View tracker

Hejsan! var ett tag sen jag skrev något nu. Det har gått otroligt bra nu faktiskt.

När jag började träna nu igen vägde jag ungefär 68 kg. Nu ungefär två månader efter så har jag gått upp till 78 kg ungefär! så 10 kilos ökning! Mitt mål är ungefär 80 kg sedan stanna på den vikten. Har växt en hel del också, något jag har svårt att se själv men folk säger det i alla fall. Har även tagit lite bilder osv för att vid ett senare tillfälle kunna se om de är skillnad. Jag är inte så mycket för bilder egentligen om jag ska vara uppriktig. Gör det mest bara för att. Jag tänkte bara skriva lite om mina "improvements" så att säga.

Nedan är de en lista på vad jag körde på i vikter när jag började träna och hur det ser ut just nu två månader senare

det som står 10-6-6-8 etc är alltså mina set och hur många reps jag gjorde. Har bara skrivit med bas övningar.

Började träna igen 14-06-09

Mått runt armarna vid start : 34 cm, ca.

Bänkade vid start : 47,5 kg och det var tungt.

Snepress (hantlar): 15-17 kg och 17 var tungt.

Biceps curls vid start : 10-12 kg i hantlar och det var relativt tungt.

2014-08-26

77 dagar sen start.

Mått runt armarna : 37,3 cm

Bänkar (hantelpress) : 25x2 (10 rep), 27,5x1(8-10 rep) , 30x1 (5 rep)

Biceps curls (hantlar): 17 kg x3 8-10 reps ca. 15x1 till failure.

Biceps curls (stång): ca 37-40 kg. 10-8-6-6 reps ca.

Snepress (hantlar): 22 kg x 3 10-8-6-6 reps ca.

Benpress: 180 kg x 2 10-10-10 sedan 200 kg x 1, 6 reps.

Kommer även bild på hur min fysik ser ut idag, mycket kvar att jobba på, men är stolt över att jag faktiskt kommit igång igen.

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - click here!

Likes

Comments

View tracker

Hej! jag slutade faktiskt med bloggen och träningen för ungefär 10 månader sedan.. :/ Jag började jobba i samma veva på ett väldigt tidskrävande arbete.. Så hade inte tiden helt enkelt, har precis slutat dock och fått ett bättre arbete med bättre tider och villkor. Har även gått igenom ett väldigt tufft förhållande (min flickvän jag hade under tiden jag startade bloggen). det tog slut för ungefär 1,5 månad sedan och det känns faktiskt skönt! Jag har precis börjat träna igen och detta är dag två i min resa som jag inte genomförde sist. Känner mig sjukt motiverad och riktigt taggad överlag! Jag har liksom massor tid att ägna åt träning och så nu! Har just nu en jävulsk träningsvärk i armar/axlar och bröst.. Ska till och börja med köra lätt och fyra gången i veckan. Sedan blir det nog att öka i vikt och så småning om gå till baka till mitt gamla schema. Det var väl allt jag tänkte berätta! 

ciao! 😊

Likes

Comments

View tracker

Blev bröst idag som vanligt på en Måndag! Bytte dock ifrån bänkpress till hantlar vilket jag tycker är mycket skönare! ska inte köra bänkpress något mera då det är elakt mot axlarna! Körde även mage och pontus var med i vanlig årdning! Körde i hantelpressen 22x10 sen 25x10 sedan 27,5x6 om jag minns rätt. Så är ganska nöjd! :)

Likes

Comments

När livet sviker så är det bara att ta nya tag och kämpa vidare.. Shit happends och det är bara att räkna med det.. Jag är ärligt talat utmattad och helt slut mentalt. Det enda jag ser fram emot om dagarna är att gå till gymmet.. Det är tur att man har det att göra!

