Vet att denna blogg har blivit mer och mer som en självhjälpsbok men jag hoppas att människor som läser kan ta till sig och inspireras av det jag skriver. Tycker själv att jag är en stark och positiv människa som kan ta sig fram i livet, och jag önskar er alla samma sak. Tänkte med detta på vardagen idag, hur jobbigt känns det inte att det börjar bli mörkt ute? Och hur jobbigt är det inte när man står och väntar på buss/spårvagn och vinden letar sig igenom dina kläder och du skakar som ett asplöv? Och hur jobbigt är det inte i mitten av veckan när man vill ha helg men vet att hälften är kvar? Jag tror att alla tänker så ibland, rätt ofta till och med.

Jag hade en sådan morgon imorse, jag kände mig seg när jag vaknade, jag hade ont i mina knän och kände då inte för att varken plugga eller jobba... Dessutom längtade jag hem till Värmland och min familj något så otroligt. Men då tänkte jag att jag vet ju att när jag väl kommer till jobbet så är det ju helt underbart, jag älskar ju mitt jobb. Det är bara vägen till jobbet som inte är rolig. Och när jag har läst de sidorna jag måste idag så kan jag ju faktiskt kanske slå på tv:n ett tag. Hitta energin! På hösten blir många sjuka och stressade. Men blir man verkligen det i lika stor utsträckning om man tar hand om sig själv och tänker positiva tankar? I don't think so.

Men det kan krävas lite extra i dessa tider för att pigga upp och göra vardagen roligare. Mina tips är att planera och dela upp dagen i olika delar, plugga i 30 min, ta en rast och gör något annat. Träffa vänner som ger dig energi, inte människor som bara tar energi ifrån dig. Piffa upp dig lite extra, måla naglarna, släng i en inpackning i håret och ta på dig dina snyggaste kläder! Och glöm inte att mysa massvis i höstmörkret på kvällarna med tända ljus och te - ensam, med partner, vänner eller husdjur. Lite guldkant på tillvaron.

Jag tycker absolut att hösten är en tid av förändring, en tid där man startar en ny skoltermin, skaffar en ny hobby och träffar nya vänner. Ta vara på det. Och tänk på att det bara är DU som kan förändra eller förnya ditt liv. Du är chefen.

Något som också är värt att tänka på är att hur pissig dag du än har haft så blir det bättre. Något jag brukar göra är att jag säger högt för mig själv " Fyfan vilken jävla kass dag jag har haft idag, men morgondagen kommer bli mycket bättre." Idag har jag visserligen haft en mycket bra och fin dag, får massor av energi av mitt jobb och det känns alltid helt underbart efter mitt jobbpass när jag inser vad uppskattad jag faktiskt är. Det känns också underbart att det är skola imorgon igen, att sitta och sucka på eftermiddagen tillsammans med mina vänner i klassen och tänka på hur trött man är, hur orelevant föreläsningen känns och fundera på om man hinner med tidiga tåget...

Skämt åsido, med glöm inte bort att må bra! Livet är allt som oftast helt fantastiskt och det blir precis det man gör det till!

Hey peeps! Har inte lagt ut några bilder från Alanya än pga att jag glömde min dataladdare i Grums och har haft tenta osv. Men nu, en vecka efter hemkomsten kommer dom. Längtar redan tillbaka till Turkiet <3 Bästa veckan i mitt liv so far.

Hej! Jag har haft så otroligt mycket att skriva om veckan som gått, men WiFit på hotellet var dåligt och jag ville inte slösa tid till att gå till ett internetcafe så det fick helt enkelt vänta. Vi kom hem till Grums igen klockan 08.30 igår morse och då hade vi åkte hela natten.

Men vilken jäkla vecka vi har haft, det blir svårt att få med allt i ett enda inlägg men ska försöka. Personalen på hotellet var grym och hotellet var superfint! Jag delade rum med Alva, Ella och Viola och resten bodde i ett annat rum. Självklart hade hotellet poolar, solstolar, spa och vattenrutchkanor och en poolbar. Många av de dagarna i inte orkade göra något så hängde vi bara där. Badade och solade.

