Vår thailandsresa slutade i Bangkok. En stor stad med mycket av allt. Vi var där i fyra nätter (om jag minns rätt). Hotellet som vi bodde på var ett av de bästa jag bott på. Superfina rum, bra mat och bra läge. Hoteletl hade en roof top bar som var hur häftig som helst. Utsikt över nästan hela staden. På dagarna var vi en hel del på hotellet för att vi trivdes så bra där och vi var även i de stora varuhusen. Shoppingen var faktiskt under mina förväntningar. Det var dyrare än vad det är här hemma och det var mycket skit, haha. Vi valde därför att bara lägga en dag på shopping och sen var vi nöjda.

Näst sista dagen så hade pappa bokat en cykeltur för hela familjen. Jag var lite skeptisk till det i början, men det var oerhört häftigt. Vi var ute och cyklade ca 4 timmar inklusive lunchstopp och toastopp. Vi fick verkligen se alla delar av staden och en bit utanför. Det var mycket intryck och känslor. Vi cyklade bland folks hem och man fick verkligen se hur enkelt och fattigt många lever. Det kom mig och tänka på hur bra vi har det här hemma i Sverige! Det var som ett studiebesök till verkligheten.

Jag kan varmt rekommendera "Bangkok By Bike". Ett roligt sätt att se en storstad på och perfekt upplägg på rutten.

Hej hopp!

Imorgon får vi äntligen påsklov vilket ska bli så himla skönt. Det är verkligen välbehövligt efter denna vecka. Vi har haft 4 förhör/prov samt vanliga läxor. Till imorgon har jag bara No förhörroch sen ska ett grupparbete även vara klart och sen är det inget mer på 10 dagar. Skönt, hihi.

Idag är det ett år sedan vi hämtade hem älskade Alfons. Att skaffa hund är bland det bästa som hänt mig! Jag är så otroligt glad över att ha Alfons. Han är en riktig glädjespridare som alltid får en på bättre humör! Min dröm blev till verklighet.

Idag är det lördag och jag har hittills bara pluggat och varit iväg och tränat tennis. Har massa i skolan kommande vecka med läxor, prov och redovisning. Känns som att lärarna alltid klämmer in allt precis innan loven. Tycker iaf att det ska bli väldigt skönt med påsklov! Helt sjukt, bara fem dagar kvar sen är det lov igen. Skönt.

Ikväll kommer Ebba och Siri hem till mig och vi ska ha myskväll och äta sushi. Ha en forsatt bra lördag. Kramis

Hej! Det var ett tag sen.. Jag har helt enkelt inte känt att jag haft tid för att uppdatera bloggen. Det har varit en hel del i skolan med PRAO osv. Nu är jag tillbaka och jag hoppas att jag kommer bli bättre på att uppdatera :)

Den här veckan som varit så har jag haft halsfluss. Så jäkla segt. Idag mår jag iaf mycket bättre och har varit på lång promenad med kompisar och så åt vi även lunch tillsammans. Ikväll ska jag mamma och pappa förmodligen ut och äta. Hoppas ni får en forsatt bra lördag! KRAMIS<3333

Hejsan hoppsan!

går kom jag och mamma hem från Yasuragi där vi var måndag till tisdag. Vi kom dit på måndagen vid 10.00 och checkade ut dagen efter vid 12.00.

Det var min första gång jag var där och jag älskade det! Väldigt avkopplande och skönt. Kan varmt rekommendera att åka dit!

Efter våra första dagar på södra delen av Ko Chang åkte vi till den del av ön där vi alltid varit. Det var så himla roligt att komma tillbaka till samma strand, samma gator, samma restauranger osv. Sist vi var i Thailand var ju för ca 5 år och vi trodde att en hel del kanske förändrats, men så var det inte. Vilket vi bara blev glada för! Här stannade vi åtta dagar och på dagarna tog vi det bara lugnt. Vi badade, solade, åt god mat och gick på massage. Precis så som det ska vara när man är i Thailand.

Hej, jag är nu hemma från Thailand. Det har varit två underbara veckor med sol och värme.

Resan började fantastiskt, vi bodde på ett jättefint hotell på Ko chang (Bang Bao). Ko chang är en ö där vi varit förut, men vi har aldrig varit i Bang Bao. Så det var kul att upptäcka något nytt! Hur som helst stannade vi där fyra nätter och vi firade även julafton där. Att fira jul utomlands är inte direkt som hemma i Sverige. Man sitter i shorts och kortärmat på stranden. Underbart enligt mig! Vi valde att äta på hotellet på julafton och där åt vi buffé. Det var eldshow och jultomten kom faktiskt. Haha, världens gulligaste personal!

Efter en lång reda på närmare 24 timmar är vi nu äntligen på hotellet på den ö där vi ska spendera första tiden på. Känns så himla bra! Från Bangkok tog det ungefär 5 timmar med bil, inklusive färja. Det här är en ö där vi varit på förut, men vi har aldrig varit på den delen där vi bor nu. Blir spännande att testa!

Eftersom vi kom fram sent igår kväll har jag inte hunnit bada något, så idag blir det ÄNTLIGEN första badet! Ska försöka somna om nu och om 1 timme alltså (8;00 i thailändsk tid) ska jag och mamma upp och simma i poolen och sen gå och äta frukost.