View tracker

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - click here!

Likes

Comments

View tracker

Likes

Comments

View tracker

Tanken för kvällens pass var viktande dips och bröst träning. Givetvis blev det så men även en överraskning =) Provade på viktande i chins var så jäkla sugen och PANG smälde in 2 1/5 reps med 25 under.. PB!!!!! Sweet faktiskt. =) Ny motivationbooost! =)

Andra veckan på dieten har inlett och matlådor har precis gjort klart inför morrondagen och övermorn.. Skönt att lägga matlagningen åt sidan lite. Det blev 170g potatis och 200g kyckling stekt i curry yammiii! och givetvis 45g sparris =) glömmer aldrig!

Formbilder kommer komma allt eftersom.. bara försätta att följa bloggen, tanken är även att flytta bloggen så småningom. Men ni som läser bloggen kommer veta vart ni ska klicka in i stället. Tänkte även betala tävlingslicensen imorn och skicka in anmälan till DC 2012 i Lund. Kommer tävla för MM Sports Team vilket är väldigt stort för mig =) Mer om det när kontraktet är klart..

 

Stay tuned friends!

Likes

Comments

Laddade med animus från bmr och bcaa från mmsports. Sedan var det uppvärmning i 10-15min sen dags att inta position. I början blev det 10, 10, 10, 8.. Sedan blev det ettor och tvåor ibland treor.. Finaly Done!! Tiden 22.45min i'm getting there!

Fick verkligen kriga mig i mål riktigt go känsla efteråt givetvis så är det ju med allt.

"Fokusera på uppgiften"

Likes

Comments

Känner mig lättare i kroppen har lossat ca 1kg vätska ska göra ny mätning på söndag. Ser det bra ut så fortsätter ja och hålla liknande diet varför ändra på något bra.? Har börjat köra hög intensitetpass 2dar och 2-3dar tungt. Många Chins och dips givetvis även mycket tid på roddmaskinen. Vecka 2 så kommer jag köra ett antal reps som jag ska göra innan jag är klar. Exempel 100chins eller 150 dips osv. Innan varje vanlig muskelgrupp. Jag ser den första veckan som en lärovecka känna hur kroppen reagerar på dieten osv. Men det känns bra. Har ju väldens bästa coach så det går inte att misslyckas:) du vet vem du är. Puss på dig.

Stay tuned!




Likes

Comments

Imorse var det startdags för Alingsås Elitfotbollsgymnasiet. Jag kommer att vara deras fystränare ett x-antal veckor här i höst/vinter vilket jag ser fram emot. Årskurs 1 och 2 är det jag jobbar med så det är viktigt att dom får in en bra grundstyrka för att förebygga skador osv. Jag har gjort ett fotbollsanpassat träningsschema som dom ska följa inkluderar mycket explosivitet, rörlighet, smidighet, balans, stabilitetsövningar och mycket styrka/uthållighet.

Fick ett bra bemötande av både elever samt lärare. Vilket är väldigt kul!

Övningar vi tittade på var allt från egnakroppsövningar till skivstång/hantlar.

Varför jag tackade ja till denna utmaning är för jag tycker om att jobba med ungdomar och ser deras utveckling samt att kunna hjälpa dom med teknikerna, utförandet osv.

Ska bli väldigt intressant. Kommer köra med dom 1 gång i veckan.

 

Likes

Comments

10min uppvärmning crosstrainer motstånd 40
Rodd intervaller 4*1min
Kettlebell swingar 3ggr Max
Burpees 3ggr Max
Crunches
Fällkniv med medicinboll
Höga knän med medicinboll
Efterförbränning 30min crosstrainer motstånd 25

Så här kände ja mig efteråt!!


Likes

Comments

Hej vänner.

Jag har lite nytt på gång och det är dels att jag kommer börja blogga på en annan portal som jag snart kommer presentera. Lite andra härligheter kommer att skrikas ut snart också :) till er som läser min blogg fortsätt med det för det kommer hända crazy things!!:)

Likes

Comments

Var tvungen att ta min flickvän till vattenpalatset i lerum igår hehe. Bubbla, ångbastu, bubbla, hopp och lek :)
Var säkert minst 10år sedan sist. Uppskattades!

Sedan blev det middag varav currykyckling och ris mumma!

Har idag varit en sväng på MM sports och inhandlat protein och bcaa. Börjar diet på måndag. Ska även imorgon planer dieten och träningen i minsta detalj. Målet i sikte är bara att göra sitt bästa och se detta som en väldigt bra erfarenhet till vidare tävlingar nästa år. Ska bli väldigt intressant och se vad som kan hända på 10veckor med striktdiet och bra träningsupplägg vet sedan i somras att jag lossade så jag vägde in mig på 80,6 på fitnessfive. Nu vet jag att jag har lagt på mig mer muskler och fått bra styrkebesked men jag e aldrig nöjd så vi får se. Lägger nu in den bästa växeln för att kunna göra så bra ja kan på denna korta tiden.






Likes

Comments

Magiskt axelpass ikväll med Philip och andreas. Rejäla shoulders måste jag säga!:) bra jobbat idag boys!

Militärpress ala branch
Hantellyft fram
Axelpress med hantlar superset stående hantelpress
Militärpress stång bakom huvud

Ett bra recept!


Likes

Comments