när vi gick i vattnet för vi brände fötterna när vi gick i. Vattnet var ca 40 grader skulle jag gissa på. Eftersom det även var väldigt långgrunt och botten var helt slemmig bestämde vi oss för att gå tillbaka till poolen där vi iallafall kunde få vatten upp till axlarna. Så där har vi legat resten av dagen.
Vi ska fråga de på hotellet imorgon om det finns någon annan strand i närheten. Annars blir det att mysa vid poolen i fortsättningen, inte för att det är att klaga på direkt.
Nu ska vi snart gå och sova. Ni får lite bilder vi tog idag. Ha det bra där hemma så hörs vi snart igen!

Hej igen!

Nu har vi kommit till nästa ö som är Koh Chang. Här bor vi på ett fint litet hotell med pool och nära till stranden. Hotellet har även en grym frukostbuffé (i jämförelse va vi har ätit hittills) så här kommer vi nog trivas bra.

Vi kom hit igår eftermiddag så igår hann vi bara med att ta ett snabbt dopp i poolen innan det var dags för middag.

Idag har vi bara legat vid poolen och haft det bra så vi har inte kommit ihåg att ta några bilder, så imorgon kommer det ett bildinlägg.
Nu har vi precis ätit middag här på hotellet och ska gå och titta lite hur det ser ut runt om här.

Ha det bra där hemma så hörs vi imorgon.

Hej igen! Här kommer lite uppdatering från ett soligt koh samet.

Dagarna här ser ungefär likadana ut. Vi vaknar, äter frukost, solar och badar tills det är dags för lunch. Efter lunch solar vi och badar igen tills det är dags för kvällsmat. Vårt hotell ligger brevid massa andra restauranger så vi har testat oss fram lite. Idag åt jag en god hamburgare till kvällsmat medan Olle åt pasta med kyckling. Våra luncher brukar oftast bestå av fried rice, pad thai eller pannkaka. Till vår lycka så har de även fanta grön här så det lyxar vi till med varje kvällsmat.

Annars händer det inte så mycket annat, vi njuter och har det bra. Imorgon är vår sista hela dag här på koh samet innan vi åker vidare mot koh Chang så vi får njuta ordentligt. Bilderna får tala för sig själva.
Ha det bra i vårsolen där hemma så hörs vi snart igen!