Började dagen med ett dopp i små hotsprings som ni ser på bilden här nere innan vi åkte vidare till en smaragdgrön lagun för fortsatt bad. Sist men inte minst så åkte vi till Tiger Cave för att bestiga berget för fantastisk utsik, dock var det endast obligatoriskt för de som inte var med senast så jag, Isabelle och Nina utforskade Wonderland istället. Hade inga förväntningar alls men det var sjukt intressant att få se hur munkarna bor samt besöka små fina grottor fyllda med historia.

Efter en lång power nap hemma tog vi oss ner till stan för middag, det blev en pizzakväll på en italiensk restaurang på huvudgatan. Vi alla hade feeling efter middagen så vi promenerade bort till närmaste SPA för massage och pedikyr. Jag blev klar lite tidigare än de andra så jag smet iväg och införskaffade mig en ny väska också vilket var behövligt, hade ingen strandväska och 90% av tiden just nu spenderas på stränder.

Äntligen börjar allt fler och fler kollegor komma ner till Thailand från sina sommardestinationer! Idag startade vi dagen sjukt tidigt för att besöka en morgonmarknad för de lokala, inte så mycket shopping för oss förutom frukt men det var kul att få se hur det fungerar. Därefter tog vi longtailbåt ut till olika öar för att besöka bland annat en nationalpark och en fiskeby innan vi tog oss bort till ett stort vattenfall.

Idag tog vi oss upp i norr för att paddla kanot vilket var otroligt mysigt. Det var en så stillsam och härlig atmosfär på floden med så himla fin utsikt. Efter ett tags paddlande tog vi oss in i två grottor med kanoterna vilket var otroligt mäktigt, en av grottorna tillhörde även en nationalpark och så vi hade turen att få se en del exotiska djur på nära håll. Efter ett par timmar i kanot fick vi sedan en thailändsk lunch med utsikt över vattnet innan vi åkte till en lagun för ett badstopp, dock började regnet ösa ner tyvärr så det blev en snabb titt bara innan hemfärd.

Dagens studering tog oss bort till Tiger Cave Temple vilket var otroligt mäktigt. 1237 trappsteg upp för ett berg fullt med apor och därefter en helt fantastisk utsikt över Ao Nang. Kan dock erkänna att det var blod, svett och tårar för att ta sig upp till toppen men det var helt klart värt det, atmosfären där uppe är helt klart svårslagen.

Igår kväll kom äntligen de första kollegorna hit, så himla skönt att äntligen få lite sällskap! Vi åkte iväg och påbörjade deras arbetsvisa innan vi satte oss på en liten restaurang nere i centrum och åt en snabb middag innan vi drog oss hemåt igen.

Imorse gick vi upp redan vid åtta då vi var tvungna att åka bort till flygis och hämta upp vår fjärde kollega. Efter ett snabbstopp hemma och lämna av väskor så tog vi oss ut på världens mysförmiddag nere i byn. Det blev en promenad längst stranden och en lunch på det, sedan en helkroppsmassage samt pedikyr. Därefter promenerade vi hemåt och hämtade upp bilen så att vi kunde ta oss bort till Tesco Lotus för en storshopping så nu är vi väl rustade för ett bra tag framöver. Väl hemma körde vi massa kortspel innan vi tog oss orken ut för en middag i närheten.

Resten av kvällen ska spenderas i sängen, pricken över i att jag fått tag på en HDMIsladd nu så jag kan koppla i TVn - Tror ingen är lyckligare än mig just nu.

Torsdag eftermiddag fick jag äntligen min efterlängtade flygbiljett till Thailand vilket var redan dagen därpå. Fördelen var dock att jag inte åkte förrän på eftermiddagen så jag hann både sova ut och packa i lugn och ro utan att stressa. Världens bästa Mos körde mig till flygplatsen vilket var både sjukt skönt och jobbigt. Skönt på det sätt att hon kunde lugna ner mig och styra upp allting åt mig som att hantera min sjuka övervikt osv men jobbigt på så sätt att jag så himla gärna vill ha med henne. Dock är jag sjukt glad att jag fick denna vecka tillsammans med henne i Sverige, Bulgarien var helt klart inte detsamma när hon åkte hem.

Flygresan gick så smidigt som den kan gå, alltid segt att flyga så långt men det gick ändå okej. Efter en mellanlandning i Phuket ankom jag äntligen till Krabi på lördag förmiddag. Blev upphämtad och körd till mitt nya hem, lämnade av allting och åkte sedan och startade igång arbetsvisaprocessen.

Dagarna sen dess har bara flugit iväg, kan fortfarande inte förstå att jag äntligen är här? Har hunnit studera Ao Nang en hel del, bland annat kollat in våra hotell men har även strosat längst shoppinggatorna. Kvällarna har för det mesta bestått av träning i vårt lilla gym och så mycket mer spännande har det inte vart då jag är den enda guiden här nere so far. Dock börjar resten komma hit i helgen och jag skulle ljuga om jag inte sa att jag längtar, det har absolut vart skönt att vara ensam men nu ser jag fram emot sällis igen.

Började morgonen med en frukost på BS tillsammans med Niina innan vi körde två timmars service. Därefter hade vi i uppgift att packa ner hela playhotel, det tog sin lilla stund... Men men bra musik på i bakgrunden och varandras sällskap så fick vi ihop det tillslut! Efter att ha pressat in alla saker i bilarna och lämnat av allt på Office så hämtade vi upp Eetu och Laura för en lunch nere på Flower street. Vid fyratiden åkte jag och Niina sedan iväg till Office igen för ett GOLpass, dock fick vi tillåtelse att jobba hemifrån sista två timmarna så att vi kunde säga hejdå till Eetu och Taru som rest hem idag.

Måste erkänna att det var tungt att säga hejdå till de då de har vart en sån stor del av denna säsong. Speciellt Eetu som verkligen vart min andra halva, men om allt går som planerat så ses vi redan nästa vecka i Sverige en snabbis och sedan ska vi försöka planera in något i jul då Thailand och Sri Lanka inte alls ligger så långt bort från varandra.

Senare på kvällen tog jag, Laura och Niina en liten kvällspromenad ner till bazaaren för lite shopping och sedan avslutade vi det hela med en middag innan vi strosade hemåt igen.

Idag hade jag min allra sista lediga dag här nere i Bulgarien, det firades genom att tvätta samt påbörja den oändliga packningen. Börjar få lite smått panik över att jag har allt för mycket kläder och skor, har ingen aning om hur allt ska få plats. När Eetu kom hem från jobbet vid tolv så la vi oss uppe på takterrassen för lite sol, lika bra att passa på nu så att det syns att man faktiskt bor utomlands när man kommer hem till Sverige på semester. Efter några timmar gick jag ner till mig och fortsatte min packning innan jag la mig och kollade PH.

Kvällen spenderades på Fat Cat där vi hade en sista teamdinner, så mysigt men också så sorgligt. Det var där vi hade vår allra första teamdinner med över tjugo personer i vårt team och nu var vi 9 personer så ja det var tomt och det slog oss att det snart är över. Det blev en ganska tidigt middag då många skall resa hem tidigt imorgon, totalt 5 personer så det blev en del kramar och tårar innan läggdags.