Efter att ha blivit hemskickad från jobbet i fredags då jag hade hög feber och svullen hals så spenderades resten av dagen i sängen. På lördag förmiddag så hade febern gått ner men gick ändå till läkaren som skrev ut en antibiotikakur till mig vilket egentligen var på tiden då jag vart sjuk i över tre veckors tid nu - Det roliga är dock att verkligen hela vårt team går på antibiotika atm, vi har något virus som aldrig vill försvinna haha. Kom hem och vilade ett bra tag till innan jag började städa mitt rum lite smått och sedan på kvällen så åkte jag och hämtade Emelie på flygis, lyckan att jag ska få ha henne hos mig i en hel vecka!

Igår tog vi bilen in till Burgas tillsammans med Taru och Julie för lite shopping och det blev en hel del som fick följa med hem. På eftermiddagen tog vi oss ut på en långpromenad i Sunny Beach för att fortsätta vår shoppingtur vilket var sjukt mysigt. Vi besökte bland annat bazaarområdet som vi aldrig tidigare vart i så det var kul. Kvällen avslutades med middag på 4you tillsammans med mina kollegor och god mat. Därefter åkte vi och hälsa på Laura som tyvärr är inlagd på sjukhus och sedan tog vi oas hemåt för en filmkväll. En perfekt men även sjukligt behövd ledig dag.

Idag har vi sagt hejdå till ännu en kollega. Denna gången var det dock inte vilken kollega som helst utan världens underbaraste Mos. Som jag inte sett fram emot den här dagen.. världens största tack för allt och lycka till så ses vi hemma i Stockholm snart!

Att inte få spendera mina dagar med världens bästa Avi suger något enormt. Det blev inte riktigt bättre av att få världens finaste text tillsammans med dessa bilder, Fyfan va jag saknar dig.

Bjuder på en vidrig bild från veckan bara för att. Med över 50 notes i handen tog jag mig an uppdraget att leverera de till våra gäster, fick ångest ganska snabbt dock när jag insåg att hotellet har över tusen rum typ uppdelade i fyra block?! Tog mig ett bra tag att hitta alla rummen men efter x antal svettattacker och tålamod lyckades jag. Nu ska jag ta tag i mitt liv och förbereda mig inför morgondagens välkomstmöten samt stryka min skjorta då jag har flygis imorgon tillsammans med Mos. Bara hon och jag dessutom, kan inte bli annat än ett drömpass.

För tillfället så är väl min, Julies och Moas hobby att kvällsshoppa på Janets. Vi kommer på riktigt alltid ut men minst en kundvagn fylld med allt möjligt och det roliga är att vi aldrig tröttnar heller? Idag skulle vi vara nyttiga och köpa snacks vi kan ha under dagarna, tror det enda nyttiga vi fick med oss hem var vatten.

En efterlängtad ledig dag spenderades med Laura inne i Burgas. Tidigare har vi endast vart i den stora shoppinggallerian men idag bestämde vi oss för att prova den lilla som vart minst lika bra. Sjukt många butiker som inte finns hemma i Norden vilket är ett plus. Efter någon timma tog vi oss hemåt mot sb igen och powernapade innan vi tog oss ner på flower street för middag med tjejerna.

Igår hade vi en teamdinner på en av restaurangerna vi samarbetar med här nere, La Bamba. Det var helt klart den roligaste middagen vi haft tillsammans på ett bra tag. Efter middagen gick majoriteten ut dock är jag sjuk och kände inte för att bli värre så jag, Ida och Taru köpte med oss vin och snacks och satt på balkongen i någon timma istället.

Frida, jag och Patricia från någon av våra tusen teamdinners vi haft hittills.

Gårdagens utsikt när vi var ute på landet för show och middag tillsammans med alla som arbetar för TUI.

Har jobbat guide online hela dagen lång vilket har gått super, börjar verkligen gilla GOL mer och mer. Nu har jag en kort siesta innan det är dags att åka vidare mot flygis. Vi har bara ett flyg att ta emot och sedan är vi klara för idag. Tanken är att vi ska ta oss ut för en middag ikväll, frågan är bara hur många det är som har orken - känner jag oss rätt så kommer det bli chips någons säng istället.

Både igår och idag har jag fått återuppleva min barnguidekarriär lite halvt. Jag har nämligen fått hoppa in och jobba lite på vårt blue starhotell vilket har vart en sjukt rolig upplevelse. Alltid lika roligt att få prova på någonting nytt! Jag har ju gjort en säsong på ett family lifehotell så det var kul och prova på blue star, en hel del likheter men även väldigt mycket som är annorlunda. Förutom att umgås med bamse och leka med massa söta barn runt poolen så hann jag även köra en hel del service och även hålla i ett danskt välkomstmöte - Så nu kan jag checka av blue star från att göra listan.