Både jag och Gabriel arbetade i Bulgarien i somras och båda fick turen att arbeta i Thailand denna vinter. Idag hade vi vår allra första service tillsammans här nere i Thailand vilket kändes så sjukt, fick sådan nostalgi från sommaren. Jag måste erkänna att jag saknar mina knäppisar från BOJ, speciellt Eetu. Alla våra långa dagar på Office men som var fyllda med så mycket skratt. Mest av allt saknar jag fan HCs nachos för tjugo kronor som jag åt till lunch i princip varje dag i tre månader utan att tröttna? Och iskaffet vi körde sten sax påse om varje dag för att bestämma vem som blev dagens springpojke.
Jag må ha det super i Krabi men jag måste erkänna, tro det eller ej så finns det en hel del jag saknar med Bulgarien.

Imorse hade jag service tillsammans med Nina så sjävklart startade vi morgonen med en kaffe innan vi tog oss till service. Efter service borta i Klong Muang tog vi oss tillbaka till Ao Nang för en lunch på U&P Bakery. Senast jag åt där var min första vecka i Thailand så det var alltså ett bra tag sen, men det är sjukt mysigt och god mat där borta så måste helt klart ta mig dit oftare! Kvällen har spenderats borta på båtservice och resten av kvällen har jag absolut ingenting speciellt inplanerat så det blir en filmkväll.

På senaste har jag bara mått konstigt och det verkar aldrig ge sig? Känner mig febrig, ont i magen och svårt att sova vilket suger verkligen. Så fort solen gått upp om mornarna på senaste har jag tagit mig ut på långpromenader med headset i öronen och det har hjälpt, iaf lugnat mer mig lite.

Imorse efter min promenad så gjorde jag mig i ordning snabbt innan jag hoppade in i bilen. Hade årets morgonsession tillsammans med Isabelle i högtalaren vilket var en dröm. Väl på arbete gick allting hur snabbt och smidigt som helst, hann med en snabb lunch och ombyte och sedan var det dags att åka till flygis. Det var UKgäster idag, både arrival och departure. Dagens största var att jag gjorde ett arrival speech på engelska haha. Alla som känner mig vet att jag ÄLSKAR att ha bus speech och jag är riktigt grym på det meeen med engelskan så har jag lyckats undvika det varje gång. Men idag hände det och jag överlevde! Kvällen avslutades med en del shopping på Big C innan vi tog oss hemåt, det blev sedan en snabb middag och filmkväll innan läggdags.

Idag hade vi vårt första departure från KBV, vilket betyder att vi även hade vårt första långa flygpass - Dock måste jag erkänna att det gick hur smidigt som helst. Här i Thailand har jag fått tillbaka glöden kring flygplatsen och tycker att det är kul, så himla skönt!

Mitt under departure när jag springer runt och tar emot minibussar så stannar ett par mig och säger "Hej Linda, nu ska du få en kram", innan jag hinner svara så har jag fått en bamsekram. Det kommer sedan fram att det är världens bästa Isabelle som haft de som gäster under deras semester och hon har bett de ge mig en stor kram från henne. Så chockad men blev så himla glad, får ångest över att vi bor så långt ifrån varandra. Nästa vecka ska jag försöka se till att ta mig ner till Koh Lanta, behöver en riktig Isabellekram och massa häng.

En ledig dag som startade med en brunch på Aning tillsammans med Nikolaj och Nina, därefter var vi en hel del som la oss nere vid poolen. Mot eftermiddagen bestämde vi oss för att ha en riktig mysmiddag vilket vi också hade, det blev nämligen hämtpizza nere vid stranden. HUR mysigt och gott som helst!

Idag fick vi äntligen studera vår nya TUI Collectiontur till Phi Phi öarna vilket var hur mysigt som helst. Det var bara vi ombord på båten vilken gjorde att vi hade gott om plats att bara vara. Borta på Phi Phi besökte vi bland annat Bamboo Island för sol, bad och snorkling och där efter tog vi oss vidare till Maya Bay. Vissa tog sig in till stranden men vi var även en del som bestämde oss att stanna kvar på båten. Vi hoppade ett flertal gånger från båten, flöt runt i flytvästar och snorklade bland annat så det var hur bra som helst. Dagen avslutades sedan med en solnedgång ombord som skålades med drinkar innan vi tog oss hemåt igen.

Idag är jag uppe med tuppen då tanken var att jag skulle till flygis om en kvart men tyvärr så är vårt flyg försenat vilket gjort att jag har en del tid att döda. Passade på att fota lägenheten då folk alltid tycker det är lika kul att se hur man bor, pricken över i att städerskan var här igår också så allt ser fräscht och städat ut.

Samtliga guider i Ao Nang bor alltså i en och samma byggnad, ett enklare hotell. Så här bor alltså både gäster som är här på semester och vi. I byggnaden har vi bland annat ett enklare gym och utanför har vi även pool vilket är sjukt uppskattat! Samtliga av oss har en egen lägenhet med ett mindre vardagsrum och simpelt kök, sovrum, toalett och balkong. Bulgarien var mitt bästa boende men kära Sea Condo har tagit över förstaplatsen helt klart, jag älskar min nya lägenhet!

Att starta varje arbetsdag med vackra utsikter som denna.

Förmiddagen har spenderats med Nina borta i Klong Muang, därefter åkte vi direkt till The Beach för en drömmig frukost tillsammans med Paulina och Nikolaj. Under siesta tog jag tag i mitt liv och ordnade en hel del ärenden och storstädade min lägenhet innan jag och Nina tog båten ut till kvällsservice på ett av våra hotell.
Resten av kvällen skall spenderas hemma i sängen, ska dock försöka hitta orken och ta mig ut och köpa middag åtminstone.

Idag hade jag och Paulina service på ett av våra hotell som vi inte kan ta bil till utan man måste ta båten. Detta var ju en ganska komisk och spännande upplevelse, där satt vi i våra flytvästar tillsammans med våra gäster i en liten motorbåt. Själva servicen gick hur fint som helst men när vi skulle hem så var båten helt plötsligt trasig. I och med att båten var trasig så hade vi egentligen bara två val, vänta obestämd tid eller promenera. Vi valde att ta promenaden då vi inte visste hur lång tid det skulle ta att laga båten. Promenaden är alltså en stig över ett berg fylld med bland annat apor, tror inte ni kan förstå vår panik men vi lyckades ta oss över till andra sidan där kära Patrick (räddaren i nöden) stod och väntade på oss med en bil.

Helt klart en minnesvärd service!