Likes

Comments

Sitter hemma hos mig och dricker lite! sabbar träningen lite men det tar vi ifatt på måndag och hela veckan! Man måste ju leva lite också! ;)

Likes

Comments

Blev ett armpass igår med Pontus, blev riktigt tungt, körde allt till failure. Känns som om jag fick ut väldigt mycket av passet igår. Har precis börjat med dips (triceps övning) som är riktigt jobbig och tar ett tag för mig att komma in i i den, jag körde 15x3 på den och efter det var jag faktiskt helt slut i triceps. men det var bara att köra på med tre övningar till. Sedan var det dags för biceps, lite curling och koncentrerat och även lite hammer curl!  Sen blev det och åka till Pontus och äta lite mat och sedan vidare hem och sova skapligt.

Idag står axlar, traps och mage på schemat! Morsan börjar träna idag också och jag ska hjälpa henne lite och lära henne och så. Hon har precis gått igenom en gastric bypass operation då dom tar i princip bort magsäcken och skapar en liten "ficka" i tarmen som rymmer på ett ungefär 1 dl mat. Operationen är till för viktnedgång, så nu ska hon börja motionera lite lätt och köra väldigt lätta vikter. Så det ska bli roligt faktiskt! Senare blir det att åka hem och laga till lite köttfärsås och pasta! Det går framåt nu! 

 

Jag tänkte jag skulle berätta lite av vad som gör mig motiverad och får mig att fortsätta och kämpa på! 

1: När man får höra av någon att det börjar synas att man får resultat

2: Att sköta kost, sömn och träning till 100% och verkligen känner att man e stolt att ha klarat av det! Blir mycket roligare om man sköter allt och märker att man faktiskt klarar av mera än vad man tror.

3: Youtube! Det finns massor av bra motivations klipp där som man kan söka på så man blir riktigt motiverad innan ett hårt gympass!

4: Sätta upp någonting rimligt att ha som mål som till exempel "Så stor som han ska jag bli till sommar!" Men det är viktigt att ha rimliga mål och inte satsa för högt eftersom att har man ett rimligt mål så kanske man når det och kanske även lite längre om man har tur!

5: Ta före och efter bilder så att säga en gång i månaden och gämnföra och titta vad man kanske måste träna lite hårdare och så!

6: Min flickvän motiverar mig till att gå iväg och göra bra ifrån mig också! Hoppas ni har det så också ifrån någon! Liksom så att någon pushar på en lite så man känner det där lilla extra peppandet ifrån någon närstående!

 

Det var lite tips och även lite av hur jag finner motivation till att fortsätta! 

Likes

Comments

Tja! Idag blev det ett ryggpass på gymmet, är ganska nöjd faktiskt, körde även mage också! Skulle egentligen kört rygg och ben idag. Men eftersom att jag missade rygg igår så fick jag skjuta upp allt så det blir ben på lördag vilket jag egentligen skulle ha kört idag. Lite krångligt men whatever. Pontus va med idag som vanligt och vi pushade på varandra bra. Har ju precis börjat köra chins sedan ca 2 veckor tillbax nu och det går faktiskt framåt, klarar av 8 stycken första setet nu och sen 6 och sista 5-6. När jag började orkade jag inte lika mycket, men det är klart att det blir framsteg när man tränar! Men roligt när man märker av det själv! Nu sitter jag hos Pontus och väntar på att han ska duscha färdigt och ta en proteindrink och sedan blir det vidare mot Hageby. Blir förbi Hageby Centrum och sedan hem och laga till lite käk, idag står köttfärsås och fullkorns pasta på menyn! 

Jag kör ju relativt tungt nu och ska fortsätta med det i ca 3 veckor till och sen gå ner i vikt och köra flera reps för att få upp uthålligheten i musklerna och inte bara vara explosiv. Eller om jag ska köra ännu tyngre om två veckor i två till tre veckor till, för just nu kör jag 6-8 reps x 3 set och funderar på att börja köra 4-6 reps/4 eller 5 set. Men det har jag inte riktigt bestämt mig om hur jag ska göra ännu. Det återstår att se! Tränar även med min flickvän som tränar tre dagar i veckan vilket jag tycker är skitkul! Hon presterar bra och visar att hon vill, det är jag stolt över henne för! 

