Imorse var hela teamet uppe runt sju för att gå ner och sjunga för Einar som fyller år idag. Sjukt jävla tidigt med tanke på att de flesta börjar vid nio idag men vi gjorde det så att alla skulle kunna vara med så det blev en bra och mysig start på dagen ändå. Hade sjuk lång tid att fixa mig imorse innan det var dags att ta bilen till service tillsammans med Patricia. Vi åkte även lite tidigare för att hinna äta frukost innan vi jobbade på fram tills tolvtiden och därefter åkte och fixade Patricias naglar - Som förövrigt gick av så fort vi svängde ut från parkeringen haha billigt är inte alltid bra.

Vid tvåtiden åkte vi äntligen iväg och fixade våra gymkort så det blev ett kort gympass innan det var dags att åka mot Office för att ha ett kvällspass på guide online fram tills åtta. Det var så sjukt mycket att göra på GOL idag vilket är positivt då tiden går snabbt men jag var heeelt slut efteråt.

Ikväll har jag även med mig den kära servicetelefonen hem - Det är telefonen gästerna ringer till om nätterna om något akut skulle hända. Håller tummar och tår på att det blir en lugn kväll utan några samtal. Ska sätta mig och få undan lite jobb nu innan jag ska gå över till Moa och mysa på balkongen innan läggdags.

Idag på siestan hittade vi äntligen ett gym, ett drömmigt sådant dessutom! Förutom att vi har havsutsikt med alla maskiner man kan tänka sig så har vi även gruppträningspass på en takterrass, privat strand, pool samt en SPAavdelning. Sjukaste är att vi betalar en tusenlapp för hela säsongen. Så ja här kommer vi spendera våra kvällar och siestor framöver.

Har fått sjukt många frågor på hur jag bor här nere och eftersom jag har en del tid att döda innan det är dags att ta bilen till jobbet så har jag fotat lite så ni får se. Observera att mitt rum absolut inte ser ut såhär på heltid haha städerskan bytte sängkläder igår och då fick jag feeling och storstädade mitt rum.

Precis som många andra så hade jag inte så höga förväntningar på mitt boende då jag endast hört negativt om Bulgarien, meeeen det visade sig att denna lägenhet skulle bli den bästa hittills i mitt guideliv.

Samtliga guider i TUI Nordic bor i ett och samma lägenhetshus vilket är hur mysigt som helst. Alla dörrar står öppna dygnet runt så man är verkligen inte alls ensam här borta haha. I princip hela huset är endast guider, tror det är tre lägenheter med lokalbor i eller något sånt så stämningen är alltid på topp. Huset är helt nybyggt så det är hur fräscht som helst och ser ut som ett hotell, pricken över i är även att vi har en städerska som kommer varje dag. För er som inte visste så bor vi i Sunny Beach där vi har majoriteten av våra hotell så om dagarna använder vi oss av bilarna för att ta oss ut till de hotell som ligger en bit bort. Vi har cirka fem minuter bort till stranden samt strandpromenaden och cirka tjugo minuter bort till bargatan så ja vi är sjukt (!!!) nöjda och tacksamma för vårt älskade Venicehus.

Idag var jag ledig och sov ut till halv tolvtiden?! Var inte ens ute igår och ändå var jag så trött. Tanken var att vi skulle ut då glade Viking öppnade igår och de hade en stor öppningsfest men vädret var inte på vår sida så det blev donken och mys i Julies säng istället.
Tog på mig myskläder och drack en kaffe på Julies och Moas balkong innan vi bestämde oss för att äta lunch på Zero tillsammans med Laura. Resten av dagen gjorde jag i princip ingenting, bara låg i sängen och kollade serier vilket var sjukt skönt. Vid middagdags gick jag och tjejerna ner till fat cat för att äta lite middag innan vi drog till Majestic (vårt blue star hotell) för att kolla på säsongens första minidisco. Att kolla på minidiscot var HUR underbart som helst, får typ ångest och saknar family life som tusan - Får hälsa på där oftare helt enkelt. Resten av kvällen låg vi bara på ett av våra rum och hade det mysigt. Nu har jag precis storstädat mitt rum och ska alldeles strax krypa ner i sängen.

Följ mig på snap för fler uppdateringar: lhodin.

