Jag har det bra här i Italien.

Dagarna är härliga, och här uppe i de norra delarna av landet så uppskattar man verkligen miljöerna. Så mycket grönska, berg, friskt vatten i floden, och gamla och väldigt mysiga hus, ja, det är i alla fall så det ser ut här i Bassano del Grappa.

En liten by som jag säkert tror är bland de mysigare i Italien.

Igår blev det en del shopping på stan.

Vi gick först till Tally Weijl där jag köpte tre linnen och en ärmlös träningshoodie. Den tjockare tröjan var grå med ett rosa tryck och känns verkligen som min stil!

Jag var också på jakt efter en ny bikini, den förra har använts väldigt väl tidigare den här sommaren… och till slut så hittade jag en jättefin orange bikini på Calzedonia, samtidigt som pappa hittade ett par riktigt coola svarta badbyxor med fåglar på.

Vi kanske skulle tagit på oss badkläderna när vi gick ut för att vandra idag, längs med bergen, på en väldigt fin sträcka ute i naturen. Man får nästan en djungelkänsla av alla träd och växter och i stora delar så bildar träden valv.

Men efter två veckor av sol så var det dags för annat väder.

Himlarna öppnade sig och släppte ut ett par ton vatten!

Vi befann oss dessutom ute på en motorväg utan chans att ta skydd någonstans. Dyngblöta är bara förnamnet, och just nu ligger min mobil i en skål ris, där jag hoppas att den ska kvickna till liv igen…

En bra bit blev det i alla fall! 25 kilometer i högt tempo.

Vi kände för att gå en bit till men satte oss på ett café för att dricka lite vatten. Då hann benen och ryggen bli riktigt stela, så vi traskade ”hem” i stället ;).

Nu har vi precis ätit en lunch med aubergine, parmesan och mozzarella och ska planera kvällen.. så vi hörs senare!

Precis innan vi skulle packa ihop våra saker för att resa vidare i Italien så gick jag förbi en termometerskylt som visade att det var 68 grader celsius i värmen. Ganska varmt...

Jag tillbringade min dag vid poolen och gick också i väg och tog en fruktsallad innan vi åkte iväg på en tågresa norröver i Italien. Den tog 7 (!) timmar med ett antal oväntade stopp så jag återkommer med nästa inlägg när jag har hämtat lite mer kraft ;)

En sak jag har märkt när jag har varit här i Italien är att många hotell tycker om att servera desserter till frukost. På båda de hotellen jag och min pappa har bott på den här semestern har det funnits DUBBELT så många kakor, bakelser osv än en sk " vanlig " frukost som fil, mackor, ägg. Idag lyckades i alla fall jag och min pappa skrapa ihop en hyfsad normal frukost med lite goda frukter! ( tog även en liten chokladmuffin, hihi )

Just nu sitter jag på mitt hotellrum i Italien, på en skön balkong med utsikt mot vår trädgård och havet. Det är väldigt soligt och varmt idag! Vi kom hit för två dagar sedan, efter att först ha varit en vecka i en mysig liten by som heter San Benedetto. Vi mötte upp ett par vänner som redan hade varit där ett par dagar.
I början av veckan så låg vi mycket på stranden och vid vår pool. Vi bodde på ett schysst hotell där vi också åt flera luncher och middagar, det kändes "gammeldags" men på ett bra sätt, med uppklädda servitörer och hovmästare.
De sista kvällarna cyklade vi in till stan för att äta middag och sedan shoppa, det var väldigt mysigt! Vi hann faktiskt också med att titta på tennis, en sen match på ATP:s challengertour som inte slutade förrän halv ett på natten.
Och just det! Det var ju EM-final mellan Frankrike och Portugal när vi var där. Vi gick ut på stan för att hitta en bra bar att se matchen men behövde inte gå så långt, det visade sig att vårat hotell visade den på bioduk nere på stranden. Det var en spännande match, även om man kanske inte förstod allt som de italienska kommentarerna sa... Kan berätta att de flesta faktiskt hejade på Portugal, så det blev fest när matchen var över.

Våra kompisar åkte hem till Sverige i söndags och på lördagsmorgonen åkte jag och min pappa vidare hit till Cattolica, en stad lite längre norrut på den italienska östkusten. Här har vi varit i nästan sju somrar nu och vi älskar det! Själva staden är kanske lite väl livlig ibland med massor av barn som skriker och leker, men vi har hittat ett ett hotell här som vi verkligen trivs med och återkommer till år efter år. När de såg att vi var tillbaka så blev de så glada så att de genast gav oss ett mycket finare rum än vad vi först bokat.
Vi har bara varit här i två dagar än så länge så jag har inte så många bilder men det kommer upp i nästa inlägg! Jag kommer även blogga när vi åker vidare till min faster som bor i en annan stad här i Italien!

Här är ett par bilder ifrån San Benedetto!

Vi hörs i nästa inlägg! Kram!

OOTD

Tröja // Filippa K   Shorts & solglasögon// H&M   Sandaler // Ralph Lauren

Idag har jag och min lillasyster varit på Mikas Stockholm för att ta nya bilder till våra CV profiler.

Jag slutade 13:40 för att hämta min syster och för att sedan åka till Mikas. ( jag vet, vi slutade jättetidigt, så skönt! )

Plåtningen var ca en timme lång och vi blev båda riktigt nöjda med resultatet! Efter plåtningen gick vi till Taverna Brillo på Stureplan och åt en glass med vår mamma, jag tog mina två favoritsmaker hallon och kokos!

Efter glassen hämtade vi vår hund Charlie och gick ut med henne i Humlegården, det var väldigt mysigt.

Nu är vi hemma och vi har precis ätit middag, revbensspjäll med potatismos! Så himla gott!

Imorgon packar vi ihop alla skolprojekt för den här terminen,  kul… Det är iallafall lov snart, längtar så mycket. Bara sola, bada, vara med kompisar, finns det något bättre? Nu ska ja gå ut med hunden men vi hörs i nästa inlägg! Ha det bra!