Wow, vilken tuff dag detta varit.

Hade knappt några sömntimmar inatt och låg och vred och vände på mig endast.. Imorse sa jag nämligen hejdå till Linnea när hon klev på färjan tillbaka till Bali för att ta flyget hem till Sverige.
Länge sen jag hulkade och grät så mycket för rädslan för att fortsätta denna resan själv kom ju självklart ifatt en. Men jag vet att jag kommer klara detta galant!

Gick genast iallafall hem till mitt hotell där grabbarna väntade med varma kramar och lät mig inte vara själv och vara ledsen. Dom lagade mat åt mig och kom med fruktsallad, världens bästa killar! Om ni är på Gili T så rekommenderar jag varmt att bo på Gili boys bungalows!

Nu har jag iallafall precis satt mig ner för att äta middag på en supermysig restaurang som serverade köttbullar med mos och lingonsylt och sen blir det nog en kladdkaka på det också, bara för att jag kan. Har även spanat in en bikini jag är lite småsugen på så den ska jag nog ta att unna mig ikväll!

Gili trawang.

Finns inte så mycket mer att säga än att det är ren äkta kärlek som känns i hjärtat till denna ön. Vi bor på ett hotell som heter Gili boyz och som ägs av världens schystaste killar. Vi har fått åkt med på deras båt privat och solat, snorklat och lyssnat på bra musik och ikväll ska vi få testa deras egna ris vin och gå ut tillsammans med grabbarna som äger hotellet. Snacka om att få se baksidan av allt på ön när man hänger tillsammans med lokalbor.
Vi har även träffat de första svenskarna på den här resan, haha det tog ett bra jävla tag men skoj det med.

Nu är bara frågan om jag vill härifrån eller om jag stannar kvar istället för att åka tillbaka till Bali..

Godmorgon Sverige!

Klockan är exakt 15.00 här på Gili air och vi anlände på denna ö ca 11.00 imorse. Först var vi tvungna att ta oss igenom 2 timmar genom djungeln. När vi väl kom fram på ön hade vi inget hotell bokat. Staplade in på ett som såg ut som ett hyfsat hotell och fick till ett bra pris tyckte vi. Det visade sig att det priset var per natt och inte för hela vistelsen Hahah. Linnea och jag tittade på varandra och ba okej vi kan gott unna oss detta. Så en 5 stjärnig bungalow med pool direkt utanför dörren så lever vi nu life på Gili air.

Ikväll ska vi ta cyklarna och glida omkring ön och käka något gott. Men nu ska jag lära Linnea att dyka ordentligt i poolen, detta ska vara ett lugnt hotell men vi beter oss som två barn i poolen. Man kan ju inte låta bli direkt!!

Hej på er!

Ett internet som varit katastrof så jag inte ens kunnat ringt min familj som jag önskat. Snyft, men ingenting att göra åt än att njuta av nuet bara och det kan man ju inte klaga på direkt.

Vi befinner oss för tillfället på kuta Lombok efter att ha flytt ifrån våra djurbesökna bungalows i canggu. Här fick vi däremot ett ok hotell och nu har vi redan spenderat 4 dagar här och imorgon drar vi till Gili air. Vi har spenderat dagarna på mopeder som tagit oss till olika stränder där vi varit helt ensamma. En dag var det fullt med barn på hela stranden så vi fick skriva autografer och ta kort tillsammans med dom. Jag fick spela fotboll med grabbarna på stranden och de var helt fascinerade av att tjejer kunde spela. Där och då saknade jag mitt jobb på skolan i Kumla, fantastiska barn. Är det något jag älskar är det att lära ut och energin som barn ger en. Det är helt fantastiskt.

Linnea har bokat hembiljett nästa vecka och med det så passade jag på att boka ett 5 stjärnigt hotell på Bali åt mig själv. Där ska jag bo i 12 nätter och bara ta hand om mig själv. Sedan får jag se vilket land jag åker till. Detta ser jag som ett tack till mig själv som orkat det senaste årets kämpiga stunder. Ja resan fortsätter alltså för mig ändå och jag ser fram emot det för jag vet att jag kommer växa som person. Finna mig själv ännu mer och uppskatta livet ännu mer.

