En bildbomb från dagens utflykt till vulkanön Nisyros. Hela ön var full av söta små typiskt grekiska byar och ändå bodde det bara cirka tusen personer på hela ön.
Vi fick även möjligheten att gå ner i en jättestor krater. Vulkanen var aktiv men sovandes. Under oss fanns mest ånga, lavan låg cirka 3 kilometer under oss!
Här i Grekland stöter man på så himla många herrelösa katter och jag vill bara ta en korg, sätta ner alla och ta med hem!

Vi kom tillbaka till kos strax innan åtta och har sen dess bara ätit middag och degat på hotell rummet. Imorgon bär det hemåt till Sverige igen!

• 16 Readers

Hade faktiskt nästan glömt bort att jordbävningen hade ägt rum tills vi gick i Kos staden idag och såg att det var avspärrat på en del ställen och stora sprickor i väggarna och även på marken.

I övrigt har det varit en lång men bra dag, vi tog en buss hit imorse så vi var här cirka halv 10 sen fick vi klara oss själva tills bussen gick tillbaka kl 17. Och jag skulle inte säga att staden är så pass stor att man behöver 7 h. Vi gick typ 3 varv längs med alla stånd på bakgatorna sen satt vi resterande tiden på ett fik och bara lät tiden gå.

• 32 Readers

Är typ helt knallröd på bröstet och axlar/överarmar. Tror jag har bränt mig lite haha. Vi tog en paus från solen och har bara suttit på balkongen idag. Jag älskar att vara här och bara vara. Att ta de lugnt.

• 40 Readers

Guiden sa på välkomstmötet när vi kom hit att det låg en liten by 10 min bort så vi bestämde oss för att gå dit igår. Hela vägen dit gick man längs med stranden. Det var en liten hamn by med en typ marknadsgata längs med hela så den gick vi fram och tillbaka. Köpte ingenting utan kollade bara mest. Sparar på pengarna då vi ska åka in till Kos staden imorgon!

• 42 Readers

Hellu!
Sitter just nu på hotellrummet och gör typ absolut ingenting, är så trött så ska nog strax sova.
Vi landade igår kl 12 på dagen och kom till hotellet strax efter klockan ett. Det är verkligen så skönt att vara i värmen. Hittills har vi bara varit på hotellet men jag älskar redan Grekland.

Vi tog en bodyscrub och massage på spat idag och imorgon ska vi dit för pedikyr. På måndag lutar de mot en resa ut till en vulkanö som en av guiderna här tipsade om!

• 50 Readers

Frisör

Denna kund gillade att vara ljusare i längderna (gjort på annan salong) men tyckte det blev för stor kontrast gentemot hennes egna mörka färg. Så jag gjorde några slingor för att flytta upp den ljusa ”kanten” och sedan tonade allting lite mörkare. Superfint!

Denna kund var ofärgad men kände att det var dags att det hände nånting. Så vi gjorde Babylights för att upplevas ljusare men inte hela vägen in i botten för att slippa skarp utväxt. Sedan satte vi in hårförlängning!

Har precis ätit frukost och ska väl egentligen bara borsta tänderna sen gå till bussen. Efter dagens arbetspass tar jag helg som inkluderar fajitas, chips och att pappa och Jenny kommer på besök! Jag, älskling, Linn & Max ska även se VM kvalet på friends imorgon, första svenska fotbollsmatchen för min del.

Om en vecka sitter jag på planet mot Grekland. Åh det ska bli så skönt!

• 83 Readers

Äsh kan väl titta in här och säga hej iallafall även fast jag inte har något nytt och spännande att berätta. Är på väg till jobbet där det är fullspäckat schema så om vi har tur går dagen fort! Imorgon är jag ledig och vet inte riktigt vad jag ska göra då, bosätta mig i soffan framför one tree hill kanske?

På lördag är det kräftskiva hos Linn & Max, ska bli riktigt trevligt! Alltid bra att ha något att se fram emot