Alanya i sig var väldigt vackert, det var dock många som pratade svenska eftersom det är en väldigt stor turiststad. Andra dagen på veckan där var vi vid stranden, Kleopatra Beach. Härlig sandstrand med klart vatten, det var mycket människor men man fick plats att både sola och bada. Vi kunde tyvärr bara bada där en gång, gick dit senare på veckan också men då var det alldeles för stora vågor. När vi var på stranden så bokade vi utflykt till dagen efter. En båttur med piratskepp.

Båtturen var FANTASTISK. Det var en gammal båt med soldäck och servering. Vi stannade på flera ställen och badade, vi åkte förbi en grotta och såg sköldpaddor. Jag tyckte att båtturen var en av de bästa sakerna på hela resan. Det var så mysigt att åka båt och det var så fint att se Alanya från vattnet och att bada från båten var superskönt. Det vill jag definitivt göra om!

Vi har också varit och shoppat en hel del, käkat på restaurang, varit ute på stan, och myst på balkongen. Nästa stora utflykt vi gjorde var näst sista dagen. Så åkte vi på en rundtur med buss, först var vi på fantastiska Alanya Castle, vilken utsikt! Wow! Vi var också i Dalmatas Caves, en droppstensgrotta. Superkul att se! Efter det åkte vi till Red Tower som var ett stort rött torn vid hamnen, även där fantastisk utsikt. Sista stoppet på rundturen var en marknad där vi fick smaka på turkiskt te, turkiska efterrätter och kryddor. Allt det hann vi med på en förmiddag. Sista kvällen var vi på turkisk afton på hotellet med buffe och show.

Har egentligen tusen saker mer att berätta. Men detta var helt klart höjdpunkterna på resan. Jag kan bara säga att denna veckan har varit en av de bästa i mitt liv, jag har haft så otroligt kul och njutit av varje minut. Att få uppleva detta med hela min familj, de som betyder mest för mig, var helt jäkla fantastiskt. Tack för denna veckan underbara ni! <3

Hej på er! Gårdagen var fylld med en massa påfrestningar då vi åkte först bil i 3 timmar, flyg i 4 timmar och sedan buss i 2 (och all väntetid däremellan) för att komma fram. Vi åkte hemifrån 10.00 på morgonen och var inte på hotellet förens någon gång runt 02.00 på natten. Resan gick bra men man var självklart väldigt trött.

Idag vaknade vi upp till ett strålande soligt och varmt Alanya! Började dagen med stor hotellfrulle och sedan har vi solat, badat och tagit det lugnt mest hela dagen.

Vädret är fantastiskt, hotellet är jättefint och alla människor är väldigt trevliga och tillmötesgående. Det har varit en fantastisk dag, det var längesedan jag kände mig så här lycklig och att få dela det med hela min familj är otroligt! <3
(Pga. att jag har SÄMST internetuppkoppling så vet jag ej när jag kommer kunna ladda upp bilder, hang in there!)

Hela familjen springer runt med kläder, hygienartiklar, böcker, skor m.m. Alla packar, skriver listor, städar och har resfeber. Imorgon drar vi nämligen till Alanya, alla 9! Känns fantastiskt kul även om det just nu är rätt kaos. Vi åker hemifrån tidigt imorgon, flyget från Gardemoen går 17.25 och vi är framme i Turkiet runt 22.00. Vi har bara varit ute och rest en gång tidigare, vi var i Kreta -08 men det var ju ett tag sen... Så alla är spända, nervösa men otroligt förväntansfulla! Hoppas på att vi kommer ha en fantastisk vecka med mycket, sol, bad och annat kul. Tagga! ✈

I mitt liv just nu är det 10000 saker att tänka på. Att få ihop alla delar kan ibland vara jäkligt svårt. Kan ta idag som exempel... Skola, kalas, fotografering + att jag måste plugga inför seminariet imorgon. Hur tänkte jag där?

På alla vanliga saker man måste göra, typ jobba, plugga osv. så har man bott på en soffa hos några vänner i snart tre veckor. Fysiskt och psykiskt utmattad över alla motgångar i mitt liv samtidigt.

Men som tur är så finns det något ljust mitt i allt mörker, på lördag åker jag och familjen till Turkiet. Im sooo excited!! Kommer bli superkul, och om det är någon gång i mitt liv som jag skulle behöva semester så är det just nu.
Nu ska jag stressa vidare, ha det toppen!