 

Well well, nu blev han klar med duschandet så det blir att dra iväg strax! Hejdå! :)

 

Passar även på att bifoga en bild om hur jag vill att min kropp ska se ut om ett halvår eller liknande, vet inte riktigt hur långt tid det kommer att ta! Men det är mitt mål i alla fall! Det är en bit kvar! Men det gäller ju att tänka att man måste börja någonstans, annars händer det inte mycket! 

Likes

Comments

Lite framsteg är det sedan jag började i alla fall, står helt avslappnad på båda bilderna. Står dock i en väldigt dålig posering och vinkel för att kunna se alla framsteg, men det blir det ändring på till nästa gång det är dags att ta en bild! Blivit lite "tightare" så att säga i kroppen, sen fått lite mera muskelmassa i brösten och så. 

Ignorera mitt ansikte.. Tack!

Likes

Comments

Hejhej! Jag heter Roberth Wåhlin och är 19 år gammal.

Jag bor och har bott i princip hela mitt liv i Norrköping men har planer på att flytta senare i livet, vart vet jag inte ännu. Jag gjorde den här bloggen just för att jag känner att det kan vara skönt att skriva av sig då och då. Men mestadels kommer den att handla om min träning och allting runt den. Jag har precis börjat träna styrke träning för ca 2 månader sedan snart. Anledningen till att jag började var för att jag är trött på att vara smal och har haft komplex över min kropp enda sedan jag var ett litet barn. Jag har alltid varit smal och haft låg självkänsla tack vare det! Det har verkligen varit ett problem i min vardag. Jag har länge varit inne på att börja träna innan jag då tog tag i saken och faktiskt började träna på allvar. Jag är uppväxt med en far som tränar och har gjort det sedan han var ca 16 år och aldrig slutat, han har verkligen varit en inspiration för mig och han har även hjälpt mig mycket och utbildat mig väldigt mycket inom träning de senaste åren. Jag har tränat från och till med ca ett års uppehåll hela tiden i ca 4 år och aldrig lyckats hålla min träning, alltid varit för omotiverad och inte tagit det på allvar mer än 3 månader MAX. Men nu ska jag då försöka ändra på det och ta tag i saken eftersom att jag känner att jag faktiskt är motiverad nu, på ett sätt jag aldrig tidigare varit. 

Just nu så tränar jag 5 dagar/vecka och det blir Mån-Fre. Det har gått ganska fort för mig nu i början eftersom att jag har tränat tidigare och fått lite små resultat så bildar man ett såkallat muskelminne som då gör att musklerna byggs snabbt upp till det dom en gång varit, eller i alla fall en bit på vägen går snabbt. Jag har även räknat ut att jag förbränner under en träningsdag ca 2000 Kcal, därför så försöker jag ligga på ett överskott vilket är 2500-3000 kcal om dagen, det är en utmaning eftersom jag har väldigt svårt för att få i mig mat och har haft så länge jag kan minnas, där av att jag är så pass smal som jag är och har varit. För cirkus två månader sedan så låg jag på 67 kg och jag är 1.83 cm lång. Nu efter två månaders träning så har jag gått upp till 73-74 kg så det är jag ganksa nöjd med, har lyckats lägga på mig lite fett äntligen trots att jag har väldigt svårt för det för att jag har gener efter min far. Vi är naturligt "deffade" även fast vi kan äta hur mycket "skräp mat" som helst osv. Vilket många nog önskar att dom hade, men jag kan garantera dig om att det blir jobbigt eftersom att jag personligen tycker att det är snyggare att vara lite "bulkad" alltså att ha lite mera fett på kroppen men även muskler. 

Det var lite om mig och vem jag är och hur jag tränar, ni kommer lära känna mig och förstå mitt mål under resans gång. Jag vill vara som någon sorts insperation för andra som mig så att flera faktiskt tar tag i saken och börjar träna. Även så är det bara att ställa frågor om ni undrar något ang träning då jag kan en del men inte allt om det. Still learning! Men då var det första inlägget skrivet och nu är det bara att blicka framåt och kämpa! Följ gärna med mig på min resa ifrån Skinny to Ripped! Time to LevelUp!

Likes

Comments