Måndagen började med en lång och välbehövd sovmorgon, därefter blev det storstädning och ett kort träningspass på gymmet. På eftermiddagen körde jag min andra utflykt för säsongen och det kändes faktiskt riktigt skönt att få köra den igen så att man kunde ändra lite småsaker för att få utflykten bättre. Dock delade jag buss med min finska kollega och hans gäster denna gång vilket gjorde att man var tvungen att lägga på ett kol för att hinna säga allt haha men det gick bra, jag gillar att köra utflykten tillsammans med Jussi.

Igår körde jag välkomstmöten på förmiddagen och service på eftermiddagen, träffade hur många underbara gäster som helst så det var så kul. Under siestan åkte jag och Sofi till Office i pdc för att likvidera samt äta lunch på mc Donalds, därefter blev det en kort powernap innan det var dags för jobb igen. Efter service runt halv nio tog jag bussen tillbaka till pdc för att käka middag med Avi och sedan sova hos henne. Idag har hon jobbat hela dagen medan jag gjort absolut ingenting haha. Tog en långpromenad imorse men efter det har jag endast legat i soffan och kollat på film/sovit. Så fort Avi kommer hem ska vi ta oss hem till mig då det vankas utgång i playa blanca, men innan dess blir det middag.

Oj va jag vart inne i min egna värld och helt glömt bort bloggen!
Två dagar efter jul kom Emelie hit på besök och stannade en vecka, hon firade alltså nyår här. Var så glad över att få ha henne här hos mig i en vecka, det behövdes. Veckan gick dock tyvärr alldeles för snabbt men vi hann bland annat med lite utgångar, shower, IKEA, massa luncher och middagar. Usch saknar henne redan men nu är det bara en månad tills mammsen kommer hit på besök.

Har även hunnit guida min egna utflykt?! Kratergrill - En halvdag med vinprovning på El Grifo och sedan ett besök i nationalparken Timanfaya som avslutades med en middag på El Diablo. Nervös var bara förnamnet men det gick hur bra som helst när vi väl körde igång, så skönt! Adrenalinet var på topp efter utflykten om vi säger så, skrev till min manager direkt och bad om att få göra den veckan efter också - så på måndag kör vi igen!

Har även hunnit med en förkylning som fortfarande sitter kvar självklart. Feber och hosta är bara förnamnet, precis när jag började känna mig bättre slog stressen till på jobbet och då blev förkylningen självklart värre igen.
I fredags hade vi flygplats vilket jag i vanliga fall älskar, dock var det tungt när man inte kände sig på topp fysiskt eller psykiskt. Jag tycker det är hur kul som helst med flygplats och sedan köra välkomstmöten på kvällen men det blir alltid så tight med tiden eftersom Playa Blanca ligger en bit bort från flygis. Så ja i fredags fick vi en 15 minuter pause hemma till att hoppa ur flygisuniformen och ta på serviceuniformen samt käka någon form av lunch innan det var dags att bege sig till välkomstmöte nummer 1. Mötena i sig gick hur bra som men det blev en otroligt lång dag då vi var tvungna att jobba över, ännu en gång inga problem enligt mig men tungt när man inte känner sig på topp. Kvällen avslutades med en middag på ASIA och sedan raka vägen hem till sängen.

Igår hade jag service hela dagen lång, förmiddagen i min ensamhet och eftermiddagen tillsammans med världens bästa Sofilainen som sällskap. Under siestan hann vi även fixa små ärenden som att ta cykeln till service, köpa mer Capri-Sonne så vi har energi under service och fixa lite loggar. På kvällen tog vi bilen till Puerto Del Carmen för BBQ med några från teamet vilket var hur mysigt som helst, majoriteten skulle ut efter men vi valde att ta bilen hem runt tolv eftersom vi hade tidig service imorse. Vi sparar oss till onsdagens utgång helt enkelt!

Idag på siestan har jag lovat Sofi att åka med henne till Deiland, ett shoppingcentrum i Playa Honda, för att fixa hennes telefon. Därefter blir det service fram tills åtta och sedan filmkväll!

God jul på er mina nära och kära! Min jul spenderas i uniform på jobb men vad gör det när man älskar det man gör?

Ikväll ska hela skandinaviska teamet mötas i Puerto Del Carmen för julmys. Alla ska ta med sig något till julbordet som representerar sitt land, jag bidrar med snaps och sill samt lite snacks haha. Trots att det känns lite tungt att vara långt ifrån hemma trygga Sverige så kommer det nog bli en fin jul. Känns så mycket lättare när man vet att alla guider sitter i samma sits och känner likadant, tillsammans ska vi nog lyckas fixa en galant julmiddag!

Lyckan när bästis bokar flyg ner till Lanzarote, är så glad! Nu är det nedräkning till måndag när hon kommer, ska bli så otroligt mysigt att få ha henne här en hel vecka och dessutom få fira nyår med henne.

