En strand på ön heter Bai Sao och där var vi nog totalt tre dagar. Moppeturen dit tog 30 minuter och stranden var stört fin, vattnet var klart och det var lagom med folk. Det är verkligen så kul att vara ett större gäng på stranden. Bollen användes flitigt och fanns volleybollplan här så blev rätt många timmars spel!

Nu sitter vi på planet till Ho Chi Minh! Nils och Tegen är kvar på Phu Quoc och imorgon flyger Josse till Sverige. Vi har bara fem nätter kvar nu, tiden har gått så himla fort.

Moppe är givet i Vietnam! Vi 8 mötte upp två till från Skellefteå, Nils och Tegen. Dom visste om en strand som typ var helt fri från turister och vi hade tur! Blev en sjukt fin dag.

Magi.

PLUS!!!!!! Jag och Matilda har tagit oss in på skolan så i januari börjar jag plugga till sjuksköterska. Hoppas verkligen att det kommer passa mig. Men nu känns det roligt att komma hem och se hur det går!

Första solnedgången här i Vietnam var magisk så vi kunde inte låta bli att bada! Fick dock ångra det lite då det var mycket micromaneter i vattnet, hade väldigt mycket utslag på mage och bröst tre dagar efter...

Lite häng på Long Beach och sen vid poolen. Bodde på ett ställe som hette Diadem men som hade alldeles för hårda sängar så vi bytte efter två nätter där.

Efter Bangkok googlade vi upp närmaste stället med massa sol och då hamnade vi i Pattaya, 2 timmar med minibuss från Bangkok!

Jag, Maja och Matilda mötte upp 5 andra från Skellefteå så nu är vi 8 stycken som reser ihop, superhärligt gäng. 6 nätter har vi varit här och har blivit mycket strandhäng, bananaboat, fotboll, fest, massage, vattenland och nightmarket!

Imorgon åker vi till Vietnam och ön Poh Quoc!

Blev fyra nätter i Bangkok. Efter vår första natt kom Maja med flyget och efter tredje natten tackade Lollo för sig och åkte till Sverige!

Vi bodde på D&D inn som ligger mitt på Khaosan road, pool på taket och extremt lyhört men det var perfekt läge!

Lollo tatuerade sig på sin sista kväll och den blev så fin. Vi gick även ut en kväll, var på ett shoppingcenter och strosade rätt mycket.

Tack finaste vännen för två underbara veckor❤️

Sista kvällen i Bangkok åkte vi upp i en skybar! 250 meter upp och en mäktig utsikt.

Anna och Philip var hos mig för att vattna blommorna och ta in posten, värsta söta är dom. Och mamma såklart. Så stolt och imponerad över att hon varit ensam i Thailand en vecka nu, som tur är för hon sällskap av Pappa imorgon!

Vi var ute och sprang en morgon till en utsiktsplats. Riktigt fint! Åt fancy frukost i form av yougurt sen middag på Bananabar - green curry<33

Och igår hade vi bokat in oss på snorkel/fisketur! Såg mycket fint och insåg att vi inte har så mycket bilder så vi försökte få till lite fina haha.

Vi fångade lite fisk och bläckfisk, snorklade på några ställen och bara hade det gött. Det roliga var att guiden inte kunde så bra svenska och resten av dom på båten var antingen kineser eller thailändare. Haha. Märkte när vi kom tillbaka till ön att jag nog glömt smörja ansiktet med solskydd så jag var nådigt röd. (Men rött blir brunt för mig så wiho)

Idag blev det ännu en joggingtur sen tog vi färjan och nu sitter vi på bussen till Bangkok! 4 timmar.

Tisdag idag och imorgonbitti anländer Maja. Då har vi två nätter ihop alla tre sen på fredagmorgon åker Lollo till Sverige igen. Men vi har fått två fantastiska veckor ihop<3

Vi bodde en natt på ett färgglatt ställe så Lollo fick feeling för att fota några gånger! Vi kör yatzy rätt många vändor per dag haha, älskar!

Imorse ställde vi väckaren på halv 7 för en löptur! 4 km sprang vi (rekord för mig på länge) blandat med massa intervaller i hemska uppförsbackar:):) Lite övningar osv efteråt. Lollo vill verkligen hålla igång träningen pga fotbollen så jag gör mitt bästa för att hänga med.

Efter det körde vi frukost på stranden - färsk frukt!

Tog oss till Ko Samet i tisdags! Fin ö.

Träffade en finsk tjej på stranden som vi hängde med på kvällen också. Sjukt härlig tjej!

Gick ut och gick två timmar idag, perfekt temp ute today.

Sov två nätter på ett hotell supernära stranden, nu har vi en natt på ett annat ställe och imorgon flyttar vi igen. Tre nätter på ett ställe Tina tipsade om!

Även hittat värsta bästa matstället - Banana bar. Gullig tjej som driver det, bra på engelska, billig och god mat. Hon är så genuint fin och vi är där minst en gång per dag haha. Tar lite tid men då hinner jag spöa Lollo i yatzy😛

Mamma kom hit söndag vid 14tiden så vi har sovit två nätter med henne i en mysigare bungalow precis på stranden. Varit härligt att umgås men nu (tisdag 9.00) lämnar vi henne och åker mot Koh Samet!

Igår åkte vi till Ban Bao som är ett litet samhälle, byggt på vattnet. Små affärer, restauranger m.m och massa skaldjur.

Varit där förr och alltid lika mysigt. Åkte tuktuk dit i 40 minuter och vägarna är helt galna. Krokiga och så stört branta. Man är alltid glad att man tagit sig fram oskadd haha. Dör ungefär en per dag i trafiken här på Koh Chang...

Här har vi en sen lunch! Fruitplate och en Shake, 30 grader och strålande sol, då hade vi inte mycket att klaga på!

Hade en sjukt stor gecco i vårt rum. Den härjar på nätterna men vi är vana nu...... Har även en sjukt stor spindel utanför vår bungalow som Lollo döpt till Bobo och som hon hälsar på varje morgon för att överleva. Geccon heter Nala:))

Breakfastview! Vi får frukost där vi bor, men kanske inte är så konstigt då vi betalar mer än jag brukar göra för boende i Thailand. Men vi lyxar första 4 nätterna och har ac - riktigt skönt att slippa svettas ihjäl när man är inomhus.

Strandpromenad<344

Lunch på Maylamean idag! Utsikten är fantastisk där och så mysigt att sitta på golvet när man äter. Annars då? Vi brände oss igår så legat i skuggan hela dagen idag. Två killar från Tyskland låg bredvid (delade på skuggan haha) men slutade med att vi kastade boll i vattnet någon timma medans solen gick ner!