Dagen började med en jeepsafari uppe i bergen tillsammans med hela teamet. Vi hade små korta pauser då och då med lekar, fika osv vilket var min favoritstund då jag var livrädd när vi väl körde, vet dock inte varför jag var så rädd? Men i slutet så hade jag ändå lugnat ner mig tillräckligt för att tycka det var kul. Turen slutade med en mysig lunch uppe i oklar by innan vi blev körda hem. Hann kasta i en tvätt och ta en kort powernap innan det var dags att fixa sig inför Khans Tent - En middag och show. Vi hade en hur mysig kväll som helst och sån jäkla bra stämning. Sjukt god mat, bra musik och öppen bar på det. Middagen och showen var slut vid tolvtiden, vi lyckades då övertala busschauffören att släppa oss på flower street för ännu en utgång här nere i Bulgarien.

Efter en heldag på Office med guide online och en massa förberedelser så var det vid middagstid ÄNTLIGEN dags att åka till flygis för att välkomna säsongen första gäster. Pricken över i var att det var ett stockholmsflyg dessutom! Nu ser jag fram emot att komma igång med allting och komma in i rutin igen, imorgon har jag även säsongens första välkomstmöte på två av våra hotell.

Idag studerade vi turen southern explorer, vi började med att besöka ett saltmuseum och sedan åka till den mysiga byn Sozopol. Väl där fick vi lunch och sedan fritid då vi bara strosade runt lite på gatorna tills vi hittade ett café där vi tog oss en varsin iskaffe. Efter Sozopol åkte vi till ett naturreservat i närheten där vi hade en fågelskådning haha kanske inte riktigt vår grej men det slutade med att vi hade sjukt kul. Det blir vad man gör det till helt enkelt! När vi kom hem sprang vi upp lite snabbt och bytte om, sedan blev det en liten roadtrip till Burgas! Vi hittade bland annat IKEA, men även ett stort shoppingcenter så det blev en del shopping innan vi avrundade kvällen med en middag.

Idag var vi tvugna att slå ihop vår heldagstur Hidden Bulgaria och halvdagsturen Nessebar Discover i och med att vi inte har så mycket studeringstid kvar - Våra första gäster kommer nämligen på torsdag. Det blev en otroligt lång dag men vi hade det mysigt som tusan. Vi gjorde allt ifrån att besöka en biodling, rida på åsnor, besöka en gammal gård för lunch, vinprovning och sedan en guidad tur inne i gamla Nessebar.
När vi väl kom hem så var det dock 0 energi till att gå ut och få i sig middag, slutade med att vi tog bilen till flower street vilket är så jävla tragiskt men sant.

Idag hade vi säsongens första full day off vilket betydde en rejäl sovmorgon. Vid elvatiden gick jag in till Moa och Julie för kaffehäng på ballen och gå igenom gårdagen haha. Eftersom det var fint väder ute så bestämde vi oss för att gå ner till poolen så vi bytte om lite snabbt och sprang bort till ALDO för att köpa solhanddukar samt lunch, sedan tog vi oss till poolen där halva teamet redan låg och chillade.
På eftermiddagen låg vi uppe på takterrassen och bara tog det lugnt innan vi alla tog en powernap och sedan drog på middag. Det blev fat cat till middag idag igen då de hade sjukt god mat?? Och världens trevligaste personal dessutom. Kvällen spenderades sedan på Julies och Moas balkong innan läggdags.

TUI nordic tillsammans med vårt beneteam igår utanför fat cat.

Idag passade vi på att ta en sovis till 10 i och med att vi skulle studera på egen hand. Så lite efter tio hoppade vi in i bilarna och tog oss till Obzor vilket är ett område cirka 40 minuter bort där vi endast har tre hotell. Det var en väldigt lugn och ganska liten by så vi besökte våra tre hotell och tog en lunch inne på torget innan vi började röra oss mot Sunny Beach igen. Vi tog en tripp till Janets innan vi åkte hem vilket var sjukt skönt då vi alla hade en hel del att köpa till våra lägenheter. Janets är typ som en enorm Ica maxi/IKEA som verkligen har allt och lite till så det blev en stund där inne innan vi kunde ta oss hemåt.
Efter en liten siesta så tog sig hela teamet ner till stranden för restaurangöppning av fat cat. Det blev en plockmiddag samt en hel del drinkar tillsammans med bene och ukteamet fram till tolvtiden då vi drog vidare till bargatan för utgång.