Hola! De två senaste dagarna har som sagt spenderats i Puerto Del Carmen hemma hos Aviaaja. Kom dit sent i tisdags kväll, gick och handlade lite gott och sedan satte vi oss på hennes altan och bara tog det lugnt.
Hela onsdagen spenderades på office för upplärning om företaget och dess service typ. På kvällen tog vi även tag i livet och åkte iväg till IKEA så att vi kan göra våra lägenheter lite mer hemtrevliga. Köpte bland annars galgar, små lådor, ljus och självklart blev det köttbullar till middag! På vägen hem fick vi sms från Louise och Sonja som ville hitta på något så vi åkte hem till de för en mysig vinkväll. Tanken var väl utgång men när klockan väl slog halv ett så var det ingen som var så himla pepp på att ta sig ner till krogen.
Även idag blev det en dag på office, dock fick vi sluta lite tidigare så det blev balkonghäng innan jag tog mitt pick och pack och krigade mig hem till Playa Blanca. Har storstädat lägenheten och tagit en powernap sen jag kom hem och nu är jag påväg till stan för att införskaffa mig ett spanskt simkort äntligen, behöver nämligen det till jobbet. Ikväll står film på schemat, det blir dock en tidig kväll idag då jag ska iväg till flygplatsen imorgon.

Vaknade av ett sms av Charlotte, min danska kollega här i Playa Blanca som sa att bilen typ var trasig? Hon hade parkerat den på ett hotell i närheten så att jag skulle kunna hämta den nu på morgonen och använda den under dagen då jag har service på i stort sett alla mina hotell. Fick panik iaf och sprang över dit för att kolla om det gick att lösa, teknisk som jag är så lyckades jag självklart inte få igång bilen. Sprang in till receptionen och bad om hjälp, kvinnan löste problemet på två sekunder, det var bara ratten som hade låst sig.. haha. Aja så nu har man lärt sig det också! Service nu på morgonen rullade på ganska bra. Har precis avslutat mitt morgonpass med ett välkomstmöte på vårt fantastiska 5 stjärniga hotell i Playa Blanca, Princess Yaiza, som jag älskar det hotellet!

Nu har jag fem timmars siesta innan det är dags att köra några timmars service igen. Ska lägga mig i en solstol och ta en powernap tror jag, måste även packa då jag flyttar hem till Aviaaja ikväll då hon bor i Puerto Del Carmen där jag kommer jobba både onsdag och torsdag.

Ett av mina fantastiska hotell i Playa Blanca, Lanzarote.

Idag har jag studerat Playa Blanca i min ensamhet, det vill säga vandrat runt för att lära känna området samt svarat på en del frågor. Gick även in på samtliga av våra hotell och presenterade mig och kollade runt, helt sjukt hur fina hotell vi har! Efter att ha vandrat igenom hela Playa Blanca så var jag helt slut, var tvungen att pausa efter några timmar och sedan fortsätta igen men kul var det. Känns skönt att ha lite mer koll på området. Det blir en tidig kväll idag då jag ska iväg och studera flygplatsen imorgon och på kvällen har TUI sin julfest för hela ön!

Min första day off här borta spenderas på en strand i puerto del Carmen tillsammans med två danska reps som jag lärde känna under gårdagens utflykt. Planen är att vi ska åka hem till mig playa blanca runt middag och sedan promenera till flamingo beach och kolla deras team show och sedan en utgång på det.

Lanzarotes juveler var helt fantastiskt, så otroligt kul och spännande att få utforska Lanzarote. Tänker att jag ska försöka hitta orken någon dag och skriva ett inlägg om utflykten samt visa några bilder. Det frustrerande med bilder är ju dock att de inte gör någon rättvisa haha så otroligt mycket vackrare och mäktigare i verkligheten!

Kom hem runt fyra igår så hade all tid i världen att sitta i solen och ta det lugnt efter en lång dag. Runt halv sju gjorde jag mig i ordning lite snabbt för att sedan åka till Flamingo beach - Lanzarotes family life hotell. De hade nämligen luciafirande igår och Rebecca var bland annat med i tåget. Stannade kvar hela kvällen och kollade på både download och showen så det var sjukt kul. Väldigt annorlunda jämfört med Korfus underhållning men man kände ju igen partydanserna, blev nästan lite nostalgisk! Tog en promenad hem med Benji, hängde lite i hans och Rebeccas lägenhet innan jag fortsatte min promme hem.

Gårdagens flygresan gick hur bra som helst, dock fick jag betala övervikt men så är det, inte lätt att packa ner sitt liv i en resväska! Väl på flygplatsen här nere på lanza stötte jag på Claudia - En engelsk rep som jag umgicks med en del på Korfu så det var hur kul som helst. Spenderade några timmar på att utforska området jag bor i, sjukt mysigt och fint så detta ska nog bli bra. På kvällen promenerade jag ner till centrum och åt middag med Rebecca och Benji, världens bästa par som jag också känner genom Korfu. Sjukt mysigt att få umgås lite med de, hela två månader sen jag såg de senast.

Nu är klockan runt kvart i sju på morgonen här borta och om cirka en timma ska jag iväg och studera utflykten Lanzarotes juveler så det är dags att göra sig i ordning :)