Livet kan ibland vara hur lugnt som helst och sedan inser man att man står i mitten av en jävla storm. Det är typ så mitt liv gick från sommar till höst. Jag går igenom en period med mycket förändringar...

Men det slog mig igår att jag inte skrivit om en väldigt positiv förändring i mitt liv, jag har nämligen börjat plugga igen! Woopwoop! Även om det just nu i denna skrivande stund inte känns så positivt med tanke på att jag har ett berg av texter jag måste läsa så känns det ändå väldigt bra. Har hamnat i en bra klass med fantastisks människor, jag har bra lärare och det vi läser är riktigt intressant. Så ett stort plus på livskontot över att jag trivs så bra!

Tyvärr har de senaste händelserna i mitt liv + mina inte så välfungerande knän synkat väldigt dåligt med nollningsaktiviteterna. Men jag har försökt vara med på så mycket jag känt varit möjligt för mig psykiskt och fysiskt. Langar en bild från Kick Offen med Daniel Adams Ray i fredags!

Jajamen, idag är det precis ett år sen ag flyttade till Göteborg. Det var exakt ett år sedan jag satt i mitt lilla rum som jag hyrde och grät för att jag saknade min mamma och pappa några minuter efter de hade släppt av mig. Mycket har hänt sedan dess. Detta år har verkligen varit spännande och det har hänt saker hela tiden, både negativa och positiva. Mitt förhållande med Hanna har gått upp och ner, mina vänner har kommit och gått, studierna har gått jävligt bra för att sedan gå käpp rätt åt helvete. Ja det har varit en jävla berg och dalbana.

I början av första året här bodde jag inneboende på Hisingen hos en människa jag knappt kände och skulle börja en ny utbildning vid Göteborgs Universitet. Idag sitter jag hemma hos My och Jens (mitt tillfälliga boende) och ska på måndag börja läsa Hälsovetenskap i Trollhättan. Så även om det gått ett år så sitter jag ungefär i samma sits som förra året. Utan eget boende och med en skolstart som väntar.

Jag har lärt mig mycket detta året, om mig själv och om världen. Har känt att flytten till Göteborg verkligen har vidgat mina vyer och fått mig att inse att det faktiskt finns många vägar att gå här i livet. Universitetslivet var inte alls som jag hade tänkt mig, men det var en kul erfarenhet. Att bo hos en människa jag känner var inte heller min grej men jag lärde mig mycket av det. Min relation höll inte heller (tog slut i morse) men samma där, jag har lärt mig. Alla dåliga erfarenheter lär man sig av.

Men mestadels har jag väldigt mycket positivt att säga om mitt år här. Har träffat fantastiska människor, har upplevt otroliga saker och jag har verkligen hittat mig. Ida Englund. Det känns underbart, oavsett om jag kommer stanna i Göteborg hela mitt liv så kommer alltid denna stad finnas i mitt hjärta. Det är världens finaste stad.

Jag ser så fram emot mitt nästa år här. Läget ser HELT annorlunda ut och jag har helt andra förutsättningar men nu kan det bara bli bättre. Jag kan aldrig gå bakåt, bara framåt.

Saknaden av min familj och mina vänner när jag är här kan vara jobbig ibland men det är ändå här jag vill vara nu. Det är här möjligheterna finns. Har aldrig växt så mycket på ett år som just denna år och allt handlar om att jag bröt mig loss från min hemort och flyttade hit. För att leva mitt liv. Mycket av mitt år här har handlat om mitt förhållande. Men nu handlar det om mig och mitt liv. Att lägga det gamla bakom sig och bygga upp något nytt. Detta året i Gbg ska bli ännu mer fantastiskt än det som varit.

Hit me with your best shot, jag klarar allt.

Idag har min kära lillasyster fyllt 15 år, ojoj vad tiden går fort. Hoppas att du har haft en toppenfödelsedag sis. Har käkat kinamat, och haft släkten här på tårta. Älskar dig syster <3 Dessutom har mamma och pappa firat att de har varit gifta i 21 år. Så grattis till alla tre! 🎈

Jag och Hanna kom till Grums i tisdagskväll, tåget var 2,5 timmar försenade och vi var måttligt irriterade. Vi åker tyvärr hem till Göteborg redan ikväll men eftersom vi varit på vift i nästan en månad så kommer det kännas så skönt att komma hem till våran lägenhet igen.