Kuta Bali

Här har vi nu spenderat 4 dagar på hotellet cara cara inn och kan varmt rekommendera detta hotell! Fräscht billigt och otroligt snäll personal, bra frukost och nice folk som bor här!

Vi har surfat i solnedgången, ätit god mat, träffat några sköna brittiska tjejer som vi klickat väldigt bra med och jag kommer troligtvis möta upp dom senare på denna resa igen! Vi har joggat till solnedgången och tog därefter kvällsbad. Ja ni hör ju, finns ju inte mycket att klaga på här inte. Men tiden går fort och Linnea vill snart åka hem så jag kommer bli själv kvar. Tar en sak i taget och försöker gå in med positiv inställning till allt så det löser sig. Idag lämnar vi kuta för några dagar i canggu, hörs!

Imorse knallade vi ner till den megastora stranden här på kuta. Fixade två surfbrädor och två lärare efter 20 min med lektion på land var det dags att paddla ut i vattnet. Meter vågor och salt vatten i hela ögonen och munnen var det här en av de absolut roligaste grejerna jag gjort. Otroligt ansträngande men sjukt skoj och min lärare var så jäkla rolig. Idag tackade både jag och linnea för att vi ridit i våra år för balansen finns fortfarande kvar. Nepp detta var definitivt inte sista gången jag surfade det vill jag lova!

Kuala lumpur är avklarat på 3 dagar. En stad som man hat-älskar skulle jag säga. Små små påminnelser av Dubai vilket var kul att återuppleva. Jag hittade min absoluta favoritjucie lemon mint som jag inte druckit sen jag varit i Dubai.

-Vi har festat på den absolut bästa nattklubben jag vart på. Det var som om dom spelade min RnB/hiphop lista på Spotify helt upp och ner så jag levde life där. Kom på mig själv när jag stod mitt på dansgolvet utan Linnea och istället med ett gäng på 6 malaysiska tjejer att detta e liife. Kom då på att Linnéa inte var där men de enda jag behövde göra var att fråga efter the lady in the red dress så visste alla vart hon var haha.

-Vi hittade livets brunch och frukost ställe med världens bästa personal så vi åt där varje dag. Slutade med att en av killarna i personalen ska till Bali på tisdag och ska möta upp oss där då.

-Vi har shoppat loss på china town och får nu knappt ihop väskan längre.

-Vi har suttit på en bar när Malaysias kung åkt förbi

- Vi har suttit i en taxi mitt i trafiken när två män hoppade ur varsin bil och började slåss med batonger.

En av de mindre roliga sakerna över staden är att jag har nog aldrig känt mig så otrygg som tjej. Går du på gatan mitt på dagen är 90% av alla som är ute män och när du är blond och blåögd är det inte kul för fem öre. Det var många gånger jag kände mig obekväm och inte ville gå på vissa gator på grund av blickar och kommentarer.

Annars fick jag ett väldigt trevligt intryck över staden och att det finns mycket att göra. Framförallt så är jag mest positivt överraskad över shoppingen här. Men nu är jag ännu mer taggad på sol och bad igen så idag lyfter planet till Bali!!!

Halloj från Phuket!!

Här har vi endast spenderat tre dagar och har en dag kvar innan vi far vidare mot kuala lumpur.
Hotellet vi bokat här var katastrof så jag tittade på Linnea när vi kom in till vårt rum och viskade till henne "vi flyr". Sagt och gjort tog vi våra tunga ryggsäckar och sprang ut från hotellet haha.. I 30 graders värme med tunga ryggsäckar var de bara att börja gå och leta efter ett mer lämpligt hotell. Vi har annars spenderat våra dagar på Kata beach bara chillat och lekt som barn i vågorna.

Vi har varit på strippklubb och sett helt sjuka saker hahah Linnea var även delaktig men det kan vi ta någon annan gång. Sprungit ifrån taxin för vi hade för lite pengar (spendera allt på strippklubb) full som man var skulle man ju ta sig hem också men kom på att vi inte hade tillräckligt med pengar när vi var framme så de blev en springnota. Nämen vi lever life helt enkelt, tar dagen som den kommer och gör spontana saker så som jag älskart. Adrenalinet flödar som blodet och jag njuter av det!