Strandhäng och party är för det mesta vad som gäller här. Verkligen jättefina stränder och vattnet men det är extremt mycket turister. Vi trivdes bättre på Siargao men vi har de bra här med! På bild kan ni även se hela de svenska gänget vi har umgåtts med. Ni kan även se the lazy dog (stället vi bor på heter lazy dog).

En av dom bästa dagarna i mitt liv. Aldrig sett något så fint innan, var helt magiskt. Vi åkte ut med en båt på morgonen och åkte till två olika öar. Den första stannade vi bara lite på och badade. Nästa stopp var mellan öarna och då var de dags för lite surfning. Efter de åkte vi till den andra ön och lämnade in fisken vi köpt på marknaden på morgonen för tillagning. Sedan åkte vi ut en sväng till och surfade. Sen var man lagom hungrig och trött för lunchen som var färdig fixad och som var så himla god! Sen chillade vi bara och njöt. Alla borde åka hit för det är så fantastisk här! Idag lämnar vi tyvärr detta paradiset men hoppas nästa ställe också är bra. Vi vill verkligen åka tillbaka hit i alla fall och träffa alla härliga människor vi lärt känna och alla fantastiska platser vi fått se!

Dagens tur upp i norr här på ön. Varit helt fantastiskt! Vi älskar det här och vill verkligen inte lämna detta stället.

Idag tog vi moppen på en dagsutflykt till Magpupungko rock pools, med hjälp av vår nya kompis här som visade vägen. Det var helt magiskt där med kristallklart vatten som var superblått och fint. Vi solade även i ungefär en timme och blev nog lite lätt stekta om man säger så. Nu chillar vi i hängmattor och läser lite innan vi ska iväg på BBQ ikväll.

Nu har vi varit i Filippinerna i lite mer än en vecka. Vi mötte upp Luka och Irfan första dagen och idag begav vi oss vidare till Siargao och dom till Sydney. Vi har hunnit med en del shopping i Cebu där vi hängde på shoppingcentrumen hela tiden. Vi har även varit på Bohol. Där kikade vi bland annat på Chocolate hills, Tarsier apor och körde ATV. Efter Bohol åkte vi tillbaka till Cebu och hamnade i en liten håla som låg utanför turistområdena rejält. Den ända restaurangen som fanns var under konstruktion så vi åt hanging rise och grillspett i mängder. Vi var även på Kawasan Falls och gjorde canyoning. Det innebär att man tar sig nerför berget längst med vattnet genom att hoppar nerför vattenfall, simmar och går. Hur kul som helst och oj så fint det var! Tyvärr inga bilder på de än men de kommer. Jag hoppade från ett stup på ungefär 17m! En riktig adrenalinkick fick man men så roligt.

Sista stoppet på Bali har varit Ubud. Innan de har vi även varit i Nusa Dua och Sanur men där tog vi inte ett ända foto. Vi fick nämligen en förkylning så vi chillade bara och kollade film, hängde vid poolen och stranden och kurerade oss. Nu mår vi bra igen i alla fall! I Ubud har vi i alla fall hunnit med att strosa runt i stan, varit på marknad, fått lite fotmassage, varit på yoga, provsmakat olika sorters balinesiskt te och kaffe, kikat på risfält och ätit massa gott! Nu sitter vi på flygplatsen och väntar på att få åka vidare till Filippinerna✈️

Här hade vi de bra. En liten paradisö med kristallklartvatten, sol och bra snorkling! 🌴🍍🐠🐢🐟🌞🍉

Vår sista utflykt i Australien blev först zoo i Port Douglas där vi klappade koalor, kängurus och en krokodil. Jag klappade även en orm men det vågade då inte Caroline! Efter åkte vi upp till cape tribulation där vi först gick en promenix i regnskogen. Sedan åt vi lunch vid stranden. Där kunde man även se när regnskogen mötte barriär revet vilket var himla fint! Vi åkte sedan och svalkade oss i en vattenhåla mitt i regnskogen. Var riktigt fint och svalkande i vattnet! Vi anslutande trippen med krokodilsafari där vi hade turen att se en riktig baddare! Så vi var riktigt nöjda med den utflykten och ett bra slut på Australien trippen!